Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag super silver haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweekverslag super silver haze

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb zaadjes besteld bij wietzaadjes.nl,
    En ik ben van plan om ze binnen voor te groeien, en daarna na buiten te doen.(super silver haze auto) mijn vraag is, wanneer beginnen met kiemen, zo dat ze op het goeie moment naar buiten kunnen?
    het is mijn eerste goeie kweek, hoop hier veel van te leren, heb natuurlijk al wat kweekverslagen gelezen hier, en heb al wat nuttige info gelezen.

    Stay stoned and have a nice day


    #2
    Hotel ga je ze binnen voor groeien, onder een lamp of voor het raam want automaatjes moet je eigenlijk meteen in een grote pot doen zodat je ze niet meer hoeft te verpotten. De planten kunnen ongeveer 16 mei naar buiten, ligt er ook een beetje aan wat het weer doet, wanneer het buiten 's nachts meer als 15 graden is kunnen ze naar buiten en als het kouder is kan je ze iedere keer naar binnen zetten, maar je zou een week of 2-3 voor 16 mei kunnen beginnen met voorgroeien suc6.
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Dutchgrow420
      Dutchgrow420 commented
      Editing a comment
      Ik ga ze onder een lamp zetten in een kast en thanks voor de tips en moeite

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Heb ze een keer binnen voorgegroeid maar zet ze voortaan meteen buiten precies wat qnq hieronder zegt worden ze sterker van

    #3
    Autoflowers voor buiten: half mei, eind mei beginnen is vroeg zat.
    Als je eerder begint krijgen ze minder dan 12 uur licht buiten, dus dat heeft niet zoveel zin, dan groeien autoflowers nauwelijks.

    Autoflowers kun je beter niet binnen voorgroeien maar meteen buiten zaaien, dan worden ze groter en sterker.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • granddaddyHaze
      granddaddyHaze commented
      Editing a comment
      Dat is niet helemaal waar....vanaf ongeveer 25 Maart is het buiten al weer 12 uur licht...Hier heb je een link voor zon opkomst en ondergaande tijden voor het hele jaar https://www.msimons.nl/tools/daglicht-tabel/index.php

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Klopt, maar bij een autoflower gaat het om de lichtperiode. Die moet zo lang mogelijk.
      Een auto die je half juni zaait kan best 2x zo groot worden als eentje die je eind maart zaait.
      Bij fotoperiode planten gaat het om de donker-periode, Die kunnen naar buiten zo gauw het 10 uur donker is.
      Mja...het is allemaal te zien in de honderden buitenkweekverslagen van afgelopen jaren

    • granddaddyHaze
      granddaddyHaze commented
      Editing a comment
      Het was ook meer een algemeen iets maar helaas kon ik niet in een nieuw bericht de link plaatsen vandaar dat ik hem hier even plaatste

      Weet persoonlijk niet veel van AF dus daar zal ik absoluut nooit over strijden
      Maar voor mijn "normale"plantjes werk ik al een aantal jaren met dit tabel en denk dat anderen er ook wat aan kunnen hebben
      ...het was geen aanval maar eerder een correctie want met gewone planten heb ik in Mei mijn eerste run buiten (kas) al ruim in de bloei maar ook niet eerder dan april om het qua temperatuur goed te hebben

    #4
    Hallo hier ben ik even weer met een update,
    het eerste zaadje is binnen
    Ik ben nog aan het twijfelen of ik er nog 1 bestel, of ik het hier bij laat en ga kijken wat er van komt.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Altijd 1 reserviste heb ik geleerd intussen.

    • Dutchgrow420
      Dutchgrow420 commented
      Editing a comment
      Van dit soortje hadden ze helaas nog maar 1

    • Dutchgrow420
      Dutchgrow420 commented
      Editing a comment
      kelderkastje misschien dat ik de super zilver haze ga microkweken binnen, twijfel nog daar over

    #5
    Dutchgrow420 Hier heb je een link met werkelijke tijden van zon opkomst en ondergang https://www.msimons.nl/tools/daglicht-tabel/index.php

    Comment


    • Dutchgrow420
      Dutchgrow420 commented
      Editing a comment
      Dankjewel, hier heb ik wat aan!

    #6
    Gewoon netjes wachten tot ijsheiligen, dan ontkiemen en in kleine bakjes opkweken. Niet vroeg willen en geen 2 runs willen, dat gaat echt ten kosten van je oogst. Gewoon zonde om nu te beginnen, geduld is een schone zaak.
    Daglicht is het belangrijkste en auto's kan je nou juist net lekker in volle zon af laten bloeien. Het advies niet verpotten van auto's is iets van vroeger, tegenwoordig kunnen ze dat best hebben doe ik ook en afgelopen jaar kwam ik buiten zelfs met Amsterdam Genetics auto zaadjes op planten van ca. 1,5 meter en ca. 150 gr droog. (foto's bij een andere post verslag '2 rondes autoflowers' van Bas Haze)
    1 meter en 60gr moet je met de juiste auto's toch wel kunnen halen als je het in de juiste tijd doet. En natuurlijk in volle grond of grote potten met de juiste voeding.

