Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 2x dwarf Ryder AF, 1x white widow, 1x train wreck.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, 2x dwarf Ryder AF, 1x white widow, 1x train wreck.

    Korting op 420shop
    Vandaag ben ik begonnen met mijn allereerste kweek ooit.

    De zaden staan nu in kleine potten in een mix van zaaigrond en perliet.

    Zodra het tijd is om ze te verpotten gaan ze naar 20liter potten en de 2 dwarfjes samen in 45liter kuip.
    Eventueel heb ik nog 2x 65liter kuipen maar daar staan nu bonsaistarters in.

    ​​​​​​Ik ben van plan om ze dan in combinatie van potgrond, kokos en perliet te zetten.
    Attached Files

    #2
    2 in 1 pot zou ik niet doen ,je zal zien dat ze gaan strijden en er 1 achter zal blijven in groei en ontwikkeling

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door billyboybennie View Post
      2 in 1 pot zou ik niet doen ,je zal zien dat ze gaan strijden en er 1 achter zal blijven in groei en ontwikkeling
      Bedankt voor de tip, ik ga ze een eigen pot geven.

      Comment


        #4
        Geen dank we zijn hier om mekaar te helpen

        Comment


          #5
          Helaas nog geen één zaadje uitgekomen. Ik heb ze voorzichtig uit de grond gehaald, ze zijn allemaal nog helemaal dicht. Ik heb ze nu in glazen water gedaan, maar vermoed dat ze te oud zijn.

          Ik ben even aan het rond kijken naar nieuwe zaden, maar heb geen flauw idee waar je de beste kunt halen. SIDE NOTE we blowen zelf niet(meer) dus het hoeft geen superzaad te zijn, het is gewoon om te kijken of ik het kan kweken, en de oogst geven we weg aan vrienden familie ed.

          Ik zag dat RQS een starters kit verkoopt met 3 WW auto zaden voor €30,- iemand die weleens gebruikt?

          Comment


            #6
            Kiemen in water is altijd beter dan een zaadje in de grond te steken . Ik denk dat je zaden niet te oud zijn .goed bewaarde zaden kunnen wel tot 20 jaar bewaard worden . Probeer ze eerst te laten kiemen in water voordat je ze weg gooit . Ikzelf heb mijn zaden bij Dutch-head shop weg een echte zaad mix en groeien goed

            Comment


              #7
              Heb je ze buiten staan? Het is snachts nog erg koud. Kan goed zijn dat ze een paar dagen extra nodig hebben. Ik gooi ze 18uur in een glas water daarna in de grond, als je de bovenlaag goed blijft inspuiten of rustig water geeft komt het altijd op. Die starters kits en al dat geneuzel is alleen voor de commercie om je geld af te troggelen. Succes deze proefkonijnkweek

              Comment


                #8
                Nou weer een update, er is nog steeds niks uitgekomen. Ik heb ze na 5 dagen in een glas water maar weer terug gedaan in zaai/stek grond, maar nog steeds niks.

                Inmiddels heb ik me toch laten verleiden om de starter kit (met White Widow AF) van RQS aan te schaffen en een paar Northern Light AF zaden van Zamnesia. Die staan nu 1 dag in een donkere ruimte, nu maar hopen dat die uitkomen. Ik had van de vorige AF batch nog een A.M.S. en een White Rhino zaadje dus die heb ik er ook maar bij gedaan.

                In de hoop dat dit wel goed gaat komen ben ik aan het kijken naar substraat van Plagron. Zoals met alles lees ik hier ook weer veel tegenstrijdigheden, de ene shop zegt batmix en de ander lightmix.

                Wat ik eigenlijk hier niet veel zie zijn hydrokorrels op de bodem van de potten, als leek denk ik dat het de afwatering ten goede komt, is er een reden dat dit niet veel gebruikt wordt?

                Comment


                  #9
                  Je geeft het zelf al aan, autoflowers absoluut niet in de batmix zetten!!! Kun je gelijk de zaden weggooien, maar lightmix (de 4weken +- groei geen voeding geven)

                  -Ph 6.0

                  Enkel bloei wanneer de afjes ook daadwerkelijk bloeien, de goude regel geld de helft van de dosis voeding geven aan autoflowers als bij normale photo planten.

                  Succes en de ww af is een perfect soortje

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Tegenwoordig kun je als autoflowers mooi groeien, best wel flink wat voeden. Maar batmix mee dat moet je eerst flink doorspoelen.

                  #10
                  Dan hou ik het op de light mix.

                  In de voeding ga ik me toch nog even ik had bedacht om het te gaan doen met Terra Bloom maar lees toch veel uiteenlopende dingen. De een geeft weinig tot niks en de ander heeft een kast vol.

