Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x PowerPlant - DutchPassion 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x PowerPlant - DutchPassion 2020

    Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

    Dit jaar ga ik een verslag bijhouden van mijn buitenkweek, vorig jaar was het een mooie oogst met de Frisian Dew (geen verslag van gemaakt) alleen door het toppen werden ze wat wankel op de benen.
    Ik ben erg tevreden over DutchPassion daarom wederom deze breeder gekozen, hopelijk worden het net zo'n busty babes als vorig jaar.


    Voorbereiding:
    Een maand of 2 geleden, toen het weer het toeliet ben ik in de tuin gaan graven en heb de aarde bewerkt met voeding (korrels) en wat nieuwe aarde toegevoegd waar de planten komen.
    I.v.m. omwaaiende, scheurende en hoge planten vorige jaren heb ik gekozen voor zwaar geschut, houten palen van 7x7cm kaarsrecht in de grond. 1 meter onder de grond en 2 meter erboven. Kostte 2 tientjes.
    Misschien dat enkele van jullie denken, waarom 7x7cm, neemt dit geen zon weg of is dit niet wat overdreven? maar ik heb werkelijk geen flauw idee, we zullen zien.

    Ook maak ik altijd even een rondje door de tuin wat betreft belemmeringen voor de de wiet, en dacht heel even dat er een coca-plant in de tuin stond...
    FF9E6639-BC38-4C9C-958D-B6610E9A69C8.jpeg
    Het begint al goed met de meeldauw hier staat plusminus 15meter van de dames af.. Ik weet zo niet in hoeverre dit spul waait en besmet, Ik hou m'n hart vast.


    Begin:
    Ze zijn eind april gekiemd, van de 5 zijn er 4 uitgekomen (dit ivm een zaadje waar een hapje uit was (zie foto's hier onder) , deze heeft het helaas niet gehaald.
    De andere plant samen met een freebee heb ik gedoneerd aan een familielid.

    B2FA480A-3D9F-4A3A-BCC7-6D0BF723ED12.jpeg D20DD30B-40AD-464A-8B63-F3EC4AD0EC6F.jpeg
    Foto1/2: 23april2020


    In het begin een klein beetje strek gehad omdat de planten binnen achter het glas moesten wachten, bewolkte dagen, ivm soms nog wat kou en nachtvorst.
    Maar zoals jullie allen misschien kennen kwam de poot-koorts en heb ik toch maar gekozen om ze buiten te zetten.

    IMG_20200517_145147.jpg 0041BEC8-1A05-4702-B8FF-38C0C2A1AF62.jpeg
    Foto3/4 17mei2020

    Voeding:
    In de volle grond geef ik zeer zelden voeding, mochten ze wat bleek worden kijk ik op het moment wat wijsheid is, en misschien aan het einde wat pk1314.
    De aarde welke toegevoegd is komt van meerdere oude zakken potgrond. Per plant plusminus 40liter gemixt 50/50 met de oude aarde.


    Water:
    De dames zullen een streng dieet krijgen, ze krijgen ongeveer evenveel water als een gevangene in India. Ik geef alleen water als het nodig is, en merk dat ze ieder jaar zelf wel kunnen zoeken naar water (volle grond eh, keep it simple) of misschien staat het grondwater hier gewoon heel hoog.

    En wat staat er op de planning?
    Last edited by JohnnyHaze; 27 May 2020, 15:14.

    #2
    Goed begin zo te zien. Ik ga je volgen, zeker benieuwd naar het verloop.

    Comment


    • JohnnyHaze
      JohnnyHaze commented
      Editing a comment
      Bedankt! Ik ben zelf ook erg benieuwd, hopelijk gaat de powerplant zijn naam eer aan doen.

    #3
    Klinkt goed maar ik zie alleen de laatste 2 foto's
    2e
    3e

    Comment


    • JohnnyHaze
      JohnnyHaze commented
      Editing a comment
      Sorry! ik ging per ongeluk terug naar de vorige pagina. Gelukkig was de tekst nog beschikbaar maar de foto's moesten er opnieuw in.
      Ik hoop dat ze nu allemaal zichtbaar zijn.

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Jaaaa, nu zie ik de plaatjes erbij

    #4
    Mooie dames hoop dat het snachts niet te koud word
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • JohnnyHaze
      JohnnyHaze commented
      Editing a comment
      Thnx! Vooralsnog staan ze er prima bij, en de temperatuur nu is goed te doen gelukkig

    #5
    Die meeldauw best verwijderen, niet op de composthoop maar in een afgesloten zak in de vuilbak, schimmel verspreid zich als de pest in je tuin, dat wil je best zo snel mogelijk volledig weg hebben! Wel speciaal zo met die dikke palen, ik denk dat het wel een beetje zon zal wegpakken, wie weet groeit ze errond of erlangs op zoek naar zon! Succes!
    Ignorance is bliss

    Comment


    • JohnnyHaze
      JohnnyHaze commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je gelijk hebt ja, beste morgen toch maar weghalen. Ik vond het wel een mooie plant alleen er is nu toch niet zoveel meer van over.

