Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers buiten in tunnelserre hulp ivm wateren ,voeding , ph waarde en schimmels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers buiten in tunnelserre hulp ivm wateren ,voeding , ph waarde en schimmels

    Korting op 420shop
    Beste medegrowers ,

    Ik heb thuis in de tuin een plastieke tunnelserre staan met een aantal tomaten,paprikas , pepers en autoflowers
    Ze staan allemaal in aarde (potgrond universeel) in potten en emmers van 12l met onderleggers voor wateren
    Ik heb een volledig plagron pakket als voeding en ook een ph meter en een microscoop
    De eerste 5 zijn nu 10 weken oud en bijna klaar voor oogst
    1 ervan mijn favoriet de royal critical heb ik gisteren weg gedaan door een vreemde schimmel op de bruine haartjes...
    In de royal amnesia heb ik lichte vorm van meeldauw gevonden en verwijderd en vandaag melk oplossing gespoten
    In de fat banana die het mooist van alles staat heb ik mini beetje toprot gevonden en verwijderd
    De royal kush gaat goed maar blijft klein
    De royal haze is groot geworden en zit nog in vroege bloeifase
    Sinds vandaag heb ik een ventilator geplaatst
    Een maand geleden heb ik nog 10 zaadjes ontkiemd
    1 gaat echt slecht wilt niet meer groeien...
    1 is gevallen was volledig wortel bloot maar heeft zich terug hersteld is wel klein maar is mijn wonder lol
    De andere 8 gaan goed maar ik hoop ze schimmelvrij te houden
    En ik zit nog te sukkelen met hoeveelheid water ,voeding en ph waarde
    Ik zou graag iemand vinden met ervaring die mij kan helpen voor een optimale oogst
    Eventueel kan ik hier verslag maken met fotos enzo
    Alvast zeer bedankt alle info is welkom

    #2
    Iedereen hier kan je helpen, en ik zie dat je hierbij een kweekverslag begonnen bent dus kom maar met alle info en foto's.
    Een tunnelkas met tomaten en wiet samen is best moeilijk, ze zijn beide voor dezelfde schimmels vatbaar dus dat waait ook over.
    En dan lekker warm, hoge LV....dan kan dat moeilijk zijn als het een paar dagen regent.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      heb hier 3 afjes, waarvan er 2 al toprot begin hadden. dus ideaal weer ervoor jammer genoeg in mijn minitunnelserre. zijn afjes niet gevoeliger ook voor toprot? ik zou zeggen ze zo droog mogelijk houden he, soms wel moeilijk. succes!
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Smokey dog FL
        Smokey dog FL commented
        Editing a comment
        Toprot is echt rot man ik heb nu ventilator geplaats en het lijkt te helpen ik vind niks toprot of meeldauw meer voorlopig ik hou men hartje vast

      #4
      Precies dat...... Kom maar op met dat kweekverslag met alle info en foto's zodat we weten waar we het over hebben
      2e
      3e

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je maar overtuigend bent he

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Heel heeeel soms een heel heeeel klein beetje

      • Smokey dog FL
        Smokey dog FL commented
        Editing a comment
        Haha lol er is een update en komen er nog

      #5
      Foto 1 (verdwenen) is de royal haze die nu al 3 maand ver en er belangen na nog niet klaar uit ziet maar gaat wel behoorlijk wat opleveren als ie klaar is ik denk dat de rudelaris niet zo veel aanwezig is, ja haze duurt altijd wel wat langer maar deze blijft echt wel achter tozv de andere 4 die samen zijn ontkiemd...
      Zoals vermeld de critical helaas moeten weg doen... De amnesia heb ik gisteren te drogen gelegd die was volgens de microscoop klaar ik zag een heel klein beetje amber kleurige tricholomen, een heel klein beetje witte tricholomen en vooral veel melk achtige tricholomen
      Nog 2 zijn bijna klaar de Royal Kush en de Fat Banana, de RK is echter zeer klein gebleven en ook niet veel van toppen, ziet er wel ok uit veel hars maar vind tegenvallen, heb ook wel een probleem gehad met de pot van deze, die voelde heel zwaar aan 2 weken geleden dus effe geen water gegeven maar weet niet wat er mis is gegaan, zal foto maken als ie geknipt is...
      De Fat Banana daar in tegen gaat heel goed is men mooiste plant tot nu toe met mooie toppen die heerlijk ruiken die gaat deze week ook te drogen hangen foto's volgen
      Op de 2de foto is een zaailing van een goei maand geleden zo heb ik er nog 8 die gaan als een speer haha op foto te zien dat ik ze getraind heb, misschien beetje te laat maar vind nog goed gelukt, ik geef zo weinig mogelijk water met af en toe voeding, mijn kraanwater is 7 pH, met voeding gaat het naar 6 pH, als ik dan zonder voeding geef zou ik dan men water moeten afzuren tot 6ph? Oh ja, vandaag nog 5 nieuwe auto's die ontkiemd zijn in pot gedaan meer foto's en verslag volgt nog ✌️
      Hier de Royal Haze Auto nog
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      Last edited by QnQ; 24 July 2020, 22:15.

      Comment


        #6
        Royal Jack auto RQS
        18/07 in water gelegd
        21/07 ontkiemd en in 15l pot gedaan
        23/07 eerste zonlicht

        Bubble kush auto
        18/07 in water gelegd
        21/07 ontkiemd en in 15l pot gedaan
        ​​​​​​​23/07 eerste zonlicht

        Royal cookies auto
        18/07 in water gelegd 21/07 ontkiemd en in 15l pot gedaan
        ​​​​​​​23/07 eerste zonlicht

        Bleu cheese auto RQS
        18/07 in water gelegd
        21/07 ontkiemd en in 15l pot gedaan
        23/07 eerste zonlicht
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.
        Last edited by QnQ; 24 July 2020, 22:14.

        Comment


        • Canaboid
          Canaboid commented
          Editing a comment
          Dat wordt hopen op een mooie nazomer.

        • Smokey dog FL
          Smokey dog FL commented
          Editing a comment
          Jazeker hopen we dat haha

        #7
        Vorig jaar heb ik ook gekweekt in een groene tunnelkas van 2 x 3 meter.
        Het kan voordelen hebben maar het heeft zeker ook nadelen.

        Voor de groeiperiode is dat groene gaas wel goed maar voor de bloei komt er te weinig licht door.
        Je zal er minder dikke toppen door krijgen dan buiten of met doorzichtig folie.

        Grootste nadeel is de luchtvochtigheid en gebrek aan goede ventilatie.
        Mijn ervaring is dat je meer last hebt van schimmels in een folie kas.
        Zou de planten zoveel mogelijk buiten zetten als dat het droog is.

        ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

        Comment


        • Smokey dog FL
          Smokey dog FL commented
          Editing a comment
          Ik dat ik ze buiten kon zetten maar de tunnel serre is er net om ze uit het zicht te plaatsen ik heb nog een buurman en een straat naast de tuin er is wel wat begroeiing maar in de serre staan ze uit het zicht...
          Ik had ook last van meeldauw en beetje toprot, nu heb ik een ventilator die constant bold en lijkt te helpen

        #8
        Vandaag na 12 weken de Fat Banana geknipt EG te drogen gelegd - het was de mooiste en beste plant van mijn eerste reeks van 5 - een dikke week ongeduldig wachten en dan proeven maar ze ziet er heerlijk uit en zo ruikt ze ook
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #9
          3 nieuwe vanmorgen de grond in gestopt
          Morgen of overmorgen komen er nog 6 bij
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          Bezig...
          X