Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek 4xnorthen light auto en 2xgelato auto in kas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek 4xnorthen light auto en 2xgelato auto in kas

    Korting op 420shop
    Hallo mensen



    ik ben noob farmer
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    welkom, het klinkt allemaal goed hoor, maar wat zou je willen afbreken dan. Ik zie alleen maar een foto van een leuk plantje wat lijkt in een kas zonder ramen te staan.

    Comment


      #4
      Hahaha nee hoor de kas is perfect in orde en voor de zomer goed schoongemaakt.
      En ik hoop idd dat ik niks hoef aftebreken maar als blijkt dat ik alles fout doe begin in graag opniew.
      een 2de ronde staat zowiezo al gepland.
      of denk je dat dit niet meer haalbaar is voor dit jaar?

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Heb je bij die ene 'gelato close' bladeren geplukt want er lijken zo weinig bladeren aan te zitten, maar voor de rest ziet het er goed uit, in de kas kan je nog wel een tweede ronde draaien als het niet te koud wordt en later in het seizoen krijg je natuurlijk ook minder lichturen, maar deze zijn nog lang niet klaar. Suc6

      #5
      Yep dat klopt,dat heb ik gedaan omdat de grootste bladeren over de toppen aan het hangen waren en de kleine bladeren wegduwden.
      ik merk trouwens dat de bladeren nu 2weken later alweer erg door elkaar heen groeien.
      wat kan ik hier het beste mee doen?
      gewoon zo laten of weer iets ontbladeren?

      bedankttt

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik ben geen kenner, maar de natuur doet niet zomaar iets. Het lijkt me dat als de grotere bladeren over de toppen heen groeien een functie heeft. Misschien de toppen beschermen? Blad wegnemen zou ik ook nooit doen, ik heb hier gelezen dat bladeren juist de collectoren zijn die de zon omzetten in energie voor de plant.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Doen wat Kunichika zegt, dat is het enige goede, hoe meer blad hoe meer fotosynthese hoe groter de toppen worden, bladeren die de plant niet meer nodig hebben worden vanzelf geel en vallen af

      #6
      Aaaahhh kijk...nu al mijn eerste redding via dit forum
      ik zal van de rest afblijven en de natuur haar ding laten doen hahaha.
      Vandaag is er helaas wel een vogel de kast in gevlogen.
      de toppen zijn ongedeerd maar er zit wel vogelpoep op de bladeren...wat kan ik hier het beste aan doen? Nee nee ik zal niet de bladeren wegknippen hahaha maar dit zo laten lijkt me ook niks.

      hier nog een leuke foto van vandaag van de nl.


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Probeer de poep er af te wassen. Verder zien de planten er goed uit. Geen blad meer eraf trekken is taboe haha

      #7
      ​ Hallo medegrowersss

      ik heb de gister meteen de volgelpoep verwijderd met zo min mogelijk water.
      wel kwam ik deze raare stipjes tegen op de foto hier onder.
      het breid zich niet veder uit maar word ook niet minder.
      is dit iets ernstigs?


      Hier nog een foto van de hele plant (nl).

      B2278D9C-03A6-4DB0-8480-21D9364A5E16.jpeg

      ook viel het mij erg op dat de wortels van alle plante n boven en onder uit de pot groeien
      wat betekent dit? Ik durf de potten ook niet meer op te tillen omdat ik voel dat de wortels ook in de volle grond zitten.
      hier 2 foto’s.

      FCE480FD-5EEB-4032-BC00-0A6E4037D570.jpeg

      5965CF14-CD37-419A-AEA4-6CB67695B4CA.jpeg

      en hoelang denken jullie dat deze gelato nog nodig heeft ongeveer? Ondank het slechte weer van de afgelopen week veranderen ze nog steeds elke dag

      9A757CEF-0008-432F-ADAE-7133B66E8B53.jpeg

      en hier nog als laats een leuk fototje van buiten af.

      nou dit was hem weer mensen.
      meer een vragenlijst als een update maja haha

      ​​​​​​​greeetzzz

      Attached Files
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Hee die foto van die stipjes die doet het niet, over die wortels kan ik niet veel zeggen. Als ik jou was zou doe planten lkkr uit de kas zetten als het goed weer is. Dat glas houd toch wel wat lux tegen. Ze moet zeker nog 3weken.

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Mooie kas, handig nu met het slechte weer, kan je wel goed ventileren met warmer en zonniger weer, anders misschien kijken voor schaduwdoek, en die stipjes zijn volgens mij v/d mineer vlieg

      #8
      Gewoon laten staan hoor jou planten doen het super goed hoor. Die witte putjes op de stam is normaal daar kunnen wortels uit komen. Daar je plant wortels door de pot gaat doen geeft niet als ze de volle grond in mogen gaan van jou lekker laten gaan. Mocht het nu erg warm worden in de kas kan je nog altijd wit kalk op de ramen doen.
      ps ze moeten nog wel paar weken hoor ruiken ze al lekker?