                  De PH waarde van het kraanwater ga ik zo even testen, met een Colombo vijver kit.

                  En ik heb goed nieuws te melden, zaterdag heb ik de zaden in de propagator gestopt en gistermiddag heeft de eerste het licht gezien en vanochtend zag ik dat de 2de in beweging is gekomen, beide Northern Light. Eindelijk een succesje.

                  Zsm naar een winkel in Zwolle om alles in huis te halen en dan kan het avontuur eindelijk beginnen, al was het kiemen al spannend zat haha.

                  Comment


                    #11
                    Ik zat te twijfelen tussen terra Bloom en Green Sensation, maar ik denk toch dat ik het bij terra Bloom hou.

                    GS is een stuk duurder en ik kweek alleen maar om te kijken of het me lukt. Ik geef de hopelijke oogst weg.

                    Dus voor nu heb ik op m'n boodschappenlijstje:
                    Plagron Light mix met perliet.
                    Plagron terra bloom
                    Hydro korrels voor een bodempje voor extra drainage
                    Ph plus of min, moet ik nog testen.

                    Hoeveelheden afhankelijk van hoeveel zaden er nog uitkomen. Vrijdag ga ik de spullen halen en dan zitten de zaden 7 dagen in de grond dus dan is hopelijk alles uitgekomen.

                    Comment


                    • Kunichika
                      Kunichika commented
                      Editing a comment
                      Terra grow ga je toch ook nodig hebben en heb je die opkweek-lamp al langer gehangen. Of zijn al je zaailingen zo ver gestrekt dat het niet meer goed komt. Succes

                    #12
                    De dames, het zal denk ik geen toeval zijn dat de middelste 2 al omhoog staan en de buitenste nog niet
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #13
                      Wat strek. Kan de lamp niet lager?

                      Comment


                        #14
                        Twijfelen tussen terra bloom en green sensation?
                        Terrabloom is bloeivoeding en green sensation is een supplement die je bovenop terra bloom moet geven voor extra opbrengst.

                        Dit brengt de P en K in de voeding naar boven, dit vervangt 4 supplementen van plagron. PK booster, enzymen, power roots en nog iets.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skanti View Post
                        Ik zat te twijfelen tussen terra Bloom en Green Sensation, maar ik denk toch dat ik het bij terra Bloom hou.

                        GS is een stuk duurder en ik kweek alleen maar om te kijken of het me lukt. Ik geef de hopelijke oogst weg.

                        Dus voor nu heb ik op m'n boodschappenlijstje:
                        Plagron Light mix met perliet.
                        Plagron terra bloom
                        Hydro korrels voor een bodempje voor extra drainage
                        Ph plus of min, moet ik nog testen.

                        Hoeveelheden afhankelijk van hoeveel zaden er nog uitkomen. Vrijdag ga ik de spullen halen en dan zitten de zaden 7 dagen in de grond dus dan is hopelijk alles uitgekomen.

                        Comment


                          #15
                          Water uit de kraan is akalytisch hoe meer voeding die je gebruikt hoe zuurder die wordt. Maar normaal gezien wordt dit pH min met kraanwater😉.

                          Een wietplant neemt op verschillende Ph verschillende voedingsstoffen op. Kweekschema in het begin volgen en of meten je kan een voedingsschema op maat maken via hun website waar je de voedingswaarde van uw water kan invullen ze zitten er dicht op voor de Ec waarde.

                          Meten is beter, best water laten ontchloren als je meet neem nu vb ppm parts per million meet hoeveel deeltjes er per miljoen geen water is en daar wil je de chloor niet van meemeten.

                          Leren water geven is het moeilijkst, potten heffen of de satte prikker methode of een metertje van blumat kopen😉

                          Hier de pH chart voor het opnemen van voedingsstoffen voor wietplanten in aarde😉.

                          image.jpg


                          Oorspronkelijk geplaatst door Skanti View Post
                          Ik zat te twijfelen tussen terra Bloom en Green Sensation, maar ik denk toch dat ik het bij terra Bloom hou.

                          GS is een stuk duurder en ik kweek alleen maar om te kijken of het me lukt. Ik geef de hopelijke oogst weg.

                          Dus voor nu heb ik op m'n boodschappenlijstje:
                          Plagron Light mix met perliet.
                          Plagron terra bloom
                          Hydro korrels voor een bodempje voor extra drainage
                          Ph plus of min, moet ik nog testen.

                          Hoeveelheden afhankelijk van hoeveel zaden er nog uitkomen. Vrijdag ga ik de spullen halen en dan zitten de zaden 7 dagen in de grond dus dan is hopelijk alles uitgekomen.

                          Comment

                          Bezig...
                          X