Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnen en buiten de kas medicinale wiet kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    filedata/fetch?id=1552218&d=1601898100&type=thumb filedata/fetch?id=1552219&d=1601898100&type=thumb filedata/fetch?id=1552220&d=1601898100&type=thumb filedata/fetch?id=1552221&d=1601898100&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja als je kan verduisteren kan je vroeg oogsten, heb inderdaad al een mooie voorraad.

    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Gek hoeveel verschil er op de planten kan zitten. Ik zit op max 14 dagen van de oogst, bij jou ziet het er nog aardig pril uit!

      Geen paniek Grey, die rot komt nog wel.. alles op zen tijd!

      Allesinds goed bezig daar!

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Thanx!
      Ze moeten nog wel even ja..

    Eerste twee gevallen toprot en een stukje meeldauw, in het midden de toprot en meeldauw bij de deur, die ook telkens nat regent. Wat bladeren weggedaan en de hele kleine topjes. Plus de helft wat beter gespreid en niet tegen het raam, toen was ik er wel klaar mee. Misschien straks of morgen weer een knip en snoei sessie. Ruikt echt heerlijk naar de Santa Maria, het is geen straf om in de kas bezig te zijn
    filedata/fetch?id=1552590&d=1601988659&type=thumb
    rechtsboven zag ik dus de meeldauw en ben verder gaan inspecteren, toprot was me nog niet opgevallen bij de eerste keer. Is ook op de foto’s niet te zien, heb het apart gehouden om te knippen, maar ik denk dat ik het zo weggooi, plakt niet eens.
    filedata/fetch?id=1552592&d=1601988659&type=thumb filedata/fetch?id=1552591&d=1601988659&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Greyvol; 6 October 2020, 13:54. Reden: Spelvoutje
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      Na het herschikken en knippen, plus de stukjes met rot erin.
      filedata/fetch?id=1552596&d=1601991166&type=thumb filedata/fetch?id=1552597&d=1601991166&type=thumb filedata/fetch?id=1552598&d=1601991167&type=thumb filedata/fetch?id=1552599&d=1601991167&type=thumb filedata/fetch?id=1552595&d=1601991163&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.
      Last edited by Greyvol; 6 October 2020, 14:43.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Jammer dat het er zo snel al in slaat ziet er veder wel mooi uit

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Thanx!

      Vandaag ook weer rot en meeldauw, flink wat weggeknipt en alle toppen van het raam af en het kleine grut eruit.
      Heb het toch nog netjes geknipt om te kijken of dit al iets doet. Ruikt wel heel lekker maar plakt nauwelijks..
      Is ook maar vier weken bloei, helaas wel weer zaadjes. Tot nu toe pas twee in de oksels.. Maar wel volledig ontwikkeld, dus hopen dat dit slechts de voorbloei is die bestoven is door de auto Nothern light banaan.
      filedata/fetch?id=1552909&d=1602079927&type=thumb filedata/fetch?id=1552910&d=1602079927&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        Bedankt voor je posts. Was op zoek naar mensen met ervaring met kweken in de kas.
        IMG20201007180210.jpg
        Ik ben zelf nieuw in het kweken maar wel met t geluk van n oude kas in de tuin waar ik drie zaadjes Hollands hoop in heb gepland in de grond eind mei. Ziet er nu uit als bijlage. Geef enkel water. Misschien moet ik eens gaan controleren op toprot... ( Aan de kleine blaadjes trekken geloof ik) ik ben denk ik 4 weken in bloei)
        Last edited by QnQ; 8 October 2020, 10:05.

        Comment


        • Nonsense
          Nonsense commented
          Editing a comment
          Greyvol Zelf heb ik deze https://nl.trotec.com/shop/machines/...-ttk-71-e.html
          En daar kan een slang aan met slang buiten je kas en kan je hem op continu low zetten
          Belangrijk is dan wel dat je kas goed dicht is dus met ontvochtiger aan geen raampjes open zetten

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Thanx Nonsense
          Prijs valt ook reuze mee, eens kijken of ik al ergens kan ophalen
          Last edited by Greyvol; 8 October 2020, 12:51.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Lees hierboven maar even, roooobot

        IMG20201007180223.jpg -
        Last edited by QnQ; 8 October 2020, 10:05.

