Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Critical kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Sappige planten!

    Comment


      #17
      Gaat mooi! Succes.

      Comment


        #18
        Hallo luitjes ben ik weer!

        De critical gaat lekker zijn gang groei zit er hard in. Veel intressant hierover heb ik niet. Laat de natuur lekker zijn werk doen.

        De white widow daar in tegen heb ik wel onder handen genomen. Vond de groei nogal stil staan. Heb daarom de keuze gemaakt deze alsnog in de volle grond te zetten.

        Tijdens dit process ben ik erachter gekomen dat de flink geworteld, mooi vol. Helaas vergeten een foto te schieten omdat het toch onhandig werk is.

        Om ze in de volle grond te zetten heb ik een flink gat gemaakt van ongeveer 1 meter diep. Dit komt doordat de bovenlaag geel zand bevatte. Ik heb het gat gegraven tot aan een mooie zwarte grond laag die vettig aanvoelde. Ik heb het gat geheel gevuld met superpotgrond waar deze al in stond. Oohja heb de boel eromheen ligt gespit maar dit was allemaal geel dus weinig intresse om daarvoor te moeten zweten.

        Hier een foto van hoe ze er momenteel bij staat:
        20200628_180831.jpg dit heb ik gisteren gedaan en ze staat nu al mooi zoeken naar het zonlicht.

        Ik heb tijdens het afstruinen van het internet een kweektent gekocht van de afmeting 70x70x160.
        deze ga ik gebruiken als droog tent en ja daarna ook als kweektent. Het is nogal een pakkende hobby zal ik maar zeggen haha,

        Ik heb hier zeker vragen en tips voor nodig maar zal dit in een ander topic op je juiste plaats vragen/zoeken.

        Fijne dagen toegewenst iedereen, cammador over en uit..... roger

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit dat word een mooie boom en mooi groen ook suc6

        #19
        Hallo lezers!

        We zijn weer een aantal dagen verder en te planten maken het prima, ze blijven op een mooi tempo groeien.

        20200707_093027.jpg sinds de white widow in de volle grond staat begint ze sneller te groeien, achteraf had ik dit misschien eerder moeten doen maarja. Heb me wel ondersteund met een stok voor het weer de afgelopen dagen. Stond behoorlijk wat wind op. Was zelf bang voor breekschade dus vandaar de ondersteuning.

        20200707_093057.jpg
        De critical is ook nog steeds lekker bezig. De vorm is een vreemd gezicht maarja. Daar ik ik tevens ook een vraag over. Is het niet handiger als ik er een kolf van gaas omheen zet om zo alles te ondersteunen?

        Hoor het graag!

        Fijne dinsdag gewenst iedereen!

        Comment


        • Maniac
          Maniac commented
          Editing a comment
          Mooie planten, hangt af van hoeveel
          wind er op die plek is.

        #20
        Hallo hallo beste lezers,

        Ik heb weer een aantal foto's geschoten en moet zeggen, we gaan lekker hoor.
        20200716_194418.jpg de white widow laat zien dat ze de volle grond veel fijner vind dan in een pot. Deze heeft momenteel een hoogte van 1,20 meter.

        20200716_194351.jpg
        20200716_194325.jpg mijn critical begint zich ook erg op zn gemak te voelen. Deze heeft een hoogte van 1,40m bereikt en een breedte van ongeveer 1,20m.

        Omdat de critical explosief aan het groeien is heb ik ervoor gekozen om deze van de week te ondersteunen met gaas. Dan zal ik ook de laatste keer trainen en laat ik haar voor de rest lekker met rust.

        Wat ik wel leuk vind om te zien is hoe goed ze groeien zonder enige vorm van voeding te geven. Op de grond na dan. Daarbij heb ik al zeker 2 weken geen water gegeven, dat doet moeder natuur momenteel erg goed.

        Toch wil ik kijken wat er uit kan komen als ik tijdens de bloei voeding ga geven. Daarvoor heb ik alga bloom aangeschaft.

        Verder geen last van insecten, wel wat vraat sporen van insecten maar geen enkele gezien tot nu toe.

        Voor de rest heb ik weinig te melden en laat ik de natuur heerlijk zijn gang gaan.

        Mvg, blije mij

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          De planten zien er goed uit Cammadorgrows, heb dezelfde fems staan als jouw in 90 liter bakken alleen heb ik er nog een gorilla zkitlezz bij staan en wat afjes, suc6 met de planten, laat ze groeien.

        • Maniac
          Maniac commented
          Editing a comment
          Mooi groen!

        • Cammadorgrows
          Cammadorgrows commented
          Editing a comment
          Corleone1933 haha thanks die van mij staat alleen in een 140l pot. Ga er van de week nog 30 liet superpotgrond bij gooien voor topdressen. De boel is aardig ingezakt.

