Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto's outdoor !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Auto's outdoor !

    Korting op 420shop
    ik stelde me al voor in het introductie subforum, dus ik val gelijk met de deur in huis:

    Kweekmedium
    Alle zaden staan 25L potten in DCM Professionele Kwekerspotgrond ergens voor 18€ per zak gekocht. 1 zak was genoeg voor alle potten.
    Grond heeft vrij veel voeding achteraf gezien, maar afgezien van 2 planten waarbij de eerste 2 blaadjes wat vergeelden (nadat er al meer blad op stond) geen last van gehad.
    Potten staan in de serre, maar op mooie dagen haal ik ze uit de serre en staan ze in volle zon. (Serre is plastic en groen ruitmotief. Denk dat er zo'n 85%? zonlicht doorkomt)

    Uitzondering is 1 AK47 die ik in volle grond zet, in mijn serre.
    De grond voor deze autoflower heb ik wel wat voorbereid:
    • put van diameter 50cm gegraven; +/- 45cm diep
    • gewone (zeer licht gevoede) potgrond (anders dan die DCM, ik zoek nog wel op wat het precies was) vermengd met wat basaltmeel, wormenhummus, een schepje droge kippen/koeien mest en grond uit de moestuin en wat versnipperde brandnetels



    Rassen (+startdatum)
    • 3 Colorado Cookies
      • Cookie 1: 11.05
      • Cookie 2: 11.05
      • Cookie 3: 15.05
    • 1 Banana Punch: 25.05
    • 2 AK47: 08.06


    Water / Voeding
    Regenwater uit de put wanneer ze erom vragen.
    Geen voeding tot zeer recent, aangezien de grond al stevig gevoed was.
    Vorige week heb ik Cookie 3 een halve dosering BioBizz Grow gegeven. Bij wijze van test. Als dit goed wordt verteerd krijgen de andere cookies ook voeding. Vanaf volgende week krijgen ze ook BioBizz Bloom, maar dat zal ik ook eerst testen bij 1 plant en beginnen met halve dosering. Ik heb namelijk schrik om te overvoeden.

    Training
    Initieel was het plan om alle planten te onderwerpen aan LST.
    Om die reden had ik de planten wat meer naar de zijkant geplaatst.
    Toen ik begon met de LST bij Cookie 1 heb ik de stam beschadigd. Bijgevolg geen LST voor Cookie 2 & 3.
    Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen met die stam.
    Vandaar dat de Banana Punch ook LST kriigt.

    Voortgang
    Alle 3 de cookies staan sinds 1 - 1,5 weken in bloei.
    De rest is nog te jong uiteraard.
    De AK47 die in een pot staat heb ik eergisteren (veel) pijn gedaan toen ik mijn tomaten was aan het gieten met de gieter.... stomstomstom....
    Ze lag half dood en vandaag ziet ze er niet beter uit.... we zien wel of die er door komt.

    Foto's
    foto's lijkt even niet te lukken. formaat van iphone HEIC wordt blijkbaar niet ondersteund. Dat zoek ik morgen even uit.

    Cookie 1
    Dag 9 (groepsfoto - dag 9 voor de oudste 2 cookies)
    Weer weinig zon de hele maand mei. Ze stonden toen nog in de veranda.


    Dag 19. Ik gok dat ze hier wat last had van de overdaad aan voeding in de DCM grond. Ofwel had ze last van de felle eerste zon buiten...

    Cookie1_Dag19.jpg

    Dag 26 groepsfoto (dag 26 voor oudste 2 cookies)

    Groepsfoto_Dag26.jpg

    .....en start LST bij Cookie 1. Hier ging het nog goed maar de dag daarna heb ik met een haakje de stam naar de andere kant getrokken. En ik was duidelijk niet voorzichtig genoeg. Stem beschadigd. Plant en ik allebei high stress ipv low stress
    Achteraf is dat helemaal goed gekomen maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik de LST zo heb gelaten voor de weken die volgden. Tot 1,5 week geleden wanneer ik toch wat verder heb gedaan en wat toppen op zij heb getrokken om ze meer zon te geven.


    Cookie1_Dag26.jpg​​​

    ​​​​​
    Dag 33 (groepsfoto)
    Eindelijk elke dag zon!
    Cookie 1 (2e van links) is heel goed bekomen van de LST.
    Groepsfoto_Dag33.jpg

    Dag 40 groepsfoto
    Cookie 1 is de rechtse in het midden.
    Groepsfoto_Dag40.jpg


    Dag 45 (gisteren) groepsfoto.
    Cookie 1 is de 2e van onderen

    Groepsfoto_Dag45.jpg


    Cookie 2 dag 45
    Cookie 2 is even oud als cookie 1 en krijgt exact dezelfde behandeling als Cookie 1, muv de LST. Benieuwd naar het verschil in opbrengst!
    Wit papier is de kant waarmee ze naar de zon staan als ze buiten staan en dient om de wortels te beschermen tegen de warmte.


