Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde : Ondergronds in de achtertuin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Joah ik denk ook wel dat 't goed komt, ik moet alleen geduld en vertrouwen er in hebben ​​​​​​.
    Ik ga me denk ik toch gaas erover leggen want de dosidos zijn me te groot aan 't worden en hou ze niet meer zo onder controle iig niet met vastzetten. Kan ik ze beter toch gaan leiden. Maar dan zit ik met dat als de Black domina weg is ik de ruimte heb en ze niet meer verplaatsen kan om de ruimte beter te benutten. Dat is een beetje een dilemma voor me.. Misschien iemand een idee wat 't gunstigste is?

    Gr ouwe Knakker

    Comment


      #17
      Ik heb de oplossing gevonden,
      Ik leg nog een laag stenen onder 't kozijn zodat ze hoger kunnen groeien ​​​​​​.
      Nou ik moet zeggen de Black domina is me toch een partij dik aan 't worden,
      Ik heb er net foto's van gemaakt, zo lang moeten ze (lijkt 't me) niet meer. 1week of twee tops.
      De foto van boven daarop lijkt de Black domina weg te vallen maar heeft ruimte genoeg.
      En nog wat foto's van onderen.
      Attached Files

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Goede oplossing met die stenen, kwa oogsten kijk goed naar de trichomen, van helder naar milky stoppen met voeding, dan nog een week of twee alleen water tot de trichomen 25 tot 50% amber zijn, dat is voor iedereen verschillend hoe meer amber hoe sterker de wiet, suc6 verder.

      #18
      ​ jep ff aanklooien en dan komt dat wel goed.
      Dan zat ik ook in de goede richting uit te denken, en of 't nu 1 of 2 weken zijn maakt ook niet uit als 't resultaat er straks maar is.
      Ik heb nog een close-up proberen te maken en ze lijken me wel milky, alleen dat er nog meeldraden blijven uitkomen laten me nog denken dat ze eerder 2 weken moet.
      Ach het wijst zich wel uit.
      Attached Files

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Die meeldraden geven aan dat de plant nog steeds aan het bloeien is dus de toppen worden nog wat dikker maar het lijkt onderdaad dat de trichomen al milky zijn dus nog even wachten gr. en suc6

      #19
      Ik ben toch nog ff aan het kantklossen geslagen met de dosidos en heb de takken nog wat beter georganiseerd het is me denk ik een te groot risico en ben bang dat me er iets inflikkerd en wat knakt en eruit halen die ik ze ook niet. 't ziet weer zielig uit maar ik weet dat komt ook weer goed en helemaal als straks de Black domina weg is. En daarover hebbende, je hebt gelijk.......... Wachten ​​​​​​.....

      Gr
      Attached Files
      Last edited by Ouwe Knakker; 5 August 2020, 11:38.

      Comment


        #20
        Nah snikkel !! Toprot, gisteren en vandaag een top eruit gehaald, er zat gelukkig niet veel maar toch genoeg om het te verwijderen (alle kleine beetjes zijn al te veel) ik kijk 't me nog ff een dag ofzo aan en anders gaat ie eraan.
        Op 1 van de foto's is onderaan een wat legergroen verkleurd blaadje te zien en daar zat de schimmel.
        Enig idee wat ik kan doen om te voorkomen dat 't me de dosidos besmet( het zal wel al met sporen) . Is er iets waar door ik dat kan elimineren, melk doe ik niet. Een wilgenbast aftreksel heb ik gelezen.
        Ook wat last van hittestress gehad wan R zitten foxtail's in, ik span er nu tijdens de hitte een laken overheen.
        Nu hopen op 't beste
        Attached Files

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ik zou hem goed in de gaten houden en met het warme weer die klep helemaal opengooien want het zal niet hard waaien met die klep erop, planten verdampen veel vocht met dit warme weer, misschien een ventilator erin hangen. Je kan eventueel die ene plant ook verwijderen en in de zon zetten .Op de derde foto onderin zie ik ook nog een bruin blad zitten kijk dit ook even na, meestal is dit ook toprot.
          Last edited by Corleone1933; 10 August 2020, 10:34.

        #21
        Wilgenbast aftreksel tegen schimmels ? Dat is een broodje aap denk ik.
        Iemand heeft de klok horen luiden....
        Het wordt wel gebruikt als wortelstimulator. (ondanks dat het nauwelijks effect heeft)
        De boodschap is ventileren en droog houden, lieve liedjes voor ze zingen en bidden.
        En op tijd oogsten natuurlijk. Buiten heb je altijd toprot.
        Als het verlies teveel wordt, 20% ofzo, dan wordt het tijd om te oogsten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #22

          Comment


          • Ouwe Knakker
            Ouwe Knakker commented
            Editing a comment
            PS dat van die klok horen luiden....wie is die iemand ? ... Mij had je al bij 't broodje aap verhaal. maar Met fijten kom je verder dan met persoonlijke gedachten, denk ik .
            Ik zal nog opzoeken waar ik dat gelezen heb en hang ik 't wel aan de klok, bij de klepel, in de buurt van King Kong
            Of plaats het hier "gewoon" .
            M'n vraag was ook preventief, en had de hoop gehad dat ik hier er een realistisch antwoord te krijgen en niet met apen en klokken bezig te zijn.
            Dat droog houden enzo , dat is een antwoord.
            Maar toch thnx.
            dat wist ik al, al dat dat niet zo
            m'n vraag was.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ah oke. Succes.
            Wow
            Last edited by QnQ; 12 August 2020, 12:36.

