Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lambalski's buitenkweek 2019 Diverse Autoflowers(fem/reg) en photo's (fem/reg)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Weet niet wat het is maar de tangie gaat niet echt lekker. Eergisteren begon het grote blad wat te hangen en zag al wat delen van het blad wat dunner worden. Denk gewoon kou? Vast wel iemand die het hier weet
    Attached Files
    Buitenkweek 2019

    Comment


      #17
      Zou kunnen. Niet onder de 15 graden en verschil tussen dag en nacht niet te groot maken is de regel. Niet meer dan 10 graden. Wanneer het te koud is neemt je plant vocht niet op en groei stagneert. Veel kweekplezier

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Snachts gaat ze naar binnen onder led en ik weet dat ik eigenlijk te vroeg ben begonnen maar kon het niet laten

      #18
      Zou er buiten een bekertje overheen zetten plus zorgen dat hij niet teveel water krijgt.

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Snachts binnen onder led en ze kreeg 20ml water per dag... zou dat te weinig zijn? Collega had het er net over dat het ook een schimmel kan zijn... plantje gast iig de kliko in

      #19
      20ml water per dag, voor een zaailing? Dat lijkt me vrij veel. Ik gok op de verdrinkingsdood. Laat de potten effe lekker opdrogen, dat is toch wat ik zou doen!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        En ik dacht dat ik het al rustig aan deed Gelukkig heb ik nog wat zaadjes liggen maar toch jammer.. Daarbij zijn de 2 grote bladeren helemaal verdord... Dat is toch niet bij teveel water?
        Last edited by Lambalski; 29 April 2019, 14:34.

      #20
      Zo'n klein plantje heeft inderdaad maar een minimale hoeveelheid water nodig. Ik schat dat die van jou aan 10 ml om de dag zeker genoeg heeft. Aarde moet licht vochtig zijn, zeker niet zeiknat. Iemand op het forum heeft dat mooi omschreven; In de groei niet te vochtig, in de bloei niet te droog.
      Last edited by Brandnetel; 29 April 2019, 13:19. Reden: Tekst veranderd, duh

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Thanks voor de info. Dan laat ik de cookiemonster niet verdrinken iig

      #21
      Cookiemonster staat er nog wel redelijk bij maar de Tangie is een verloren zaak lijkt me colori
      Attached Files
      Buitenkweek 2019

      Comment


      • zeitgeistmovement
        zeitgeistmovement commented
        Editing a comment
        Hij kan er nog wel bovenop komen als je hem een tijdje met rust laat. Koop even een tensiometer!

      #22
      zeitgeistmovement Hoop dat het een 'zij' is Maar heb er 1 bij wish besteld dus binnen een paar weken verwacht ik die. Maar jullie geven mij hier iig weer hoop voor de dame dus geen kliko ff nog.
      Buitenkweek 2019

      Comment


      • zeitgeistmovement
        zeitgeistmovement commented
        Editing a comment
        Vindt altijd een beetje vreemd om een plantje een zij te noemen. Lijkt meer op een grapje. Dat oud wordt.

      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Tis een vrouwelijke plant dus een zij. En ik ben bloed serieus

      #23
      20 Ml op een 19 liter pot lijkt mij juist te weinig water ? Grond ziet er ook kurkdroog uit, of lijkt dat maar zo ?

      Heb je de aarde ook ingewaterd voordat ze erin gingen ? Ze hoeven niet veel te hebben maar zeker niet te weinig.. Ik ben begonnen in 0,6 l potjes, ingewaterd en daarna gaf ik ca. 50 tot 100 ml om de dag tenzij de potjes nog zwaar aanvoelden. Gewoon een flinke klats uit de maatbeker maar zeker meer dan 20 ml.














      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        En nu jij dat zo zegt denk ik ook dat het te weinig water is die 10ml. Vorig jaar heb ik ook veel meer water gegeven maar toen was het ook warmer. Begon ook pas eind mei

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Als je denkt dat je plant kapot gaat en je deze al hebt opgegeven kan je er altijd eens wat meer in gooien, bijv. een halve liter. Dan zie je snel genoeg of ze er slechter van wordt of niet.

      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Heb er al iets meer water ingegooid gewoon met de gieter. We zullen het zien! De volgende zaadjes gaan pas over 2 weken

      #24
      Bij deze kleine plantjes vind ik het nog wel makkelijk te zien of ze water nodig hebben. Als de oppervlakte van de grond er droog uit begint te zien wacht ik altijd nog zo'n 12 uur en dan geef ik weer water. Dan weet ik zeker dat het meeste water uit de pot is. Hoe lang heb je nu al geen water meer gegeven?

