Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sativa blessings

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Gaat dus weer starten. Dan ga ik je volgen.

    Succes

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      thanks en welkom

    #17
    Ik weet niet of het verder veel mensen een reet kan schelen maar terwijl de gefermenteerde zuurstofarme (anaerobe) Bokashi in de bodem afbreekt, zichzelf omzettend in bacteriebevorderende bodemverbeteraar, effe beslist om met deze worteldagen (maan in oa Steenbok) (excellente onkruid wiedende tijd trouwens) groenbemester Phacelia onder de mulch te zaaien wat voor een oa betere bodemstructuur zal zorgen, terwijl zorgen de wortels voor een stikstofvoorraadje

    In de 6 weken dat de Bokashi de tijd krijgt te verteren zullen deze planten nrml gezien hun werk doen en worden ze gemaaid alvorens ze bloeien omdat dit dan net weer stikstof vraagt en ik deze zal rippen voor een automatisch bloeiend Sativa blessings

    Ondanks hernia vervloekingen gisteren gauw alles bijeen gegooid om brandnetelgier te bekomen welke ik jaarlijks maak met netels uit men bescheiden tuintje en zal gebruiken voor dit volle grond plantje.

    20210501_163955.jpg

    Ik gebruik hier jaren succesvol de 10/10/10 regel voor:

    10 L water op 1 kg netels:
    20210502_171515.jpg
    effe een schep bokashi starter erin pleuren (wat het gustingsproces bevorderd):
    20210503_112051.jpg
    terwijl een niveahandje lavameel (wat zorgt voor een minder erge kokhalzende stank en terwijl mineralenboost, lekkere binding ook):
    20210503_112122.jpg

    Dit nu met een omgekeerde ton afdekken (er moet nog zuurstof aankunnen sinds dit word een aerobe lees zuurstofrijke gier) en 10 dagen laten trekken en dagelijks, liefst 2x dagelijks roeren.
    Na 10 dagen verdunnen met regenwater 1 op 10.

    Dit als boost voor het bodemleven en prima stikstof, wel even de ph regelen wnr als meststof bij potplanten word toegediend, bij vloeibare organische meststof als gier zou dit een vereiste zijn liet ik mij vertellen!
    `correct me if wrong hehehehg
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      wat een fijne zonnige tuin heb jij zeg! die Kat/Poes naast de brandnetelmoes is niet echt toch? Of toevallig aan het oefenen voor levend-standbeeld?

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Mooi compost uit eigen tuin. Top is dat

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ben der ook blij mee en ja de zwart-wit is Minoeshje overal achter mij is erg nieuwsgierig, de ander grijze is Mientje meer een deugniet typisch kattekwaad kater

    #18


    Screenshot_20210509-104856_Moon & Garden.jpg
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #19
      Ondertussen klaar en reeds een flesje opzij gezet voor ne maatje
      Word een stevige boost voor het bodemleven van bvb planten welke langtijdig in dezelfde pot vertoeven en tuurlijk een excellent bio-organisch ambachtelijk stikstof die als volledig en prima groeivoeding voldoet:
      20210515_200100.jpg


      Sinds de belangstelling is erg duidelijk merkbaar;

      Bij deze dus erg nieuwsgierig en lieve knuffelaar,
      toch ook erg verlegen en meestal angstig Minoeshke:
      20210506_222745.jpg

      Buitengewone kattekwaadaardige kater bij uitstek Mientje
      IMG_20201024_152216.jpg
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #20
        20210516_085646.jpgOpnieuw bij een lente aangekomen met een opgeslagen voorraadje;
        Ong. 12L netelgier1 op 10 verdund heksenbrouwseltje)​​​​​​​

        en wat (hoognodig) afgetapt wormenpercolaat,vinden ze lekkerph balans OK blijven.
        Trouwens koffieprut heeft min of meer dezelfde werking als zand, tegelijk zorgt het ook voor een snellere verzuring maar de wormen zijn er gek op, evenals zoet fruit als banaan en mango....