    Cookie2_Dag45.jpg

    Cookie 3
    Dag 41
    Cookie 3 is 4 dagen jonger dan Cookie 1 & 2. Krijgt geen LST en heeft sinds 1,5 week voeding gekregen. Ze reageert goed en ik denk dat ik de anderen ook wat voeding ga geven.
    Niet te veel want ik zie geen tekorten, maar het blad kan wel wat groener en de toppen mogen ook wel wat dikker (uiteraard).
    Ik zie op 1-2 bladeren wel wat verkleuringen (zie onderaan links op de foto)... plaatsen waar het groen wat lichter is.... ik zie geen beestjes dus geen idee wat het is.

    Cookie3_Dag41.jpg

    AK's dag 6
    1 gaat in volle grond (staat hij onderstussen al)
    1 staat in en pot, maar heeft een tik van de gieter gekregen kijken of ze er door komt.....



    Banana dag 29
    De Banana punch krijgt ook LST.
    Foto's van de LST in detail volgen nog.

    Banana_Dag29.jpg

    Voor het drogen na de kweek dacht ik een kweektent 90x90x180 te kopen met afzuiging. Ben nog niet uit welke filter/afzuiging.... prijs maar nog meer (beperkt) geluid zijn van belang.
    Wie weet koop ik in de herfst dan een lamp en doe ik opnieuw een binnenkweek.

    Ik probeer regelmatig een update te geven zodat jullie de voortgang kunnen volgen.



    groeten!
    Attached Files
    Last edited by Bernelli; 30 June 2021, 21:35.

    #2
    Ziet er alvast goed uit, ja van voeding gewoon opbouwen gedurende een week iets van 1/4de 1/2de dan volledige dosis is wat ik meestal doe. Kben wel benieuwd naar de LST die je zult toepassen en de resultaten daarvan. en je foto's kan je gewoon converteren met https://heictojpg.com/ of een van dergelijke sites. suc6!
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip. Het is gelukt
      Ik trek straks of morgen een paar detail foto's van hoe ik de LST heb geregeld.

    #3
    Autoflowers hebben ongeveer de helft nodig aan voeding in vergelijking met fotoperiode planten. En idd, langzaam opbouwen en kijken hoe je planten erop reageren. Heel veel succes!

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Bedankt brandnetel !

    #4
    Veel plezier!

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Dat lukt aardig!
      Heerlijke hobby
      Bedankt!

    #5
    Dit ziet er vet uit! Beloofd heel wat. Zo mogen ze allemaal wel zijn.
    Stoeltje!

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      beter dan tv toch?

    #6
    Ziet er goed uit.

    Ik zou de zaailingen aanvullen met aarde ter ondersteuning iets onder de rand.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Bedankt vr de tip Silas. Intussen zijn ze allemaal geplant
      Ik neem het mee voor volgende keer!

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Your welcome.

    #7
    Ziet er goed uit, geniet van je kweek, suc6
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Gracias!

    #8

    Zoals beloofd wat foto’s van de low stress training.
    eerst de oudste (Cookie 1 - dag 46).
    Ik heb de stam omgebogen op dag 24.




    Foto van schade van (te bruut uitgevoerde) LST:
    filedata/fetch?id=1629109&d=1624567622&type=thumb

    Zijaanzicht LST:
    ik hou de stam onderaan tegen met 1 ijzerdraad en buig de stam met een andere naar de hoek
    filedata/fetch?id=1629111&d=1624567622&type=thumb

    Bovenaanzicht :
    filedata/fetch?id=1629113&d=1624556204&type=thumb



    Banana Punch (nu 30 dagen oud) krijgt ook LST:
    filedata/fetch?id=1629115&d=1624568560&type=thumb

    dit weekend trek ik haar nog wat verder opzij. Maar ik geef haar eerst wat tijd om goed te herstellen… iets met een ezel en een steen
    de zijtoppen zal ik dit weekend ook naar buiten trekken.


    Zijaanzicht Banana.
    filedata/fetch?id=1629117&d=1624568642&type=thumb

    filedata/fetch?id=1629119&d=1624568863&type=thumb





    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    Last edited by Bernelli; 25 June 2021, 11:19.

    Comment


      #9
      Hmmm. Dit gaat toch niet helemaal lekker met al die foto's in een apparte post. Dubbelposten noemen we dat. En eigenlijk mag dat niet..
      Ik kan (ga) al je foto's bij elkaar gooien. Maar je zult dat zelf de text enzo bij de juiste foto's moeten zetten.
      Druk ff op de wijzig knop rechts onderin je post om het aan te passen.
      Last edited by Nederhigh; 25 June 2021, 10:47.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Bernelli
        Bernelli commented
        Editing a comment
        Mja, ik kreeg een melding dat mijn account (of was het membertype, membership, weet het al niet meer) niet toeliet zoveel foto's op te laden.....

        bedankt iig om het voor me op te lossen Nederhigh
        Last edited by Bernelli; 25 June 2021, 11:29.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Hmm, ik zie meer nieuwe leden hier over posten. Het is mij onduidelijk war dit nou precies door komt..

