Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automazar weer... (is ie echt zo immuun?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Automazar weer... (is ie echt zo immuun?)

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Mijn eerste bericht (dit jaar) en ook ben ik weer begonnen met een paar plantjes in mijn nieuwe woning. Ik heb er natuurlijk rekening mee gehouden dat ik zo discreet mogelijk kon "autoflower buiten-kweken" bij het zoeken naar een nieuwe woning en dat kan ik hier aardig al zeg ik het zelf (ben altijd bang om te juichen tbh .

    Maar goed, heel simpel in potten met uni potaarde en that's it. Geen toevoegingen of iets behalve wat afzuren. Lekker simpel.

    Omdat ik vorig jaar eindelijk en voor het eerst (na jaren pogen) mijn eigen wiet (mmmm) heb kunnen roken en dit Auto-Mazar was heb ik weer voor deze soort gekozen. Plus 2 Northern lights erbij maar die hebben inmiddels allebei het loodje gelegd. Eentje stopte met groeien als heel klein plantje en de ander heb ik vannacht weggedonderd want die begon aardig wat meeldauw-uitzaaiingen te krijgen en ik vreesde dus voor de rest.

    Wat er nu staat is dit:
    - 2 x Automazar (ontkiemd eind april)
    - 1 x Automazar (jonkie - eind mei)
    - 1 x Med Gom 1:0 (tja.. beetje gedachteloos uit de koelkast gepakt na jaren - ook van eind mei)

    Ik raakte vannacht een beetje in paniek want ik DACHT op 1 van de grote Automazars (met mijn ledlamp) ook wat Meeldauw te zien (op een stengeltje onder als een soort zebrapad) dus ik ben me flink gaan inlezen en dacht: die moet ik preventief dan maar gaan behandelen met rauwe melk van de boer (ik denk er nog steeds over om even naar de boer te rijden).
    Maarrrr... zojuist lees ik dit over de Automazar:
    ****De plant is bovendien zeer stabiel. Zo is AutoMazar immuun tegen schimmels en andere vervelende indringers.*****

    OK, dat klinkt als muziek voor deze dames! (1 ding weet ik zeker: ik ga vanaf nu echt alleen nog maar planten kweken met een goede anti-schimmel reputatie - ben zo klaar met meeldauw!)

    Wat betekent dat "immuun-zijn"... dat de kans op meeldauw/schimmel met 80% gereduceerd wordt ofso?

    Doe er een algemene foto bij van hoe het er nu bij staat. Staat ook wat lavendel bij in potten (en munt) want ik denk dat dat bepaalde indringers verdrijft (corrent me indien fout).
    Attached Files

    #2
    Ziet er goed uit !

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Thanks

    #3
    Mijn (hopelijke goede) buitenkweek ( ben maar een eerstejaars)
    Ontkiemd op 21/5
    Graag je mening/commentaar !
    Attached Files

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Nou, dat ziet er goed uit en lekker in de verse aarde ook nog, wat een luxe!
      Tsja.. daar kunnen mijn potplantjes (van eind mei) toch niet tegenop... ben je ook een kweekverslag begonnen hier dan kom ik daar ook ff kijken

    #4
    Hou je op de hoogte

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Doe dat in je eigen topic aub. Danku.

    #5
    Ik weet nog wel dat ik 15 jaar geleden is mazar gerookt en gekweekt heb en dat het wel een heel pittig wietje is
    Ook deden de stekken het best goed in de tuin , grote planten en veel opbrengst het waren dan wel geen autoflowers .

    succes met je kweekje

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Ja en een G'ddelijk aardesmaakje ook! Ja die pittigheid is me goed bevallen .. in mijn geval ervaarde ik die pittigheid als "mini jointje draaien en altijd maar weer denken "strax nog eentje!" maar dat kwam er dus nooit van want je ligt echt heerrrrlijk plat binnen de kortste keren.. ". Daar kan echt niks (geen coffeeshop of farma troep) tegen op.. precies wat ik wens

    #6
    Zo, morgen gaat het gebeuren IN de zon (als ie schijnt) want dit moet echt IN de zon gebeuren.

