Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek beginneling in noordwest Italië

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Net je verslag doorgelezen en wat een pech! Goed om te zien dat je al wat hebt kunnen oogsten en dat de rest van de planten herstelt. Soort van extreem toppen met die enorme hagel?

    ben benieuwd wat het seizoen nog gaat brengen

    Comment


    • klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      Nieuwe bladgroei is echt enorm. Het is maar de vraag of de zwaar beschadigde stengels (op veel plekken overlangs gespleten) een weelderige oogst wel kunnen dragen We gaan het zien. Ik moet de acht overlevers dagelijks wel tot 40 liter water geven. In de middag loopt de temperatuur hier al weken lang op tot zo'n 33 graden. Voor komende week nog warmer voorspelt. Ze lijken daarmee redelijk hittebestendig. Alleen de white widow (het verste in een beginnende bloei) gaat slap hangen.

    #32
    Ik ben benieuwd! Misschien een goed idee om tijdens de extreme hitte een zeil over de dames te spannen i.v.m. hittestress. Met temperaturen van 40 graden wil dat nog wel eens voorkomen en daarnaast helpt het ook tegen de verdamping van je waterbeurten.

    Comment


    • klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      Zo'n broodje frikandel zou er overigens best wel ingaan na 6 maanden spaghetti en pizza's. Ik denk dat het zeil bedoeld is als een vorm van kunstmatige schaduw. Met behoud van ventilatie. 3 planten zitten nog in de (restanten van) de potten. Die zou ik op de halfopen hooizolder kunnen zetten. 40 wordt nog niet voorspeld. 37, ook niet kinderachtig, is vooralsnog de max. Ik blijf nog wel even 10 liter gieters vullen....

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Zorg er als ze in pot staan dat de pot niet in de volle zon staat. Extra pot er om heen scheelt al een slok.
      Ook extra laag met voeding blijven met zo veel extra verdamping van uit de pot

    • BroodjeFrikandel
      BroodjeFrikandel commented
      Editing a comment
      Wil wel een broodje frikandel opsturen naar je maar denk dat die dan weer terug naar nederland kan lopen😂Inderdaad als schaduwplekje voor je planten! Niet helemaal dicht maken dan krijg je broeikas taferelen😶‍🌫️

    #33
    Voor wat betreft de photo flowers gaat de bloei nu zo'n beetje beginnen. In ieder geval heb ik geleerd dat het na succesvol kiemen en een voorspoedige groei in de eerste vier weken het nog lang geen gelopen race is. Is het in Nederland nogal eens te nat en te koud, hier is de hitte een serieus probleem. Afgezien van een korte inzinking van pakweg een week is de maximum temperatuur sinds half juni steeds rond de 32 graden geweest. Soms wat eronder, soms wat erboven. Met ontzettend veel water geven en "hitteschilden" op de gepotte exemplaren blijken de planten echter behoorlijk hittebestendig.

    Op 21 juli was er een vernietigende hagelbui (zie eerder in dit topic) Zaterdag 26 augustus was er weer een heftige onweersbui met een soort rolwolk vooraf. Ongelofelijk wat een wind dat met zich meebrengt. Daarna massief regen. Daarbij geen hagel gelukkig. Alle potplanten gingen om natuurlijk. Eigenlijk is dat een relatief goede bescherming tegen verdere schade. Maar ook een paar vollegronds exemplaren gingen deels om in plaats van dat ze knapten. Hoe kan dat? Tja, omdat ik ze dagelijks van veel water voorzag hebben ze waarschijnlijk maar zeer oppervlakkig geworteld. In de kletsnatte grond zijn ze omgebogen met wortelstelsel en al. Ik heb ze geleidelijk weer rechterop geduwd en met bamboe gestut. Je moet wat. Na een paar dagen lijken ze er niet al te veel onder geleden te hebben. De hittegolf is gelukkig wel over.

