Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Northern light auto + 3x Diesel auto RQS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    De soort autoflower speelt natuurlijk zeker mee .
    Een met Ruderalis gekruiste Sativa dominante soort autoflower zal groter worden bv , die groeit meer door in het begin de bloei

    Auto flower bepaald zelf hoe lang ze groeien , maar hoe hard ze in die tijd groeien heb je voor een belangrijk deel zelf in de hand.
    Veel grond is zeker geen garantie op grote planten, je moet alle andere zaken wel in orde hebben. Er is maar heel weinig tijd voor autoflowers om in te herstellen.

    Vraagje : waarom koos je in de binnenkweek voor autoflowers?

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Met gewone of feminized zaden kan je zelf bepalen wanneer de bloei begint ! In 3 weken tijd vanaf zaad kun je bloeiende planten hebben, maar dat vereist wel wat ervaring. Met auto flower weet je niet precies wanneer er bloei komt.
      En ik weet nooit hoe veel moeite er is gestoken in het creëren van een autoflowering female , je weet niet hoe goed men heeft geselecteerd en gekruist om de slechte Ruderalis eigenschappen er uit te kruisen, en hoe stabiel ze zijn.

      8 of 9 weken bloei is bijna altijd wel het geval inderdaad, bij alle soorten.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      maar met auto flowers kun je ook nog een beetje spelen als je ze vaker zet en een beetje experimenteerd heb t al vaker gezien dat je een autoflower ook kan toppen en daarmee het de bloei uitsteld maar dan moet je er wel een beetje experimenteren maar kan ceker en vind het wel appart je kan ook met de uren spelen voor eem betere opbrengst zoals jij ook weet met 18uur licht heb je meer opbrengst inderdaad en ja je wil zo weinig mogijk rudoralis eigenschappen hebben sommige autos lijken meer op een femm dan auto soms ik heb er nu niks mee gedaan gewoon laten gaan op 12-12

      maar in de toekomst ga ik ook lekker experimenteren om elke x dezelfde manier te kweken vind ik niks wil elke ronde wel wat nieuws uit proberen de beste manier vinden om met zo weinig mogelijk werk zoveel mogelijk opbrengst te krijgen maar dan moet je wel een goed klimaat hebbe als basis en een goede lamp scheelt al een boel vind ik de laaste winst haal je uit je manier van kweken stress vrij kweken lijkt mischien mooi maar stress zorgr ook vak voor de grootste oogsten valt me op

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      new boo die luchr ontvochtiger is zonde van de stroom het voorkomt top rot ook niet die pk kan ne beter in een goede wattage voor de lamp hebben dan dat licht is gewicht en paar x over potten voorkom je ook dan omdat je minder water geeft en ja de zit ook veel tijd winst in het juiste moment van schakelen naar 12-12schakel je te vroeg kost het je grammen schakel je op het juiste moment heb je een lekkere oogst schakel je te laat groeit de boel je uit de tent gelijk op 12-12kan ook maar kost je wel grammen

      al moet ik zeggen je kan haze makkelijke gelijk op 12-12 zetten dan een indica die heeft de voorgroei wel nodig

    #17
    Ik denk dat hier wat door elkaar gehaald wordt. Binnen zijn het auto en auto moet je niet op 12/12 plaatsen en vochtigheid is juist wel de trigger voor toprot…

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      nee hoor autos kan je prima ook op 12-12kweken je levert alleen wat in op opbrengst kwaliteid leidt er niet onder heb auto.s al zovaak op die manier gekweekt met een goede opbrengst en top rot voorkom je niet met een lucht ontvochtiger je kan prima een hoge lv hebben zonder rot wat je wil is dat je nacht en dag temp niet veel verschillen maar zou je een kachel plaatsen twee uur voor de lamp aan gaat zo zijn je bladeren en toppen droog voor de lamp aan gaat en kan je degevoeligste soortjee oogsten zonder top rot hork doet het ook altijd zo nooit toprot

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Wat je met een kachel altijd doet is 1 : de temperatuur verhogen
      2 : de luchtvochtigheid omlaag halen, doordat het luchtvolume groter word.
      Bij genoeg ventilatie is een hoge lv ook geen probleem , het is dus maar net welke optie een kweker heeft , om rot te voorkomen. Maar alle opties kunnen werken. Soms is een luchtontvochtiger wel effectief , vooral bij weinig ventilatie , met een dikke afzuiger haalt het weinig uit .

    #18
    Een 50/50 indica / sativa kruising kan met 12/12 vanaf zaad nog meer dan een meter hoog worden . Deze waren ook op 12/12 gestart :

    gallery_4254_232_35000.jpg Er zijn erg veel factoren die invloed hebben op het uiteindelijke resultaat , van wel of niet voorgroeien. Met voldoende planten direct op 12/12 (gewone female zaden,) kun je de kortste kweekperiode creëren zonder verlies van opbrengst.

    Comment


      #19
      Kan je een ontvochtiger laten draaien onder het bladerdek of zal de plant beschadigd worden daar door de deoge wind die er tegenaan gaat constant op dezelfde plaats?

