Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterkweek met Northern Lights AF - Helemaal gek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Winterkweek met Northern Lights AF - Helemaal gek

    Korting op 420shop
    Hallo dames en heren,

    Het wordt binnenkort winter, maar dat houdt mij niet tegen. Ik heb zojuist 3 zaadjes northern light autoflowers besteld. Bij vorst zal ik ze naar binnenhalen. En ik weet dat iedereen het me aan gaat raden, maar nee ik ga niet bijverlichten tenzij het blijkt dat het echt 3x niks wordt. Ik heb de zaadjes net op Zamnesia besteld, dus waarschijnlijk kan ik ze op dinsdag 6 oktober gaan ontkiemen. Ik verwacht er niks van, maar als ik 3 gram wiet heb heb ik alle kosten eruit gehaald. Moet haalbaar zijn toch?

    Ik heb 3 zaadjes besteld van de Northern Lights Autoflower van Vision Seeds. Deze is 80% indica en als het goed is 20% ruderalis. Ik hoop dat dit hem nog een beetje helpt bij de koude temperaturen, maar het zal weinig uitmaken waarschijnlijk. THC gehalte is een prima 17%, maar ik denk niet dat ie zo potent wordt. Met LST hoop ik er het beste van te maken. Toppen en fimmen ga ik niet wagen.

    De setup:
    Zaadje 1: in de volle grond in de achtertuin. Zal wel nauwelijks direct zonlicht krijgen, maar wie weet strekt hij 3 meter en komt ie boven de schutting uit. Er komt vast en zeker vorst aan, dus ik zal de bodem zo goed mogelijk proberen te isoleren in de hoop dat de wortels niet bevriezen. Misschien redt ie het wel in een zachte winter. Wie weet ga ik de main tak of stam wel een beetje inpakken.
    Zaadje 2: 25L pot met normale potgrond. Misschien klein beetje meststof er doorheen. Deze pot gaat in de tuin, maar bij elke vorst haal ik hem naar binnen.
    Zaadje 3: Deze blijft onder het zolder raampje staan die ik op een kiertje open houd voor een lekker fris briesje.

    God zegene mijn planten. Amen.

    #2
    Dat wordt niks maar desondanks succes!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Een prachtig streven maar als dat je hier lukt in de winter met dit klimaat krijg je van mij eeuwige roem!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Maniac is ook bezig met een winterkweek, heeft ook twee af plantjes boven de grond, ben benieuwd wat het gaat doen suc6

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Je hebt er zojuist een volger bij.

    #3
    Het is 12/12 dus de noodzaak om autoflowers daarvoor te nemen zie ik niet.
    Goedkopere fem.zaden gaan net zo snel in bloei en die kun je swinters ook achter een raam afbloeien.
    Succes.


    fem. 'sWinters achter de luxaflex zonder bijverlichten.
    Last edited by QnQ; 5 October 2020, 11:27.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Valt me niet eens tegen!

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Leipe planten bouw jij toch altijd

    • Bertbonk
      Bertbonk commented
      Editing a comment
      Dat ding is bijna beter dan mijn buitenkweekjes. Mooi hoor.

    #4
    Heerlijke wiet vond ik dat, heb de foto versie daarvan gehad.

    Succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Bertbonk
      Bertbonk commented
      Editing a comment
      Hoop dat de autoflowers er dan erg op lijken, bedankt!

    #5
    warmte en licht daar houd een wietplantje van met een zooi spaarlampen of tl red je het wel
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Bertbonk
      Bertbonk commented
      Editing a comment
      Beiden heb ik juist een gebrek aan als je mijn start post leest.

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Ik ga je met interesse volgen Bert. Zet m op!

    #6
    Ow je brengt me op een idee.. en ik heb ook nog wat goedkopere NL-AF'jes liggen... why the heck not?!

    Comment


      #7
      Er is een kleine wijziging in de plannen. Ik denk dat ik met 2 autoflowers vrouwelijke zaden ga maken. Wellicht voor een guerilla kweek volgende zomer, als ik voor mijn examens slaag en uit huis ga. Ik heb me er een beetje over in gelezen en denk dat het zo werkt, maar correct me if I'm wrong. Het plan is dus dat ik 2 plantjes ga groeien en eentje met een zilveroplossing ga behandelen. Vervolgens hiervan het stuifmeel verzamelen en de tweede plant bevruchten, die dan de zaden produceert.

