Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek in een serre / Buitenkweek volle grond (northern light AF)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Conqueringlion View Post
    Hork Ja idd, daar ben ik hun zeer dankbaar voor Nette foto's man wat een mooie groene zee, ik zag dat je zo van die ronde metalen ringen had voor LST, merk je het verschil zo hard? en waar kan je deze kopen?
    Dank je! Die plastic ringen kan je kopen bij de bouwmarkt, maar ik gebruik ze eigenlijk niet meer.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #17
      Hork Thnx, zal ik eens voor kijken, nu vraag ik me wel af waarom je ze niet meer gebruikt. is er een beter alternatief?
      Geduld is een schone deugd.
      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Conqueringlion View Post
        Hork Thnx, zal ik eens voor kijken, nu vraag ik me wel af waarom je ze niet meer gebruikt. is er een beter alternatief?
        Ik gebruik ze niet meer omdat de planthouders de zijtakken onvoldoende ondersteunen naar mijn mening. Een beter alternatief is een planthouder die de zijtakken wel ondersteunt maar die heb ik nog niet gevonden. Zodoende span ik een net over het gewas, maar dat vind ik met water geven weer niet ideaal.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #19
          Hork verstaanbaar, ik zie veel zulke netten, ik denk dat ik er ook een zal pakken voor mijn binnenkweek deze winter. Daar was ik nog over aan het twijfelen, welke afzuiging gebruik je? ik ben vanplan een softbox te nemen maar ik ben er nog niet uit. Al bedankt voor je antwoorden tot nu toe
          Geduld is een schone deugd.
          Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Conqueringlion View Post
            Hork verstaanbaar, ik zie veel zulke netten, ik denk dat ik er ook een zal pakken voor mijn binnenkweek deze winter. Daar was ik nog over aan het twijfelen, welke afzuiging gebruik je? ik ben vanplan een softbox te nemen maar ik ben er nog niet uit. Al bedankt voor je antwoorden tot nu toe
            Ik heb een flinke afzuiger van 1000m3. Tegen verdachte geurtjes is overcapaciteit aanbevolen te hebben.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #21
              Hork Aight thanks, ik was zwz al van plan hier een wat sterkere te kopen die ik kan vermindering van intensiteit. Het is voor een 80*80*180 tent dat is 1150l als ik mij niet vergis, 1000 cub is wel wat overkill voor dat ik zat te denken aan een 550 cub die ik dan met een regelaar zou verminderen.
              Geduld is een schone deugd.
              Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

              Comment


                #22
                Hej medekwekers

                Ik heb de zakmicroscoop in ontvangt gekregen vandaag en vroeg me af of jullie eens mee willen kijken naar de staat van de trichomes, ik denk namelijk dat er al een deel over zijn gegaan naar cloudy en nog een deel clear zijn, nu is het de eerste keer dat ik dit doe dus het zou me niet verbazen als ik er faliekant naast zit :p het gaat om de twee planten die eind april gezaaid zijn. Alvast bedankt allen.
                IMG_20210625_155111_3.jpg IMG_20210625_155915.jpg de grootste, 1ste is van een blad v/d zijbud en andere van de top
                IMG_20210625_160358.jpg De kleinste, blaadje v/d de topbud
                Geduld is een schone deugd.
                Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                Comment


                  #23
                  Nice! Maar volgens mij moeten ze nog eventjes.. Als ik het goed begrepen heb vanuit het forum over trichomen mogen ze nog ietsjes langer. Overige forummers, correct me if i am wrong.
                  ​​​​​

                  Comment


                    #24
                    Denk zeker nog een week of vier, de meeste zijn nog helder.
                    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                    Hydro-met afjes-2022

                    Comment


                      #25
                      aight, thanks voor jullie antwoorden
                      Geduld is een schone deugd.
                      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                      Comment


                        #26
                        Hej medekwekers
                        Jammer dat ik nu al een update moet doen maar er is iets misgelopen met de grootste plant, ik heb namelijk in de top redelijk veel toprot gevonden, je kent het wel, tegen wanneer je het aan de buitenkant iet wat begint te zien is het in het middel aan een zooitje, grotendeels bruin met heel veel fluffy haren ver van elkaar gespreid in de kern van de top, wat een zonde.