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        op de bodem zetten is het beste
        omdat je de lucht van beneden naar boven afzuigt

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        dat kan, en zal normaal geen schade aanrichten.

      #20
      1 van mijn diesels ze beginnen allemaal gele bladen te krijgen. Waarvan de noorderns normaal is omdat ik die morgen zal oogsten.

      vraag me af of deze nog te redden valt of niet door even wat zuiver water te geven of ik die ook omkap morgen tesamen met mijn diesels.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        De vraag is altijd nog wat veroorzaakt het stikstof tekort ? Een stikstofarme grond is dan niet de enigste mogelijkheid

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Ik gebruik gewoon plagron. De andere planten hebben er niet zo awaar van. Maar daar heb ik het bldluisprobleem, even met de stofzuiger nu en dan maar dat is ook niet goed voor de blaadjes en lieveheersbeestjes larven gebruikt. Lijkt le meer een race om ze lang genoeg in leven te houden.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Bladluizen zijn idd taaie beestjes en moeilijk weg te krijgen .lieveheersbeestjes Larve niet effectief genoeg, ivm de roofmijt die spint opruimt. Larve kunnen de grotere luissoorten ook niet aan en heb je lieveheerstbeestjes zelf nodig, en die vliegen zoals je zgt weg he.

        En de theorie van langer geven van stikstof gaat hier een beetje rond, waardoor mensen het proberen en mede daardoor toch mooi diepgroene planten hebben tot op het eind. Maar zoals je zegt, meerdere factoren spelen mee in dit verhaal.

        Ik zou zeggen, trichjes checken en ja wat vroeger omdoen vanaf je milky trichjes hebt mss? In de praktijk zie je wel soms mooie toppen bij planten zonder veel blad ook, in je toppen zit er ook nog blad wel minimaal die meestal groen blijft ook.

      #21
      Mijn eerste nordern light is getrimmed. Vandaag even een kijkje nemen of ik de 2 de doe vandaag🥳.

      Comment


        #22
        Zojuist mijn laatste noordern light bekeken en die is ook rijp om te oogsten.

        Mijn diesels is een ander verhaal. Ene die meer geel blad heeft dan iets anders en ene die bedwelmt onder de bladluizen zit. Stofzuiger erover, lieve heersbeestjes op gezet maar die bladluis krijg ik niet onder controle😢. Voornamelijk kijk ik er niet naar uit om die witte dingen op te roken🤢
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ai jammer , ja hardnekkige beestjes he, en de witte pluizen blijven hangen aan het blad ook met de stofzuiger? Een hele fijne knip zal helpen . Nu denk ik zelfs aan een bowl trimmer die het meest er mss zou uitkloppen. Maar kost veel en is onnodig . Schudden en uitkloppen hopelijk lukt het wat.

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Die oogst is voor rond 14 november wat nog lang is 😢. Ik twijfel nu voor een koude douche te geven, maar ik ben bang dat al mijn thc gaat gaat wegspoelen☹️. Iemand hier ervaring mee? Als ik het doe dan gaat mijn hps lamp een volle dag aan met grote ventilator erop voor rot te voorkomen

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Thc hecht niet aan water, maar ik denk niet dat het veel effect zal hebben. Ijskoud mss maar idd als ze dan rotten. Nog twee weekjes. Hmm ik heb nog tips gelezen hier vroeger. Klinkt raar maar knoflook in de grond en krop sla erboven. De sla moet verbonden zijn met de plant, en de bladluis kruipt op de sla. Zelf nooit getest hoor. Maar ze verfoeien knoflook en je krijgt ook geen knoflookwiet ervan nadien.

        #23
        Ik zou nu gaan oogsten , er zit toch bijna geen leven meer in de plant .

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Welkeen die kleine of beide?

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Hoe veel voeding hebben ze gehad gedurende hun leven ??? met elke waterbeurt?
          De planten zien er vooral uit als : "burned by nutes ! "

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Mss iets teveel maar mijn northernlights zien er goed uit.

        #24
        Na veel uitstellen zojuist mijn 2de northern light geoogst. Even onder koud water gehouden omdat hier ook bladluis op zat. Straks bij het drogen toch even de wind erop blazen voor een half dagje omdat ik dat water rap weg wil voor geen toprot te hebben.

        Comment


          #25
          Waarschijnlijk niets maar ik hoop dat bruine iets geen toprot is?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #26
            Om zeker te zijn heb ik die bruine dingen ervan gedaan

            Comment


              #27
              Ondertussen ook mijn grootste diesel even onder de koude douche gehouden en het grootste deel van het bladluis ervan gespoeld. Vervolgens terug onder de warme hps lamp gezet en een grote ventilator heel de nacht laten opblazen om alles snel te laten uitdrogen.

              Comment


                #28
                Alle plantjes van dit liggen om mijn diesel zit vol met toprot die grootst denk ik dus heb ik in de vuilbak gekieperd alle bladen waren bruin. Onder de gele ligt zag ik dat niet zo goed. Dusja beetje jammer

                Comment

                Bezig...
                X