    Ben ff naar de boer gegaan (biologisch melkveebedrijf mocht dat iets uitmaken) en heb een liter rauwe melk getapt (1 euro).

    Op 1 Mazar zijn de eerste waasjes meeldauw zichtbaar (stengels onder) en ik zie de bui al weer hangen want die planten moeten toch zeker nog een paar weken mee.

    Rauwe melk zou eigenlijk veel voordelen moeten hebben omdat alle bio-actieve eiwitten nog niet verloren zijn gegaan. Ik denk aan een verhouding van 40/60 (40 melk).

    Ik ga gewoon allebei die planten finaal onderspuiten IN de zon.

    Als iemand denkt dat ik iets verkeerds ga doen dan hoor ik het graag.

    Hieronder de melk en het bewijs van meeldauw.
    Attached Files
    Last edited by vishaka; 18 June 2020, 20:51.

    Comment


      #7
      Aloha vishaka
      Ik ben benieuwd wat die melk doet bij je.
      Ik heb het met halfvolle supermarktmelk geprobeerd en dat resulteerde er alleen in dat het even leek te verdwijnen.
      Het verdween alleen niet helemaal, en wat er overbleef dat ontwikkelde alleen wat langzamer.
      Misschien dat verse melk beter is, idunno..

      Wat betekent dat "immuun-zijn"... dat de kans op meeldauw/schimmel met 80% gereduceerd wordt ofso?
      Neuh, da's gewoon een babbeltje, net zoals "binnen 10 weken van zaad tot oogst".
      Iedere nieuwe buitenkweker wil dat, dus de verkopers beloven dat, maar er is geen fatsoenlijke soort die dat waar maakt.
      Als kwekers een plant zoeken die schimmelbestendig is, dan zet je dat er gewoon bij.
      Zo werkt dat, en dat blijkt

      De oorzaak van meeldauw is een bron plus vochtige lucht en weinig ventilatie.
      Haal je er een weg, zal het een stuk minder uitbreiden.

      Leuke plantjes. Mooi groen.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #8
        QnQ Nieuwsgierig geworden over meeldauw, heb ik het ff opgezocht op het web, in het artikel hebben ze het over "2" soorten meeldauw (schimmel)
        Valse (bladvlekkenziekte) en echte meeldauw (witziekte)
        Echte meeldauw houd van droge (lage lv)omstandigheden, en de valse van vocht (hoge lv)

        Hier de link met uitleg en bestrijding:

        https://www.wiet-info.nl/meeldauw-be...j-wietplanten/

        ​​​​​​​succes

        Comment


          #9
          Ik wil geen meeldauwdiscussie starten in het topic van vishaka eigenlijk, daar zijn topics over in de helpdesk.
          Maar als je iets over planten en tuinieren wil weten zijn sites over Cannabis meestal niet de beste bron van info

          Een heel klein stukje uit een studie van de uni Wageningen :

          check de pdf voor meer leesvoer)

          Vocht speelt een belangrijke rol bij het infectieproces en in het verspreidingsproces van meeldauw.
          Dit kan per
          meeldauwsoort verschillend zijn, omdat niet alle soorten gelijk reageren op vocht uit de omgeving (zie refs in Hofland-Zijlstra 2010).
          Doorgaans zijn hoge luchtvochtigheden (> 90%) nodig om het proces van infectie
          dan verloopt het infectieproces trager.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #10
            QnQ Nee, wilde zelf ook geen discussie beginnen, dat zou echt getuigen van hoogmoedswaanzin van mij kant, nogmaals ben echt een beginner, maar wel blij met JD, en jouw (en andere JD'rs)input, heb inmiddels veel gelezen hier.
            Maar goed, ben toch blij met m'n Google reactie anders had ik het artikel die jij nu hebt gepost niet gezien, inmiddels gelezen, zo zie je maar weer.

            vishaka Veel succes met je kweek, blijf 't volgen grtzz

            Comment


              #11
              Paar minuten na het spuiten..

              video verwijderd

              @ inmiddels zijn de bladeren van het takje dat ik boog/brak totaal gaan hangen.. helaas (ongelofelijk hoe snel dat gaat)! Maar de zon schijnt weer ff...
              Last edited by vishaka; 19 June 2020, 18:27.

