Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speedy Chile & Honey Cream op balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Als je haar in de volle zon zet dan is 150 ml wel erg weinig denk ik zo..

    Denk dat die 50 ml al voor de helft is verdampt voordat het een beetje is kunnen zakken!
    Ik gaf mijn stekjes al bijna 250 ml in de volle zon!

    En indd, cocos kun je altijd wat meer bewateren, zo luchtig dat het overige water er onder uitloopt!

    succes, hoop dat ze mooi herstelt!

    Comment


      #47
      Hoi allemaal,

      Nogmaals heel erg bedankt voor jullie suggesties. Om half 7 heb ik er nog maar eens 500 ml overeen gegooid. Nu twee uur later zie ik aardig herstel. Ook weet ik nu wat er bedoeld wordt met potten optillen en voelen hoe zwaar ze zijn. Ik zal ze goed in de gaten blijven houden. Ik ben iig blij dat ze weer de goede kant uit gaan.

      Comment


        #48
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Mystery
          Mystery commented
          Editing a comment
          Volgens mij heb je ook last van de mineervlieglarve. Die sporen op je blaadjes...?

        #49
        Is potgrond mengen met cocos wel verstandig?
        Aangezien jij dit gebruikt ben ik benieuwd wat de ervaringen hiervan zijn en wellicht helpt het jouw en anderen.

        Naar mijn mening zijn potgrond en cocos 2 verschillende mediums. Een medium heeft verschillende waardes wat betreft de ec waarde en ph waarde. Dit kan elkaar dwars gaan zitten als je verkeerde verhoudingen toepast,lijkt mij?
        Als je teveel cocos gebruikt zullen er denk ik eerder voedingstekorten optreden en moet je al bijvoeden.

        Een beetje cocos wordt vaak toegepast omdat het zorgt voor een betere drainage/luchtigheid. Als dat de reden is zou ik zelf hiervoor eerder perliet gebruiken.

        Goedkope cocos bevat soms ook veel zout wat ook niet erg gunstig is.

        Waarom heb jij dit gemengd ? En heeft het echt voordelen? Iemand?

        Los hiervan:
        Fijn dat je plantje weer bijtrekt. Iets meer water dus .

        Comment


        • Mystery
          Mystery commented
          Editing a comment
          Ik heb het gelezen. Wel gek dat ze eerst zeggen max 30% en later 50%. Iig zal het goed komen.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Is ook grotendeels onzin.
          RQS kan zich beter concentreren op zaden maken die geen herma worden.

        • Mystery
          Mystery commented
          Editing a comment
          De commercie eromheen lijkt tegenwoordig beter te werken dan zich te richten op het hoofdbestanddeel... goede zaden. En helemaal voor de prijs die ze ervoor vragen. De psychologische gedachte zal wel zijn: hoe mooier het praatje hoe sneller een stoner er intrapt? Hoe sneller je het verkloot... hoe sneller je weer nieuwe zaden moet kopen. Katching..

        #50
        Ja ik zal het maar direct bekennen. Ik heb er totaal geen verstand van. Had besloten om mijn oude hobby op te pakken omdat ik 20 m2 balkon heb en de Corona vooruitzichten somber waren. Ik ben wat gaan lezen en ben puur op gevoel afgegaan. Wat gelezen over Cocos en daarom toegevoegd aan mijn medium. Waardes meet ik ook niet. Ik ben gewoon een extreme amateur maar ik hen er erg veel plezier in. Ik kan van 10 jaar geleden nog herinneren dat het kinderlijk eenvoudig is om te kweken. Nou daar kom ik bij deze van terug. Toen stopte ik gewoon een stekje in de volle grond. Wachtte 3 maanden en haalde daar 150 gram vanaf. Maar zo makkelijk is het dus blijkbaar niet..

        Comment


        • Mystery
          Mystery commented
          Editing a comment

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Hij gebruikt cocos omdat dat op een site staat en hij niets checkt.

        #51
        Ik had gelezen dat Cocos luchtig maakt en dat je moeilijk kunt overbewateren. Nu is overbewateren een veel gemaakte fout dus ik dacht ideaal voor mij. Ook las ik dat je op cocos minder last hebt van parasieten. Maar ja niet goed nagedacht en enthousiast aan de slag gegaan. Tot nu toe ben ik er niet ontevreden over.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ja, je krijgt nu maar voor de helft parasieten.

