Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Door schade en schande wijs kweek.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Door schade en schande wijs kweek.

Korting op 420shop
    Na een tijdje (ahum) niet op t forum geweest te zijn. Ben ik na jaren een buiten kweekje met autoflowers begonnen. Na te zitten spitten hier tussen alle kweekverslagen leek het me leuk om hier ook wat te gaan schrijven en mijn eigen kweek te gaan bijhouden. Ik ben begin Mei begonnen met ontkiemen van de 5 dames die nu in bloei staan. T waren 3 soorten , maar ben zo stom geweest om ze door elkaar te halen dus de enige die haar identiteit verraad is de Purple Kush met d'r paarse trekjes.

โ€‹
    Aan de planten is te zien dat ik in het begin genoeg fouten gemaakt heb, toch zijn er nog redelijke bloemen ingekomen dus al met al ben ik toch wel tevreden. Deze dames hebben hun tijd doorgebracht in mijn tuinkas trouwens. Nu deze dames in bloei staan ben ik begin Juli mijn 2e ronde zaadjes gaan ontkiemen. Dit keer heb ik de namen van de soorten gelijk op de pot geplakt om eerder incident te voorkomen soortjes zijn. 1x Purple Kush, 3x Cream Candy, 1x Bigbud Gorilla, en 1x zaadje wat ik nog over had. Heb haar Verrassing genoemd. Deze dames zullen het merendeel van hun leven buiten de kas gaan doorbrengen in de volle zon op het terras. Met slecht weer of storm zet ik ze wel binnen om ze te beschermen. Heb ook nog de optie om ze onder het afdak te plaatsen even kijken hoe ik alles ga doen. Ik ga waarschijnlijk nog een hele hoop fouten maken, we zullen zien.

Hopenlijk dit jaar een leuke oogst. Nu even kijken hoe ik de foto's geplaats krijg want ik ben een ramp met internet en forums. 20250715_091248.jpg 20250715_091241.jpg 20250715_091237.jpg

Zal vandaag nog een foto plaatsen van de nieuwe dames. Die potten zien er al een stuk beter uit dan de eerste ronde. Maar goed dit verslag heet niet voor niets door Schade en Schande Wijs natuurlijk.

Zoals beloofd foto's van de andere dames. Had ze binnen gezet vannacht.

20250715_104141.jpg 20250715_104202.jpg
    Attached Files
    Last edited by pluto; 15 July 2025, 10:51.

Heel herkenbaar dat door elkaar halen van zaden of jonge plantjes. Heel veel succes met je kweek deze ronde!

"We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

Comment

• pluto
      pluto commented
      Editing a comment
      Dank je! De 2e ronde ontkiemen had ik gelijk de labelmaker er maar bijgepakt.

Succes met je kweek!!
    Heel mooi zo in de kas ๐Ÿ‘€

Comment

• pluto
      pluto commented
      Editing a comment
      Dank je! Ben heel blij met de kas, de vorige bewoners van dit huis hebben m laten staan. Ze gingen na een senioren flat, dus geen tuin. Toen schoten de plannen natuurlijk gelijk al door m'n hoofd, hehe.

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Mazzelaar. Een beetje glazen tuinkas met degelijk frame kost je zo een paar honderd Euro, voor een kleintje.

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Idd mazzelpik Weet niet of je vrij woont natuurlijk maar zou t niet te vol zetten als je zeik buren dichtbij hebt.

Wij wonen vrijstaand, gelukkig hebben we ruim denkende buren Denk niet dat ze moeilijk gaan doen. Heb ze nog nooit ergens over gehoord.

Comment

Kleine update, al valt er niet veel te vertellen. Alles gaat een beetje z'n gangetje. De oudere dames doen hun ding, dus dat is vooral wachten. Ze drinken ook niet zo veel meer dus ik ben voorzichtig met water geven. Denk dat ik ze in het begin ook veel te veel water heb gegeven als ik dat zo met anderen vergelijk. Maar ik mag niet klagen.

20250721_101741.jpg 20250719_084400.jpg 20250721_101749.jpg

Geduld...

20250721_101657.jpg
      De dames van de 2e ronde staan buiten lekker van de zon te genieten.

20250721_102122.jpg
      Dat was m weer, niet zo heel veel te melden dus.