                        IMG_20210627_143153_1.jpgIMG_20210627_145347_3.jpg met de top ervan.


                        IMG_20210627_151240_3.jpg IMG_20210627_151317_3.jpg IMG_20210627_151252_3.jpg Achter de uitdunning,
                        Nu vroeg ik me wel af ik dit niet te compact is. ik vind ze zelf nu luchtig genoeg om toprot tegen te gaan, maar ik had graag jullie menig gehoord hierover.

                        Geduld is een schone deugd.
                        Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                        Comment


                        • kelderkastje
                          kelderkastje commented
                          Editing a comment
                          Mooie chillies.

                        • Conqueringlion
                          Conqueringlion commented
                          Editing a comment
                          Dankje, ze mogen er zeker zijn

                        #27
                        Erg jammer kerel, dan houdt die kas van jou toch veel vocht vast. Nog nooit gehoord dat iemand midden in de zomer last van tot heeft

                        Comment


                        • Conqueringlion
                          Conqueringlion commented
                          Editing a comment
                          Ja ik vond het ook al merkwaardig, ik hou nochtans alle ramen en de deur open, nu was die plant wel super compact dus ik hoop met wat erin te snoeien dat er meer luchtcirculatie aan de buds geraakt, ie staat nu nog redelijk dense achter de eerste snoei dus denk ik dat er nog maar wat in ga snoeien, 1/3de van de plant geloof ik dat je af mag snoeien zonder dat ze er al te veel last van krijgen, nu weet ik niet hoe dit bij autoflowers zit, hopelijk krijg ik geen stressbanaantjes.

                        • Gps
                          Gps commented
                          Editing a comment
                          Ik heb ooit plastic tomaten kasjes geprobeerd. Toen had ik ook wel vocht problemen.
                          Ventilatie kan een probleem zijn. Echte kassen schijnen daar ook ventilatie systemen voor te hebben.

                        • Conqueringlion
                          Conqueringlion commented
                          Editing a comment
                          oh thanks voor de tip zal misschien dan nog een clipfan nemen om erin te hangen, of zou dit niet voldoende zijn?

                        #28
                        Ik heb nog wat verder gesnoeit zodat de buds meer open staan. Natuurlijk heb ik weer de schaar ontsmet. IMG_20210627_170713_3.jpg
                        Geduld is een schone deugd.
                        Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                        Comment


                        • Kunichika
                          Kunichika commented
                          Editing a comment
                          Ik zou die kas gewoon weghalen, klaari

                        • Conqueringlion
                          Conqueringlion commented
                          Editing a comment
                          Ja ik ga wss ze volgend jaar allemaal in potten buiten doen, thanks. De kas kan helaas wel niet weg omdat de tomaten der ook in staan, en ik weet niet of men ouders ervan vinden als ik het zeil ervan haal :p

                        #29
                        Al eens gehoord hier dat hoe meer je wegsnijdt in die periode, hoe meer wondjes en kans op rot. Ik denk dat toppen in de groei voor buiten mss beter is ? Ik weet het niet., kleinere toppen meer verspreid. En de clipfan zou er ook meer voor zorgen dat toprot kan verspreiden. Ik zou toppen in groei, groot oppervlak creeeren , en dan niks meer. Onder plastiek al wel meer gezien hier die rot. Ik snoei binnen ook wel in de bloei zonder rot te creeeren. Mja die afzuiging ververst de vochtigheid he. Rotbestendige korte bloeiers. Het is wel het weertje buiten he. Stortvlaag hier nu bij mij.
                        Ganja always does the trick.

