Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurks Greenhouse 2020 - Afjes RQS / Huismerk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Na 48 en 49 dagen respectievelijk echte bloei zijn de dames voor de bijl gegaan.

    Gisteren de Blueberries, vandaag de White Whidows.

    Blueberries: Veel blad, redelijk lastig te knippen, wel wat werk, maar wel redelijk compacte topjes hier en daar. Foxtailen is duidelijk, geen echte volle toppen. Wel redelijke hoofdtoppen, maar toch wat fluffy. Hier en daar een plekje meeldauw weggeknipt, maar niet het vermelden waard. Op sommige plaatsen en de calyxen in de oksels begonnen paars te verkleuren, jammer dat ik het niet iets langer kon aanzien. 270gr en 340gr nat. Aan de trichomes te zien mochten ze ook nog net iets langer staan. Ach ja...

    White Widows: WW #1 had redelijk compacte topjes en was redelijk makkelijk te knippen. WW #2 was meer gefoxtailed en het was een hel om haar te knippen. Veel klein blad. Ook vele plekjes beginnend meeldauw, 10% weg gedaan. Was echt goed zoeken, hopelijk niets gemist! 440gr en 270gr nat.

    We gaan de chocolate haze toch laten staan. Ik heb de ventilator van plaats veranderd en het blaast niet meer in de foute richting. Als het toch te erg wordt dan doe ik haar wel gewoon om, we bekijken het verder aan.

    Weinig afval, want ook veel blad in de vuilbak gegooid, alles bij elkaar lijkt het me toch voldoende voor wat boter.

    WW#1
    IMG_3492.jpeg
    WW#2
    IMG_3491.jpeg
    BB#2
    IMG_3489.jpeg IMG_3496.jpeg
    IMG_3495.jpeg IMG_3494.jpeg
    BB#3
    IMG_3490.jpeg IMG_3505.jpeg
    IMG_3507.jpeg IMG_3506.jpeg
    Dan nog het belangrijkste na het groeien en bloeien: drogen. Drooghokje vol (misschien iets te vol, 40x40x80), zelf wat gefabriceerd, maar ik hou de deur open in een donkere kamer om zeker te zijn dat ze voldoende lucht hebben. Kleine afzuiging met filter 185m3.

    Foto met 2 van de 4 lagen gevuld. Geen enkele laag of top raakt elkaar aan, maar toch wat krap hier en daar.

    IMG_3502.jpeg

    Ik probeer nog een smoke report te doen en hou het topic nog open voor de chocolate haze!


    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit Kurk, inderdaad wat te vroeg geoogst maar als er al schimmel inzit kan je het het beste omgooien, suc6 met de laatste en dat ze mogen smaken.

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Thx! Komt goed! Cheers

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ziet er lkkr uit man, maak jij je foto's met een fotocamera of telefoon? De trichomen heb je zeer goed in beeld in ieder geval.

    #47
    Vandaag het drooghok nog iets omgebouwd en betere lagen om te drogen in elkaar geknutseld.

    (Tegels zijn 30cm breed)

    BB #2
    IMG_3518.jpeg
    WW#2
    IMG_3520.jpeg
    WW#1
    IMG_3519.jpeg


    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


      #48
      Nog wat wijzigingen in de plannen vandaag...

      Ik ga het verduisteren toch maar eens een poging geven. Om die reden de hoofdtop geknakt naar de plaats met het minste groen in het net begeleid. Ze hersteld wel, over een paar dagen de tape weghalen.

      Alles in gereedheid gebracht en verschillende opties voorhanden, we zullen zien wat het beste werkt. Ik heb een schaduwdoek en een zwarte plastic.

      We gaan proberen om eerst 14u te verduisteren en de dagen erna tot 13u30 terug te brengen. Zo zou ik hopelijk tot eind augustus moeten verduisteren, en is het voldoende om ze in bloei te laten gaan. We kijken het 14 dagen aan, als er dan niet veel beweging is wordt het dichter tegen de 12u verduisteren... Dat wordt goed alarmen zetten en hopen dat ik geen dag of uur mis...

