Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurks Greenhouse 2020 - Afjes RQS / Huismerk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mooie plantjes hoor, alleen wat weinig zijtakken. Komt dat door dat je ze zo vroeg in het seizoen hebt laten opkomen of door de soort of de zon-uren? Heb je of heeft iemand een idee hoe dat zo komt.

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Ze zijn vroeg beginnen bloeien. normaal in volle grond groeien ze wat langer, maar ik heb ze verpot naar volle grond toen ze de eerste bloeiverschijnselen lieten zien. Zal daar aan liggen, elke plant is anders uiteraard, moeilijk om te voorspellen!

    #17
    volgende al laten voorkiemen deze eruit andere erin.looking good
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Het zal deze zomer bij een ronde blijven, al heb ik nog een paar niet-auto`s staan die de leegte in de nazomer kunnen vullen. Thx!

    #18
    Dag 10 van de bloei:

    De groei lijkt er nu wel volledig uit te zijn. niet zo veel zon de afgelopen dagen, dus weinig vooruitgang in mijn ogen, al zullen de dames wel al wat voller zijn geworden. Ik zie precies al wat beginnen spint op de blueberry in de zak, ze hebben allen nog een beurt met canna cure gekregen deze week, goed de onderkanten van de bladeren ingespoten, het lijkt niet te zijn verergerd. Ik denk wel niet elke 3 dage te spuiten met het goedje, dus als het terug escaleert haal ik roofwantsen in huis.

    Geen water of voeding bijgegeven, de serre is lek genoeg dat ik denk dat ze voldoende water uit de bodem halen op deze moment. Allen staan ze in de ochtend met de bladeren naar boven, dus ik denk dat het wel goed zit!

    De chocalte haze begint echt een dikke stam te vormen, op alle plaatsen aan het net verspreid, de grote bladeren boven het net. Ze heeft wel last van bladluizen op de onderste bladeren, die gaan er een van de dagen af denk ik af.

    BB#1
    IMG_2681.jpg

    BB#2
    IMG_2683.jpg

    BB#3
    IMG_2684.jpg

    WW#1
    IMG_2682.jpg

    WW#2
    IMG_2685.jpg

    Blue Cheese
    IMG_2687.jpg IMG_2686.jpg

    Chocolate Haze
    IMG_2688.jpg


    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      nice, benieuwd wat die chocolat haze doen gaat die is precies voller

    #19
    Fijn weekend allemaal!

    Dag 13 van de echte bloei

    Weeral niet veel zon de afgelopen dagen, veel regen. Maar dat is goed voor de grond en de rest van de plantjes in de tuin. Ze doen het allen verder uitstekend in mijn ogen. De WW#2 is een mooi bosje aan het worden, zij zal de grootste van allemaal worden als ik het goed zie. De Blue Cheese is dan weer als eerste gestopt met groeien en in bloei geschoten, duidelijk dat zij iets voor staat op de rest.

    Het lijkt erop dat het voor de volgende twee weken met regelmatig zon en regenen, met daaropvolgend een paar goede weken, als we de voorspellingen mogen geloven! Eigenlijk zou dit perfect zijn, nog even goed veel water tijden het begin van de bloei en de laatste weken enkel volle zon! Ik duim alvast mee.

    Ze hebben allen gisterochtend nog een klein lekje regenwater gekregen, en hebben weer voldoende in de grond zitten om het weekend door te komen. Ik zie nog geen tekorten, enkel wat vergeling van de ondersta blaadjes, mogelijk krijgen ze een kleine voedingsbeurt volgende week, na de warme dagen dit weekend. De WW`s krijgen zeker een mindere hoeveelheid dan de blueberries, omdat ik al een paar gele puntjes een paar weken terug had gezien, toen ik haar naar volle grond had gezet. Ik hoop dat ze ondertussen alles van voeding uit de lightmixgrond hebben genuttigd.

