Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ziet er echt goed uit! Goed om te zien dat de jouwe zo goed op gang gekomen is.
Ik kan het mijn moeder moeilijk kwalijk geven. Ik heb ze gezegd van om de 3 of 4 dagen een klein beetje water in een cirkel rond het plantje te gieten en ook wanneer de blaadjes gingen hangen. Ik denk dat ze gewoon mijn instructies heeft opgevolgd want de rest van de tuin zag er prima uit
Dit Blue Amnesia XXL zaadje is woensdagmiddag tussen vochtige keukenrol gelegd, donderdag onder de aarde gegaan en vrijdag bovengekomen. Dit gaat vlot voorlopig
Iemand een idee of deze schadelijk zijn? Ze staan in de pot van Betty. Ik heb er een paar dagen geleden al eens eentje uitgetrokken. Nu is die blijkbaar zijn broers gaan halen
Heb ze hier ook gehad in 2 potten, denk te vochtig plus hoge temperaturen. Het waren er 2 of 3 en ze zijn spontaan verdwenen nadat ik minder water ben gaan geven. Of het kwaad kan weet ik niet, planten gaan verder ok dus ik denk dat het onder "rijk bodemleven" valt
Geinig. Volgens mij heb je hier te maken met kaalkopjes; oftewel een non toxische wilde psylocibinehoudende paddestoel (oftewel zo een waarvan je gaat hallucineren).
Dat bedoelde ik ook niet te zeggen hoor QnQ, zelf plukken van paddestoelen (eekhoorntjesbrood en kanterellen daar gelaten) is zeker geen slim plan. Ben ook niet heel bekend met kleinere paddestoelen als het kaalkopje, dus zou zeker ook een andere paddestoel kunnen zijn.
Vanessa is wel wat gegroeid, maar blijft natuurlijk enorm klein voor haar leeftijd.. Geen idee of ik daar iets van ga kunnen oogsten. Met 3 gram zou ik al tevreden zijn .
Betty'tje is nu 3 weken boven. Ik vind dat ze er goed uitziet. Ze is bijna te groot voor de kippengaas cilinder die ik errond heb geplaatst. IMG_20190809_182043.jpg IMG_20190809_181754.jpg
IMG_20190809_181908.jpg Vanessa is een echt zorgenkindje. Ze heeft nu witte spikkels op het blad. Ik vermoed bladluis? Iemand een diagnose en / of tips hierover?
Bedankt voor de reacties! Heb die neem olie nu wel staan, maar nog niet gebruikt intussen. Ik ga er vanuit dat de natuur inderdaad z'n ding wel zal doen dan.
En Vanessatje op god weet hoeveel weken, ben het niet echt meer aan het bijhouden. Geplant begin juni. Ze begint als ik het juist zie wat te bloeien nu.
Comment