      IMG_3535.jpeg IMG_3536.jpeg

      IMG_3538.jpeg IMG_3539.jpeg

      Grtz Kurk
      Ignorance is bliss

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Dat is lef hebben om zo'n grote top te knakken, ben benieuwd hoe het afloopt suc6.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Kijk gewoon hoe laat de zon op komt, 14 uur eerder zet je ze donker, en zodra het s'avonds donker is kan het zeil er al af. 14 uur later wordt het licht. Zo heb je alleen s'avonds wat werk. Werkt prima weer ik uit eigen ervaring.

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        No guts no glory! Klopt Ess, maar omdat ik haar "normaal" wil laten voelen dat de dagen korter worden zet ik ze elke dag om 20u in het donker tot half augustus, vanaf dan verlaat ik elke keer met 13u30, zou eind augustus dan mooi rond de 20u30 moeten uitkomen.

      #49
      Results are in!

      Vandaag alles toch wel mooi droog en voorbereid om te curen. Het drogen ging vrij vlot, maar de temperatuur was ook wel constant tussen de 21 en 25 graden met de afzuiging aan. Alle topjes knakken al mooi, al is het bij de hoofdtoppen toch nog niet 100% kraken. Elke keer (denk ik) maak ik de fout met te snel in de weckpotten te steken als de grote takken nog te nat zijn, en dan niet genoeg luchten waardoor ik de indruk krijg dat ze niet hun volle potentieel aan geur en smaak bereiken. Daarom deze keer eerst nog in plastiek zakken die ik open laat staan in het drooghok om ze al te laten wennen aan dicht op elkaar zitten en dat de dikke takken van de hoofdtoppen nog wat verder kunnen drogen. Op zondag steek ik ze in weckpotten en ga ik proberen beter te luchten, ondertussen proeven en testen we het resultaat. Ik post ervoor nog wel een paar fotos van de toppen en trichomes.

      Ik heb ook een paar papieren zakken in huis. De Greenhouse zegt altijd in hun filmpjes dat je de gedroogde toppen 3-6 maanden in een papieren zak op 9-10 graden moet houden, dat ze dan pas hun volle potentieel bereiken. Ik heb wel niet echt een plaats waar het constant 9-10gr is, hier op het forum las ik 12-15 gr in het topic over drogen in de sectie kweken voor beginners. Misschien dat ik het wel eens probeer, maar het zal wel stevig blijven ruiken zeker? Wat doen jullie, direct in weckpotten of ook eerst in papieren zakken? Ik heb het eigenlijk nog nooit in een papieren zak gedaan, altijd direct in de weckpotten...

      De BB#2 is alvast goedgekeurd. Stevige high die lang Mooie dikke fluffy toppen

      De serre dit jaar:

      Blue Cheese: 15gr
      BB#1: 7,5gr
      BB#2: 53,5gr
      BB#3: 55gr
      WW#1: 57gr
      WW#2: 87gr

      Totaal: 275gr

      Het minste resultaat in jaren, maar we waren er ook zeer vroeg bij en desondanks dat het weer wel ok was mochten het toch net wat meer zonnige dagen zijn. Laten we hopen dat de zomer en nazomer veel zon mogen hebben, de chocolate haze zal het graag hebben!. Er komen nog betere fotos !

      Cheers!

      IMG_3566.jpeg IMG_3567.jpeg

      Grtz Kurk
      Ignorance is bliss

      Comment


        #50
        Ik heb dat nog nooit gedaan in papieren zakken.
        Inderdaad ook voor de geur, en omdat het niet handig opbergen is.
        Zou het inderdaad wel goed drogen voor je ze afsluit. Potten niet te vol duwen.
        Als je schimmel in 1 pot krijgt, kun je daar beter niet alles in hebben zitten

        Als je toevallig een uv-c lamp bezit kun je de toppen daar een paar seconden mee bestralen, dat dood ook meeldauw.
        Maar dat zal niet, anders had je de planten er wel even mee gedaan
        Nahja...tis weer een weetje
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Thx QnQ wederom allemaal toptips!. Ik heb inderdaad nog wel een topje met wat meeldauw gevonden, grrr... dus dat wordt nog beter inspecteren. Mijn weckpotten zijn al niet de grootste maat dus dat komt wel snor. Toch maar eens rondkijken naar zo`n lamp! Misschien ga ik wel een klein papieren zakje ergens verstoppen en vergeten voor een aantal maanden... Cheers

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ergens gelezen ook dat verse wiet teveel reageert op zacht plastiek , dat dan weer invloed heeft op de smaak , ach wie weet wat er juist is... ik gebruik nu 3 soorten potten , maar voorlopig rook ik te snel om echt te kunnen curen

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Mmm ok toch niet te lang in de zakken dan! Haha dat is ook mijn probleem, het gaat er veel te snel door, zeker in deze tijden!

