Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek, binnen beginnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buitenkweek, binnen beginnen

    Korting op 420shop
    planten.jpg

    #2
    Je hoeft auto's niet binnen voor te kweken. Beter wacht je tot de tweede helft van mei en zet ze direct in de pot buiten, of als je wilt voor kiemen, maar dan alsnog direct naar buiten.

    Comment


      #3
      gelijk naar buiten als het weer warm genoeg is ,is beter.maar wat meer licht kan geen kwaad
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Dat tneon gaat zeker een goeie upgrade zijn. Dat is 1 van de beste soort lampjes om onder voor te groeien.
        Hou wel rekening met de afmeting, want ook bij TNeon moet dat er ongeveer 10-15cm boven dus heb je ongeveer 30x60cm oppervlak om de potjes onder te zetten.

        Je kunt deze ook wel gebruiken, scheelt toch weer, want die tneon zijn vrij prijzig.
        Misschien gaat het nu beter nu je de lamp ver genoeg laat zakken.
        En anders, als je die kap die je nu hebt kunt opofferen, dan kun je alles wat tussen de buizen en de plantjes zit er vanaf halen.
        De buisjes moeten echt 4-5cm van de blaadjes komen.

        De 840 buizen zijn ongeveer 4000 Kelvin, als je aan 865 kunt komen zijn die wat beter voor de eerste 3-4 weken, +/- 6500K.
        Dat is koeler licht en geeft iets meer intensiteit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Vorige week een paar dagen goed zonnig geweest en toen de plantjes buiten gezet.
          Nu voor binnen de T-neon 2x55 Watt gekocht, TL leek toch vrij traag te gaan.
          De green-o-matics groeien vrij goed, de AK's bleven best wat achter.

          Ik heb de green-o-matics nu onder de nieuwe lamp geplaatst, samen met een white widow auto die gisteren ontkiemt is.
          De 2 AK's heb ik buiten laten staan, maar hebben het volgensmij vrij zwaar met alle regen. Morgen is het droog en laat ik ze even staan en morgen avond maar weer terug naar binnen onder de TL.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Ze groeien gestaag door

            Zijkanten zijn de green o matics

            Midden is white widow
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Heyy succes met je kweekje

              Comment


                #8
                Ze zijn netjes door aan het groeien.

                1 Green-O-Matic lijkt al in bloei te zijn?
                Is niet mega groot nog... Maar schijnt sowieso wel een soort te zijn die niet heel groot word?
                Is door het kl*te weer helaas nog steeds niet naar buiten gegaan...
                Denk later sowieso nog eens een nieuwe ronde bij beter weer.

                Zie foto's.

                1.jpg
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Autoflower groeien ook als ze bloeien nog wel iets door. Maar als ze te klein blijven is dat een leer moment, en hebben ze te weinig licht gehad. (en of te veel water)
                  Ik zou me er geen zorgen over maken, en gewoon door gaan.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #10
                    Je plantje is wel mooi gezond, alleen zoals je aangeeft weinig zon gehad. Einde van de week zou het goed Sweet worden, als ik jou was zou ik rap nog een paar zaadjes laten ontkiemen dan krijgen ze einde van de week een goeie start

                    Comment


                      #11
                      Zo, ze staan buiten in het zonnetje.
                      Heb een hokje in de tuin voorzien van golfplaatjes zodat ze vrij discreet krijgen, maar wel best wat zon..
                      Aan alle kanten open was natuurlijk beter geweest, maar dat kan helaas niet ivm. buren etc.

                      In de ronde potten zitten de green o matics (4 weken oud)
                      In de vierkante pot de white widow (2 weken oud)

                      De 2 AK's heb ik een paar dagen terug in het bos verstopt, ga volgende week eens kijken of ze er nog staan
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                      • Kunichika
                        Kunichika commented
                        Editing a comment
                        Dus ze staan onder golfplaten, haal maar weg die rotzooi doe je dat niet kom je straks vrij bedrogen uit. Je buren gaan de planten toch ruiken, dis voor hun is die discretie onnodig. Enige voordeel van dat ze onder golfplaten staan is dat ze binnen zijn voorgegroeid. Had je ze meteen in de volle zon gezet nadat ze binnen hebben gestaan kunnen ze nog wel eens omvallen, dan is de hitte te groot en de zonkracht te sterk. Succes

                      #12
                      Hier nog een foto van een van de AK's voordat ze naar het bos vertrekken
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #13
                        Heb de platen op slechts een deel liggen nu.
                        Als de zon op het zuiden staat komt het zonder dat het door de platen gaat bij de planten.
                        Ik schuif de planten onder de platen vandaan bij goed weer en als er slecht weer komt zet ik ze er onder om later top rot te voorkomen.

                        Ze zijn afgelopen weekend flink gegroeid, zie deze foto en die van vorige post. Zijn wel stuk hoger geworden/gestrekt.. Is dit een probleem of is het goed zo?

                        Heb vandaag volgens een instructie van internet de white widow getopt door alleen het bovenste groei scheutje te verwijderen. Ben benieuwd wat dit gaat geven.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #14
                          Ziet er best redelijk uit, maar ik vind autoflowers toppen geen goed idee.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                          • BackYardPlant
                            BackYardPlant commented
                            Editing a comment
                            Waarom niet

                          • Gps
                            Gps commented
                            Editing a comment
                            Ik top wel geferminiseerde, maar nooit autoflowers. Je maakt toch een wond, en dat lijkt me geen goed idee bij auto flowers

                          #15
                          Toppen als de plant al bloeit is als water naar de zee dragen. Ik heb vorig jaar ook een auto getopt naar dat was geen succes.

                          Comment


                          • Toftimmie
                            Toftimmie commented
                            Editing a comment
                            De white widow bloeit nog niet.

                            De green o matics wel, maar daar blijf ik verder af.
                        Bezig...
                        X