Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Diesel AF, AK AF, Purple Punch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Inmiddels staat hij al ruim een week in de bloei. De diesel groeit nauwelijks nog, maar misschien dat dit door het weer komt. De toppen zijn namelijk ook niet veel groter geworden. Doordat het weer zo koud was zijn een paar blaadjes verkleurt en ook de toppen tonen een paar paarse accenten. Ziet er wel leuk uit. 20200607_184949.jpg 20200607_184943.jpg 20200607_184938.jpg

    De purple punch gaat lekker en heeft een stuk minder herkenbare bladeren. Wel fijn, want ik hoop dat het een mooie struik wordt. Ook wel grappig dat deze nog niks paars vertoont en de diesel wel. Zo zie je maar dat de naam niet alles zegt.20200607_184956.jpg

    Comment


    • Vluggejapie
      Vluggejapie commented
      Editing a comment
      Dat gaat prima zo. Die autoflower is toch een erg mooie plant geworden! Getopt door een lamp, ik hou wel van wiet met een mooi verhaal erachter

      Die purple punch heeft duidelijk Indica blad. In het begin niet echt herkenbaar, maar dat zal zeker niet lang duren. Die maakt straks van dat heerlijke volle blad.

      Goed bezig, ze gaan gewoon lekker!

    • Bertbonk
      Bertbonk commented
      Editing a comment
      Haha jammer hoopte dat de plant een beetje onherkenbaar zou worden aangezien het waarschijnlijk een flinke boom wordt. Duurt nog 3 maanden voor die gaat bloeien dus zat tijd om te groeien!

      Verder vind ook dat de diesel er inderdaad niet verkeerd uit ziet. Voor wat ik hem heb aan gedaan...

      Bedankt!

    #32
    Nou zoals gewoonlijk betekent een nieuwe week een nieuwe update. Er is niet veel veranderd. Wel merk ik dat de purple punch aardig wat aan het strekken was, maar volgens mij is dat nu wel voorbij. De bladeren zijn nu al een stuk groter dan die van de diesel.
    20200615_161902.jpg 20200615_161908.jpg

    De THC op de diesel wordt beter zichtbaar en de toppen zijn zich langzaam aan het uitbreiden. De foto van de totale plant is een beetje oversaturated. Toch een nadeel van samsung telefoons soms.

    20200615_162012.jpg 20200615_161808.jpg 20200615_161834.jpg

    Comment


      #33
      De foto van je getopte plant ziet er goed uit, de linker vertakking zal zo te zien net iets meer licht krijgen. Toppie

      Comment


        #34
        Toch nog een prima plantje, je zou bijna niet geloven dat ze getopt is via een gloeilamp.

        Comment


          #35
          Oei oei, ik loop tegen bladproblemen aan. Het is me echter niet duidelijk waar het aan ligt. Wellicht heb ik hem teveel of juist te weinig voeding gegeven, of de PH van het water is niet goed.

          ik geef hem biobizz bloom voeding icm kraanwater. Ik weet dat de ph van kraanwater niet goed is, maar iets beters heb ik niet. Het lijkt me ook sterk dat dat probleem nu pas opduikt. Ik denk dus dat de gele bladeren komen doordat ik hem teveel voeding heb gegeven. Je zou namelijk 5ml per 1L water moeten geven, maar ik doe die 5ml eerder in 250 of 500ml water. Ik zal hem voorlopig geen voeding en water geven. Ik zie wel wat er gebeurt.
          20200625_163700.jpg 20200625_163817.jpg
          Ik heb de purple punch 2x achter elkaar getopt, dus heeft ie nu even wat tijd nodig om te herstellen. Het wordt een flinke jongen in ieder geval.
          20200625_163743.jpg

          Comment


            #36
            Bij biobizz moet je ook de grow geven tijdens de hele bloei !
            Staat duidelijk in alle schema’s.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Maniac
              Maniac commented
              Editing a comment
              Heb dat schema niet en wist ook niet dat het hele bloei was, dacht alleen begin. Zal ff zoeken. Q, doe je dan om en om?

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Nee tegelijkertijd.
              In al mijn kweekverslagen heb ik schema’s staan.
              Maar gewoon even googelen kan ook.

            #37
            niet alleen Bloom geven bij Biobizz!!
            2e
            3e

            Comment


              #38
              Maar brow die 5ml per liter is al de max geloof ik....waarom dit dan in maar 250ml water pleuren? Je kan ook gewoon die fles onverdund in die pot leegspuiten en kijken wat er gebeurt....

              Comment


                #39
                Oke dank voor de reacties.