          • Brandnetel
            Brandnetel commented
            Editing a comment
            QnQ Dubbel wow hier
            Edit: Gordon Ramsay?
            Last edited by Brandnetel; 13 August 2020, 13:52.

          #23
          Nou dat stuk kan ik nu ff niet terug vinden, het gaat er iig om dat die wilgenbast stoffen bevatten die het immuunsysteem van de plant versterken o.a. Auxine. Dat is een fijt, dat 't geen wondermiddel is begrijp ik ook wel, dat het een broodje aap wordt genoemd..... Als ik het als "Het" middel tegen schimmel zou benoemen, zou je gelijk hebben. Dat was m'n vraag niet.
          Net als die wilgenbast is dat wat out off the box thinking, en had eigenlijk gehoopt dat er Mss outside this box nog meer dingen zijn om te voorkomen dat die toprot zich voortplant. Eyh ik ben niet voor niets bij dit forum gekomen.
          De reden om dingen zo te laten is omdat 't altijd zo geweest is mentaliteit, heb ik niet.
          Als je niks anders weet dan de planten droog te houden, hou 't daar dan bij tenzij je mij kan weerleggen waarom geen wilgenbast ipv : denk ik en broodje enz.
          Ik mag hier ook geen onzin neerzetten zonder dat te kunnen onderbouwen.
          Domme vragen bestaan niet, dat is niet zo met antwoorden. Je antwoord was zo slecht niet, was 't je onhandig neergezette mening wel. Vind ik.
          Ik begrijp ook wel dat alles wat jij hier neerzet door Jan en alleman bekritiseerd word en als waarheid gezien kan worden en tegen je gebruikt kan worden , ook door mij. Daarom, onderbouw die aap en klok. Dan begrijp ik dat ook, zoals je merkt ik neem niet alles gewoon weg simpel aan en vraag waarom en hoezo.
          Niet om je een hak te zetten maar simpel gezegd om een antwoord en niet om een mening .
          Maareeuh no hard feeling.
          Enne mocht het zo zijn,.... sorry... voor je whow gevoel.

          ​​Thnx nog

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik kies ervoor om niet meer te reageren in dit topic dus ik heb liever dat je het niet over mij hebt als dat je toch niet interesseert. Beter steek je wat meer tijd in feiten en fabels onderzoeken.

          • Lerrihuana
            Lerrihuana commented
            Editing a comment
            Ik snap het probleem niet, hij mag toch denken dat het bs is. Aangezien je zoveel waarde hecht aan feiten had je de tijd die je investeerde in het typen van die uittreksels ook kunnen zoeken naar de bron van jouw info. Dan weerleg je zijn gedachten, nu ben je gewoon op je pik getrapt.

          • Ouwe Knakker
            Ouwe Knakker commented
            Editing a comment

          #24
          Precies wat ik dacht,
          Toedeloe

          Comment


            #25
            Nah weet je? Ik nu wel .
            En aangezien een iemand liever mij naar 't land der fabelen stuurt ipv te antwoorden.
            Maar niet erg, ik heb gevonden wat ik moest hebben en kan je zeggen dat 't geen fabel is.
            Ohwja Een fabel, in het Grieks ainos (prijzenswaardig exempel), in het Latijn fabula (afgeleid van fari = spreken; vergelijk mythe, sage en sprookje) is een korte, verzonnen vertelling die een zedenles aanschouwelijk voorstelt. (Wikipedia)
            Komen we 't broodje aap ;
            Een broodjeaapverhaal, stadssage of stadslegende is een (grotendeels) verzonnen verhaal dat als waargebeurd wordt doorverteld en daardoor aan overtuigingskracht wint. Bronnen ontbreken meestal; wie het verhaal (door)vertelt, heeft het van iemand anders gehoord die op zijn beurt de oorspronkelijke verteller evenmin kent. Meestal ontbreken exacte data, locaties en namen van personen. Broodjeaapverhalen zijn vaak sensationele of bizarre anekdotes die inspelen op de al dan niet latente angsten en vooroordelen van mensen. Sommige zijn oorspronkelijk losjes op een waargebeurd voorval gebaseerd, maar door het vele doorvertellen zijn de ware feiten niet meer herken- of aanwijsbaar. Ook pseudowetenschappelijke onzin valt onder het broodjeaapverhaal in ruime zin.[1] Een verhaal waarin de persoon of de locatie steeds wisselt wordt een wanderlegende genoemd. Een voorbeeld hiervan is het bij een diner uit beleefdheid leegdrinken van een vingerkommetje, dat in verschillende landen aan steeds weer andere vorsten wordt toegeschreven. (Wikipedia)

            Kijk, ik vroeg niet voor een wondermiddel, zo realistisch ben ik nog wel. Maar als je niet kan vinden wat je zoekt, wil je 't niet graag genoeg weten lijkt me dan. Enne ik weet 't nu..