                        Comment


                        • Conqueringlion
                          Conqueringlion commented
                          Editing a comment
                          daar kan ik wel iets in zien wat je daar zegt over het toppen, nu denk ik wel als je iedere keer de schaar ontsmet dat de wondjes niet meer zo snel rot zullen krijgen aangezien er geen vocht meer kan opbouwen in de toppen aangezien er meer lucht aankan. Ik had ook gelezen dat het toppen bij AF nietmeer grotere stress zou opleveren, mits je het op het juiste moment doet, enja het weer is idd een clownfiesta, soms regen, minder zon en veel bewolking, ook meestal super vochtig in de avond. Nu ben ik ook super alert in de toppen aan het kijken om de eerste tekenen van toprot zo snel mogelijk tegen te gaan.

                        #30
                        Hej iedereen
                        Hopelijk komt iedereen een mooi weekend tegemoet.
                        Eerst toch nog even over de plant met toprot, achter het uitdunning komen er sporadisch hier en daar wel nog wat bruine verkleuringen op een bolletje van de bud maar nu ik er aandachtig naar kijk is het snel opgelost, meestal is het maar 1 die verkleurd over een periode van 3 dagen.
                        ​ ​ IMG_20210702_190328_3.jpg image_410246.jpg
                        De kleinere plant die al een maand en een week aan het bloeien is stelt het ook goed. Al begin ik wel al preventief te kijken voor sporen van toprot, op een verkleurd blad heb ik nog niet veel gezien, hopelijk blijft Ze gespaard.
                        ​ ​ IMG_20210702_190148_3.jpg IMG_20210702_190241_3.jpg
                        De 2 planten in de serre naast deze zijn redelijk lang aan het worden door strek, maar relatief weinig blad, deze krijgen nu nog voor de laatste week groeivoeding zonder wortelstimulant en volgende schakel ik over naar bloeivoeding, de bloei is nu al een goede week waarneembaar, en het verschil tussen zonder en met turfpotje is echt goed te zien, ze zijn dubbel zo lang als die die in een turfpot zijn geplant.

                        IMG_20210702_190207_3.jpg IMG_20210702_190227_3.jpg IMG_20210702_190233_3.jpg ​ ​ ​

                        De planten in de potten doen het overgens heel goed, blijven mooi laag en weinig strek, de ene plant die de bladluizen heeft overleeft is nog weinig schade te merken, enkel wat achterstallige groei, die dame is ook echt het zwarte schaap van de planten hier, een van de bladeren is namelijk afgebroken bij het verwijderen van een overhangende tak, ze stonden zeker op 2m afstand ervan.
                        IMG_20210702_203731_3.jpg IMG_20210702_190025_3.jpg IMG_20210702_190031_3.jpg IMG_20210702_190049_3.jpg
                        De planten bij mijn vader hebben veel last van plagen, zo zitten er rouwmuggen, mineermotten en kevers die het groen afeten bij. Hier ga ik tegen sproeien met biologisch afbreekbare insecticiden, aangezien ze nog in de groeifase zitten.

                        IMG_20210701_210747_3.jpg IMG_20210701_210815_3.jpg IMG_20210701_210759_4.jpg IMG_20210701_210808_3.jpg IMG_20210701_210727_2.jpg
                        En om het af te sluiten heb ik nog wat microscoop pics van de grootste plant zn trichomen, die moet wel nog even, bij de kleine plant zie ik hier en daar wel al een milky trichome, misschien 5-10% v/d trichomen. Ik wil het liefst oogsten bij full milky dus vraag ik me wel af wanneer ik het beste stop met voeding geven, is dit wanneer ik zie dat er trichomen milky beginnen te worden of ervoor al.
                        IMG_20210702_205315_3.jpg IMG_20210702_205251_3.jpg
                        Yeet
                        Attached Files
                        Last edited by Conqueringlion; 3 July 2021, 15:17.
                        Geduld is een schone deugd.
                        Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                        Comment

                        Bezig...
                        X