              Comment


              • vishaka
                vishaka commented
                Editing a comment
                Thanks Cor! Heb het ff verwijderd (helaas dat je zoiets moet doen mah ja... )
                Next time iets verdekter opstellen.....
                Last edited by vishaka; 19 June 2020, 18:38.

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Hahaha...ik moest meteen ff checken natuurlijk, en zo zie je maar.
                Da's de charme van een 'anoniem' forum, je weet nooit precies wat er voor persoon achter zit, na verloop van tijd vul je zoiets voor jezelf een beetje in
                Ik dacht al dat ik iets over het hoofd had gezien, maar je hebt dat bij je registratie ook niet ingevuld dus dat detail staat ook niet op je profiel
                Anyways...leuk plekje, plantjes doen het prima.

              • vishaka
                vishaka commented
                Editing a comment
                LOol.. en dat terwijl het op het puntje van m'n tong lag gisteren om die dames morgen eens heerlijk te gaan volspuiten.. volgens mij was de verrassing dan nog groter geweest

                Ik heb een medische verklaring (weten te bemachtigen) om totaal legaal mijn eigen wiet (5x) te mogen kweken dus voor blaupetten hoef ik eigenlijk helemaal niet bang te zijn en daarbij zit ik in de beste city van nederland wat dat betreft
                Only the zero tolerance woningbouw kan nog roet in het eten gooien.

                Maar toch leuk om even mijn eigen plaatsje te hebben mogen showen, ja zeker leuk plekje en dank voor het opmerken! smile

              #12
              Heb echt nog nooit zo'n mooie grote planten gehad of ze zo in bloei zien staan. Die ene lijkt net een kerstboom. Da's dus het verschil met een balkonnetje van 1 bij 1 waarop ik het jaren deed.
              Ik denk dat ik nog niks kan zeggen of dat de rauwe koeiemelk de meeldauw heeft weggehouden (niks meer te zien) want de omstandigheden zijn natuurlijk gunstig de laatste dagen. Dat dus even als kleine update.

              En dit ook even om te vieren dat we vandaag de allerlangste dag van het jaar hebben! (vanaf nu worden de dagen helaas alleen maar korter )
              Attached Files

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ze gaan erg lekker hoor, ook een nieuw 2de leven gevonden voor de strijkplank zie ik. Schitterend

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Ja dat wordt ff niet strijken nie, en geen filmke maken he bij dat raam want dan zie ik weer zo'n mooi madammeke,
                de planten zien er goed uit suc6 vishaka

              • vishaka
                vishaka commented
                Editing a comment
                Thanks guys
                Ja die strijkplank kocht ik vandaag bij de action voor 13 euro ter vervanging van een oude uit mama's tijd die ook is mee-verhuist maar die ik liever naar de sloop bracht (miste dat schuim op de plank ook). Het nieuwe ding bleek helaas zo gammel dat het niet eens de bout op het daarvoor bestemde plateau kon houden! Ik had geen zin om terug naar de action te gaan... en me afvragende waar ik dat ding dan toch voor kon gebruiken.. kwam ik jaja.. bij de dames Mazar uit. Het voordeel is (vooral in de voorzomer) dat het heel hoog staat (nog hoger dan mijn hoogste krukjes) en dan kan het groen dus nog meer genieten van de eerste stralen in april. Ik kan mijn oude degelijke strijkplank nu waarderen al heeft ie jaren koud in de schuur gestaan. Maar de gewassen vitrages (om ze van eventuele meeldauw te ontdoen - plantjes staan er zowat tegenaan als ik ze binnenhaal) hebben toch echt een strijkbeurt nodig nu... alles in het teken van de kweek dus

              #13
              Is dit een natuurlijk proces van het afsterven van de bladeren? Heb wel veel water gegeven maar de pot voelde zo licht .. een litertje zelfs soms wel (0,5 L op de aarde en 0,5 liter in de schotel wat na korte tijd helemaal was leegezopen). Dus teveel? Of toch gewoon een natuurlijk proces? Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven want dan kan ik de kleintjes nog redden....

