Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rqs Diesel Automatic in de tuin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Deze is 14 dagen oud... Wel overvloed, geef nu enkel regenwater. Heb wel eens van LR2 gelezen, dat diesel auto meestal dwerggroei heeft.
    Niet echt een buitensoortje dus. Misschien hebben we geluk met de komende hittegolf!

    Fingers crossed.

    Heb ook nog 2 critical staan en wacht vol spanning op de prijs van april die ik gewonnen heb.
    Benieuwd wat daar tussen zit!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Staat er in elk geval beter bij dan de mijne. Ik ben benieuwd om onze eindresultaten te vergelijken.

      Dat van die Diesel Auto en dweggroei is interessant om weten. Ik denk dat ik me volgend jaar eens ga inlezen over makkelijke autoflowers voor buiten. Ik ben dit jaar volledig op de RQS verkoopspraatjes voortgegaan...

    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Goh ik weet niet of dat bij alle zaadbank en hetzelfde is hoor. Je kan nog een boom van een plant gaan kweken. Het weer zal er goed aan doen.
      Enkel opletten dat je niet teveel water geeft.
      Rqs is goed zal wel goedkomen.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Woah, niet 'meestal' maar 'vaker dan we gewend zijn' bedoelde ik daar mee. De meeste diesel autoflowers zijn gebaseerd op diesel x lowryder. En de lowryders staan erom bekend dat ze dweggroei met zich meedragen. Tenzij iemand een nieuwe kruising heeft gemaakt en die hetzelfde genoemd heeft, bestaat die kans nu nog steeds.
      Daarnaast hebben autoflowers veel vaker last van dwerggroei, omdat de genetische switch voor bloei zo makkelijk omschakelt. Op dat moment stopt de groei meestal. In feite is het geen dwerggroei, maar gewoon een veel te snel ingezette bloei. In het geval van dwerggroei zou het blad ook kleiner blijven dan normaal, vanaf de kiembladeren al.

    #47
    Dat is 9dagen na ontkiemen 7dagen boven de grond.
    geen autoflower red dragon
    Geen lampen
    Enkel voeding en zonlicht
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Super om te kunnen vergelijken

    #48
    Ja vind ook moet wel lukken dat we ongeveer zelfd moment zyn begonnen.
    geef je extra voeding?

    Comment


    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Nee, gewoon water voorlopig. En is in potgrond van de Gamma gemengd met tuinaarde geplant. Misschien op termijn een klein beetje bloeivoeding, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

    #49
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...kterras-potten
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Ziet er lekker uit! Dat gaat goed!

    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Ik vind dat ze er mooi bijstaan.

    • DINO7
      DINO7 commented
      Editing a comment
      Thx!!

    #50
    Vanessa(tje) is nu 14 dagen boven de grond.


    Het bluematic zaadje zit nog onder de grond:

    IMG_20190625_191908.jpg

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Waarom dat regenjasje er boven?

    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Zodat de aarde niet uitdroogt en het zaadje kan ontkiemen in een vochtige omgeving. Is dat geen goed idee?

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Nou? Niet mijn idee water verdamp
      toch van links naar rechts en zeker met
      dit weer toch? Zuchtje wind, bye bye.....
      Wel eens aan een plantenspuit
      gedacht en de bovenlaag de eerste week
      goed vochtig houden?
      Werkt als een soort filmlaag voor hetgeen
      ( vocht) war er onder zit...............

      Ps. mocht je tijd hebben enkele malen pd.....
      Zeker niet op het plantje spuiten mocht
      je het koppie zien.....
      Last edited by Ipie; 25 June 2019, 18:45.

    #51
    Ik ben helaas niet thuis overdag. Maar ik hou je tips in beraad!

    Comment


    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Geef ze vanavond goed wat vocht, en morgenvroeg goed nevelen, zou je een kans moeten geven denk ik zo. Maak er zeker egeen kweektentje in de volle zon van.
      Komt wel goed!

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Natuurlijk, waarom niet? Maar houdt het wel
      in de gaten zodat ze niet verzuipen of te droog
      komen te staan. Ik doe dit bij elke kweek tot dat
      het kopje er bovenuit komt. Dan houd ik het nog
      een aantal dagen zo.

    • Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Ipie ik heb redelijk wat bier staan inderdaad. Maar ik belde zonet naar 112 en die kenden geen Ipie hoor

    #52
    Okidoki.

    Cannasitting lijkt me een droomjob trouwens

    Comment


    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Kunnen we beter eerst nog wat jaartjes biochemie bijleren vrees ik lol

    #53
    Ik weet dat het niet echt slim is, maar ben gisteren beetje gaan graven om te zien hoe het met het bluematic zaadje gesteld was:

    Er is voorlopig amper iets mee gebeurd. Een mini wit puntje van de wortel was nog maar zichtbaar, na bijna 3 dagen onder de grond. Het zaadje zag er zelfs nog niet echt geopend uit.


    ​​​​​Ik heb het voorzichtig teruggelegd onder de aarde en nog wat water bijgeneveld tot de toplaag van de aarde goed verzadigd was. Hopelijk komt het nog verder op gang...
    Last edited by Haile Selassie; 27 June 2019, 11:53.

    Comment


      #54
      Kan 2 tot 5 dagen duren niet verstandig vind ik.
      Laat de natuur rustig zijn gang gaan!
      Een baby ga je toch ook niet aan de benen trekken?

