Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 afjes buiten in speciale grondmix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Yo Sp4ceman goed van je te horen na 1 week stilte. Ga je LST toepassen ?

    Comment


      #32
      Hoi Luuk! Wel de bedoeling. Eerst eens licht ombuigen. Kijken hoe dit aanvoelt. Maar de volledige plant zo goed mogelijk belichten moet toch haalbaar zijn.

      Overigens, de gene waar ze nu staan heeft snel gehandeld...

      2 blaadjes eraf, ontarmt
      20200527_220247.jpg

      Naja maak me er niet druk om hoor. We zullen zien wat voor invloed dit heb.

      Wel mooie foto's zo
      IMG-20200527-WA0002.jpg
      IMG-20200527-WA0003.jpg
      Hier links de larve duidelijk te zien.

      Van het weekend trainen waarschijnlijk.

      Ik hou jullie op de hoogte

      Comment


        #33
        Ik zou er, in het vervolg, toch niet al te veel blaadjes meer vanaf knippen. Zeker niet wanneer ze nog zo klein zijn. De bladeren zijn tenslotte de zonnepanelen van de plant. Mijn autoflowers bloeien nu en sommige bladeren zien er echt niet uit, voor wat betreft aangevreten bladeren, roestplekken, kleine gaatjes, e.d. Ik ben benieuwd hoe je de lst gaat toepassen. Ikzelf heb daar goede ervaringen mee met autoflowers. Succes!

        Comment


          #34
          Je heb helemaal gelijk

          Ik houd jullie op de hoogte

          Comment


            #35
            Ik snap je rigoureuze aanpak wel maar het heeft zeker effect op de groei van je plantje.

            Hopelijk ben je er nu vanaf. Zoniet toch gaan peuteren en niet meer bladeren eraf trekken

            Ook niet te gulzig met water geven... de potgrond ziet er erg nat uit op foto.

            Al met al een goede kweek gewenst. Zal zo nu een dan even aanschuiven. Suc6!

            Comment


              #36
              Hoe staan ze erbij na de amputatie? En verlost van de kleine boze vlieg?

              Comment


                #37
                Ze staan er goed bij

                Logischerwijs behoort de geamputeerde niet tot de grootst hard groeiende plant.

                Geen last meer van de vliegjes tot dusver

                Maar, ziet er goed uit hoor!

                20200601_131847.jpg
                20200601_131909.jpg

                Comment


                • Mystery
                  Mystery commented
                  Editing a comment
                  Die hebben het naar hun zin daar. Zien er goed uit! Ga zo door! 2 Thumbs Up
                  Valt ook niks tegen hoe ze met haar handicap omgaat

                #38
                Thanks Mystery

                Zelf ben ik niet snel panisch over bladeren weghalen. Doe het wel eens zo nu en dan en m'n planten lijden daar niet onder.

                Het staat natuurlijk buiten kijf dat je nooit onnodig bladeren weghaalt.

                Vandaag de dames overgepot.

                Leuk DIY project. Wilde graag een zelfbewatering container maken. (Dames staan niet thuis. Ik geef graag vanaf onder water en dit is voor de verzorger easy-peasy. Ook als die gene een aantal dagen weg is).

                Met valse bodem en wick-putje (Dat bekertje in het midden daarin komt puur cocovezels en wordt aangestampt. De plant kan aanspraak maken op het water in het reservoir (+/- 3L) onder de valse bodem wanneer het wilt).

                Maak gaatjes in de valse bodem! Dit is niet te zien op de foto.
                Dit zorgt ervoor dat teveel (regen)water goed weg kan lopen.

                20200601_155520.jpg

                20200601_155509.jpg

                Worteldoek om de wortels en aarde boven de valse bodem te houden

                20200601_160419.jpg

                Coco laagje

                20200601_162057.jpg

                Drainage openingen
                20200601_155530.jpg

                De potten worden nog met wit afgedekt.

                Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

                Foto's van de dames komen morgen waarschijnlijk.

