Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 afjes buiten in speciale grondmix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik neem aan dat je ze straks de laatste keer overpot, anders weten ze nooit waar ze aan toe zijn haha, succes

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Uiteraard!

      Gracias

    #17
    Ze gaan lekker, ze gaan goed!

    Als de pot licht aan voelt dan krijgen ze water (pH 6,5 a 7,00). Maar geen voeding of bijzonderheden voor de rest.

    Een klein windje kunnen ze ook al hebben. En bovenal, ze groeien sterk.

    Snachts naar binnen. Overdag elke dag buiten.

      

    Links: nothern lights midden: mandarin punch rechts: Super skunk




    Comment


      #18
      Ze zien er goed uit hoor, vannacht is het 11graden dus ik geloof dat ze wel al buiten kunnen slapen.

      Comment


      • Sp4ceman
        Sp4ceman commented
        Editing a comment
        Ja?

        Ik vind het nog wat koud...

      #19
      Straks in de zomer word het ook vaak 11graden snachts ga je ze dan ook binnen zetten?

      Comment


        #20
        Sp4ceman je moet zakelijk blijven en niet teveel van ze gaan houden. In augustus zul je het nog moeilijk gaan krijgen als je ze moet omhakken. Hahaha . Als je ze nu buiten zet train je ze voor verschillende weersomstandigheden. Het resultaat is een gezonde en sterke plant denk ik.

        Comment


          #21
          Je krijgt gezonder planten als je ze buiten laat en ze kunnen heel goed tegen een stootje het blijft tenslote gewoon onkruid wel de lekkerst onkruid die er bestaat. Ze staan er wel mooi bij. je doet het best goed als je het aan mij vraagt

          Comment


            #22

            Comment


              #23
              Doet me denken aan die vader uit de film Finding Nemo, die zijn zoontje voor het eerst naar school brengt en het spannender vindt dan dat kleine visje zelf

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Voor je het weet staan je planten bij de tandarts op de kast :p

              • Sp4ceman
                Sp4ceman commented
                Editing a comment
                Inderdaad... Met m'n kids gaat het net zo... Hahaha

              #24
              Ben heel benieuwd naar het resultaat, dus je gebruikt alleen soilmix met wormenmest? Klinkt wel goed. Ik zelf doe lightmix met speciale autoflower voeding en pk13 en 14. Ik wilde niet teveel bemeste aarde hebben.

              Soilmix alleen al bevat al genoeg voeding voor een paar weken toch?

              Verder super nice kweek! ben benieuwd.

              Comment


              #25
              Oke supernice!

              Gebruik je verder nog vloeibare voeding?

              En hoe kan ik mn water het beste afzuren. Ik heb zaailingen van 2 weken oud

              Comment


              • Sp4ceman
                Sp4ceman commented
                Editing a comment
                Ik gebruik geen vloeibare voeding.

                Hoe je het beste je water kan afzuren? Wat het 'beste' is weet ik niet. Maar ik gebruik citroenzuur (niet citroensap). Dit werkt voor mij goed. Heb ook appelazijn geprobeerd maar dat is minder stabiel.

                Eerste kweek?

              #26
              Dames groeien lekker. Helemaal gewend aan buiten.

              Krijgen alleen water.



              Mandarine Punch Northern lights Super Skunk




               

              De Mandarine heeft aparte plekjes op de blaadjes.

              Tot zover niet uitgelopen of erger geworden.

              Geen paniek! Ze groeien goed door.



              Kort maar krachtig!


              Comment


                #27
                Die vlekjes zijn als ik het goed heb de kanalen van de varenrouwmug. Die leggen larven in je bladeren en die tasten ze aan. In een vroeg stadium is er vast een goede oplossing voor.

                Ik kwam er vorig jaar te laat achter en heb zelf met een sateprikker de larven er uit gepeuterd. Je ziet ze zitten... een soort verdikking in het kanaal met een ieniemienie klein groen larfje erin. Kans op extra blad beschadiging is hierdoor wel groot,wat je plant niet ten goede komt. Dus denk dat een alternatieve oplossing wellicht beter is.

                Denk dat er bij het ongedierte topic meer over staat... of wellicht reageert er hier iemand die een wat bladvriendelijkere oplossing heeft.

                Suc6 met je kweek.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Mineervlieglarve
                  eruit peuteren ja.

                #28
                Hoi mystery

                Bedankt voor je reactie.

                Ik heb begrepen dat het gaat om de mineervlieg. Verschijnselen komen aardig overeen.

                Zelf heb ik zoiets van: bladeren verwijderen!

                Verspreiding helpen voorkomen

                Compost thee zou ook helpen. Nematode in de thee zijn natuurlijke vijanden.

                De onderdelen van m'n brouwer zijn net binnen. Asap aan de slag.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Niet dat blad verwijderen, dan maak je meer schade dan dat wurmpje.

                #29
                Mineervliegen dus...

                Ik zou de bladeren er niet af trekken in dit stadium. Plus de bestrijding voorkom je hierdoor niet. Waarom? Als ik het goed heb leggen de vliegen hun eitjes in de modder... die komen uit en vervolgens kruipen de larven in de bladeren... correct me if i'm wrong.

                Misschien dat een compostthee werkt tegen verdere verspreidibg.

                Voor nu eruit peuteren zegt ook QnQ... dus ik denk dat dat de snelste klap is. Dan behoud je iig het blad. Mocht het blad het niet redden dan valt het er vanzelf af. Dan wel ruimen uiteraard.

                Comment


                  #30

                  Comment

                  Bezig...
                  X