Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag eerste keer buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag eerste keer buiten

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal welkom bij mijn kweekverslag.
    Dit gaat de eerste keer zijn dat ik wiet kweek dus ik hoop hier veel hulp te krijgen als ik straks vragen heb of tegen dingen aan loop.
    Ik zal even wat informatie geven over de situatie bij mij.

    Ik heb 4 mooie zaadjes uitgezocht: een auto lemon kix een runtz auto een sticky beast auto en een fotoperiode frisian dew. Ik heb mijn twijfels over de auto lemon kix omdat een sativa toch moeilijker groeit in ons Nederlands klimaat maar ik wil zo’n bijna zuivere sativa toch wel proberen.


    Ik heb ook een kleine kas in de tuin staan waar ze in kunnen staan. (waarschijnlijk niet hun hele leven aangezien de kas niet heel groot is en de frisian dew een behoorlijke is)

    De autoflowers komen in potten van 30 liter en de frisian dew in een pot van 55 liter.
    Voor de frisian dew moet ik nog potgrond gaan halen maar voor de autoflowers heb ik zakken biobizz lightmix en als voeding heb ik van het merk canna een fles terra vega en terra flores.

    Op de planning staat om de auto lemon kix deze donderdag uit te laten komen en zondag in haar pot te doen. Hier komen ook wat twijfels van mij bij kijken. Het weer is nu niet ideaal en buiten in de kas een zaailing neerzetten lijkt me geen goed idee. Daarom wil ik de plantjes telkens 2 weken binnen voor het raam houden. Ik heb voor mijn bureaulamp een 80watt ledlampje gekocht maar ik vraag me af of ik die op het plantje kan laten schijnen terwijl hij voor het raam staat (dus 2 lichtbronnen).

    Ik begin vrij vroeg met de autoflowers omdat ik ze op tijd klaar wil hebben voordat ik op vakantie ga.

    Ik hoop natuurlijk op een fatsoenlijke oogst en natuurlijk zullen er ook foto's komen binnenkort.





    #2
    Merlijn0620 ga je volgen ben ook nu gestart ondanks de kou, ik doe de zaad gewoon in stekgrond in een condensator bak voor 't raam. Als ze uit zijn dan ff voor 't raam wat je al zeg 2weken dan in je kas met raam op een kier. Komt het helemaal goed. Succes met de binnen kweek.

    Comment


      #3
      Ah, het buitenseizoen komt er langzaam weer aan!
      Je zou kunnen overwegen die foto pas begin juni ergens te zetten. Gaan toch pas in september bloeien, dus groeitijd zat.
      Welkom op het forum, en alvast veel succes gewenst!

      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Succes! Flinke potten. Veel plezier.

        Comment


          #5
          Eergisteren de Lemon kix in een koffiefilter gedaan en zag dat er vandaag al een wortel tevoorschijn was gekomen. Gelijk in een pot gedaan en wat druppels water erop gedaan.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            goed begin!

          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Kiek ‘m goan

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Goat lekker

          #6
          Iemand enig idee in welke hoeveelheden en hoe vaak ik water moet geven zonder dat ik hem verdrink?

          Comment


          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Voorlopig niks, ik doe alleen een beetje vernevelen als het te droog word. Laat die wortels maar zoeken naar water.

          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            eerste dag 10 ml dag 2 of 3 terug 10 ml en dan kan je licht opvoeren maar zien dat hij droog staat geen extra water geven

          #7

          Comment


            #8
            Vandaag is mevrouw boven dr grond boven kijken met een mooi groen steeltje. Alleen het kopje van het zaadje zit er nog aan. Moet ik er nog wat aarde overheen gooien of komt dit goed?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #9
              Zowe laten en beetje water geven, Paar druppels.

              Comment


                #10
                Succes.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #11
                  Ze wilt haar helmpje maar niet loslaten en ze blijft maar groeien. Ingrijpen?
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Sugar leaf
                    Sugar leaf commented
                    Editing a comment
                    Nee, niet doen, afblijven!
                    Je kan het alleen maar beschadigen, daaronder is het zeer kwetsbaar. als ze straks sterk genoeg is drukt hij het hoedje er vanzelf vanaf en gaan je blaadjes als een waaier open. Komt helemaal goed!

                  • Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    Na een beetje bevochtigen, pleur je het er zo af, met of zonder niveahandjes. Komt goed

                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Regelmatig nat spuiten Merlijn dan wordt het hoesje zachter en zal het sneller los laten.

                  #12
                  Om mooi gedoseerd te wateren kan je een spuitje (wat je bijv. ook voor druppelen van medicijnen ofzo gebruikt) gebruiken maar het kan ook heel goed met een rietje. Zet er een glas water bij en steek je rietje erin, zover onder water als je water wilt geven. Druk de opening aan de bovenkant dicht met een vinger, haal het rietje eruit hou het boven de aarde waar je het water wilt hebben en haal je vinger van de opening. Je water valt er nu gedoseerd aan de onderkant uit.

                  Wat die lemon kix betreft, auto sativa's kunnen het buiten prima doen omdat ze nou eenmaal in prachtig warm weer met volle zon kunnen af bloeien.
                  met een beetje goede zomer moet het wel lukken, je bent wel ietwat vroeg, een maandje later was qua bloei periode beter geweest.
                  Je zal wel minder compacte toppen hebben maar dat is vooral voor het oog.
                  En in principe heeft een Sativa als voordeel dat ze vrij heftig reageert als er iets is en je aan het blad meteen kan zien wat mis is. Je kan dus snel ingrijpen/bijsturen.

                  Succes!
                  Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

                  Comment


                    #13
                    Helaas nog geen nieuws ze zit nog steeds ingepakt :/
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    • Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Pleur het ding er toch gewoon af man, stelt niets voor in een vloeiende beweging

                    #14
                    Heb m’n best gedaan helaas een lobblaadje meegenomen dus deze heb ik deels opgegeven
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    • KnetterMug
                      KnetterMug commented
                      Editing a comment
                      Laat staan kan altijd nog wat worden.

                    • Merlijn0620
                      Merlijn0620 commented
                      Editing a comment
                      Ja ik begon sinds maandag al met vochtig spuiten en water druppelen maar goed dit is alleen maar om te leren I guess

                    • Sugar leaf
                      Sugar leaf commented
                      Editing a comment
                      Wel weer een klassiek voorbeeld waarom je ten minste het dubbele van wat je uiteindelijk wilt kweken moet ontkiemen...
                      Ik zou een paar zaadjes bijbestellen en back-up kweken.

                    #15
                    Volgende keer zaadje met de wortel omhoog planten cm diep, doordaat de wortel eerst naar boven groeit en daarna een bocht maakt en naar beneden groeit schuurt het zaadhoesje eraf, nooit geen zaadhoesjes meer, ben ook net begonnen maar kweek eerst binnen en half mei naar buiten, suc6 verder.
                    buiten-2020, 2021, 2022
                    Hydro-met afjes-2022

                    Comment

                    Bezig...
                    X