    Naast ruw weer hebben de planten ook behoorlijk veel last van de z.g. zuidelijke schild/stinkwants. Die is hier in het hazelaars rijke gebied van NW Italië (Nutella!) tamelijk inheems. Ik doorzoek de planten dagelijks en daarmee lijk ik deze plaag onder controle te kunnen houden. Een succesvolle broed levert minstens 30 jonkies op en dan ben je wel even bezig met vangen. Daarnaast heb ik ook natuurlijke hulp van hagedissen, groene sabelsprinkhanen en een zich razendsnel over de planten voortbewegend soort roof spinnetje.

    Voor wat betreft dit jaar heb ik de luxe over twee buitenlocaties te kunnen beschikken. Beiden lagen in de baan van hagelbui. Een echt middenin met maximale schade en de ander iets meer aan de rand en met aanzienlijk minder schade. Een verhaal zonder plaatjes wordt wel erg saai:

    2023_08_30GorSk.jpg

    Een gorilla skittlez in de tuin met de minste schade. Ongeveer 1 meter 90 hoog. Lag helemaal op zijn kant na de windhoos. Na drie dagen duwen staat ie weer redelijk rechtop. Beginnende bloei en nu maar hopen dat dit geen blijvend trauma wordt....

    2023_08_30SH.jpg

    De silver haze die inmiddels weer ongeveer het bladvolume heeft van voor de hagelstorm op 21 juli. Toen zo goed als helemaal gefileerd. Ik had niet gedacht dat het ooit nog wat zou worden. Aangezien de stengel op meerder plekken overlangs gespleten is heb ik een paar bamboe stutten aangebracht. Het jampotje linksonder is voor de gevangen stinkwantsen. Zodat ze een zacht, zoet en geurig einde krijgen... Er zit verdund afwasmiddel in. Heel effectief in het tegengaan van de zo gevreesde stank van deze beestjes.

    2023_08_30GG.jpg

    Tenslotte nog een gehalveerde (vermoedelijke) Gorilla Glue. De naambordjes zijn uit de potten geslagen. Deze pot moet ik zorgvuldig stutten anders gaat ie bij het minste zuchtje wind al om.

    Goed. Al met al gaan er nog een zenuwslopende 8 a 10 weken bloei volgen voordat ik misschien kan oogsten. Het nazomer weer is hier over het algemeen mild. Daar maak ik me niet zoveel zorgen om. Wel over het eventuele gevolg van de vele schade die de planten inmiddels hebben opgelopen. Diverse vormen van rot bijvoorbeeld.


    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Gat graven en de pot daar in zetten dan vald hij niet om

    • klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      belladonna Op zich een goede tip maar je kent de bodem hier nog niet Allemaal stenen ingebed in een bikkelharde massa. Het lijkt me verder ook wel goed dat ik een paar planten droog kan zetten mochten we hier onverhoopt een periode krijgen van wat de Duitsers zo treffend "Dauerregen" noemen.

    #34
    Dat ziet er nog super uit na alle ellende,zo zie je pas hoe sterk de cannabis plant daadwerkelijk is, die gorilla zkitllez word x9 als je gelukt hebt van wat je nodig had😉👍 word echt een monster.
    je hebt er niet veel nodig,je hebt de juiste enkel nodig in het perfecte klimaat en de volle grond buiten.

    Een ding weet ik wel jij bent over 9 a 10weken nog wel ff flink bezig.
    tis je gegund na de ellende.

    Groetjes

    Comment


    • klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      Dank je voor de gulle vooruitzichten De prospectus van de zaadverkoper zei ook al zoiets. Maar die staat natuurlijk vol met lovend verkoperslatijn. Maar nu een oude rot in het vak dit ook zegt begin ik er vertrouwen in te krijgen.

      We kunnen de huid echter niet verkopen voordat beer geschoten is. De bouwvakkers van onze woning hebben de planten intussen ontdekt. Johnny uit Ghana (en die echt wel weet waar hij op dit punt de mosterd moet halen) werd naar de tuin beneden gestuurd om de oorzaak van een verstopping op te sporen. Hij deed alsof hij niets zag.... maar intussen....

    #35
    Op dit moment zit ik met de bloeitijd. Die de meeste onervaren kwekers altijd korter lijken in te schatten dan dat ie in werkelijkheid is.