        20210516_085700.jpg

        Ze vinden het ook erg fijn en stellen erg op prijs als ze met een extra jutte lakentje worden ingestopt, dit dan ook gezelliger en bacteriebevorderend gunstig
        20210516_085717.jpg
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          ik Heb vandaag ook een emmertje netelgier gebrouwen, nu nog 10 dagen laten trekken en hopen dat ik een beetje goed zit met de verhoudingen (ik heb namelijk niks afgemeten/gewogen).

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          En Italbri lusten ze het?? In combinatie met compost alles lekker hier

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Ja super potent spul, ik had een deel te lang laten staan buiten waardoor de emmer was overgelopen van de regen, dat spul heeft een hele strook uit het gazon genomen, maar het spul wat ik wel op tijd heb weten te bewerken werkt als een malle. (ook een goede luizenbestrijder)

          Tot nu toe heb ik het alleen als een spray gegeven aan mijn wietplantjes.. ik had het getest op 2 andere planten gemixt door de gieter alleen die kregen toch wel een beetje verbrandde bladpunten al staan ze nu wel superfier dus ik denk dat ik het een beetje te sterk gemaakt heb aangezien ik niks gewogen of afgemeten heb.

          Ik denk dat als ik het x20 verdun het wel goed moet komen.

        #21

        Na de snelgroeiende Phacelia af te maaien, (terwijl de structuurverbeterende bijenplant diens wortels verder aanzienlijk humusopbouwende bijdrage levert) wilde ik vandaag al de grondstoffen voor het grondmengsel bij elkaar pleuren en al mengend inwateren waarna de voorgroeipotjes vullen en 10-tal dagen fermenterend in de kelder stockeren maar besloten dit een paar dagen uit te stellen naar een ev. iets gunstiger tijdstip(maanstand).
        20210523_163522.jpg

        Ok een echte vereiste is het niet maar veel werk is het ook niet effe te spieken naar dichtbijzijnde dalende bloemdagen welke een ideale bodembewerkingsperiode zijn met een erg goede start als een goed natuurritme flow met uiteindelijk sterke plantjes!
        Dus nog even het werk laten liggen, en chillen
        received_1151210408714460.jpeg

        Zalige hoogdagen ! ...
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #22
          Interessant wat je allemaal gebruikt als voeding EN goed werkt ook! echt wel leuk om te zien dat het goed lukt als je weet wat je doet
          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
          Jah, ik hou van planten.

          Comment


            #23
            Ondertussen de Phacelia lekker openbloeiend, de bijtjes zijn er dan letterlijk niet van weg te slaan:
            20210606_155433.jpg 20210606_155450.jpg

            Nog een stuk bijenplant gezaaid op het reeds verwilderde vlinderbed van vorig jaar, ten gevolge prachtig paars lila bloemetjes omg!
            Die laat ik ook bloeien kunnen ze hun buikje hier (eens de ander uitgebloeid) ook volfretten want de drommels vinden nergens nog eten of onderdakdus dan maar stukken tuin opofferen
            Zo ook meer broodnodige bio-diversiteit wat dan weer aardig rondkruipende stekelige (veelal overhoop gereden) nachtdiertjes met zich meebrengend als egeltjes die op bezoek komen:
            20210606_155515.jpg
            20210603_224928.jpg

            De ingezaaide langs de heg was ondertussen al ge-mulch-maaid, omdat ik van de daarvan opgeslagen stikstof wil profiteren en eens deze in bloei gaat dit verloren, het plantverhaksel dient vrlpg als prima mulchlaagj

            De plek waar de plantjes komen (naast het Phacelia bedje) waar er dus een 4-tal weken geleden Bokashi compost Phacelia zaad wat eveneens afgemaaid en vervolgd word met het inzaaien van stikstof aanmakende al dan niet bodembedekkingsplantjes zoals klaver, ja boven de d-head ongeveer
            20210606_161555.jpg

            Duurt niet lang meer, eindelijk en gelijk lekker weertje 20210606_155531.jpg
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Goed bezig voor de bio versie tijd, visite is altijd gezellig.....