                Salud peeps

                Comment


                • Mystery
                  Mystery commented
                  Editing a comment
                  Lekker bezig daar. Ik hou van je aanpak en kan me erg vinden in jouw manier van kweken.
                  Ik hoef je niets te leren als ik je topics zo bekijk. Denk eerder andersom .

                  Heb hier ook al eens over nagedacht. Een grijze afvoerbuis met gaten erin plaatsen met een dop aan de onderkant. Of in een U-vorm zodat je aan beide kanten een opening krijgt. Het enige probleem is denk ik dat de potgrond de gaten dicht laat slippen. Ga nu voor een afgift van bovenaf. Dus literfles met bovenin een rietje en dan over de kop in de pot. Een druppelsyteem waardoor de afgifte geleidelijk plaats vindt ipv een bak water in 1x. Dit lijkt mij beter qua opname Ochtend of avond bewatering een verschil?

                  Kies zelf voor de hydrokorrel op de bodem en bovenop een laagje. Jij mengt ze enkel door je grond als ik het goed heb? Reden? Daarnaast nog het nodige besteld en zag dat jij dat ook gebruikt. Mijn mengsel komt in de buurt. Lavameel,wormenmest,guano,perliet en potgrond. Geen bloed en beenderenmeel dit keer. Laat je wel weten hoe me dat bevalt en hoe de planten het trekken .

                  Jouw compost thee...? Hoe ziet die eruit. Ik ga voor de wormenmest op 10liter water met melasse en dan een paar dagen in een emmer met luchtpomp. Paar dagen laten staan,enig idee hoeveel? Is nieuw voor mij. Dit als extra bewatering en evt als bladverneveling.

                  Oja... wil zelf ontkiemen in vermiculiet. Heb wat filmpjes gezien en in vergelijking met zaai/stek grond zien de wortels er al gelijk veel beter uit. Daarna maar gelijk in de afbloei pot. (29 liter) Ga jij voor deze eindpot of gaan ze nog een keer verhuizen?

                  Bedankt voor je reactie's en info. Leuk om te volgen!

                  At least... waar liggen jouw roots... Spanje of Portugal? Adios

                • Sp4ceman
                  Sp4ceman commented
                  Editing a comment
                  Hahaha, ik dacht in m'n onderstaande reactie overal op gereageerd te hebben... Maar niet dus:

                  M'n roots liggen in Zuid Amerika
                  Last edited by Sp4ceman; 2 June 2020, 14:36.

                #39
                Mix is wel ferm gemaakt... Ik mix gewoon 3 soorten grond die ik koop

                Comment


                • Sp4ceman
                  Sp4ceman commented
                  Editing a comment
                  Hoi Tommeken,

                  Ik maak graag zelf wat en experimenteer graag. Vandaar.

                  Welke 3 gronden meng je?
                  Last edited by Sp4ceman; 2 June 2020, 14:37.

                #40
                Maar om zeker te weten wat je doet heb je een microscoop nodig. Dan kan de thee beoordeeld worden. Ik heb die niet... Ik vertrouw dus op de claims van de kwaliteit van de compost bijvoorbeeld.

                Zelf gebruik ik geen luchtstenen maar een vortex brewer (https://youtu.be/syOOeoAXruM). Reden: naar mijn idee lijkt de draaikolk meer op hoe dat natuurlijk gaat. En het is makkelijker schoon te maken. Buizen kunnen uit elkaar. Luchtstenen hebben heel veel gaatjes om vuil in op te hopen

                De thee laat ik niet staan als het klaar is. Na 24 uur (bac. dom.) En 36 uur (schim. dom.) Geef ik het direct aan de planten. Het leven in je thee is dan het hoogst.

                Dit zijn de eind potten. Ontkiemen in vermiculiet wil ik ook nog eens proberen.

                Hier de beloofde foto's
                20200602_125744.jpg

                20200602_125813.jpg

                20200602_125808.jpg

                20200602_125803.jpg

                20200602_125850.jpg

                20200602_125912.jpg

                20200602_125929.jpg

                Comment


                • Mystery
                  Mystery commented
                  Editing a comment
                  Bedankt voor je reactie. Knutsel Zuid-Amerikaan dus ... machtig,ik houd ervan! Volg het met plezier en steek er wat van op.