      Maak je geen zorgen ze gaan super
      God was never on your side..

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Zeer zeker een mooie plant

      #9
      Ja ik laat ze idd staan waar ze nu staan.
      zelfs als het te heet word in de kas gaan ze er niet uit omdatttttt ze namelijk niet meer door de deur heen passen hahahaha.
      ik zat dus ook al aan de witte kalk te denken.
      Ze zijn nu vanaf de bovenkant pot ruim 1.20.
      tog een beste lengte voor autoflower dacht ik zo.

      Beneden nog een foto die het net niet deed met de stipjes die ik bedoelde

      en jaaaa ze ruiken al zeer aangenaam hahaha
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Haha dat is jammer maar met met witte kalk zal het dan idd wel lukken. Beter zou het zijn als het gewoon netjes 25graden blijft de komende weken

      #10
      Ziet er allemaal mooi uit. Ik ga voor het gemak uit van 70 dagen van zaailing tot oogst bij de autoflower en er zijn natuurlijk factoren die van invloed zijn. En met het tegenvallende weer van de afgelopen weken kun je er voor kiezen om de plant wat langer te laten staan. Er is absoluut geen reden tot haast met nog 7 zomerweken voor de boeg. Ik heb via een grote internetwinkel een loep besteld waarmee ik de trichomen van de plant ga checken. Het kost je 10 euro.

      Comment


        #11
        Kunichika witte kalk gaat zowiezo gebeuren voor de volgende ronde.
        nu maakt het idd niks uit met het trieste weer

        Luuk1988 bedankt,ik ga ook ef kijke voor zo loep lijkt me altijd handig.

        veder laat ik ze lekker zo lang mogelijk staan.
        ookal kan ik egt totaal niiiiiiiet wachten op me eerste oogst whahahaha.
        ik hoop egt nog op een 2de ronde,ookal zou dit met een of andere ultra snelle autoflower moeten vanwegen tijdgebrek hahahhaa.
        ook ben ik aan het twijfelen of ik weer voor de royalmix ga met de alga lijn.
        een light mix met mineralen lijn lijkt me ook wel een optie ivm correctie voeding enz.

        greetz

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Waarom zeg je dat je nog op een 2de ronde hoopt. Gewoon beginnen zaadje in de grond en jee.

        #12
        Whahahhaaha ja dat zou ook kunnen.
        Maar dan moeten ze buiten staan aangezien de kast al vol staat.
        Ik woon in een tuin met extreem veel vogels dus durf dit niet aan hahaha.

        Comment


          #13
          Helloo medegrowersss

          ik kwam net de kast in en toen zag ik dat sommige puntjes van de bladeren zich omdraaien en dat sommige puntjes van de wat grotere bladeren worden geel.
          en onderin begint alles wat geel te worden.
          ik heb alles op 1 foto vanaf boven proberen tenemen.

          greetzzz
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #14
            Die gele stipjes op het blad zou ik even kijken of er geen beestjes onder het blad zitten, ik weet niet of je al voeding geeft en hoeveel je geeft, maar gele puntjes aan de bladeren is meestal een teken van overvoeding, gele bladeren onderin kan zijn omdat ze naar het einde toe gaan maar het kan ook zijn dat ze nog wat voeding nodig hebben, als je ze nog niets geeft buiten de toevoegingen zou je ze een beetje alga bloom bij kunnen geven, maar bij de alga lijn zie je het resultaat meestal pas na een week, het geel worden van bladeren is vaak een stikstof tekort maar dat zit ook in bloom. Op naar het einde, hopende op nog wat warmere dagen en wat zon, hier in het zuiden schijnt de zon al weer een beetje, suc6.
            buiten-2020, 2021, 2022
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


              #15
              Corleone1933 Ik heb met een vergrootglas gekeken maar niks gevonden kwa insecten.
              wel last van slakken gehad maar deze bestrijd met bakjes bier hahha
              ik heb ze vandaag voor het eerst bloom gegeven ivm met het gele blad onderin.
              ik heb idd ook op de site van plagron vernomen dat de alga lijn pas na enkele dagen resultaat geeft.
              omdat dit moet worden opgenomen in het bodem leven en moet worden omgezet ofzo?
              dit is ook de reden dat ik me volgende ronde met light mix en de terra lijn wil gaan doen.
              maar hier ben ik nog niet over uit.

              Veder iedereen al heel erg bedankt voor alle reacties en hulp.

              Comment


              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Welkom
                Mooie planten heb je.
                Terra is wel iets lastiger te doseren als je daar te veel van geeft heb je eerder verbrande bladeren dan de alge mix
            Bezig...
            X