            ​​​​​En nu m'n hekel punt waardoor ik m'n antwoord voor me hou
            Een moderator (vrij vertaald uit het Engels: aanpasser) dient een gesprek, discussie in goede banen te leiden, bijvoorbeeld bij een verkiezingsdebat. Hij/zij stelt de vragen, verleent of ontneemt deelnemers het woord, betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie. Het is dan synoniem van gespreksleider.

            Omdat een moderator best snel gebelgd is
            gebelgd

            gekwetst, boos, verontwaardigd - Woordfeit: Gebelgd is het voltooid deelwoord van het verouderde werkwoord (zich) belgen `(zich) boos maken`. Het is verwant met diverse Germaanse werkwoorden voor `(op)zwellen`. Naast belgen bestond het verwante werkwoord verbelgen `boos maken`, waaraan we verbolgen `kwaad` danken....
            Gevonden op https://onzetaal.nl/uploads/nieuwsbrieven/gebelgd.html.
            Wat ik best sneu vond en ja daarom op m'n pikkie getrapt was/ben (ach gut arme ik. LOL)
            Maar ik laat me niet zo simpel uit 't veld slaan. Dat 't hier een roddel circuit is heb ik wel gezien, van nog geen 300 views naar......... wat is 't nu?
            Maar weet je wat?
            Als er hier alleen maar poedely poedely gedaan mag worden, knikker me dan maar van deze site. Want ik heb geen zin om dan de enige sensatie hier te zijn.
            Groetjes Gordon
            Als je haar maar goed zit.

            Comment


              #26
              Wow je zit gewoon nog in dezelfde emotie. Dit karakter zit diep, of je hebt gewoon zand in je voorhuid who knows.

              Comment


              • Ouwe Knakker
                Ouwe Knakker commented
                Editing a comment
                Ik heb iig emotie en karakter. Volgens mij ben jij een vrouwelijke aan je commentaar te merken, ik zou bijna zeggen.... TYPISCH een vrouwen antwoord maar dan doe ik oa m'n vrouw te kort.
                Geweld is een gebrek aan verstand of 't nu fysiek of mentaal is. Heb je niks nuttigs te zeggen?

              #27
              Adem in adem uit!! Een ieder heeft wel eens een momentje.

              Comment


                #28
                Zo zo heel gezellig hier.... zal die last hebben van weinig wiet hehe

                Comment


                • Lerrihuana
                  Lerrihuana commented
                  Editing a comment
                  Whaha dat denk ik ook, dit soort gedrag past niet bij mensen die een joint te roken hebben. Ouwe knakker gedraagt zich als een jonge knakker.

                #29
                Wat een drama om niks.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #30
                  Ouwe knakker heeft een dagje pauze, niet vanwege z’n aantijgingen naar mij maar door z’n laatste comment.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Ouwe Knakker
                    Ouwe Knakker commented
                    Editing a comment
                    Euh zou ik niet beledigd moeten zijn?
                    Wie neemt mijn pik Inc voorhuid figuurlijk in de mond? Dat mag dan wel? Principieel noem ik dit op want 't doet me geen ruk, 't boeit mij niet wat wat er in die mond gaat als 't maar niet de mijne is.
                    Leg me dan eens uit waarmee ik die beledigd heb? Jep "Die" want nog steeds geen idee of 't nu een mannetje of vrouwtje is, dat is me onduidelijk. Ook geen interesse in 't uit te zoeken. Maakt niks uit 1pot nat. Ohwja voor je denkt dat ik discrimineer... Nope, niemand is meer of minder, kleur geur gender what evver boeit me niet. Woorden wel.
                    Je meet met 2 maten! (Jij en de die ander)
                    Is 't je partner? Die eerst voor je in de bres springt, , op de bek gaat en ben jij nu de reddende engel.
                    Heb je geen rode stip voor me op te zetten.?
                    Dat dagje vrij..... Tjonge tjonge.....
                    Hier geef je alleen jezelf /andere wat rust mee ,
                    Wat ik ook denk trouwens want mij heb je er absoluut niet mee, ja hooguit dat ik me er een breuk om lach om die sanctie (van niks)
                    Maareeuh met m'n wiet gaat 't goed hoor, bedankt nog voor DIE interesse.
                    Last edited by Ouwe Knakker; 25 August 2020, 10:42.
                Bezig...
                X