        #51
        Vandaag 7 dagen sinds de eerste maal verduisteren van de chocolate haze, op 21/07 begonnen.

        Ik merk al meer voorbloei en kleine extra witte haartjes, de eerste tekenen lijken me ok. Ik hoop dat ze ineens doorbloeit, ze krijgt nu 14u licht per dag. Ik bouw het nog verder af tot 13u30. Er lijkt me ook nog voldoende ruimte om ze te laten doorgroeien zonder ze verder onder het net te steken. Het net is aardig vol, mogelijk snoei ik hier en daar wel wat blad en toppen weg. Morgen eraan denken de tape te verwijderen. ze zal ondertussen al wel hersteld zijn, de hoofdtop groeit al terug recht naar boven.

        DSC00075.JPG DSC00070.JPG DSC00076.JPG DSC00071.JPG DSC00072.JPG DSC00073.JPG DSC00074.JPG


        Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

        Comment


          #52
          Verstoppertje spelen.

          Dag 8 verduisteren, lijkt me toch wel effect te hebben. Overal witte haartjes, meer en meer, komt wel goed denk ik. Ik was wel net iets te laat vandaag, 25min, hoop dat het niet te veel stress of schade oplevert!

          IMG_3591.jpeg

          Grtz Kurk
          Ignorance is bliss

          Comment


          • rookpuur
            rookpuur commented
            Editing a comment
            Ik denk dat het wel mee valt. Op een zonnige dag en een zwaar bewolkte dag loopt het ook niet helemaal gelijk natuurlijk. Als jij vandaag weer lekker op tijd bent.
            Had je de tape er al af gehaald?

          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Ik hoop het, ik was op tijd vandaag ! Tape is eraf, al een mooie bobbel, hoofdtop helemaal hersteld en op dezelfde hoogte als de rest. Begint terug te rieken, de buren zijn op vakantie denk ik

          #53
          DSC00145.JPG

          DSC00143.JPG DSC00138.JPG
          DSC00137.JPG DSC00142.JPG
          DSC00144.JPG DSC00139.JPG

          Grtz Kurk
          Ignorance is bliss

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Die eerste foto ziet er wel een beetje tmv achtig uit, ofwel septoria, maar daar weet ik eiglik niets over , maar beide niet zo erg denk ik. Van tmv al gelezen door warmte en veel voeding uit zich dit meer...

          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment

          #54
          Dag 12 verduisteren

          Vandaag een emmer van 3L met voeding gegeven. 1:1 wat het schema aangeeft.

          De m2 is volledig gevuld, vandaag hebben we supercropping (denk ik?) toegepast. De meeste toppen gebogen, net zodat ze niet knakten en dat de sapstroom hopelijk behouden blijft. Eens kijken hoe ze zich hersteld voordat we finaal gaan dieven en blad weghalen. Er is nog voldoende ruimte om in de hoogte verder te gaan, maar ik hou het graag laag boven het net. Ook handiger om te verduisteren.

          DSC00159.JPG DSC00160.JPG
          DSC00162.JPG DSC00163.JPG
          DSC00164.JPG
          Na het supercroppen:

          DSC00165.JPG DSC00166.JPG DSC00167.JPG

          Grtz Kurk
          Ignorance is bliss

          Comment


            #55
            Dag 17 verduisteren vandaag

            Er ontwikkelen zich volgens mij stilaan pruikjes, hoop ik toch. De bloei wordt duidelijker en duidelijker zichtbaar. De plant groeit nog stevig door, vandaag een laatste keer de voorste toppen geknakt, zodat ze iets lager dan de achter gelegen toppen zijn en de lager gelegen toppen op ong dezelfde hoogte zijn. 1 takje bijna afgebroken, wat tape errond en we zien wel over een paar dagen. Dit weekend wat blad hier en daar wegsnoeien. Het net is goed gevuld en de plant wil erbuiten treden, ik probeer het binnen de perken te houden.

