Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn kweekboek: Auto blue mystic nirvana .....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn kweekboek: Auto blue mystic nirvana .....

    Korting op 420shop
    Jajajaja ik had moeten wachten, I know! Ik voel me precies zo, of nee slechter, als met mijn winterkweekje voor het raam. Toen wist ik nog niet wat er van zou worden en had ik nog de hoop op wat bloem maar die is nu weg... foets verschwunden. Ik ruik al dat er net zo weinig wortel in zit als toen. Dat miezerige sprietje wortel vergeet ik nooit meer.....

    Ik heb (ja ja) een nieuwe lading zaden besteld bij Nirvana. Dezelfde dus .. de auto mystic blue. Nu overweeg ik nog of ik het huidige mini groen radicaal de tuin inwerp om plaats te maken voor de nieuwe lading of dat ik er toch nog minstens een testcase aan over wil houden (ik heb nog 2 lege potten). Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat er straks 10 planten staan.

    Aldus, zucht... wat info over deze zichtbare triestheid voor het raam;
    5x Blue Mystic in de pot gedaan:
    - nacht van 17 op 18 mei 4x
    - nacht van 18 op 19 mei 1x

    Ik weet niet wat ik had maar ik had net een heel gesprek met iemand gehad over vulkanen en de weersgevolgen daarvan en in een roes van de meest trieste zomer allertijden ben ik toen gaan ontkiemen. Tsja...

    Ik heb een ander geval van 5x Blue mystic ook al gezien op het forum. Dat was ook niet bemoedigend.

    De rit van Nirvana naar hier is een lange. 5 Juni zouden ze hier zijn.

    En zo treffen we elkaar ook in minder goede tijden (covid uitgesloten).

    Inzoomen is een optie om wat groen waar te nemen.
    Attached Files
    Last edited by vishaka; 22 May 2021, 18:11.

    #2
    Bedoel je met ter aarde gaan overlijden of het moment waarop je de zaadjes in een potje hebt gedaan? want 17 -19 mei is een prima tijd om te beginnen dus in dat geval was je niet te vroeg.
    De foto laat een beetje te wensen over maar volgens mij zien sowieso de rechter 4 er prima uit voor 3-5 dagen jonge zaailingen.

    Als je vraag is, "deze heb ik 3-5 dagen geleden in de grond gestopt en zien er nu zo uit, knikker ik ze weg en start ik opnieuw?" Dan snap ik de stress niet zo en moet je gewoon geduld hebben je hebt nog 2 weken tot die andere er zijn om te zien hoe ze zich ontwikkelen. Dat is dan weer het voordeel van die late levering.
    Wat in mijn signature staat zullen we maar zeggen...

    Bang voor onderontwikkelde worteltjes? dan even niet wateren en folie er ook af houden. Als je volgende keer ontkiemt volgens de koffiefilter methode, dan kan je vooraf al goed zien hoe lang je wortels zijn.
    Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Sugar leaf, sorry ja, ik was niet duidelijk en ga dat ook even aanpassen zo hierboven. Ze (5x strekkende blue mystic) staan er dus nog en zijn op dat moment gewoon de grond ingegaan (ipv ter aarde). Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik aan het stressen ben voor niks... we zullen zien, en idd is er nu de tijd om even af te wachten of er nog iets van komt en heb ik altijd die nieuwe zaden achter de hand (waar ik sowieso wel iets van ga gebruiken al is het maar om het verschil te zien). Dank voor het meedenken!

    #3
    Die van mij (nog niet allemaal) staan al 3 weken buiten .....

    Comment


      #4
      Gewoon buiten zetten wanneer het kan, strekken ze ook niet zo veel, mijne staan ook al lekker buiten in de regen, nu nog wat zon en dan gaan zeker groot worden suc6 Vishaka
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


        #5
        Thanks guys. Ja ik heb ze zojuist ook maar even buitengezet. Beetje eng met die wind maar ik ben er bij zullen we maar zeggen. Zonder dat zou ik het niet doen. Ik heb een lading doorzichtige parapluutjes besteld in China omdat ik verder geen afdak heb... dan hoef ik i.i.g. niet zo bang voor regen te zijn (alleen voor wind nog)...