    Waarvoor iedereen hier is:

    BB#1
    IMG_2729.jpg IMG_2730.jpg IMG_2731.jpg
    BB#2
    IMG_2735.jpg IMG_2736.jpg IMG_2737.jpg
    BB#3
    IMG_2738.jpg IMG_2739.jpg IMG_2740.jpg
    WW#1
    IMG_2732.jpg IMG_2733.jpg IMG_2734.jpg
    WW#2
    IMG_2742.jpg IMG_2741.jpg IMG_2743.jpg
    Blue Cheese

    IMG_2744.jpg IMG_2745.jpg IMG_2746.jpg

    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Mooie planten! Dat wordt een lange vette top straks, al die bloemetjes bij die WW#1. Dat gaat helemaal dicht groeien.

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Ik hoop het ook! Fingers crossed!

    #20
    Mooie planten. Ben benieuwd wat die blueberry's gaan opbrengen. Ik heb er eentje in de grond nu. Hij heeft vandaag zijn kopje boven.

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Bedankt! Een BB staat in een zak van 40L, de andere twee in volle grond, eerste keer dat ik een blueberry zet, ben ook benieuwd. Ziet er alvast veelbelovend uit!

    #21
    Die planten van jou staan echt keistrak .

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Bedankt, ze doen het inderdaad goed!

    #22
    Dag 16 echte bloei

    Ze genieten van het mooie weer. Nog een paar dagen regen, en dan weer volop zon voor minstens 7 dagen! De Blue Cheese lijkt wat te foxtailen, zij staat op de warmste plaats van de serre. Kan geen raam eruit doen aan die kant. Teveel zon is ook weer niet goed, de ventilator maakt overuren!

    IMG_2800.jpg IMG_2798.jpg

    Grtz Kurk

    Ignorance is bliss

    Comment


      #23
      Dag 18 echte bloei vandaag. Gemakkelijk, je planten die ongeveer rond de 1ste van de maand in bloei zijn geschoten.

      De Blue Cheese staat duidelijk al verder dan de rest. Ze begint nog mooi nieuwe bloemen te vormen, maar hangt al vol trichomes. niet zo veel blad, niet zo veel top.

      De rest begint zich mooi te vullen vanboven. Ik heb ze 2x voeding gegeven, met een dag water ertussen alvorens de grote regenbuien eraan kwamen. Ze lijken geen overschotten te vertonen, ze krijgen dit weekend een nieuwe watergift met voeding. Voorlopig zal de bodem nog wel voldoende verzadigd zijn om de volgende dagen geen water te geven.

      BB#1
      IMG_2843.jpg IMG_2844.jpg
      BB#2
      IMG_2847.jpg IMG_2848.jpg
      BB#3
      IMG_2849.jpg IMG_2850.jpg
      WW#1
      IMG_2845.jpg IMG_2846.jpg
      WW#2
      IMG_2851.jpg IMG_2852.jpg
      Blue Cheese
      IMG_2853.jpg IMG_2854.jpg IMG_2856.jpg

      De rode rozen beloven ook een hoop bloemen te geven. Ben zeer tevreden, 2e jaar dat ze in de tuin staat. De wit/roze doen het wat minder goed, haar zal ik nog eens zwaar moeten mishandelen om terug wat op te fleuren!

      IMG_2818.jpg IMG_2819.jpg IMG_2822.jpg IMG_2827.jpg IMG_2825.jpg IMG_2821.jpg IMG_2826.jpg IMG_2824.jpg

      Grtz Kurk
      Attached Files
      Ignorance is bliss

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Die lange toppen groeien helemaal dicht. Dikke strengels overheerlijke wiet gaan die opleveren. Rozen & wiet, wie wil dat nou niet? Alles waar je aan kan ruiken ruikt lekker daar

      #24
      Staan keistrak die planten van jou. Die van mij laten bladeren altijd zakken later in de dag en savonds snachts hangen ze beetje slap. Volgende ochtend staan ze weer strak en dan begint de cyclus opnieuw. Heeft dat te maken met verschil autoflower/foto?

      Comment


        #25
        Fijn weekend allen!

        Chocolate Haze - SCROG projectje

        Ze begint mooi te spreiden, met 1 hoofdtop die recht naar boven groeit. De fim lijkt me goed gelukt te zijn. Met alles wat te versteken onder het net hier en daar een takje en wat blaadjes geknakt, maar niets te erg denk ik, hoop ik. Mogelijk wordt ze verduisterd, maar dat moet to half september. Best wel lang als ik half juli al wou verduisteren, ik ben er nog niet helemaal uit of ik haar gewoon een struik ga laten worden of toch binnen de perken probeer te verduisteren. Met die hoofdtop in het midden wordt het natuurlijk lastig. Ze mag nog wat verder blijven groeien, we bekijken de ontwikkeling wel verder af.