            Ik zag hier en daar een stevige verbrande punt, maar bij de meeste bladeren niet veel te zien. In het algemeen geen overschotten of tekorten te zien. Ze kreeg heel de week 3L regenwater of meer, en dat zal enkel maar meer worden de volgende dagen. 34 gr in de serre, nog net aanvaardbaar. De ventilator draait overuren. Ondertussen begint de regenton leeg te raken. Ik kan het nog wel een paar dagen trekken, maar zo lang stilstaand water zonder vernieuwing is ook niet goed, mogelijk worden we verplicht om over te stappen op kraanwater. Dan zullen we Ph meten en afzuren.


            DSC00227.JPG DSC00241.JPG
            DSC00228.JPG

            Grtz Kurk
            Ignorance is bliss

            Comment


            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Duurt nog wel ff voor regen. Ziet er mooi uit!

            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Idd, we kunnen niet alles hebben. Danke

            #56
            Dag 25 verduisteren vandaag. Echte bloei dag 1

            De echte bloei is aangebroken. Vanaf vandaag begin ik te tellen, misschien een paar dagen te laat, maar goed.

            Ze ziet er fantastisch uit. Misschien net wat teveel gestrekt de laatste dagen, ik heb bijna elke grote top geknakt en toch zjin de meeste op een dag hersteld en de hoogte in geschoten. Ik zou eigenlijk moeten dieven en wat blad weghalen hier en daar, hopelijk vinden we een moment van goesting dit weekend om dat te doen. Ik kan ook niets doen, de noodoplossing! Geniet wel regelmatig van mijn voorkeur.

            Tot wanneer zou het aangeraden zijn om te blijven verduisteren? Ik ben het namelijk al wel wat beu... Vanaf vandaag krijgen ze 13u30 licht vanaf dat ik ze verduister, ik schuif nu mee op met de zonsopgang. Tegen het einde van augustus zou dat mooi op 13u30 licht tussen zonsopgang en zonsondergang. Nog even volhouden. vanaf 19u verdwijnt de zon ook achter de huizen, dus ik denk dat ik misschien iets vroeger kan stoppen. Even peinzen en dan beslissen.

            1m2 net volledig gevuld, van een scrog is eigenlijk al niet meer te spreken... maar daar geven we niet zo om buiten. Ze begint bijna aan mijn verduisterconstructie te komen, als ze nog veel groeit zal het doek er niet meer over passen en op de toppen liggen. Misschien toch nog een laatste keer alles knakken. dat zou dan de 3e keer zijn bij sommige takken...

            DSC00461.JPG DSC00462.JPG DSC00463.JPG
            DSC00464.JPG DSC00465.JPG DSC00466.JPG
            DSC00467.JPG DSC00468.JPG DSC00469.JPG

            Hoofdtop geknakt:

            DSC00472.JPG

            Grtz Kurk
            Ignorance is bliss

            Comment


            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Thx Ess ik hou de tijdstippen nauwlettend in de gaten hoor, vanaf vandaag schuif ik elke keer mee op met zonsopgang +13u30. Ik heb dit als "ideale" lichttijd voor de start van de bloei genomen, dus ik denk dat ik best tot 31 augustus doe. Heb vandaag om 20u00 verduisterd, en om 21u40 was het al voldoende donker om het doek te verwijderen. Komt inderdaad wel goed ergens tussen 24 en 31 augustus ermee ophouden. En de autoflower rondes zijn al voorbij, plus dit was een gekregen plantje uit zaad. Ze was vorig jaar ook goed toprot en meeldauw bestendig, denk dat ik ze toen 15 oktober heb geknipt. 0% toprot! Ik was onder de indruk, maar toen was ze nog niet klaar. Dan kreeg ik dit jaar hetzelfde plantje aangeboden, ik heb niet getwijfeld ! En je ziet wel een klein verschil tov de auto`s, dat is voor een meer dan gemiddeld blower als ik ook welgekomen, al zal dit wel overdreven zijn !

              rookpuur Thx, was niet zeker of het wel iets verschil maakt, denk dat de plant rond deze tijd normaal in bloei schiet.maar een weekje of twee voorsprong is welkom voor een plant die 10 weken moet afbloeien !