            #24
            Mss een iets nadere kijk, de plantjes in kwestie en heb ze ondertussen wat opgehoogd zodoende een duidelijker zicht op de zaak:
            met 12uur wellen, 2 dagen begraven, bijna 2 dagen oud;

            JackHererauto:
            20210606_174502.jpg

            HinduKushauto:
            20210606_174512.jpg
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #25
              Net wat compost uitgestrooid dit laatste kwartier, welliswaar hgstwss niet bacteriedominant (omdat er vooral koolstof als bruin materiaal aan de hoop werd toegevoegd, het meeste stikstofbevattend keukenafval gaat vooral naar de wormenbak) maar beter dan niets, opfleuren doen ze der zowiezo vanik houd ze in de gaten

              BlueBerryBlessings(bliss):
              1x gecropt en 1x getopt
              20210804_121209.jpg

              Samen met een ThinkDifferent plantje welke nog steeds onder low stress:
              20210804_121115.jpg
              Plantjes watvaan de kleine kantnever forget deze natte zomer
              Onder en onder eveneens lage stress Mientje en Minoeshke:
              20210804_121050.jpg
              20210804_122042.jpg

              Damn it die compostable packagings gaan traagblf: het bodemleven is chill
              20210804_122503.jpg

              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #26
                Lijkt mijn heerlijk zo'n katten bestaan.

                Comment


                  #27
                  De planten kikkeren lekker en splendid op na regen met toegevoegd bodemleven, en mineralen(compostzooi)

                  automatische BlueBerryBliss :
                  20210807_091328.jpg

                  " ThinkDifferent :
                  20210807_091723.jpg

                  Zal ik het beetje mulch terug wegpleuren en der wat gezelschapsplant tussen zaaien, vallen de meiden ook minder op tussen enig struikgewas, hopelijk niet al te ruisend.. Niet alleen als camouflage natuurlijk; het grootste voordeel wordt dmv groenbemester de bodem aangevuld met extra organische stof welke in de bodem wordt omgezet als humus,
                  daardoor een opwaardering der bodemstructuur, tegelijkertijd het bodemleven stimulerend.

                  Vandaag bij Karma maan (laatste sikkeltje wnr neerwaartse energie) en de vrltste dag vh verlofeen al bij al leuk werkje,
                  een nieuwe hoop beginnen want hoop doet bodem leven
                  20210807_093815.jpg

                  Vroeg mij af wie deze werkwijzen nog toepast, want hier zijn toch aardig wat buitengrowers bezig ook


                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment


                  • rookpuur
                    rookpuur commented
                    Editing a comment
                    Even snel door jouw verslag aan het scrollen, en toen zag ik de vraag. Ik maak eigen compost. Ik heb 3 compartimenten. 1 altijd leeg, 1 die ligt te composteren, en 1 die ik aan het vullen ben. Af en toe omgooien in het lege compartiment dus. Voornamelijk bestaand uit gemaaid gras, makkelijk verteerbaar blad, kippen en duiven mest.
                    Dit jaar heb ik 1 cheese auto staan. 1/4 compost en 3/4 luchtige potgrond. Gaat geweldig!

                  #28
                  BlueBerryBliss kreeg precies nog een laatste groeischeut en wat gezelschap, de gulle compostgift deed hen goed ondanks ze der wat blauw uitziet bijna
                  Komt goed, toppen staan reeds strak, een goed teken
                  20210811_142849.jpg
                  20210811_145828.jpg
                  20210811_145854.jpg

                  En ThinkDifferent het lst plantje
                  20210811_142812.jpg
                  Vrlpg nog tussen wat gras en een mulchlaagje hooi vinden ze wel lekker,

                  Minoe effe zegenen met de staart tussen de toppen
                  20210811_144821.jpg
                  Hare Om





                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment


                    #29
                    Ziet er goed uit, en altijd gezellig met de poezen/katten beesten in de tuin!



                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.
                    De Bloemen Van Bri

                    Comment


                    • Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Leuk he die zwart-witjes vind ik ze met ouder worden alleen maar schattiger en liever

                    #30
                    De weckpotten worden hier wel heel erg leeg,
                    dit valt te wijten aan de (bijkomende)verlofdagen
                    Alle hoop ligt op deze 2 klein zegenbrengende struikjesimage_414405.jpg
                    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                    Comment

                    Bezig...
                    X