        Attached Files

        Comment


        • Sugar leaf
          Sugar leaf commented
          Editing a comment
          Ziet er prima uit toch!

        #6
        Zo... 2 liggen er ietwat geknakt bij (zie ik zojuist) dus ik vroeg me af of het nog zin heeft om daar verder mee te gaan? Redden nog?

        De rest is ook niet heel sterk maar wie weet wordt dat toch nog wat .... (heb er net wat aarde bij gedaan).

        Ik heb de nieuwe zaden al binnen en ben er al 2 aan het ontkiemen maar dat gaan er denk ik meer worden...

        Attached Files

        Comment


          #7
          Die hebben te veel zon gehad, ze waren nog niet klaar voor de felle zon de hele dag. Jammer maar snel overnieuw beginnen

          Comment


          • vishaka
            vishaka commented
            Editing a comment
            Ok thanks... had geen idee dat dat met de zon te maken kon hebben tbh. Plus een slechte start met slecht weer ook ...

          #8
          Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
          Die hebben te veel zon gehad, ze waren nog niet klaar voor de felle zon de hele dag. Jammer maar snel overnieuw beginnen
          o heeft dat met de zon te maken? Heb er ook vaak last van. Soms kan ik ze nog redden met een stokje ernaast en dan opbinden.
          sigpic

          Comment


          • Reefer
            Reefer commented
            Editing a comment
            ik denk dat deze door de wind zijn geknakt, ze hadden wat stretch. beter elke dag verse aarde rond het steeltje zetten tot onder de lob blaadjes.
            Bij mij lag er net ook bijna eentje plat (die met de meeste stretch)

          #9
          Oorspronkelijk geplaatst door inti View Post

          o heeft dat met de zon te maken? Heb er ook vaak last van. Soms kan ik ze nog redden met een stokje ernaast en dan opbinden.

          Nou ik zal je vertellen... inmiddels zijn er NOG 3 jonge dingen op dezelfde manier aan hun eind gekomen. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt maar ik ben vorig jaar ook verhuisd en tot die tijd had ik altijd gewoon een balkonnetje op het zuiden met afdakje en nu doe ik het in een patio zonder afdak maar heb wel de keuze tussen schaduw en zon. Ja het lijkt dus echt door de zon te komen maar ik merk dat ik ook steeds denk: NOOIT meer Blue mystic! 1 van die laatste 2 had ik zelfs maar kort in de zon gezet en dat was al teveel?? Vreemd! Ik heb er dus nog maar 4 van de 10 die in leven zijn (1 heel kleintje nog).

          En inmiddels is er een (jaja mijn ouwe vertrouwde die ik nog steeds rook van vorig jaar!) Automazar ontkiemd en gisteren in de grond gegaan. Ook een AK automatic die ik zojuist/net in de grond heb gestopt. EN ... nog een Automazar net te ontkiemen gelegd......... we zullen eens zien.

          Ik kan nu niet een foto maken van de 4 mystics want ik zit in een voetenbad helaas...

          Tot later!


          EDIT, nu schiet me iets te binnen wat mogelijk ook een oorzaak kan zijn? Voordat ik ze in de aarde deed heb ik een hoopje zaai- en stekgrond in de pot gedaan om de zaadjes in rustige voedingsloze grond te laten opkomen... dat was ouwe zeer zachte grond (bijna zandstrand-achtig) ... hm... dat is niet echt stevig he (ondanks het toegevoegde water)?
          Last edited by vishaka; 12 June 2021, 23:39.

          Comment


          • vishaka
            vishaka commented
            Editing a comment
            Nog even: met "in de grond" bedoel ik natuurlijk in de pot aarde. En ook ben ik zeer attent geweest met heuveltjes aarde bouwen tegen de kleine stengeltjes..... so you know

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Vervelend, maar hebbje de zaailingen eerst een paar dagen binnen gehad na ontkieming?

          • Sugar leaf
            Sugar leaf commented
            Editing a comment
            Ik kweek ze op in zaai en stekgrond en daarmee gaan ze ook in de potten met Cocos en/of Lightmix dus daar ligt het echt niet aan, bovendien is cocos nog minder stevig.
            Zonlicht lijkt me ook niet realistisch, het lijkt me gezien je ze niet ondersteund hebt eerder een gevalletje wind, zonder ondersteuning lagen ze bij mij ook direct plat.