                Ik wist inderdaad niet dat ik deze moest combineren met de grow voeding. Dan zal ik binnenkort wel de grow voeding aanschaffen en tot die tijd normale plantenvoeding gebruiken. Zonde van die blaadjes in ieder geval, maar het had erger gekund.

                Comment


                  #40
                  Screenshot_20200518-222140_Chrome.jpg hier heb je het schema

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Bij elk kweekverslag wat ik maak post ik ook het schema wat ik gebruik.
                    Ik pas dat regelmatig aan.

                  • Daandaan
                    Daandaan commented
                    Editing a comment
                    Maar gebruik je dan je eigen schema's Q?
                    Ik kreeg bij aankoop een flyer met het schema er op. Ben wel benieuwd naar jouw schema. Ik zal een kijken of ik het terug kan vinden in een verslag van je.

                  • Gijsch
                    Gijsch commented
                    Editing a comment
                    Op hun website staat er ook een...die lijkt mij vrij actueel: https://www.biobizz.com/wp-content/u...le-EN-2020.pdf

                  #41
                  Excuses voor de late update. Heb het druk gehad met school maar nu eindelijk vakantie. De purple punch begint echt een mooi struikje te worden maar begint bladproblemen te krijgen. De roestbruine vlekjes lijken op een calcium tekort, maar dat is wel apart aangezien er voor een grootdeel batmix in die pot zit. PH probleem kan het niet zijn want heb hem al tijden geen water gegeven.
                  20200712_163256.jpg 20200712_163252.jpg

                  De autoflower heeft een paar bruine blaadjes in de top zitten. Nou is twijfel ik of dit toprot of slechts verbrand blad is door het voedingsoverschot. Ik weet dat het slecht is, maar ik heb er met mijn vingers aangezeten en het bruine suikerblad verpulverde snel.

                  20200712_163419.jpg 20200712_163331.jpg
                  Zoals te zien is is de autoflower een beetje stervende. Ik kijk wel wat ermee gebeurt. Verder is er een nieuw plantje bijgekomen. De zamnesia choco haze. Mijn guerilla kweek ging niet door en ik mocht toch nog een plantje houden. Hij heeft gelukkig nog tijd om wat groter te worden en heb hem net in een groter potje gezet. Straks gaat die in de pot van de autoflower als ik doe geoogst heb. Ik moet er wel bij vertellen dat de choco haze in werkelijkheid een stuk kleiner is dan op deze foto te zien is. Het perspectief is hier heel bedriegelijk.

                  20200712_163318.jpg

                  Comment


                  • Jamzieman
                    Jamzieman commented
                    Editing a comment
                    Volgens mij is dat wat toprot in die top van je.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Yep, lijkt er veel op.
                    Als die blaadjes slap zijn, hoef je niet te twijfelen, pak je schaar maar.

                  • Bertbonk
                    Bertbonk commented
                    Editing a comment
                    Heb de hoogste linkertop afgeknipt en het is inderdaad toprot. Gelukkig was het maar een klein beetje. Het is duidelijk te zien dat de toppen nog lang niet volgroeid zijn en bovendien zijn de trichomen nog grotendeels clear. Ik zal de rest van het plantje dus nog af laten bloeien. Wel zonde. Ben verbaasd als het plantje nog 3 gram aan toppen oplevert. Gelukkig ruikt het wel lekker.

                  #42
                  Na in totaal 3 kleine plekjes met toprot gevonden te hebben gaat de RQS diesel autoflower om. De trichomen waren nog allemaal clear en milky, dus had het graag wat langer uitgesteld. Het knippen was een rotwerkje maar in totaal heeft het 38 gram aan natte wiet opgeleverd. Ze zeggen dat er maar 20% overblijft, dus dat is dan toch een mooie 7 a 8 gram. Het is niet veel, maar dat is wel veel geld bespaard. Van het knipafval ga ik morgen cannaboter maken. Ook ga ik de wiet drogen in mijn nachtkastje. Het is echt een prachtige constructie geworden.
                  20200715_222253.jpg 20200715_180506.jpg 20200715_212054.jpg 20200715_180457.jpg

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Ziet er geinig uit, maar ik denk dat je beter de weed rustig kan laten drogen aangezien het niet zo veel is. En het buiten niet te warm is. Wel donker houden in je kastje en kastje beetje open staan is al voldoende. Je weed ziet er wel heerlijk uit. Er jammer van die plekjes rot

                  • Bertbonk
                    Bertbonk commented
                    Editing a comment
                    De ventilator blaast tegen de wand aan he. Niet tegen de wiet. Dacht dat luchtstroming juist heel belangrijk was, maar het is inderdaad wel erg weinig wiet. Ik zal hem inderdaad uitzetten. Is ook rot als het te snel droogt.