        #52
        Achja .. we zijn lekker aan het beuren. Je mag op mijn balkon komen testen als het zover is.

        Comment


          #53
          Ik lees verschillende verhalen over omhoogstaande bladeren:

          hitte
          goed in je vel zitten
          overvoeding

          wat is jullie inschatting ?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Luuk1988
            Luuk1988 commented
            Editing a comment
            Bedankt voor het mee kijken. Dan gaan we er maar vanuit dat alles prima is.

          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Ik sluit me aan bij QnQ...btw als je grond klopt en bewatering ook en het is geen klote zaad dan moet ie in dit stadium op de goede plek zonder luizen en andere beestjes gewoon als een JEKKO gaan.

          • Goeiezomer
            Goeiezomer commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit Luuk!! Bladeren zien er goed en gezond uit..

          #54
          White Moscow met wat basilicum er bij. Nu 4e week. Groeit nog niet hard maar ziet er happy uit.

          heb ook 2 gratis af zaadjes van zamnesia laten ontkiemen vandaag. Dus die gaan ook lekker de grond in afgedekt met n plasticje.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by Luuk1988; 4 June 2020, 19:56.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Mooi breed plantje. Niet te lang laten zitten dat plastic anders kan de grond gaan schimmelen. Af en toe een paar uurtjes laten luchten.

          • Luuk1988
            Luuk1988 commented
            Editing a comment
            Thanks Ess ! Bedankt voor de tip

          #55
          Bublegum staat nu 5 weken en laat de eerste tekenen van bloei zien. Ze is nu 30 hoog. Ben erg benieuwd of het wat gaat worden. Ze maakt wel een fitte indruk. Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste
          Attached Files

          Comment


          • Luuk1988
            Luuk1988 commented
            Editing a comment
            Thanks voor je feedback! Altijd fijn als er iemand mee denkt die er verstand van heeft

          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            waarom heeft die plant zo weinig blad!?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Omdat ze net haar groeispurt gehad heeft, denk ik aan de stam te zien.

          #56
          Het blad van mijn zaailing lijkt te verkleuren. Iemand een idee wat het kan zijn? Ze staan snachts buiten met een plastic kapje erover.. ik ben zuinig met water.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            niks bijzonders

          #57
          Als ik het internet moet geloven is het magnesium tekort. Het zou zich als eerst openbaren in de lagere bladeren. Dat is bij mij juist niet het geval. Juist in de hoge bladeren. Ben benieuwd naar jullie oordeel.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Had dit ook her en der...kan vanalles zijn. Zolang je regenwater geeft (niet teveel) en je grondje was goed bij de start zal het niet rampszalig zijn.

          #58
          Zojuist mijn bubble gum verhuisd naar paps en mams. Ik ga op mijn balkon verder met White Russian, cheese en diesel als auto flower
          Afghaan als feminised Regulier . Fingers crossed. Natuurlijk ook even wat basilicum gepland voor wat extra geluk
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #59
            Omdat het Brabantse nog een hoop regen verwacht ben ik vandaag gegaan voor een paarse regenjas. Gisteren waren we hier getuigen van een halve storm. En toen was ik dus niet thuis om ze te behoeden voor de overdaad aan neerslag. Ze maken het goed maar de komende 5 dagen is iedere extra druppel teveel denk ik. Potten hebben nog niet eerder zo zwaar gevoeld
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Kijk je uit voor schimmel, er kan zo weinig lucht/wind bij!!!!!!

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment

            #60
            Thanks voor de feedback. De planten zijn de afgelopen dagen enorm onder geplensd maar gelukkig hebben de planten er geen last van gehad. Wel opvallend hoe de zaailingen van elkaar verschillen in grootte. Komende dagen geen water meer dat is zeker
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


            • Luuk1988
              Luuk1988 commented
              Editing a comment
              Helaas heeft die het niet overleefd haha

            • inho100
              inho100 commented
              Editing a comment
              En de bubblegum?

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Geeft niet, ik heb mijn eigen.
          Bezig...
          X