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Nou de tangie vanmorgen juist extra water. Grond voelde droog aan. Ook aantal cm eronder. De Cookie heb ik wat meer gegeven dan voorheen maar niet veel meer.

      #25
      Hey Lambalski,

      Die ziet er wat minder vrolijk uit inderdaad. Ik zou hem of haar wat warmer houden want ze lijkt inderdaad wat koud te zijn. Ook iets meer water als de grond droog is. Probleem is dat als het te koud is de plant niks doet, dan maakt het niet uit of je veel of weinig water geeft.

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        En deze week gaat het snachts nog bijna vriezen... Heb deze eigelijk al opgegeven Is een auto dus veel zal het niet meer worden. Ga gewoon nieuwe zaaien over een dag of 10

      #26
      Heb 200 liter fleurella potgrond die ik nu niet ga gebruiken voor de rest. Kan in een growshop luchtige grond halen met perliet. 70 liter voor 10 euro vind ik niet duur. Vind deze fleurella toch niet zo fijn voor de dames met al die takkezooi.
      Buitenkweek 2019

      Comment


        #27
        Heb vorige jaar ook Fleurella Potgrond gebruikt (100% fleurella in 20 liter pot), ik zie gelijkwaardige prestaties.
        Op moment van overpotten kreeg ik bruine blad punten/randen, niet veel later vergeling van onder met bol staand blad na een regenbui,
        ook kwamen er veel springende beestjes naar de oppervlakte na een regenbui,
        Plant groeide alleen omhoog met nauwlijks vertakking.
        Bij mij zat er ook veel troep in hout, takjes, harige dinge, in verschillende zakken. zelfs bijna mn vingers gesneden aan iets metaals.

        Aarde droogde bij mij nauwlijks uit dieper in de pot. als het bovenste uitdroogt word het keihard en blijft water als een plasje liggen.
        Ook heel compact geen lucht in grond.

        Fleurella moet je vermijden.

        Comment


        • Lambalski
          Lambalski commented
          Editing a comment
          Heb nu inderdaad ook al springende beestjes gezien. Lijkt me niet gezond voor een plant. Heb wel een goede opbrengst bij de autoflower met fleurella(vorig jaar 70+ gram droog) Vond de grond van plagron( promix) veel luchtiger. Maar haal nu nog 2 zakken van 70 liter met luchtige grond en perliet.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Springstaartjes zijn niet schadelijk.
          Maar ik herken je ervaring met de grond wel, Reefer.

        #28
        We zijn nu 4 dagen verder en ik gooi de Tangie gewoon in de kliko. Verschrikking om dat scharminkel te zien Cookiemonster gebeurt ook weinig mee. Als ik dat vergelijk met de foto van 4 dagen geleden is er weinig veranderd. Ook zie ik nu een klein bruin vlekje op 1 vd bladeren. Je kunt het vlekje bovenin zien op de foto.

        Zou het kunnen omdat de lamp er savonds wat te dicht er op hangt? Hij hangt nu er 40 cm boven maar pas sinds gisteren. Daarvoor hing hij er dichter op..
        Attached Files
        Buitenkweek 2019

        Comment


          #29
          Iemand hier ervaring met fabricpots? Heb iig de cookiemonster overgepot van de fabricpot naar een gewone. Dacht misschien, omdat de fabricpot luchtig is, dat die dus ook koude lucht doorlaat en dus de wortels kouder worden dan bij een gewone pot... Gek idee of zit er wel wat in?
          Buitenkweek 2019

          Comment


            #30
            Vandaag 2x bluegod (reg ) in een koffiefilter gelegd. Hopelijk zit er iig 1 vrouwtje bij Weet momenteel alleen dat het een sativa dominant is en een 'gewoontje'.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Last edited by Lambalski; 6 May 2019, 13:48.
            Buitenkweek 2019

            Comment


            • Lambalski
              Lambalski commented
              Editing a comment
              De Tangie ligt in de kliko maar de Cookiemonster doet het nog Zal ff een foto plaatsen. Scheelt dat ik nog 2x de tangie heb. Volgende week maar eens laten ontkiemen.

            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Aha, kliko wiet zijn de zwervers op de straat gek op!
              Wel jammer joh! Blijf je volgen ...

            • Lambalski
              Lambalski commented
              Editing a comment
              Zeker jammer! Misschien moet je in een fabricpot iets meer water geven of moet het iets warmer zijn dan bij een gewone pot... Of gewoon te vroeg begonnen maar zie al verschillende mensen met mooie planten in de tuin die dus helemaal niet naar binnen gaan.
          Bezig...
          X