    Mijn white widow lijkt er de brui aan te willen geven terwijl die, volgens mijn berekening toch nog minimaal 3 weken zou moeten. Het is een door een hagelstorm behoorlijk beschadigd gepot exemplaar. Bovendien hebben we hier een hittegolf van 10 a 12 weken achter de rug. Mogelijk dat deze trauma's het afstervingsproces versnellen. Daarnaast heb ik toprot in een van de (vele) toppen geconstateerd. De white widow is een van mijn weinige overlevers die volgens het boekje dikke compacte toppen wil zetten. Misschien heeft het een met het ander te maken. Alle andere planten hebben veel meer een "popcorn" bloeiwijze ontwikkeld. In ieder geval lekker luchtig

    De eerste foto is de hele plant. De meeste gele bladeren (en de aangetaste top) heb ik al verwijderd in de hoop op wat meer lucht.

    2023_09_16ww_1024.jpg

    Foto 2 is de actuele toestand van de trichomen. Mijn onervaren oog ziet van alles wat. Helder, milky en ook wat amber. vooral veel helder zou ik zeggen.

    2023-09-16_ww_trich_1024.jpg

    Wat is het advies? Niet panikeren en rustig begin oktober afwachten?



    Comment


      #36
      Ik denk nog een week of twee, maar je zou al kunnen oogsten.
      Let vooral op rot, als dat nog uitbreid gewoon oogsten.

      Mooie plant.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #37
        Oktober zowiezo rond de 2e week +-

        Comment


          #38
          Van de White Widow heb ik een tweede tak met met meerdere plekjes toprot afgeknipt, de rotte plekken verwijderd en te drogen gehangen. Ik wil nog wel proberen daar iets van te roken.

          Verder gaat alles zijn gangetje. Vooralsnog mooie nazomervooruitzichten. De vier vollegronds Gorilla Skittlez staan er prachtig bij. Nog steeds goed verstopt tussen de acacia's. De grootste doet inmiddels twee meter. Ze zijn wel steeds sterker te ruiken. Even een sfeerplaatje in tegenlicht.

          2023_09_24_gs1.jpg

          Comment


          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Staat er mooi bij

          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Inderdaad, een mooie plant. Netjes gedaan.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit, mooie toppen.

          #39
          Sneller dan gedacht weer een update. Morgen ga ik toch 1 van de 4 Gorilla Skittlez oogsten. Ik word toch een tikkie nerveus. Niet voor toprot. Geen spoor van te bekennen. Maar ik vond wel een spoor van ongewenst bezoek. Op een minder opvallende plek was een topje verwijderd. Zelf heb ik dat niet gedaan en officieel weet niemand anders van deze planten. Het is een echter een illusie te denken dat niemand van het legertje bouwvakkers dat dagelijks een niveau hoger aan het werk is niet even een rondje door de tuin gemaakt heeft. Te veel mensen weten inmiddels ook waar de sleutel ligt waarmee het hek kan worden opgemaakt. 's nachts is er niemand die een ripper tegenhoud. Volgens de kalender zou ik nog 1 a 2 weken moeten wachten maar de trichomen worden al wat milky en hier en daar een spoortje amber.

          2023-09-29_GS1024.jpg

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Die zijn rijp genoeg, ik zou ze omdoen voordat dadelijk alles weg is, suc6 met de knip

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Dat denk ik dus ook.
            Nooit gaan alle thrichromen, precies de zelfde kleur hebben.
            We zien amber dus ze kunnen om.

          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Ben het eens met bovenstaande heren en reacties,zijn rijp genoeg je mag de schaar erin zetten.

            Je White widow is als nog een kanon van een plant /naja boom geworden past beter op zijn plek ik weet nog je doel 😁 word wel paar keer dat doel in meervoud

          #40
          De White Widow en de Gorilla Skittlez zijn geschoond en grotendeels droog genoeg om op te bergen.

          stafford Met de Gorilla Skittlez ga ik al 8 maal over de doelstelling heen. Hier en daar wat secties met rotte plekken weggegooid. Gemiddeld wel 15 rupsen per plant en dan vrees ik dat ik van de hele kleine rupsjes niet alles gevonden heb. In die dikke cola's kunnen ze zich goed verstoppen.

