Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Barney’s Farm CBD Lemon Potion Auto, 1x Royal Queen Seeds Solomatic CBD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1x Barney’s Farm CBD Lemon Potion Auto, 1x Royal Queen Seeds Solomatic CBD

Korting op 420shop
    Mijn eerste (buiten) kweekje.

1x Barney’s Farm CBD Lemon Potion Auto
    1x Royal Queen Seeds Solomatic CBD

Pot: 18L
    Grond: Plagron Lightmix met perliet.

Beide zaden ontkiemd dmv nat koffiefilter/sealzakje.

Na 4 dagen in de 18L geplant. De Solomatic had toen een worteltje van ongeveer 3 cm (wat langer dan ik wilde, maar hij ging ineens heel hard), de Lemon Potion had een worteltje van iets minder dan 2cm.

Ze staan nu 14 dagen in hun pot. Water wat ze krijgen heeft een pH tussen de 6 en 6.3. Ze krijgen nog geen voeding.
    Attached Files

Succes deze ronde
    - Kweekverslag: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Staan dr mooi strak bij

Comment

Mooie start.
        Het zijn geen auto's neem ik aan?
        Ben benieuwd hoe deze CBD soortjes je bevallen, ik volg je!

Comment

• KweSt
          KweSt commented
          Editing a comment
          Jawel, beide zijn auto’s.

• Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Oh ja, ik zie het nu pas, bij één had je het er wel bij staan. Ik had mijn verkeerde bril op denk ik.

Inmiddels staan ze 21 dagen in de pot. Omdat ik constant twijfelde over de te geven hoeveelheid water, toch maar een tensiometer aangeschaft. Dat geeft toch wat meer rust en inzicht. Waarschijnlijk heb ik door het vele advies dat overal gegeven wordt om vooral niet te veel water te geven, dit een beetje overdreven. Er moest een flinke slok bij om de grond op de juiste vochtigheid te krijgen.

De Solomatic CBD blijft naar mijn idee toch wel erg ver achter, terwijl ze allebei exact dezelfde behandeling hebben gehad. Zou dit misschien te maken hebben met het feit dat deze iets te lang is ontkiemd?

Ze krijgen inmiddels 1 ml / L voeding (Bio Nova autoflower supermix).
        Attached Files

Comment

Kijk goede upgrade!! Water geven zal nu stukken makkelijker worden!
          Staat je alleen niet blind op de tensio met je andere potten want elke plant heeft andere behoefte!

suc6 keep them green

Comment

28 dagen.

De Solomatic CBD blijft slecht gaan. Zit nu op 3ml/L voeding. Bij de LPA is voorbloei te zien sinds dag 25.
            Attached Files

Comment

Weer een weekje verder (dag 35).

De Lemon Potion gaat volgens mij wel goed. Ziet er in ieder geval gezond uit, in mijn onervaren ogen. Heeft vandaag een hoogte van 50 cm bereikt. Ik denk niet dat ze de hoogte gaat halen die Barney’s Farm aangeeft (80-90cm), maar ze kan misschien nog wat groeien?

Heel anders gaat het met de Solomatic CBD. Dat plantje heeft in den beginne een of ander trauma gehad, lijkt het. Die is ongeveer 20 cm hoog en ziet er gewoon niet goed uit. Wat opviel is dat het steeltje heel lang erg dun is gebleven. Ik geef ze nog wel water en zo, maar heb ze eigenlijk al afgeschreven. Daarom daar ook geen foto’s meer van, tenzij jullie het interessant vinden.

Nog steeds 3 ml/L voeding, nog geen bloeivoeding.
              Attached Files

Comment

Dag 42.

De Lemon Potion staat in bloei. Pruikjes overal zichtbaar sinds zondag (dag 40). Krijgt nu 3,5ml/L autoflower supermix van BioNova. Hoogte is 65 cm.

Volgens de specs van Barney’s Farm nog 30 dagen tot oogst, maar ik heb gelezen dat dat meestal niet klopt en ik er een week of twee bij moet tellen.

Ik heb een flesje Plagron PK 13-14. Het schema van BioNova geeft aan dat dit moet worden toegevoegd vanaf ‘begin bloeifase’. Het is me alleen niet zo duidelijk wat dit betekent. Eerste tekenen voorbloei? Eerste pruikjes? Overal pruikjes? Ik heb nog geen PK13-14 gegeven, maar wil daar morgen mee beginnen (0,2ml/L volgens het schema). Adviezen om dit niet of anders te doen zijn welkom.

