Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonkweek met onbekende fem zaden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Begin juni was ik het liefst al begonnen (niet bij slecht weer) . In Mei in Nederland al beginnen is overigens nutteloos om tal van redenen , en je krijgt geen grotere planten, zoals vaak gedacht word.

    Hier staat dit heel goed beschreven, een Amerikaanse site :
    When the first rays of the spring sun starts shining, it’s the signal announcing the most awaited time of the year for some. The outdoor growing period is what will ...

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Nutteloos? En reken maar dat je grotere planten krijgt !!

    #32
    Planten die je begin juni start halen de planten die in mei gestart zijn gewoon in, gemiddeld gezien, is mijn overtuiging. In mei is de temperatuur gemiddeld nog erg laag vaak en de start dus traag
    Een snelle start zet zich door in de gehele kweek, ook indoor trouwens. De link die ik gaf gaat over het kweken van monster planten, en het staat er goed beschreven. Niet dat zij per definitie gelijk hebben, maar het sluit mooi aan bij mijn bevindingen.

    Deze zijn zelfs pas vorige maand van start gegaan in een 30 liter pot, en ook nog verduistert = minder lichturen

    IMG20220825142555.jpg

    Comment


      #33
      Ik zorg er steeds voor dat alle grond in de pot ongeveer even vochtig blijft , ik wacht niet tot de potten licht aanvoelen. Geef dus kleine hoeveelheden water maar wel 5 keer per dag .
      Zo komen ze niet te droog of te nat te staan. Goed water geven is naar mijn idee één van de lastigste zaken bij buitenteelt in potten als je voor optimaal resultaat wil gaan.
      Elke dag is het waterverbruik weer anders.

      Het idee "hoe eerder je begin buiten des te groter je planten" klinkt logisch maar het gaat voorbij aan een aantal dingen.

      Voor veel andere gewassen gaat ook op dat men wacht met zaaien tot men genoeg zekerheid heeft dat de temperatuur hoog genoeg blijft voor een succesvolle teelt.

      Comment


        #34
        Ziet er kerngezond uit!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #35
          Ik heb ze wat kaliumnitraat gevoerd , 1 keer , en zo nu en dan 5 ml gewone vloeibare NPK meststof met sporenelementen. Nog steeds erg weinig voeding dus, met als doel zoutophoping / een hoge EC in de grond te voorkomen , en de planten goed hittebestendig te houden.

          Feitelijk is hydroteelt veel makkelijker , de voedingsoplossing waarvan je de EC weet , is dezelfde als de oplossing waar je wortels mee te maken krijgen(vooral bij DWC en eb en vloed systemen) . Je kunt de EC rond de wortels (waar het natuurlijk om draait)makkelijk monitoren. Met grond is de EC van het water dat je geeft makkelijk te meten , maar de EC in de grond is een raadsel , tenzij je daarvoor zo'n dure grond EC meter hebt. Ook de water lucht verhouding is bij DCW steeds hetzelfde en goed, wat op grond ook weer veel moeilijker is.

          Comment


            #36
            IMG20220826124212.jpg IMG20220826175047.jpg Het autoflowertje in de pot waar er eerst meerdere in stonden, is half juli van start gegaan . Sensi seeds white skunk. Ik geef water langs boven en onder via de gaten zonder ze te verzuipen. Al wordt het 40 graden , geel blad in een te vroeg stadium kun je voorkomen. Witte potten(wanneer je begint in hete periode) , lage start EC , niet voeden wanneer het nog niet nodig is.
            Last edited by atmosphere1; 27 August 2022, 11:53.

            Comment


            • Eurogro
              Eurogro commented
              Editing a comment
              Weer wat geleert

            #37
            Update IMG20220829184828.jpg

            Comment


            • Eurogro
              Eurogro commented
              Editing a comment
              Hoeveel weken is ze nou

            • atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              5 weken . Na 16:00 uur hebben ze steeds in de schaduw gestaan trouwens , hetgeen wat vertraging veroorzaakt . Er zit nog wat groei in, bij de andere pot met autoflower niet meer. Er stonden eerst 3 autoflowers die net na ontluiken, waarschijnlijk door een luchtrat (meeuw) uit de grond geplukt waren en weer terug gegooid. Dat leverde wat vertraging op . De grootste van de 3 heb ik uiteindelijk laten overleven.