        #21
        Yes, ze doen het erg goed bij je!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Cammadorgrows
          Cammadorgrows commented
          Editing a comment
          en dat voor de eerste keer fem planten, ben zeker tevreden over het resultaat tot nu toe hehe

        #22
        Ja hoor het is weer tijd voor een foto ronde hehe,

        Ze hebben er zin in, ze blijven groeien en ben zelf erg verrast in de omvang hiervan.
        20200805_120130.jpg de white widow heeft momenteel een hoogte van 1,80m bereikt tot mijn verbazing. Ik heb er goed mee gedaan om haar in de volle grond te zetten als je naar de eerdere fotos kijkt!

        20200805_120030.jpg de critical is naar mijn verbazing mooi klein gebleven maar wel prachtig in de breedte gegroeid! Ik merk wel dat ik mijn aandacht er vaker bij moet houden en dan vooral met het water geven.
        ik hou de tactiek liever te weinig dan teveel aan maar dit exenplaar vereist momenteel dagelijks water en een flink hoeveelheid ook nog. Heb dit getest door de dosis steeds te vergroten met 1 liter.

        Nu heb ik een brandende vraag aan de lezers hier! Ondersteuning??? Maar wat en hoe?

        Ik kom uit de autofloautofloweie heb ik ondersteund met een bamboestok. Echter hebben die nooit de grote bereukt van wat ik nu heb. Tips tricks etc. zijn van harte welkom.

        Ik ga tijdens de bloei algra bloom voeding geven. Nu ze zo groot zijn zou het zonde zijn om er niet alles uit te halen van wat erin zit!

        Dit was het weer voor vandaag. Geniet Van het warme weer!!

        Mvg. Cammarongrows

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Net met mazen van 10 bij 10 cm kan je alles bij elkaar houden ook al het gaat waaien.

        • Cammadorgrows
          Cammadorgrows commented
          Editing a comment
          Corleone1933 gewoon los eroverheen hangen of spannen aan stokken en alles er netjes doorheen stoppen?

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Gewoon los overheen hangen en de toppen door de mazen trekken

        #23
        Ohw bijna helemaal vergeten!!

        Tijdens het uitzoeken van al mijn fotos op oude telefoons ben ik 1 foto tegen gekomen van mijn eerste kweek ooit. We hebben het hier over autoflowers maar al schiet je mij dood, geen idee welke dit zijn.

        De foto is crappy dat weet ik. Deze is geschoten in 2016.
        flinke vooruitgang geboekt.
        Screenshot_20200805-121638_Gallery.jpg
        De opbrengst hiervan was geloof ik rond de 75 gram droog. En dit voor iemand die nog geen cactus in leven kon houden haha.

        Comment


          #24
          Een kleine vraag voor vandaag.

          Mn planten staan er heerlijk bij en mijn white widow gaat de 2m hoogte doorbrekend, Heerlijk gezicht om te zien!
          20200812_125336.jpg
          met mijn critical heb ik maar moeite... wegens het niet altijd thuis zijn door de hitte (lieftallige vriendin heeft een mooi zwembad) vergeet ik wel eens een ritje naar huis om water te geven. Desondanks staat hij er alsnof prachtig bij! Ik constateer alleen dat bepaalde bladen ervoor kiezen om geel te worden. Wie kan mij hierover informeren?
          20200812_125015.jpg 20200810_173348.jpg

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Water en voeding, grote plamten hebben met dit weer best wel wat water en voeding nodig, dat er een blad geel wordt kan niet zoveel kwaad, zolang mogelijk laten zitten, valt er van eigen af, wel een teken dat hij de voeding uit de bladeren trekt, zijn meestal de oudere en grootste bladeren die het eerst vergelen, heeft iedereen last van met dit weer, wanneer het niet extreem wordt hoef je hier niet veel aan te doen.

          • Cammadorgrows
            Cammadorgrows commented
            Editing a comment
            Oke thanks, het is niet al te extreem en het valt ook op dat de bladeren die geel worden in de kern can de plant zitten. Bij aanraking vallen ze er al af.

          #25
          gewoon bakken voeding erin douwen Gier Gier Gier....

          Comment


          • Cammadorgrows
            Cammadorgrows commented
            Editing a comment
            ik heb alga grow tot mijn beschikking voldoet dit ook aan de behoefte van de plant?

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Vanaf nu tot drie weken in de bloei kan je met alga grow vooruit, daarna half alga grow en half alga bloom en na een week ga je over op alga bloom en eventuele toevoegingen zoals green sensation en sugar royal wat je samen kan gebruiken met alga bloom, die toevoegingen mogen maar hoeven niet, maar net wat jij nodig vind. En wat Maniac zegt je kunt ook zelf gier maken van brandnetel of heermoes of samen, zitten ook veel voedingstoffen en mineralen in die goed zijn voor je plant, suc6 en laat ze groeien.