                  Mooi thee-systeem heb je daar gemaakt en een fijne duidelijke uitleg over je eigen recept. Heb het filmpje ook bekeken. Weet nog niet of ik daar aan begin te knutselen... eerst de simpele variant waar ik het over had. Ga voor de bacterie dominante versie. Kijken hoe het aanslaat.

                  Met de hydrokorrels (luchtstenen) doelde ik op de bodemlaag van de kweekpot. Je gebruikt een cocoslaagje hier. Zag in je hok-verslag dat je wel hydrokorrels gebruikt,maar je gebruikt ze niet als bodem,je vermengt ze door de aarde? Ik ga hydrokorrels op de bodem doen ivm zuurstof voor de wortels.....

                  Met de druppelfles wordt een experiment... dus daar hou ik je van op de hoogte. Zal vanavond een testen hoelang een liter water er over doet om leeg te lopen .

                  Je planten hebben een goede plek daar. Blijf het volgen! Hopen op gezonde dikke toppen hier als ook bij je bubble



                • Sp4ceman
                  Sp4ceman commented
                  Editing a comment
                  Hahaha, ik denk dat wij mensen knutsel dieren zijn. De gene die zichzelf uitdagen.

                  Lekker thee gaan trekken. Maak het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Met de methode die jij gebruikt worden ook hele goede resultaten behaald. Aandachtspunten zijn de hoeveelheid lucht en de manier van luchttoevoer.
                  Qua lucht hoeveelheid: minimaal 1L lucht per minuut per 1L water maar het liefst meer. Omdat kleinere luchtbellen/minder lucht meer kans hebben om de micro-organismen te doden.
                  Qua luchttoevoer kun je luchtstenen gebruiken of zelf een 'luchtsteen' maken van PVC of luchtslangen (https://youtu.be/JCK_pjcQOTo). Voordeel is dat je de lucht kan verdelen in je emmer en als je het slim aanpakt ook makkelijker kan schoonmaken.

                  Ik bedoelde niet de hydrokorrels als luchtstenen. Daarin hebben we elkaar verkeerd begrepen denk ik.
                  Ik doe ze door mijn bodemmix omdat ze water en lucht vasthouden en een leefomgeving vormen voor de microben. Eigenlijk net als de perliet en cocos. Ik heb graag zoveel mogelijk diversiteit vandaar dat de hydrokorrels er ook in zijn beland.
                  Maar onderin de pot is ook een goede manier van toepassen inderdaad!

                  Ben benieuwd naar je experiment. Ik zoek namelijk nog een 'bewateringssysteem' voor boven af. Maar dan iets dat langzaam gaat.

                  Jij ook een behouden kweek!
                  Last edited by Sp4ceman; 4 June 2020, 22:58. Reden: Excuses, de minimale luchtaanvoer aangepast. Vorige was te weinig.

                #41
                BAT-MIX, aveve potgrond universeel en Cocos.

                50l zakken van elk voor 3 potten te vullen met autoflowers

                Comment


                • Sp4ceman
                  Sp4ceman commented
                  Editing a comment
                  Zelf heb ik geen ervaring met bat-mix en Aveve pot grond.

                  Maar in batmix zitten bestanddelen als verschillende veensoorten, perliet, wormhumus en vleermuizenmest. Dat laatste is populair omdat het een bron van diversiteit aan mineralen is.

                  Je totale mix is fermer dan je denkt.

                  Succes met je kweek

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Batmix he...?
                  Is het Corona-vrij ?

                #42
                Ik eet er toch ni van...

                Ozzy Osborne is de veroorzaker van al de miserie

                Comment


                  #43
                  Wie bijt er nu de kop van een vleermuis

                  Comment


                  • Brandnetel
                    Brandnetel commented
                    Editing a comment
                    Alice Cooper?
                    Edit: nee, dat was iets met een kip

                  #44
                  Ozzy...

                  Comment


                    #45
                    Still going strong



                    Ook in dit #*!$' weer



                     



                      

                    Comment

                    Bezig...
                    X