      Dan houd ik nog 1 zaadje over en die gaat een hoop liefde en LST krijgen om dikke toppen te maken. Ik ben ondertussen al 1 zaadje gaan ontkiemen. Dit heb ik gisteravond rond 21:30 gedaan, maar niet in de eindpot wat een beetje dom van mij is.
      79716c03-5dd5-416b-9a5b-06a463b0b39a.jpg
      Ik weet nog niet of dit mijn oogstplant/zadenplant/stuifmeelplant wordt, maar heb nog wel even om dat te beslissen.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ach so, weer wat geleerd

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Benieuwd hoe qnq daar over denkt!

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Fem zaden zijn om wiet mee te kweken.

      #8
      Het eerste zaadje is ontkiemt en boven de grond. Ik heb hem zo soepel mogelijk verpot naar een pot die ongeveer 20L is. Tenminste, dat denk ik, want er staat geen inhoud aangegeven. Ik laat hem eerst even binnen staan en als ie eenmaal een beetje geworteld is breng ik hem naar de voortuin. Niemand zal het opvallen dat het een wietplantje is en hij heeft dan echt geweldig licht.
      20201012_175117.jpg 20201012_175018.jpg

      Comment


      • Bertbonk
        Bertbonk commented
        Editing a comment
        Heb het helmpje er gewoon afgehaald. Ging heel makkelijk. Ik had eerst in een klein potje gezaaid, en toen ik teken van leven zag heb ik hem snel in de andere pot geplaatst. Had vandaag pas potgrond, dus kon hem eigenlijk ook niet eerder verpotten.

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ah mooi, dan zat het voldoende los. Omgepoot uit noodzaak dus, ik dacht al waarom laat hij haar niet eerst wortelen maar dan is dat de rede !

        Succes, ben benieuwd in de winter.

      • vishaka
        vishaka commented
        Editing a comment
        Hey bedankt Flip Hasjkip... zat al wat dagen met dat helmpje as well (doe ook een binnenkweekje voor het raam) en had geen idee dat dat er asap af moet.. beetje natgespoten en met een pincet aangetikt en floep!

      #9
      20201013_183000.jpg

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat is ballen heb je nog een nieuwe wil wel is zien wat het winterzonnetje kan

      • Bertbonk
        Bertbonk commented
        Editing a comment
        Ja ik heb zojuist de slakjes in het toilet gegooid en een nieuw zaadje in de pot gedaan. Wel balen.

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Beter. Zal mij benieuwen veel succes met je winter ronden

      #10
      Het heeft eventjes geduurd. Het 2e zaadje is niet boven gekomen, maar de derde wel gelukkig.
      20201031_180116.jpg

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Gelukkig doet 1 het
        Heeft wel lang geduurd

      • Bertbonk
        Bertbonk commented
        Editing a comment
        Staat nu nog binnen, maar is zeker wel de bedoeling dat ie nog even naar buiten gaat.

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Dit lijkt op een moeizame starter, even volhouden.

      #11
      Idd een heerlijke soort Northern lights, 'werkersweed' noemen we dit, doordat je er gemotiveerd en gedreven door word vol inspiratie! Veel succes ik ben alvast benieuwd!
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #12
        Hij staat nu ongeveer 4 dagen buiten. Hij gaat wel erg sloom, maar strekt gelukkig niet erg.
        20201109_134617.jpg 20201109_134615.jpg

        Comment


        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Sorry dat ik het zeg... dit is behoorlijke strek! Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

          Zie zelf stamrot/ kans op knakken?

        #13
        Sorry dat ik het zeg daar komd niets van

        Comment


          #14
          Oke het wordt inderdaad 3x niks zo. Is de afgelopen dagen echt nauwelijks gegroeid en heeft een erg slappe steel. Ik haal hem in ieder geval naar binnen en zet hem gewoon voor het raam. Wellicht is dat beter voor hem. WhatsApp Image 2020-11-15 at 16.50.59 (1).jpeg WhatsApp Image 2020-11-15 at 16.50.59.jpeg

          Comment


            #15
            Dan komd ze er wel door

            Comment

            Bezig...
            X