    Wel twee kleine voetnootjes:
    1. Eén Zaadje? Dat loopt altijd uit op teleurstellingen. Vuistregel met auto's buiten; Wat Kelderkastje ook al zegt; voor 3 mooie plantjes heb je toch al gauw 6 zaadjes nodig dus niet twijfelen, bijbestellen.
    2. Haze is Sativa dominant, dat zijn niet de makkelijkste plantjes om mee te beginnen.
    Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

    Comment


      #7
      Ik hoop dat je het beter doet dan ik het tot nu toe heb gedaan. Succes na 15 mei

      Comment


      • Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Hé Bas, Ik denk dat ik komende zomer ook een kweekverslag zal maken, zal dan van 3 soorten zijn; White Choco auto en Choco auto van Amsterdam Genetics en Cash Crop auto van Cream of the Crops. Wellicht is het wat voor jou om tegelijk mee te starten en 'mee' te kweken dan heb je komende zomer denk ik wel wel een AF oogst waar je vrolijk van wordt.
        Last edited by Sugar leaf; 2 March 2021, 01:05.

      • Dutchgrow420
        Dutchgrow420 commented
        Editing a comment
        Ik ga mn best doen en als het verkeerd gaat jammer dan volgende ronde weer nieuwe kansen

      #8
      Er zijn genoeg mensen die mee gaan kijken en die je om hulp kan vragen, gaat helemaal goedkomen.
      En flink wat verslagen lezen daar leer je van suc6.
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Dutchgrow420
        Dutchgrow420 commented
        Editing a comment
        Dankjewel gaat zeker goed komen

      #9
      15mei is ideaal. Je hebt echter geduld nodig....

      Comment


        #10
        Hallo allemaal ik heb besloten om de super silver haze binnen te kweken, de dag na 4/20 heb ik het zaadje gewoon de grond in gestopt, paar dagen later de 24ste was ze boven, ik zou nog ff paar foto's zo toevoegen

        Comment


          #11
          Hier bij nog wat foto's
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.

          Comment


            #12
            Ze ziet er goed uit nou nog een een grote pot komt het goed.

            Comment


            • Dutchgrow420
              Dutchgrow420 commented
              Editing a comment
              Is ze de dag na de post ingekomen niet overdreven groot want wil hem in een niet al te groot kastje klaar laten bloeien aangezien het buiten nog niet te doen is

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Dat zal der goed doen. Tja buiten ik vind 'm lekr gaan maar daar zijn de Meningen oververdeeld.

            • Dutchgrow420
              Dutchgrow420 commented
              Editing a comment
              Ja nou het is hier al meer als 2week alleen maar regen met miss 1dag boven de 15 graden dus zou die gok om hem buiten te zetten niet nemen denk dat die dan dood gaat door te veel water en heb niet echt plek om hem onder een overkapping te zetten achtertuin is best open namelijk

            #13
            Hallo allemaal ik ging net even kijken bij m'n plantje, en er vielen me 2 dingen op, 1 onderaan de plant wat kleine gele blaadjes, en een vlek op een blad iemand enig idee wat het kan zijn?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Prspctr
              Prspctr commented
              Editing a comment
              Niet te veel stressen. Het zijn levende dingen. Als de vlekken snel evolueren pas zorgen maken en een oplossing zoeken.

            • Dutchgrow420
              Dutchgrow420 commented
              Editing a comment
              Ja gister had ze het nog niet sinds vandaag ineens een vlek

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Nog niks aan de hand

            #14
            Hallo allemaal even een update hij groet opzich redelijk kan beter maar mag niet klagen voor een eerste keer hier bij nog even wat foto's
            filedata/fetch?id=1621685&d=1622063487&type=thumb
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Last edited by Nederhigh; 27 May 2021, 21:24. Reden: Foto's met persoonsgegevens..

            Comment


            • Sugar leaf
              Sugar leaf commented
              Editing a comment
              Nirvana Geregeld!

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Sugar leaf Nirvana Eens. Maar helaas waren er persoonsgegevens te zien op de foto. Heb ze dus uit beide topics verwijderd. Hele scherpe flag van mafferd ! Het is wellicht net niet leesbaar.. Maar met wat slimme computertrucjes kun je er veel mee. Beter geen risico nemen dus.

            • Dutchgrow420
              Dutchgrow420 commented
              Editing a comment
              Oh shit thanks in elk geval

            #15
            Hallo allemaal ze is begonnen met bloeien, zou ff wat foto's toevoegen. ik geef trouwens hesi bloei voeding ongeveer een dopje geef om de 2 a 3 dagen water licht er aan hoe zwaar de pot is
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment

            Bezig...
            X