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Dat doe je goed kurkentrekker want dan hoef je niet altijd s'morgens vroeg je bed uit. Op het juiste tijdstip de planten s'avonds donker zetten en voor je naar bed gaat zet je ze onder de sterrenhemel. Zo deed ik het ook altijd. Super dat je al weet dat het een sterke plant is qua rot. Straks veel rijpere toppen rond dezelfde oogsttijd of zelf iets eerder. Lang leve het verduisteren.

            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Haha inderdaad, al laat ik geen slaap voor de dames hoor, das net erover! Daar doen we het voor, thx for the confirmation!

            #57
            Prachtige plant!

            Comment


            #58
            DSC01144.JPG
            DSC01148.JPG DSC01142.JPG DSC01151.JPG
            DSC01150.JPG DSC01149.JPG

            Grtz Kurk
            Ignorance is bliss

            Comment


            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Thx!

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Veel toppen! Dat gaat lekker wat opbrengen straks.

            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Gaat weer lekker

            #59
            Dag 14 echte bloei, week 3 wordt ingezet.

            2 dagen geleden gestopt met verduisteren. Het komt wel verder goed nu, dagen kort genoeg en ze was al goed aan het bloeien, zal wel ok zijn. Ze kreeg dit weekend nog wat voeding, 1/2 aanbevolen hoeveelheid, en we hebben nog flink gedieft de laatste dagen. Een hoop kleine grut net boven het net verwijderd, toch zeker op de plaatsen waar ik makkelijk aan kon en die weinig licht kregen. Ook nog wat roofmijten uitgezet tegen de spint die hier en daar wel te bespeuren is. Verder gebeurd er niet veel, het mag altijd wat meer zon zijn!

            DSC01309.JPG DSC01310.JPG DSC01313.JPG
            DSC01318.JPG DSC01317.JPG DSC01315.JPG

            Grtz Kurk
            Last edited by kurkentrekker; 31 August 2020, 23:47.
            Ignorance is bliss

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Toppuh, toppuh, toppuh, toppuh, toppuh, toppuh, toppuh,toppuh, toppuh, toppuh, toppuh, toppuh, toppuh
              Nu rotvrij houden!

            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Thx Corleone1933 leek me wel ok om dan te stoppen, ze zal niet meer in groei schieten in elk geval!

              Ess Fingers crossed! Nog 8 weken bang afwachten!

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Ja fingers crossed!

            #60
            Dag 22 echte bloei van deze jongedame

            Net men notities erop nagekeken en we hebben 14 augustus als 1ste dag echte bloei gemarkeerd. Bijgevolg zitten we al iets verder, ach ja, eigenlijk maakt het allemaal niet zo veel uit. We moeten nog wel even, en hopelijk pas oogsten als ze klaar is. Ze begint al aardig te rieken, voorlopig nog geen klachten van de buurvrouw gehad. Hopen dat het zo blijft. Trichomes beginnen zich ook te vormen, geweldig! Wel hier en daar beginnend meeldauw gespot, blad weggehaald en de tuin nog eens goed ontdaan van onkruid. Voorlopig nog niets te erg!

            Vandaag kreeg ze 5L water met voeding. Halve aanbevolen hoeveelheid volgens Bionova. Hopelijk een paar zonnige en droge dagen die eraan komen!

            DSC01530.JPG
            DSC01534.JPG

            DSC01538.JPG DSC01539.JPG DSC01535.JPG DSC01541.JPG
            Grtz Kurk
            Ignorance is bliss

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Wat vervelend die meeldauw. Volgend mij komen er nog wat mooie dagen. De bladeren zijn allemaal nog erg mooi groen. Ik zou nog 1 x voeding geven en dan niet meer. Mocht je onverhoopt over 3 weken al moeten oogsten, zijn ze in ieder geval al gespoeld.

            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Thx Ess! Elk jaar en elke keer opnieuw, maar we proberen het binnen de perken te houden en zoveel mogelijk haarden voor te zijn! Ze ziet er inderdaad niet echt uit alsof ze veel extra voeding nodig heeft dus we overdrijven zeker niet. Ik probeer toch nog om tot eind september af en toe iets bij te geven, en hopen dat ik half - eind oktober ze klaar kan knippen . Maar we bekijken het week na week, als er geen reden toe is blijf ik bij mijn "schema"!

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              'k ga voor je duimen.
          Bezig...
          X