          • Cammadorgrows
            Cammadorgrows commented
            Editing a comment
            Thanks! Heb alga grow en bloom in huis. Zal de sensation maar eens aanschaffen! Thanks voor de reactie zal eind deze maand een update doen hoe het eruit ziet.

          #26
          Hallo leutjes en genieters van de zon!

          Weer een kleine update voordat het drukke leventje weer van start gaat...

          20200817_154633.jpg 20200817_154647.jpg20200817_154725.jpg De white widow is met dezelfde groeispurt bezig. helaas door wat stormschade is een tak aan de o derkant gesneuveld. Na wat doktertje spelen met ductape, tie wraps en draad was de operatoe succesvol gelukt!


          20200817_154802.jpg na een zorgvuldige inspectie ben ik deze kleine vriend tegen gekomen. Ze verstoppen zich in de toppen van de zeitakken. Naar mijn mening zijn dit wantsen. Ja de soort als ze zich bedreigt voelen en ranzige lucht achterlaten. Iemand een idee hoe ik deze kleine rakkers kan uitroeien? Gaat om ongeveer 10 tot 20 van deze kleine insecten.



          Comment


            #27
            Opzuigen met een stofzuiger en daarna de zak weggooien of met een tuinslang eraf spuiten en dan in een emmertje met zeepsop doen en daarna in de wc gooien, kijk ook onder de bladeren of je geen eitjes vind, je kan de plant ook behandelen met neem olie en remulan in een plantenspuit en de plant onderspuiten ook aan de onderkant van de bladeren suc6 Cammadorgrows
            buiten-2020, 2021, 2022
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • Cammadorgrows
              Cammadorgrows commented
              Editing a comment
              Thanks dan ga ik even wat uitroeien.

            #28
            20200817_163636.jpg Corleone1933 werkt dit spul ook tegen de insecten. Tot mijn spijt zijn het er toch iets meer dan 20
            20200817_163636.jpg
            20200817_163636.jpg
            Heb dit al preventief of de planten rondom mn plant gespoten.
            Attached Files
            Last edited by Cammadorgrows; 17 August 2020, 16:49.

            Comment


              #29
              Niet zomaar iets op je plant spuiten zonder dat je onderzocht hbt wat erin zit he!
              Meeste commerciele middelen moet je de beestjes mee raken, dan werkt het niet preventief.
              Wantsen kun je weinig aan doen behalve ze eruit halen.
              Wantsen vliegen. Maar dit lijken me geen stinkwantsen.
              Er zijn goeie topics over wantsen te vinden in de helpdesk.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Aah hahaha ja dan zal het flink stinken.
                Ik knikker ze er meestal gewoon uit, er staan hier zat andere planten omheen.
                Zal aan mij liggen dan. Foto is wat onduidelijk te zien op mn oude iphone.
                Neemolie werkt wel preventief ja.
                Ik gebruik dat tijdens de groei aan het eind van de dag als de zon er af is.
                Het hoeft niet te druipen, alleen een lichte nevel er over.

              • Cammadorgrows
                Cammadorgrows commented
                Editing a comment
                Top QnQ zal dat spul maar eens aanschaffen! Heb zo goed als dat kon alles eruit gepeuterd. Zal de komende dagen die nare lucht nog wel ruiken. Maarja als ze daarmee weg gaan ben ik weer helemaal blij.

              • Cammadorgrows
                Cammadorgrows commented
                Editing a comment
                QnQ de neem olie met emulgator komt maandag pas binnen, nu heb ik het volgende gevonden. Dit is niet om te bestreiden maar meer wegjagen en ter preventie.

                Die kleine rakkers houden dus helemaal niet van knoflook. Heel toevallig ben ik er gek op

                Als ik knoflookpoeder/fijn gehakte teentjes in water meng, dagje laten staan zodat alles naar knoflook ruikt en smaakt (Smaak is ranzig heb het getest). Dat ze dan als de donder weg gaan.

                Kan ik dit gebruiken op mn plant in de tussentijd?

                Liggen wat teentjes onder de plant.

              #30
              Hallo mensen, even een vraagje.

              Zijn er voorbereidingen die ik moet gaan treffen voordat mn planten in de bloei gaan?

              Ben zelf sws van plan een afdak te maken voor de plant in pot. Heb er al 1 maar die is niet geheel waterdicht.

              Hoor graag tips!

              Mvg. Cammadorgrows

              Comment


              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Ik ga ook een zeil spannen, heb een transparant zeil besteld van 4 bij 6 meter daar gaan dadelijk mijn grote planten onder

              • Maniac
                Maniac commented
                Editing a comment
                Wil ik ook wel maar kan niet :/
            Bezig...
            X