      Hopelijk heb je geen schade aangericht hooguit vertraging!

      Comment


      • Haile Selassie
        Haile Selassie commented
        Editing a comment
        Het erge is dat ik op dat moment al wist dat het niet slim was. Maar toch doen

        Dat heb ik met een grote zak chips ook altijd

      • majoo
        majoo commented
        Editing a comment
        Ja geduld is toch iets dat je moet leren bij het cultiveren van cannabis! Hahahaha dat is nu wel weinig geduld maar misschien was het een beetje mijn fout.
        Met de warme temperaturen, als je het goed vochtig houd, kan het wel snel gaan. Maar geduld is zaak. Ga je zaailingen straks ook niet teveel gaan wateren uit behoefte om je plant goed te verzorgen. Straks als het kopie boven steekt heeft ze bijna geen water nodig, en dan maken velen de fout om het medium steeds vochtig te houden, waardoor wortelrot optreed. Een goed nat - droog patroon zoeken. Zorgen voor later. Nu goed vochtig houden.

      • Haile Selassie
        Haile Selassie commented
        Editing a comment
        Nee joh. Alleen maar mijn schuld

        Bedankt voor de tips!

      #55
      Een wit puntje is meestal een teken dat hij onkiemt, maar nu je een halve keizersnede hebt uitgevoerd. Hoop ik voor je dat het nog in orde komt!!

      Comment


        #56
        Vanessatje is nu 17 dagen boven de grond. Ik heb de laatste 4 dagen geen water meer gegeven.

        Het Bluematic zaadje heb ik intussen wel met rust gelaten, maar laat zich nog niet zien .
        Attached Files
        Last edited by Haile Selassie; 29 June 2019, 21:34. Reden: @ess Ik denk dat het nu zichtbaar moet zijn?

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Hey Haile. Foto van je laatste posting is niet zichtbaar.

        #57
        Vanessatje is vandaag 19 dagen boven de grond. Het bluematic zaadje is nog niet uitgekomen.

        Ik vertrek vannacht voor 2 weken naar Spanje . Ben benieuwd wat er na mijn terugkomst te zien zal zijn. Mijn moeder komt de plantjes water geven . Ik heb ze gevraagd enkel een beetje water rond het plantje te gieten als ze ziet dat de blaadjes wat gaan hangen. Hopelijk komt dit goed.

        Ik ga op vakantie ook eens kijken om een zaadje bij te bestellen en dit dus half Juli toch nog te planten. Ik denk voorlopig aan Blue Amnesia XXL van Dinafem, maar als iemand een suggestie heeft voor een makkelijk auto buitensoortje wil ik dit ook graag horen!


        IMG_20190701_215527.jpg

        Comment


        • majoo
          majoo commented
          Editing a comment
          Zalig, even schrikken als je thuiskomt en alles is goed verlopen... Kan je al een struikje hebben als de slakken ze niet hebben opgevreten!
          Veel plezier!

        • Haile Selassie
          Haile Selassie commented
          Editing a comment
          Bedankt

        #58
        Wat zielig, jij lekker onder de Spaanse zon en de dames moeten thuis blijven. Precies op het moment dat het in Nederland minder wordt. Wat zullen ze jaloers zijn!

        Veel plezier op vakantie en succes met duimen voor de plantjes aan het thuisfront.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Haile Selassie
          Haile Selassie commented
          Editing a comment
          Bedankt, komt helemaal in orde!

        #59
        Misschien heeft mams wel groene vingers en schrik je (positief) je een hoedje ghehe
        Fijne vakantie Haile!
        Ad usum proprium!

        Comment


        #60
        IMG_20190716_211806.jpg IMG_20190716_211724.jpg Update!

        Vandaag teruggekomen uit Spanje. Vanessa is een klein beetje gegroeid.

        Ik vrees dat ze ook een stikstoftekort heeft. Ze is nogal licht van kleur (op de foto's valt het wat donkerder uit dan in het echt).

        Het Bluematic zaadje is nooit opgekomen, maar dat had ik ook niet meer verwacht na mijn ongeduldig geklungel.

        Ik heb vandaag een Dinafem Blue Amnesia XXL tussen een vochtig velletje keukenrol te ontkiemen gelegd. Hopelijk komt dit nog goed ondanks het nogal laat is om te beginnen.

        Iemand een mening en/of advies over het eventuele stikstoftekort van Vanessa?

        IMG_20190716_210315.jpg


        Comment


        • majoo
          majoo commented
          Editing a comment
          Geef je voeding? Lijkt verbrand topje van het blad maar het zal wss de droogte zijn.
          Nu niet gaan kletsnat zetten maar gewoon beetje afgezuurd water geven. Geen voeding of miss een miniem beetje per liter om een boostje te geven...
          Komt er wel door maar heeft veel tijd verloren. Kijk maar naar mijn dieseltje die echt al een zeer trage start had.

        • Haile Selassie
          Haile Selassie commented
          Editing a comment
          Ik heb inderdaad wel wat water bijgegeven intussen, maar had intussen ook al koffiedik van 1 nespresso capsule en 6 mestkorreltjes rond de plant gelegd. Op die mestzak stond dat het voor het grootste deel stikstof was, vandaar. Dit is wel de eerste voeding die ze gekregen heeft.

        • majoo
          majoo commented
          Editing a comment
          Dan is het zeker watertekort
      Bezig...
      X