          #10
          Sugar leaf
          Kunichika

          Dank jullie.. het begint tot me door te dringen dat het idd de wind - hoe minimaal ook - is! Ja ik heb ze al heel snel buiten gezet onder een plastic folie op de pot maar dat ging er ook weer snel af als ze tegen het dak aanzaten.....

          Hier een foto van de 4 Mystics... de net uit het ei gekomen rest is het nog niet waard om vast te leggen. Die zal ik dan ook een stuk langer binnen houden! Ja het is aftasten in zo'n nieuwe met 4 muren omringde patio (patiootje)...

          Ook nog ff een foto van mijn nieuwe doorzichtige parapluutjes .. zo ga ik dat neerzetten als het gaat regenen, de foto is van 2 weken terug ofso.


          Attached Files

          Comment


            #11
            Plens plens plens!!!

            Wel mooi hoe je die regen vast kunt leggen...

            Attached Files

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Kijk daar zijn ze voor gemaakt, blijven de plantjes mooi droog, suc6 verder.

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Yup idd, thanks

            #12
            Dacht dat het kleine plantjes zouden blijven maar vind ze echt grooooooot worden..

            De langste dag van het jaar zit er op.... (was maandag)
            Attached Files
            Last edited by vishaka; 23 June 2021, 12:59.

            Comment


            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Whehe.. ik had geen idee joh, dus thanks (en ik zag er ook egt niet uit dat was nog wel het ergste lol)
              Last edited by vishaka; 24 June 2021, 04:07.

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Is gewoon een fotomodel, vorige ronde ook al een keer gebeurd

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Je kan toppen om ze klein te houden.

            #13
            Ruikt het daar ook zo lekker bij jullie? Hier wel.... het is dus een met vier muren omringde patio(otje) ... de ene x is het een groot stinkhol daar buiten en de andere x ruik je niks...

            Ik dacht dus een hele heimelijke soort gekozen te hebben met Blue Mystic (staat er om bekend dat ie weinig zou ruiken) ... nou ik kan dat niet echt bevestigen

            Attached Files

            Comment


              #14
              Nou, dit is dus wel een aanrader.... als er heel jonge plantjes omvallen/knakken dan zet je die gewoon in een beetje water en laat je worteltjes maken (zie foto - hier staan 2 omgevallen jonge plantjes in en die ene staat nog steeds in dit glaasje en ik twijfel of ik die OOK nog in de aarde moet doen want ik heb al zoveel staan weet je..)

              ... en vervolgens komt er dit uit ... eind juni in de aarde gedaan...


              @ en nog ff een foto erbij van hoe de 3 grootste dames erbij staan...
              Attached Files

              Comment


              • Reefer
                Reefer commented
                Editing a comment
                Heb je anders geen klein potje over voor die andere overlever, iedereen verdient toch een tweede kans.

              • vishaka
                vishaka commented
                Editing a comment
                Dank voor de reminder want ik had 'r toch maar in de aarde gedaan kort na mijn bericht hier en ze stond al weer te verpieteren binnen voor het raam (moet echt buiten in de aarde weer tot leven komen) .. gewoon vergeten maar na je bericht METEEN naar buiten!

              #15
              Ja hoor! Meeldauw gespot hier~! Minimaal maar genoeg...

              Ik ga ze niet afzonderen want kan ze echt nergens anders zetten...

              Ik moet binnenkort maar weer naar de boer en rauwe bio-melk tappen ... zzzzzzzzucht.
              Dat wordt echt gigantisch veel spuiten met wat ik heb staan................

              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rauwe-bio-melk


              En dit was mijn heilige draad vorig jaar en inspirator om met rauwe melk aan de gang te gaan:

              https://www.icmag.com/forum/marijuan...w-pm-with-milk


              @edit
              In een paar uur tijd heeft ie de mazelen gekregen... zo snel gaat dat dus! (op de steel zit het OOK).
              Attached Files
              Last edited by vishaka; 21 July 2021, 03:21.

              Comment

              Bezig...
              X