    #6
    jo johnny haze ik wens je veel succes man en metershoge planten
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • JohnnyHaze
      JohnnyHaze commented
      Editing a comment
      Thnx ! als ze de frisian dew van vorig jaar kan evenaren ben ik een gelukkig man;p

    #7
    veel succes! Ik ben benieuwd wat voor monsters het worden. Ik volg.

    Comment


      #8
      Stevig paaltje, danseressen dus.

      Comment


        #9
        Beste mensen, een update!

        De dames staan vanaf 17-05 buiten, 10 dagen later ... omwille van iets te copieus omgaan met de voedingskorrels (vermoed ik zelf?) hebben ze in het begin een klap gehad wat betreft voeding.
        De oudere bladeren onderin staan er niet zo mooi bij, maar ik maak me nog niet direct zo'n zorgen. Het is en blijft onkruid

        IMG_7257.JPG IMG_2317.JPG IMG_2215.JPG
        Foto 5/6/7 27mei2020

        De foto's zijn helaas niet erg duidelijk (zonlicht schijnt op het blad waardoor deze verkleurt) Maar zoals u kunt zitten er onderin wat afstervende bladeren, gelukkig zijn de bovenste (jonge) scheuten mooi groen.

        Wel hebben twee plantjes op de grote bladeren ietwat verbrande (zie foto 9) bladpuntjes, dit is minuscuul (+/- 2mm) maar dat geeft mij het idee dat ik volgend jaar toch wat moet minderen met voedingskorrels (deze opstartende pp dames vinden het toch niet zo fijn)

        De met meeldauw besmette plant is inmiddels eruit! (eerste foto van verslag) maar dat wil niet zeggen dat de problemen weg zijn, want bij het controleren van het blad vandaag bleken er toch wel wat witte puntjes op te zitten hier en daar..

        IMG_0451.JPG Foto 8: Het begint al vroeg dit jaar.
        Ik heb het handmatig geprobeerd te verwijderen een oplossing van water/neemolie en een sponsje, hopelijk blijft het hierbij. Zo niet ga ik t.z.t. zwaarder geschut inzetten, wat precies weet ik nog niet.

        Er zaten een aantal tripsen onderop het blad, maar na het sponzen zag de onderkant er zo uit. (ik was iets te enthousiast met het weghalen dat ik vergat dat een foto van de rotzakken wel leuk zou zijn)..
        IMG_9064.JPG Foto 9

        Al met al prima voortgang in 10 dagen, aardig wat zon en ook een paar dagen regen gehad (daardoor zelf weinig water gegeven) Ik heb het idee dat ze nu een beetje aan het wennen zijn aan het buiten slapen. Op de palen staat een centimeteren (per 10cm) zodat goed zichtbaar is hoe snel ze groeien, ze zitten nu alle drie ongeveer op 25cm.

        volgende update volgt!




        Attached Files
        Last edited by JohnnyHaze; 27 May 2020, 16:19.

        Comment


          #10

          Comment


            #11
            Ik zie alle foto’s.
            Toch een beetje gebrek aan ventilatie en naast een vochtige muur, en natte open grond.
            Tis ideaal voor meeldauw he, en als daar vorig jaar planten met meeldauw gestaan hebben kunnen er sporen genoeg zijn.

            Nu ze nog niet bloeien kun je overwegen om ze met een lichte zwaveliplossing in te spuiten tegen de meeldauw of te spuiten met een siliciumproduct om de bladeren te versterken.

            Ik weet niet wat je verder met de tuin wil doen maar ik zou dat hele stuk goed inzaaien met allerlei bloemen ofzo.
            Fleurt het een beetje op
            Die zakjes zaad zijn zo duur niet en veel variatie is goed tegen sporen van allerlei schimmels.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • JohnnyHaze
              JohnnyHaze commented
              Editing a comment
              Hey Q! Thnx voor de tip, ik ga het aanschaffen. En wat betreft dat stukje grond, er staat nu inderdaad niets omdat ik wat overzicht wilde voor de wietplanten maar mogelijk zet ik er bijvoorbeeld bieslook bij, dat stinkt lekker eh. Ik zal eens kijken welke zaden ik nog heb liggen om er iets mooie van de maken, wordt vervolgd!
          Bezig...
          X