Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Diesel AF, AK AF, Purple Punch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik verwacht ook niet van een nieuwe kweker dat die meteen alle problemen herkent, maar je ziet in geeneen verslag iemand een gloeilamp met succes gebruiken

    De bladeren zijn verbrand, dat gaat niet over, die sterven af, niks aan te doen. Lekker laten zitten tot ze er vanzelf afvallen over een paar weken.
    Hopelijk is de groeipunt niet oververhit geraakt dan gaat ze nog wel de hoogte in.
    Het kan een paar dagen duren voor je nieuwe groei ziet.

    Niet te gek mee doen.
    De meeste problemen komen van teveel willen doen terwijl het eigenlijk vanzelf gaat
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Eerste binnenkweek 2020
        Buitenkweek 2020

        Comment


          #19
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Verbrand door gloeîlamp ja, HPS moet op.60 cm voor een reden.

          #20
          Zolang er nog groen is is er hoop.
          Basilicum in dezelfde pot is geen probleem.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #21
            Update:

            Het plantje vertoont eindelijk weer groei! De bovenste bladeren sterven duidelijk af, maar onderaan zie je een paar mini groene blaadjes tevoorschijn komen. De autoflower heeft wel een flinke vertraging opgelopen, dus ik hoop dat hij er niet als miniatuurplant uitkomt.

            De basilicum groeit harder dan de diesel, maar misschien moet de diesel even op gang komen. Zal wel grappig zijn, want diesel ja... snap je???? 20200415_132435.jpg 20200415_132408.jpg 20200415_134814.jpg

            Comment


              #22
              Mooi mooi sterke plantjes die Ganja
              Maar als ik naar die laatste foto kijk staat die weer niet te nat?

              Comment


              • Bertbonk
                Bertbonk commented
                Editing a comment
                Had haar toen net water gegeven. Daarvoor heeft ze twee dagen zonder gedaan dus ze kon het wel gebruiken. Wel goed opgelet

              #23
              4 dagen later is het tijd voor een update.

              Alles gaat eigenlijk weer goed en het plantje pakt de draad weer op. Ik weet niet hoe mijn gloeilamp het voor elkaar heeft gekregen, maar blijkbaar is het plantje getopt? Of hoort het zo? Ziet er in ieder geval wel grappig uit.

              Wel jammer dat het plantje zo een flinke vertraging heeft opgelopen, maar het mooie weer kan dat misschien wel goed maken.

              De basilicum ruikt nu al heerlijk en groeit als een malle. 20200419_234936.jpg 20200419_235024.jpg 20200419_234905.jpg

              Comment


              • Gijsch
                Gijsch commented
                Editing a comment
                Getopt op de eerste node met je gloeilamp!
                Misschien heb je hier wel een totaal nieuwe kweektechniek te pakken!
                Mooi om te zien hoe dat plantje zich herpakt, had ik niet gedacht.
                .
                ​​​​​​​Goed bezig!

              #24
              Eventjes een korte update:

              Alles gaat gewoon prima. Savonds geef ik hem nog tot 12 uur licht met een spaarlamp. Hij maakt grote stappen! 20200422_200521.jpg 20200422_200529.jpg
              Last edited by Bertbonk; 18 June 2020, 17:40.

              Comment


                #25
                Update:

                Alles gaat prima, maar ik zou liever zien dat het toch wat sneller gaat. Als ik het zo zie is hij nu 4 weken bezig dus kan hij al over een weekje in de bloei schieten

                Ik denk dat ik maar moet hopen op 2 gram opbrengst, maar ja ik heb het ook aan mezelf te danken natuurlijk. In ieder geval heb ik straks nog wat basilicum.
                20200428_173313.jpg

                Comment


                • Bertbonk
                  Bertbonk commented
                  Editing a comment
                  Haha het was in ieder geval leuk. Hoop dat ie nog een beetje kan groeien in de bloeifase, maar veel hoop heb ik niet.

                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Bonsai weed. Mooi plantje. Afwachten, wie weet.

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Straks komen er cherrie tomaatjes aan hey hahaha

                #26
                Ik heb hier een af og kush, staat nu in week 9 nog niet in bloei. Geduld is soms ook een dingetje. Wellicht gaat ze nog wel een stukje groeien voordat ze begint met bloeien

                Comment


                  #27
                  Inmiddels is het een weekje later en dus weer tijd voor een update:

                  Alles gaat naar behoren, maar het is nog steeds geen echt mooi boompje. Als ik hem vergelijk met de fotos van vorige week is hij wel duidelijk groter geworden, maar hij heeft nog een lange weg te gaan. De lobblaadjes beginnen eindelijk af te sterven.

                  Ik geef hem alleen water als de pot licht aanvoelt en dit is ongeveer om de 2 dagen. De basilicum ziet er ook prima uit en is wellicht al oogstklaar. Ruikt overigens heerlijk. Het wietplantje kan ik nog niet ruiken, maar er zitten ook geen toppen op.
                  20200506_190701.jpg 20200506_190810.jpg 20200506_190508.jpg
                  Last edited by Bertbonk; 18 June 2020, 17:41.

                  Comment


                    #28
                    Oke een week later is het opnieuw tijd voor een update:

                    Het weer was vrij matig en dat kan je terug zien aan het plantje. Hij heeft weinig zon gekregen en is niet heel veel gegroeid.

                    20200515_153141.jpg

                    Nu het half mei is heb ik ook de fotoperiodieke Purple Punch geplaatst. Ik vrees dat de Auto AK's over blijven voor volgend jaar, want mijn ouders vinden het toch niet zo een goed idee. Ik vind het jammer, maar 2 plantjes geeft waarschijnlijk ook een prima opbrengstje. Hij staat in een 25 liter pot die voor 4/5 gevuld is met uiteraard goed doorgespoelde batmix. Het bovenste laagje is lightmix. Ik laat de pot lekker buiten staan en ik zie wel wanneer het zaadje ontkiemt. Ik ga hem in ieder geval lekker veel toppen of fimmen, want er is genoeg tijd.


                    Edit:
                    De basilicum heb ik weggehaald en geoogst, want dit blokkeerde toch wat zonlicht. Vooral voor de onderste blaadjes.
                    Last edited by Bertbonk; 18 June 2020, 17:41.

                    Comment


                      #29
                      Hahaha leipe plant zo. Ik hou er wel van als het niet helemaal gaat zoals gepland, maar er toch mooie dingen gebeuren.

                      Die plant ziet er verre van verkeerd uit! Goed bezig dude.

                      Comment


                      • Bertbonk
                        Bertbonk commented
                        Editing a comment
                        Ben zelf ook blij dat er nog iets van is gekomen. Had hem wel graag wat groter gezien maar ja. Dezelfde fout maak ik in ieder geval niet opnieuw.

                      #30
                      Okeeeej er is veel gebeurd deze week.

                      Als eerste is de autoflower in de bloei gesprongen. Je ziet al een heleboel kleine topjes ontstaan en ze ruiken verdomde lekker. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat goed gaat stinken straks.
                      20200529_182547.jpg 20200529_182539.jpg 20200529_182529.jpg 20200529_182520.jpg

                      Ook is de purple punch boven de grond gekomen. Hij ziet er mooi uit, maar de blaadjes voelen wel een beetje hard aan en staan een beetje omhoog. Hoop dat dat goed gaat. Het is in ieder geval prachtig weer.

                      20200528_170334.jpg

                      Comment

                      Bezig...
                      X