      #10
      Vandaag eindelijk wat zon.
      Gisteren kregen de 3 cookies een halve dosering BioGrow 3ml op 2 liter) en wat Calmag (0,3ml op 2 liter).

      Ik denk dat ik ze vanaf volgend weekend wat BioBloom ga bij geven maar mss maar 1/4 dosering.
      Ze staan in DCM kweekpotgrond met NPK 8-5-6 met Kg / kubieke meter dus ik denk dat dat al vrij veel is.
      Attached Files

      Comment


      • Reefer
        Reefer commented
        Editing a comment
        Mooie planten, en fotos

      #11
      Nu ze buiten staan mijn planten eens onder de loop genomen en ik zie bij 1 cookie wat gele puntjes op 2 bladeren.
      image_409238.jpg image_409239.jpg
      Aan de onderkant van het blad is niets te zien.... iemand een idee wat dit is?



      Bij sommige andere bladeren die ik aan de onderkant dan weer een soort van eitjes of larfjes... niet duidelijk wat het is. Ik heb ze er uiteraard afgehaald.... Iemand hiervan een idee wat het is?
      image_409240.jpg

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Die laatste foto is luis en die vermeerderen zich snel, als je niet ingrijpt. Ik spuit mijn
        autoflowers om de 4 dagen met neemolie,tot aan de bloei. Neemolie kan preventief gespoten worden, maar ook curatief.
        Die spikkels, weet ik niet. Ik heb er ook een paar op mijn bladeren, maar zie geen beestjes.

      • Bernelli
        Bernelli commented
        Editing a comment
        Dank voor de snelle reactie
        Ze staan al in bloei, dus hopelijk bedoel je tot aan de oogst?
        Ik lees goeie dingen over neemolie dus ik ga het gelijk bestellen. Biologisch dus perfecte oplossing.
        Even kijken nog met welke zeep ik gebruik want zeep gaan ze ni fijn vinden zou ik denken

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment

      #12
      leest je wel even in hoe je dat doet met die neem olie.. pure neem olie gaan ze namerlijk aan kapot! ik gebruik het dit jaar ook voor het eerst in een concentratie van 4ml/liter water, en gebruik 1ml rimulgan als emulgator.. heb het idee dat het werkt, alleen herhalen is wel een must..

      Comment


      • Bernelli
        Bernelli commented
        Editing a comment
        Yup, had ik idd gelezen. Die rimulgan ga ik bestellen. Bedankt voor de tip

      #13
      Voor het drogen dacht ik een kweektent te gebruiken (namelijk de Secret Jardin DS 90 R4, die is natuurlijk te groot om alleen te drogen maar ik plan'm ooit nog gebruiken als kweekruimte).

      Omdat ik niet wil dat het hele huis naar wiet ruikt wil ik wel afzuigen en dacht ik aan Winflex mini fan (185m3) + PK K2600 mini filter (bv hier te koop). Denken jullie dat dat voldoende gaat zijn voor te drogen?


      Off-topic:
      Ik wil nu nog even geen kosten maken voor een degelijke afzuiging tegen dat ik ga kweken in de tent omdat ik er nog helemaal niet uit ben wat het gaat worden.
      Softbox die ik dan buiten de tent plaats (bv Air-fan 500 of Torin 500) ofwel iets als dit: https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...01-filter-flat
      Initieel plan was direct zoiets te kopen maar ik draai zot van de verschillende mogelijkheden dus wil nu ff knoop doorhakken zodat ik kan drogen. Ga binnenkort op verlof en wil daarvoor alles klaar hebben zodat ik niet in 7 haasten men droogplek moet regelen.

      Comment


        #14
        Korte update:

        Cookie 2 was vorige week zondag 60cm, 1 week later: 87cm
        Cookie 3 (4 dagen jonger) vorige zondag 55cm, 1 week later 77cm.
        Cookie 1 heeft LST gekregen dus is gebogen

        De 3 cookies krijgen sinds een week een halve dosis Bio Grow en Calmag.
        De bladrand van sommige bladeren kleurt donkergroen. Mss teveel magnesium dus ga stoppen met Calmag.

        Op 2 bladeren lijkt er meeldauw te zitten. Las dat een melk/water mix helpt dus da gaan we testen.


        Banana punch groeit goed, kreeg ook LST.

        AK47 is ni gelukkig. De grond was droog dus heb wat water gegeven maar betert niet.... kijken wat de volgende dagen geeft
        Attached Files

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Meeldauw. Pas daar maar mee op. Voor je het weet hebben alle planten het. Nare schimmel.

        • Bernelli
          Bernelli commented
          Editing a comment
          Idd. Makker heeft 3/4 van zijn toppen moeten wegknippen. Zijn plant stond wel tegen een veld.
          Hopelijk helpt die melk

        #15
        Slecht weer maar iedereen ziet er gelukkig uit


        3 oudste hadden dorst dus elk 3l met 1,5ml bio grow en 3ml bio bloom gegeven

        Toppen van Banana uit elkaar getrokken
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        Bezig...
        X