Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Vandaag de eerste 4 geknipt, zoals te verwachten is het geen vetten...nu, heb er ook weinig naar opgekeken en de natte zomer heeft er waarschijnlijk ook wel mee te maken. Zelfs een hele plant moeten weggooien wegens toprot. Van de 3 uit potten heb ik samen zo'n 90 gr nat gehaald dus dat zal mss 25 gr droog zijn. De ene uit volle grond heeft het dus niet gehaald.
    De laatste 2 in volle grond laat ik nog even staan want ze zijn nog net niet rijp genoeg. Denk eerlijk gezegd dat ik niet meer buiten zal kweken want je bent veel te afhankelijk van de omstandigheden en hebt bijna niks in de hand.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Heb dit jaar ook eens buiten geprobeerd met 4 autoflowers. Niet het beste jaar heb ik de indruk. De helft al tussendoor moeten wegknippen wegens rot. Uiteindelijk de hele boel op de composthoop gegooid drie dagen terug.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Mijn ervaring is dat autoflowers tav rot, zeer matig zijn.
      De schimmel bestedigheid van deze soort is in vergelijking met een Frisian Dew een drama.
      Ik had ooit ook stekken, vermoedelijk haze, die dus laat bloeit, maar ook die was veel beter rot bestendig als de autoflowers.

      Wat we dus kunnen doen als we haast hebben, of niet te hoge planten willen, is verduisteren.
      Zo kan je ook twee oogsten hebben met geferminiseerde planten.

      Verder was deze zomer zeker voor autoflowers niet best.

    #77
    Gps Dat vind ik dan weer een rare vergelijking, om te beginnen gooi je alle autoflowers op een hoop terwijl er nogal een verschil zit tussen Sativa dominante en Indica dominante soorten. Die laatste zijn ten slotte veel geschikter voor een koudere omgeving. Daarna vergelijk je die dan weer met een soort die specifiek voor ons koude weer is gekweekt.
    Dat is appels en peren in dezelfde mand gooien en dan met pruimen vergelijken.

    In oktober-november staat iedereen de rot uit zn fems te knippen, de autoflowers zijn er juist om het probleem met de schimmel te voorkomen
    doordat ze voor de vochtige koude maanden allang geoogst zijn. Vorig jaar had ik een monsteroogst met mijn autoflowers buiten en mijn fems rotten een paar maanden later onder me gat weg.

    Schimmels in de lucht, hoge luchtvochtigheid, te koud, geen zon, slecht drogen. Het zat dit jaar gewoon allemaal tegen
    Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

    Comment


    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Ik ben begonnen met auto's enkele jaren geleden, omdat ik niet binnen wou kweken en er niet teveel geld wou tegenaan gooien...eens ne mens begint en de smaak te pakken heeft wil je altijd beter worden. Mijn ervaring is dat binnen kweken mss wat meer investering en aandacht vraagt maar je wel "alles" onder controle hebt en je platen vooral droog blijven, iets wat we deze zomer zeker niet konden zeggen. Ook worden onze kinderen groter dus weten ze ondertussen waarschijnlijk wel hoe een plant eruit ziet...

    • Sugar leaf
      Sugar leaf commented
      Editing a comment
      Ja maar naar de zaadbank moet je niet luisteren. Als je die moet geloven kunnen alle planten prima binnen als buiten kan je autoflowers binnen 10 weken oogsten en is de opbrengt in gewicht groter dan plant met pot en al weegt. Dat is allemaal marketing.

      Van autoflowers kan ik wel zeggen dat ze voor een mooi resultaat echt wat meer aandacht nodig hebben als je kijkt naar voeding regime potgrootte substraat etc. Ik heb vrienden die niks bakken van dezelfde zaadjes waar ik de struiken uit mijn kweekverslag mee kweek. Die liggen hun gewoon niet lekker of ze geven te weinig aandacht.

      Ik zeg altijd maar dat je vooral voor jezelf een prettige soort moet vinden waar je mooie resultaten mee boekt.

    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Idd, de zaadbankverhaaltjes doet vele beginnende kweekers fouten maken, oa ook ik die de eerste keer veel te vroeg geoogst had omdat ik mij blind staarde op het aantal aangegeven weken
Bezig...
X