              Allebei de grote planten hebben dit maar ik voeg de meest dramatische van het stel toe. Het is op de onderste bladeren ...
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Als er genoeg gaten in je pot zitten kan het niet aan de hoeveelheid zijn die je nu geeft, misschien geef je zelf te weinig, als de grote bladeren onderin geel worden en je ziet dit ook in het midden gebeuren en ook de nieuwe jonge bladeren van geel naar wit kleuren of de gehele plant wordt lichter van kleur is dit meestal een stikstof tekort. Maar als het alleen de onderste bladeren zijn kan het ook te weinig water zijn wat je dan ook kan zien aan de hele plant want dan gaan de toppen ook hangen. Geef je voeding? Hoeveel geef je ze? Ik zie dat ze ongeveer acht weken oud zijn dan kan het zijn dat ze te weinig voeding krijgen en dan trekken ze de onderste bladeren leeg die dan weer geel verkleuren.
                Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
                Gr. Corleone1933

              • vishaka
                vishaka commented
                Editing a comment
                Hi Cor, dank voor de reactie. Nee ik geef geen voeding... en langzaam trekt het euvel naar boven dus ik zeg eerlijk, ik ben er een beetje met de pet naar aan het gooien, heb er nauwelijks nog aandacht voor. Ik zie het somber in dit jaar.

                Misschien ga ik een soort binnen-kweekkwast kopen voor de winter.. denk ik aan.

                PS: ik weet niet in hoeverre het noodzaak is dat ze echt donker staan 's nachts maar daar ontbreekt het wel een beetje aan omdat er nogal veel licht vanuit de keuken op de plaats schijnt in die uren.
                Last edited by vishaka; 2 July 2020, 01:07.

              #14
              Een liter water lijkt me niet overdreven met dit weer. Ik geef zelf 5 liter water per dag...

              Comment


              • Maniac
                Maniac commented
                Editing a comment

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Gisteren nog bij de lidl geweest hier lagen de pallets nog vol, ik denk nog wel een 200 zakken, was mooi toen ik het ging halen pakte ik ineens 20 zakken en aan de kassa zeiden ze al je bent nogal wat van plan, ach ja ze kunnen alleen maar gissen.Dus als ge nog zakken nodig hebt dan moet je hier in het zuiden zijn

              • Maniac
                Maniac commented
                Editing a comment
                Hahaha ik zit helaas in het noorden, hoewel op dit moment zeeeeeeer zuidelijk . Zal iemand nog een poging laten wagen later deze week!

              #15
              Ik lees net iets meer over het belang van de DONKERE uren 's nachts (liefst pikdonker!?) En wat ik al zei: eigenlijk hebben ze 's nachts veel te veel licht gekregen omdat ik de hele nacht een fel keukenlicht aan heb dat op de plaats schijnt waar ze staan.

              Dat is ook het enige wat er in me opkomt wat betreft wat er allemaal aan het fout-gaan is nu. Het afsterven van de bladeren trekt langzaam omhoog... niet om aan te zien.

              Ik doe nu het licht uit en mogelijk kan ik dat kleintje nog redden.. of ja, zo klein is ie ook niet meer.

              @ Ik heb dit volledig ondoorzichtbare kamerscherm maar besteld...
              https://www.vidaxl.nl/e/871847591699...boe-250x195-cm
              Last edited by vishaka; 2 July 2020, 04:39.

              Comment

              Bezig...
              X