        IMG_2916.jpg IMG_2910.jpg IMG_2911.jpg IMG_2915.jpg IMG_2914.jpg IMG_2913.jpg

        De rest doet het nog steeds goed. Dag 20 van de bloei. Ze kregen allen, behalve de blue cheese, nog wat voeding, 300-400ml, 1/5e van de aanbevolen hoeveelheid van het schema. PH afgezuurd op 5.9, moest eig 5.8 zijn maar dat was net te lastig om nog af te meten. Door en paar verbrande puntjes bij de Blue Cheese heb ik haar geen voeding, maar nog wat regenwater gegeven. Bij de anderen zag ik ook wel minieme gele puntjes, maar die waren er een tijd geleden al en ze lijken het wel goed te ontvangen. De BB#3, helemaal linksachter, lijkt momenteel de mooiste bloemen te vormen. Ze staat vlak naast het raam goed in de tocht, zij zal niet te veel last hebben van overdreven warmte. De rest zien precies wel wat af, meer foxtailachtige topvorming naar boven toe. Ik was onlangs een grow sessions video van de greenhouse aan het bekijken waarin ze het foxtailen als een positieve, goede eigenschap van de plant vermelden. Ik heb het toch liever niet... Volgende week 30+ graden, dit zal alvast niet helpen.

        Wat ochtendshots:

        IMG_2931.jpg
        IMG_2930.jpg IMG_2928.jpg

        De trichomes van de Blue Cheese al eens geprobeerd vast te leggen, de nieuwe wifi microscoop van onze chinese vrienden van ali express die ik op men telefoon kan aansluiten werkt eigenlijk wel redelijk goed, ik heb enkel geen vaste hand en moet een statiefje in elkaar knutselen zodat ik gemakkelijk bij elke plant stabiel wat shots kan nemen.

        IMG_2900.jpg IMG_2907.jpg IMG_2906.jpg

        Geniet van het mooie weer de volgende dagen!

        Grtz Kurk
        Attached Files
        Ignorance is bliss

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Poeslief vindt het ook erg interessant! Ja kurk, wat kan ik hierover zeggen. Staat er top bij. Genoeg weckpotten in huis? Die trichomen zou je, denk ik, scherper kunnen vangen. Misschien iets meer afstand nemen van het blad?

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Hoi kurkentrekker ik heb ook ooit zo'n chinees microscoopje besteld in china maar inderdaad ook geen vaste hand, daarna heb ik een L-vormig plankje gemaakt en dat op een statief gezet en daar mijn tablet of telefoon op, dan krijg je ook redelijke foto's.
          Maar het gaat goed met de planten zien er goed uit, kom af en toe even binnenwippen, suc6 met de plantjes

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Haha ja, alle geluk dat het bij de katten enkel om aandacht te doen is! Ik heb een statief gebouwd (op basis van de poot van een oude ventilator). Misschien net iets te grossiel voor die kleine microscoop, maar het helpt wel! Thx for the tips!

        #26
        20200522_191138.jpg Hier een voorbeeldje
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          #27
          Dag 22 echte bloei

          Het wordt warm deze week, schaduwdoek besteld, ik hoop dat deze op tijd aankomt, maar vrees ervoor. 15% minder licht. De warmte is echt een probleem, ik heb bang om bananen te krijgen. Bij iemand in de serre gezien vele bananen door de warmte, en het heeft nog niet zo gek gedaan. Behalve BB#3 lijken ze allemaal wel iets te foxtailen, toch proberen om de temperatuur iets naar beneden te krijgen. Helpt ook tegen de inkijk, mogelijk kan ik zo nog een extra raam verwijderen.

          De planten zij helemaal niet zo geel als op de foto, lens van de telefoon is kapot en de digitale camera is aan het wachten op onderdelen van ali express na een val op de grond.

          Veeeeel foto`s wel!