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Oja, dit is mijn eerste keer in een kas, maar we lopen ongeveer gelijk met bloeiweken

        Ik heb twee ventilatie raampjes en 1 op t dak die n klein beetje openstaan. (Op n gat in n boven raam na ter grootte van n honkbal) de deur is een schuifdeur. Ik heb even wat foto s gedeeld. Tot op heden geen toprot of schimmels. We zijn denk ik even ver. Die muur scheelt wel vd zomer was het 50 graden in de kas stoeltje ernaast en lekker in de sauna zitten.
        IMG20201008080144.jpg
        Last edited by QnQ; 8 October 2020, 10:04.

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Mooi!

        IMG20201008080156.jpg
        Last edited by QnQ; 8 October 2020, 10:04.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Tis is wel genoeg he....je zit hier in het kweekverslag van iemand anders.
          Als je wil laten zien wat je doet kun je ook een kweekverslagje starten.

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Ja joh!
          Gewoon doen, ik kijk wel mee bij je. En de manier om wijzer te worden

        Als je de ramen terugzet en de deur op n klein kiertje dan komt t toch goed ?

        Comment


        • Nonsense
          Nonsense commented
          Editing a comment
          Daar zou ik niet vanuit gaan in deze tijd van het jaar , de tijd zal het leren .
          Hang een meter in je kas en je kan het checken boven de 80% vinden schimmels het ideaal om te groeien .

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Metertje zet ik er zo in, dat ik daar niet aan gedacht heb ;(

        De kas van Greyvol staat ook pas net natuurlijk.
        Misschien nog wat kleine dingen aanpassen en dan zal 2021 zonder toprot zijn hoop ik !


        Comment


        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Zonder is een utopie man. Reken minimaal op 1/5 tot 1/3 verlies door rot. Dat is nu eenmaal buiten kweken.

          Net zoals Nonsense zegt, enkel door de ruiten open te zetten kom je er niet. Ik heb al meerdere zomers op die manier in een kas proberen afbloeien maar zonder extra hulpmiddelen is het dweilen met de kraan open.

        • Nonsense
          Nonsense commented
          Editing a comment
          Zonder hulpmiddelen zoals een ontvochtiger is het inderdaad een utopie
          Je moet gewoon iedere dag blijven controleren om je verlies zo klein mogelijk te houden .

        Ik heb net een temperatuur/luchtvochtigheids meter besteld .. ben benieuwd
        Thanks voor de info.
        ik heb nog geen rot ontdekt maar misschien controleer ik het niet goed. (Ik control de kleine blaadjes bij de toppen dat ze niet zo loslaten)

        Ik heb wel Hollands hoop wat best sterk is tegen rot heb ik gelezen dan... Maar goed zeker geen garantie.
        Last edited by QnQ; 8 October 2020, 10:03.

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Ik heb net een ontvochtiger besteld, maandag binnen. Ramen zitten er nu weer in en ben stroom aan het leggen en probeer de mobiele airco uit tot maandag. Kas lekt wel, wat niet gunstig is. Word vervolgd

        Holy shiiit....
        filedata/fetch?id=1553159&d=1602147688&type=thumb
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by Greyvol; 8 October 2020, 10:02. Reden: Jezus, fuckin shit my christ
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Haha, dat was te verwachten. Dat is de reden waarom ik mijn platen dit jaar in open lucht laat afbloeien. Ik heb tot nu toe de indruk dat ik minder rot heb in open lucht dan de voorgaande jaren in de serre.

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Turks stoombad...

        • rookpuur
          rookpuur commented
          Editing a comment
          Je kunt ze verdikke net zo goed in het water gooien. Wat een vocht zeg.

        Alle ramen erin, deur dicht, kiertjes gefikst en de mobiele airco in de kas gezet. LV was 99 en is binnen twee uur naar de 87 gegaan. Alle planten zijn nu ook droog in de kas en lijkt ook warmer. Is maar een tijdelijke oplossing tot de ontvochtiger binnen is. Heb deze dit jaar gekocht met die hitte, nu dubbel plezier van de airco.
        filedata/fetch?id=1553303&d=1602173795&type=thumb filedata/fetch?id=1553301&d=1602173795&type=thumb
        En de JDC is droog, dit is nog niet alles, de rest knakte nog niet lekker genoeg. Ontvochtiger kan ik straks ook in de droogruimte zetten en voorlopig blijf ik nog wel wiet kweken. Als het een paar gram extra oplevert ben ik helemaal happy. Voordeel is nu ook dat de kas dicht blijft en er geen huisdieren in gaan zitten kakken!
        filedata/fetch?id=1553302&d=1602173795&type=thumb
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          Netjes! hopen dat het wat droger blijft

          Comment


            Mooi verslag, hopelijk blijft het idd wat droger aankomende dagen

            Comment

            Bezig...
            X