Ik zie op best veel bladeren wat lichtere puntjes (zie foto onder). Bij inspectie van de bladeren zie ik geen beestjes, ook niet aan de onderkant van de bladeren. Ik schaar dit maar onder ‘hoort bij buitenkweek’ na wat ik er over heb gelezen. Is dat terecht volgens jullie of moet ik hier wat aan doen?
                Attached Files

Comment

Ahja, ik was die Solomatic aan het volgen ja, ik was wel benieuwd hoe dat verder ging, en misschien proberen achter de oorzaak te komen.
                  3cm wortel met ontkiemen is minstens 2.5cm teveel ja dat zou een oorzaak kunnen zijn, al zou ik niet precies kunnen vertellen waarom.
                  Je hebt die nog geen voeding gegeven, of krijgt ze hetzelfde als de rest ?

De tijd van zaad tot oogst klopt bij geen enkele verkoper.
                  Ik vraag me af hoe ze dat bepalen, misschien in een laboratorium met 20 uur 600W hps erop ofzo, maar dan nog zou dat weinig uitmaken voor de bloeitijd.
                  Als je bij een (elke) autoflower ongeveer 3 maanden rekent van zaad tot oogst zit je meestal wel goed.

PK13/14 geef je als er overal topjes zijn.
                  Overdaad schaadt, en niet te lang meegeven.
                  Bij een buitenkweek weet je nooit precies wanneer je moet oogsten door onvoorziene omstandigheden, en dan wil je niet dat ze net een dosis PK gehad hebben. Daar wordt de wiet erg scherp van.
                  Ik heb niet vaak PK gebruikt maar ik hield 2 weken tussen de laatste beurt met PK13/14 en de oogst.
                  Last edited by QnQ; 31st July 2019, 08:06.
                  Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

• KweSt
                    KweSt commented
                    Editing a comment
                    Met topjes bedoel je dus niet ‘pruikjes’ maar meer zoals de oogstbare toppen er uitzien? In dat geval zal het nog wel een paar weken duren voor ik pk13-14 mee kan geven?

Heb je ook nog ideeen over de witte puntjes?

De Solomatic heeft steeds hetzelfde gekregen als de LPA maar kreeg een klein beetje verbrande bladpunten dus ze krijgt nu 2ml/L. Ze bloeit ook vanaf ongeveer dezelfde tijd als de LPA, maar ze is slechts 23 cm hoog.

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de oorzaak maar heb geen flauw idee hoe daar achter te komen. Dat is waarschijnlijk ook nooit met zekerheid te zeggen maar een plausibele theorie doe ik het ook voor.

Wel nog een curieus feit; sinds een week of twee loopt het gegeven water direct door en komt grotendeels in de schotel eronder. Sindsdien geeft ik het water niet in één keer maar in kleinere beetjes. Dat lijkt wat beter te gaan maar er komt toch nog water in de schotel. Omdat ze al heel veel achterliep op het moment dat dit begon lijkt het me niet de oorzaak.

Ook zie ik her en der wat takjes met een wat paarse kleur (zie foto).

Wanneer iemand een foto wil zien van een specifiek deel van de plant; geef maar aan wat precies en ik maak er een foto van.
                  Attached Files

Comment

Dag 49.

De Lemon Potion gaat nog steeds goed. Deze krijgt nu ook PK 13-14 (0,2 ml/L) mee.

Door mijn lompheid brak er gedeeltelijk een tak van de stam een paar dagen geleden. Zat aan de onderkant nog wel met een stukje aan de stam vast. Met een touwtje weer tegen de stam aan getrokken en een pleister van ducttape gegeven. Na een paar dagen ziet de tak en alles wat er aan zit er nog goed uit, dus ik neem aan dat dit wel goedkomt. Ze is nu 70 cm hoog.

De Solomatic is nu 27 cm hoog. Ze bloeit wel maar is en blijft heel klein.
                    Attached Files

Comment

Mooie redding, scheelt uiteindelijk weer wat grammetjes

Comment

• KweSt
                        KweSt commented
                        Editing a comment
                        Ik zag het gelukkig direct. Er zitten ook flink wat topjes aan die tak dus ben wel blij dat er geen permanente schade lijkt te zijn.

Vanaf heden geen updates meer. Vannacht zijn beide planten gejat.

Mocht de dief toevallig meelezen; ik hoop dat je sterft.

Comment

• Slome Joop
                        Slome Joop commented
                        Editing a comment
                        Ach dat meen je niet, dat is ronduit KUT! Wat een rotstreek
                        Daar sta je dan je best voor te doen, balen man.

• KweSt
                        KweSt commented
                        Editing a comment
                        Ja, ben er goed ziek van.

Fuckk wat een eikels, volgend jaar je hek maar onder stroom zetten. Dan komen ze er wel achter!!

Comment

• KweSt
                        KweSt commented
                        Editing a comment
                        Ja, met krachtstroom zou leuk zijn. Maar met buiten ben ik wel klaar nu. Dit was de eerste en enige keer. Dit hoef ik niet nog een keer mee te maken. Ellendig.

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X