Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste (buiten)kweek 1x foto royal runtz en 2x royal gorilla auto buitenkweek in pot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste (buiten)kweek 1x foto royal runtz en 2x royal gorilla auto buitenkweek in pot

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal! Ben net begonnen met mijn eerste kweekje. De foto royal runtz heb ik op 1 mei het zaadje rechtstreeks in een potje zaai en stekgrond geplant. Deze is op 05 mei uitgekomen. De 2 autoflowers ga ik later deze lente planten in elk een 30L pot, nog even wachten op beter weer.

    Zodra dit plantje groot genoeg is, wil ik zelf een aardemix samenstellen, maar ik wil graag ook jullie mening een horen, voor ik zelf lig te klooien.

    De planten komen uiteindelijk buiten te staan. Eerst in een tomatenkweekkastje, van zodra ze stevig genoeg zijn, onder een zelfgemaakt afdak. (Nog aan te beginnen, maar komt goed ​ )


    Ik heb al enkele zaken aangekocht:

    -Bat Guano van RQS

    -Easy Roots - Mycorrhiza Mix van RQS (onderweg)

    -lavameel van biogroei https://www.biogroei.be/lavameel

    -wormenmest van biogroei https://www.biogroei.be/wormenmest

    -perlite

    -vlaco compost 18% organisch, deze had ik nog liggen, maar word overbodig door gebruik te
    maken van wormenmest (neem ik aan..)

    - Het plan is om de plagron alga lijn te gebruiken indien nodig. Deze is nog niet aangekocht.


    Nu twijfel ik tussen 2 potgronden: (foto's als attachment toegevoegd)

    -Compo bio potgrond voor fruit en groenten (EC 35 mS/m , NPK niet vermeld)

    -Aveve potgrond moestuinbakken premium bio (EC 75 mS/m , NPK 8-5-6


    Vragen ivm aankoop en samenstelling aardemix:

    1. Welke van deze 2 potgronden zouden jullie nemen?

    2. Welke samenstelling (verhouding) zouden jullie doen, met bovenstaande middelen ter
    beschikking? Fotoperiode en autoflower

    3. Het foto plantje staat nu in een 0,5L potje. Hoeveel keer zou ik dit verpotten? 5L , 25L, 50L?
    Deze soort word volgens RQS buiten max 180CM.


    Het plan is om dit kweekverslag regelmatig te updaten. Alle info welkom!
    Attached Files

    #2
    Leuk het buitenseizoen is weer begonnen! Zo te zien heb je al aardig wat kennis opgedaan/voorbereidt, ik zou qua grond voor de 2e optie gaan, dit is omdat jonge plantjes meer behoefte aan N(stikstof) hebben, het plantje gaat in de bloei juist weer meer P K dan N nodig hebben maar dat geef je uiteindelijk weer via de voeding.

    Ik volg.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Paddotrip
      Paddotrip commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de interesse! Zal binnenkort mijn kweekverslag een update geven.

      De 2 auto gorilla's heb ik maandag gezaaid, nog niets komen piepen.

      De royal runtz overgepot naar een 14L. Deze ziet er goed uit, alleen wat te klein naar mijn zin Grts

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Hoe was t met de wortels van de runtz? Al een flinke kluit of niet? Heb je de autos direct in de 30 l pot gedaan? Volgens vele mensen hier haal je meer opbrengst als je auto's direct in de eindpot zaait.
Bezig...
X