          BB#1
          IMG_3005.jpg IMG_3006.jpg IMG_3007.jpg
          IMG_3009.jpg IMG_3010.jpg
          BB#2
          IMG_3017.jpg IMG_3019.jpg
          IMG_3020.jpg IMG_3021.jpg IMG_3022.jpg
          BB#3
          IMG_3023.jpg IMG_3024.jpg IMG_3026.jpg
          IMG_3027.jpg IMG_3030.jpg
          WW#1
          IMG_3011.jpg IMG_3012.jpg IMG_3013.jpg
          IMG_3014.jpg IMG_3015.jpg IMG_3016.jpg
          WW#2
          IMG_3031.jpg IMG_3032.jpg
          IMG_3037.jpg IMG_3038.jpg
          Blue Cheese
          IMG_3039.jpg IMG_3041.jpg
          IMG_3042.jpg IMG_3043.jpg IMG_3044.jpg


          Grtz Kurk
          Ignorance is bliss

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ik ruik ze gewoon door m'n FP2 masker heen. Sjeeses wat lekker

          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Hahaha Thx!

          #28
          Ai ai ai

          Dag 24 echte bloei

          Gisteren de ramen van de serre niet geopend en de ventilator stond op de laagste stand. Resultaat 53 graden in de serre ! Vandaag ramen open, maar de ventilator blijkt een oververhit beveiliging te hebben en wou niet mee door het warme weer. max 44 graden... Allemaal niet zo goed, ik zie al gelige, banaanachtige groei in de bovenste toppen van de white widow #1 en een van de blueberry #1, dagelijks in de gaten houden. Ik heb ook larven van lieveheersbeesjes uitgezet (super slordig en niet goed, ja volgende keer beter!). Morgen nog wat roofwantsen tegen spint, en de serre kan er hopelijk tegen tot het einde van de zomer. Ook een schaduwdoek in huis gehaald en al half opgehangen, niet de juiste beugels, morgen andere halen. Eens kijken of het verschil maakt morgen, ik hoop het alvast!

          IMG_3094.jpg IMG_3093.jpg IMG_3086.jpg IMG_3085.jpg IMG_3084.jpg IMG_3083.jpg

          De chocolate haze begint ook vorm te krijgen, veel zijtakken in alle richtingen, ik moet ze dagelijks terugstoppen onder het net. Zij krijgt momenteel enkel regenwater en heeft nog geen tekorten, ze mag rustig het net volmaken, in de bloei zullen we wel wat bijvoeden!

          IMG_3090.jpg IMG_3087.jpg IMG_3092.jpg IMG_3089.jpg

          Grtz Kurk
          Attached Files
          Ignorance is bliss

          Comment


            #29
            Vandaag max temp 38 graden zonder ventilator . Schaduwdoek blijkt een goede optie. Het is ook iet of wat makkelijk verwijderbaar, dus als het weer terug normaal of minder wordt, kan het ook gemakkelijk weggehaald worden. Maar ik denk dat ik het laat hangen, met hopelijk een warme zomer in het verschiet!

            Grtz Kurk
            Ignorance is bliss

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              En ik moet zeggen bij mij op het balkon word het ook altijd boven de 50, maarof ze er last van hebben geen idee, bij mij staan dan alleen de bladeren stijf omhoog

            • Appie
              Appie commented
              Editing a comment
              Tot 40 graden nooit een probleem gehad. 53 is inderdaad teveel van het goede. Hopelijk geen bestuiving vanuit de bananas. Goede oplossing dat doek. Succes man.

            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Ja het zou maar 15% licht tegenhouden, ook een daling van 15%-20% temp ong (44 grade zonder fan tov 37 grade zonder fan op een warmere dag), en het is een broeikas dus wordt altijd snel warm. De toppen zijn al mooi ontwikkeld dus ik denk dat ik het doek laat hangen en ze hopelijk aangenamere en minder extreme temperaturen hebben om af te afbloeien. Vormt samen met de serre ook de perfecte bescherming tegen inkijk, ik ben zeer tevreden voor 12€! Zoals appie aangeeft, tot 40 graden maak ik me ook niet al te veel zorgen, maar hoe lager en minder extreem uit elkaar, hoe beter. Eens benieuwd wat het onweer gaat geven vandaag!

            #30
            53 graden...zullen een flinke slok genomen hebben..

            Comment

          Bezig...
          X