                  #43
                  De wiet is nog heerlijk aan het drogen in mijn nachtkastje. De purple punch heeft echter nog steeds dat calcium probleem en ik begin toch te twijfelen of het wel echt een tekort is. Het lijkt me heel sterk dat een plant van nog niet eens 1m binnen 6 a 7 weken een 25l pot met grotendeels batmix heeft uit kunnen putten. Het probleem van de bruine vlekken is alleen op oude bladeren en niet op nieuwe, maar zo ben ik bang dat mijn de blaadjes van mijn plant van onder naar boven verbrokkelen.

                  Ik heb geen ph meter, maar de ph zal wel goed zitten want ik geef hem nauwelijks water. De afgelopen weken heeft de regen het meeste werk gedaan.

                  ik heb wel een aantal eierschalen gekookt en het water gebruikt om de plant water te geven en ik heb een paar verbrokkelde eierschalen op de aarde gelegd, maar ik denk niet dat dit enig effect zal hebben.

                  Is er iemand met veel ervaring die enig idee heeft wat ik het beste kan doen? Ik ben namelijk bang dat als ik er meer voeding op gooi dat het erger wordt.

                  Edit:
                  Mijn nieuwe hypothese is dat er een kalium overschot plaats vindt. Dit blokkeert ook de opname van andere stoffen zoals calcium, ijzer, zink en magnesium. De symptomen lijken daar ook heel erg op. (https://www.alchimiaweb.com/blogen/d...sium-cannabis/). Ik vind het raar dat dit probleem nu pas zou opduiken, maar het is wel een mogelijkheid. Het enige probleem is dan nu dat ik het zou moeten doorspoelen met 75L water en als er dan sprake is van een tekort maak ik het nog erger. Ook is het zonde van de aarde.
                  Attached Files
                  Last edited by Bertbonk; 19 July 2020, 19:29.

                  Comment


                    #44
                    De laatste update was 3 weken geleden dus het is nu wel tijd voor een nieuwe.

                    De plantjes gaan allebei prima. Wat me opvalt is dat de oude blaadjes van de choco haze een beetje dood gaan, maar dat was ook bij de purple punch, dus wellicht hoort het erbij?

                    Anyway, de oude wiet is nog lekker aan het curen in een eigenlijk te grote pot. Hij ruikt wel lekkerder met de dag.

                    20200808_172307.jpg 20200808_172259.jpg 20200808_172248.jpg 20200808_172314.jpg

                    Comment


                    • Corleone1933
                      Corleone1933 commented
                      Editing a comment
                      Geef je veel voeding, dit lijkt wel op een stikstof tekort maar het kan ook een overschot zijn als je teveel voeding geeft, als je batmix hebt dan hoef je een afje normaal niet veel voeding meer te geven, geef een plant nooit meteen de aangegeven hoeveelheid maar bouw het langzaam op, beter iets te weinig voeding geven als te veel want dan is er niet veel meer aan te doen als alleen water geven. Bij batmix zou je in week drie bloei bij een afje misschien een beetje moeten bijvoeden want er zit genoeg voeding in voor de eerste zes weken, veel succes verder met je planten

                    • Bertbonk
                      Bertbonk commented
                      Editing a comment
                      Denk ook dat ik volgend jaar gewone potgrond ga gebruiken en gewoon wat voeding erover heen gooi als het nodig is. Het zijn trouwens geen autoflowers, beiden zijn fotoperiodiek.

                      Ook heb ik mijn eigen wiet geprobeerd maar ging er bad door, dus was geen goede eerste indruk. Hij is ook niet heel zacht voor de keel en was misschien net iets te nat, waardoor ik hem vaak opnieuw moest aansteken. Of ik moest gewoon constant trekjes nemen, maar dat trok mijn keel niet. De smaak is wel prima, maar ook niet overweldigend.

                    #45
                    Ik was mijn topic bijna vergeten. Excuses. Tot nu toe gaat alles in ieder geval prima en ze staan allebei in de bloei. De purple punch begint paarse toppen te vormen en de choco haze natuurlijk groene. Ik zal de fotos maar plaatsen dat zegt genoeg. De foto's zijn wel redelijk oversaturated, wat toch wel een zwakpuntje is van de telefoons van samsung.
                    20200912_163932.jpg 20200912_163937.jpg 20200912_163942.jpg 20200912_163944.jpg

                    Comment


                    • Corleone1933
                      Corleone1933 commented
                      Editing a comment
                      Ze zien er nu goed uit en ze beginnen al mooie pruikjes te fabriceren, hopen dat het weer nog een beetje stabiel wordt maar die hoge luchtvochtigheid is klote, veel kans op toprot wat verder in de bloei, maar veel suc6
                  Bezig...
                  X