          Wegens snel op poppende rotplekken vandaag ook begonnen met de Silver Haze. Ook hier flink wat rupsen. Het zal er wel bij horen in de buitenteelt.

          silverhaze_13102023trich.jpg

          Ik vind het wel grappig om te zien hoe de verschrompeling van de bloeiharen via een amberkleurige tussenfase opschuift naar het nog witte deel van die haren.Zou dat amber dat we in de trichomen (willen) zien niet een teken zijn van overrijpheid of te wel degeneratie?

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Qnq liet ze staan tot ze zwart waren.

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Er was hier iemand die zei dat we overjarige dames roken.

          #41
          De laatste partij (silver haze, gorilla glue en black widow) ligt te drogen in de logeerkamer. De twee voorgaande kon ik drogen op een sterk geventileerde zolder maar de luchtvochtigheid buiten loopt nu het grootste deel van het etmaal op naar zo'n 90%. Binnen zit ik tussen de 58 en 66%. Iets te hoog volgens de deskundigen maar ik krijg binnen 14 dagen toch kraakdroge wiet. Dat geldt ook voor de popcorn die op kranten op de vloer aan het drogen is. Voor het weekend kan ik alles definitief opbergen. Het meest gaat de diepvries in om later, op een rustiger moment, te verwerken tot een concentraat.

          Ondanks de hitte, de hagel, de droogte, de stinkwantsen en de rupsen is de opbrengst en kwaliteit zeer goed te noemen. In mijn beleving dan. Na een halve gram vapen zit ik echt aan mijn limiet. Dat kan ook komen doordat ik mijn sessies beperk tot twee maal per week. Ik begon ooit als dagelijks gebruiker.

          De potplanten leveren zo'n 150 gram per plant. De volle grond exemplaren tussen de 300 en 400 gram per plant. Afgezien van bewaarproblematiek kan ik wel een aantal jaren vooruit

          Mijn kosten waren zo'n 100 euro aan zaden. 20 stuks. Waarvan 10 AF met een relatief zeer mager resultaat. 6 niet ontkiemt en 2 totaal verloren in de hagelstorm. Daarnaast 30 euro aan professionele potgrond en zo'n 5 euro aan voeding. En 3 euro aan zuurteregelaar (citroensap). De pH van grond en water is hier 8.05.

          2023_10_24_sh_gg_bw.jpg

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Dat ziet er goed uit.
            Ik bewaar me wiet in weckpotten.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Mooi voorraadje, geniet ervan, ik zou ook voor de glazen weckpotten gaan, blijft het jaren in goed.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Wow prachtig plaatje hoor, geniet ervan!

          #42
          knap resultaat. Geniet van je inspanningen

          Comment


            #43
            Knappe oogst dat word wecpotten scoren.
            God was never on your side..

            Comment


              #44
              Veel dank voor de aandacht en de lovende reacties en de nuttige aanwijzingen gedurende het groei/oogst traject. Zelf ben ik ook wel enthousiast Gezien alle ontwikkelingen gedurende de groei niet echt op durven hopen.

              Voorlopig gaat het even in de budget diepvries dozen. Die behoorlijk sluiten want eenmaal opgeborgen ruik ik het niet of nauwelijks meer. Redelijk geprijsde weckpotten moet ik nog even naar zoeken. Voor wat ik hier kan vinden betreft het prijzen van een luxe designartikel. Dat moet beter kunnen. Maar we zijn komende maand ook even erg druk met verhuizen en inrichten in onze definitieve woning.

              Comment


                #45
                Kan IKEA checken, mocht ie in de buurt zitten...

                Korken pot met deksel. Veel plezier met je mooie oogst, dat het mag smaken
                Baking cookies in my MiniGrowBox .

                The ultimate growbox for one plant. ​​​

                Comment


                • klos73
                  klos73 commented
                  Editing a comment
                  Dank! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... In Turijn zit een hele grote Ikea. Hemelsbreed minder dan 40 km maar toch ruim een uurtje rijden. Mijn vrouw wil daar toch al graag een keer heen. Maar haar wensen zijn wat kostbaarder dan een Korken van 2,95
              Bezig...
              X