            #38
            De basis van het wortelstelsel van een rechtstreeks ingezaaide plant , een pen wortel de diepte en en de andere wortels haaks erop zijwaarts , zo wordt grote sterkte verkregen.
            Begin je eerst in kleine potjes dan ziet het wortelstelsel er heel anders uit , ook aan het eind van de kweek nog . Ik ben daarom overgegaan op rechtstreeks inzaaien in in dezelfde hoeveelheid grond waarmee je wilt eindigen. Zo elimineer je weer een vertragende factor, en staan je planten steviger verankert. Het is zeker ook in de binnenteelt echt een aanrader, het scheelt weer groeitijd, en tijd = wiet! small.gallery_4254_232_301400.jpg.3661085556132543e15edfc2bf77a055.jpg

            Comment


            • Eurogro
              Eurogro commented
              Editing a comment
              Dit doe je bij de auto of ook bij de andere

            • atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Ook bij de andere. Vroeger werd hennep ook wel als windkering gebruikt , dat is veelzeggend . Planten uit stekken of zaailingen die in potjes voorgegroeid zijn , kunnen veel makkelijker uit de grond losgerukt worden, het wortelstelsel is dan meer een kluit met wortels in alle richtingen zonder verankering van een sterke pen wortel.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ik gebruik rozenpotten van 3,5 l , waarin ze een ietwat langere penwortel kunnen maken. Men zegt wel es dat fems nog graag eens verpot worden ook, altijd onthouden maar weet geen wetenschap erachter... nieuwe grond, nieuwe stimulans mss. Maar volg je theorie wel, soms hebben ze echt tijd nodig bij het verplanten om aan te pakken. En groeien kan lang duren maar dat hoeft idd niet het geval te zijn.

            #39
            Nu een bosje van 1 bij 1 ongeveer , na ongeveer 7 weken in 35 liter grond ongeveer.
            Mijn eerdere claim over het tarten in juni of in dit geval zelfs juli lijkt weer bevestigd.
            In mei inzaaien gaat geen grotere planten opleveren. wacht tot juni.

            Ik had een maand eerder moeten beginnen, ook in juni dus, om eerder te kunnen gaan bloeien.
            d.m.v verduisteren.
            IMG20220903153735.jpg
            Last edited by atmosphere1; 8 September 2022, 20:29. Reden: onvolledig

            Comment


              #40
              De autoflower- zonder pot 90 cm hoog , met een lekkend pak Bar Le Duc van 2 liter die langzaam leeg loopt.

              Deze heeft nog minder voeding gekregen, echt weinig , omdat de EC van de cocosgrond/klei/bosgrond combinatie in het begin al hoger lag , en de plant kleiner is, dan de planten in de andere pot.
              Nergens lijkt het alsof er een tekort aan voeding is, je zou zelfs kunnen denken dat er te veel voeding ( stikstof) gevoerd is. IMG20220905162602.jpg

              Comment


                #41
                Beter om een autoflower zoals die hierboven begin juni direct in een (big ass pot 100 liter of meer) pot te duwen , of in de volle grond, om een beetje grote te kweken. Vanaf zaad maar 1 maand tot de bloei begon ongeveer. In April of mei starten is in Nederland niet optimaal naar mijn idee.

                Comment


                  #42
                  De bosgrond heb ik gebruikt met het idee meer bodemleven te verkrijgen , want potgrond en cocosgrond zijn door verhitting steriel gemaakt. Of dit ook werkelijk nut heeft gehad weet ik niet. het is slechts een theorie.

                  Comment


                    #43
                    De meest sativa achtige plant moet nog te lang bloeien, en groeit nog zelfs, dus ik ga hem wat snoeien om de andere plant in dezelfde pot voorrang te geven / meer licht te geven.

                    De autoflower staat met afgedekte grond , gewoon IMG20220908135507.jpg IMG20220908135742.jpg in de regen. Een indica kerstboompje is het

                    Comment


                      #44
                      De geur van deze is enorm sterk , vandaar de naam Skunk ook . Afwachten of ik haar kan afbloeien in dit weer .
                      IMG20220915092944.jpg

                      Comment


                      • Eurogro
                        Eurogro commented
                        Editing a comment
                        Even binnen zetten of een transparante zak er over
                        En onder open laten

                      • atmosphere1
                        atmosphere1 commented
                        Editing a comment
                        Het gaat meer om het gebrek aan genoeg licht met dit weer op dit moment. Als ik de plant binnenzet , wat ik niet van plan ben dan zou ik er een ventilator tegen laten blazen. Nu regent het continu trouwens.

                      #45
                      grond : uitgespoelde potgrond met klei en bosgrond

                      Bosgrond . Doet me denken aan de Drentse Oerbacteriën
                      Ik wil YouTube linkje zetten van de De Drentse oerbacterie
                      Helaas lukt het niet maar dat is een duidelijk voorbeeld dat bacteriën er toe doen!

                      plant droog houden buiten? Voor groot of kleine stukjes. Afdakje is genoeg , de wind is je vriend in de herfst Www.Greenspan.nl. Aanrader!
                      Attached Files
                      Last edited by PH donner; 19 September 2022, 01:47.

                      Comment


                      • Corleone1933
                        Corleone1933 commented
                        Editing a comment
                        Keer hard waaien en zeiltje is weg
                    Bezig...
                    X