Comment

En toen..... zag ik een raar gekruld bruin blaadje in de hoofdtop van een van de Purple Kush dames. Zal toch niet dacht ik.. stuk eruit geknipt omdat ik het niet vertrouwde. Geรฏnspecteerd, beginnende toprot helaas. Top eruit geknipt, ga niet proberen de top te redden heb daar persoonlijk geen goede ervaring mee. Top had nog wel een tijdje langer mogen blijven staan maar het is wat het is. Misschien smaakt ie toch nog straks. Vind het wel vreemd wat ik hou de luchtvochtigheid in de kas ik de gaten en die is niet schrikbarend hoog geweest. Alleen een paar keer na zware regenval dat de luchtvochtigheid echt heel hoog was. Misschien is deze plant er heel gevoelig voor, wie zal het zeggen. Heb altijd een raam open en de kasdeur openstaan luchtdoorvoer genoeg denk ik want ik zie de planten ook bewegen als 't waait.

Het verdachte blaadje. 20250722_105428.jpg

De afgeknipte top. Jammer
        20250722_130521.jpg

Uiteen gehaald om te controleren.
        20250722_131408.jpg

Apart in een doos laten drogen. Bakje rijst erbij om vocht op te nemen. Ben aan het wachten op mn hygrometertjes. T gaat niet zoals gepland haha, lang leven de buitenkweek 20250722_132519.jpg
        Nog even positief afsluiten met een plaatje van de Bigbud Gorilla autoflower.
        20250722_102656.jpg 20250722_102743.jpg

Attached Files

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Dat is altijd kut. Maar mooi optijd erbij dat scheelt ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

Zijn we weer, sinds een paar dagen zie ik bij de Bigbud/Gorilla de eerste tekenen van bloei verschijnen. Is dit de voorbloei? Vroeg me af wanneer ik mag starten met voeding. Ik heb Terra Bloom van Plagron gekocht. Begreep dat ik voor Autoflowers 1/4 van de dosering aan mag houden. Wil het bij de 2e ronde iets beter aanpakken dan bij de 1ste ronde.

Foto van de Bigbud/Gorilla
        20250725_064826.jpg

De oudste dame van ronde 1 begint op d'r eind te lopen. Ze staat vanaf begin Mei. Ondanks alles toch nog een leuke top geworden.

20250725_064741.jpg 20250725_064537.jpg Nog even geduld opbrengen, foto is niet duidelijk genoeg om het super te zien. Heb hier zo'n juweliersloep liggen om het goed in de gaten te kunnen houden. Dat was m weer voor nu.

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Dat is week 1 in bloei lijkt mij ๐Ÿ‘€
          Zeker n leuke top ook

Ok dank je. Dan tel ik vandaag als de eerste dag bloei.

Comment

Eergisteren de Bigbud Gorilla de eerste keer Plagron Terra bloeivoeding gegeven. De wat jongere planten van de eerste ronden heb ik ook wat meegegeven, de bladeren werden geel en ze moeten nog een tijdje volhouden.

Purple Kush die de hoofdtop moet missen gaat lekker door.
          20250728_111215.jpg

Begin nu ook een beetje door te krijgen hoe ik scherpere foto's met mijn telefoon kan maken.
          Purple Kush van dichtbij.

Screenshot_20250728_105750_Gallery.jpg

De meest oude plant. 4 Mei heb ik d'r in de pot gezet ze begint echt op te raken. Ik probeer het nog een beetje te rekken, na mijn mening is ze nog niet klaar. Ze heeft genoeg troebele trichomen dus als ze om moet is dat maar zo, maar zie er graag nog iets meer amber bijkomen.

20250728_110648.jpg

Attached Files

Comment

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Haha echt cool!

De plant van 4 mei toch vanmorgen de hoofdtop uit geknipt. T is erg vochtig buiten , ook in de kas gaat de luchtvochtigheid dan omhoog. Het was een hele dichte top. Dus om rot te voorkomen, leek het me de beste keus om maar te gaan knippen. Op zich was ie ook rijp genoeg.

20250728_110648.jpg

De rest mag nog even.

20250731_091755.jpg

Ben toch wel heel erg blij met deze hooftop

20250731_082812.jpg

Comment

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Lekker dikke knots

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Mooi man ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

• Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Lekker van genieten straks!

Vandaag 2 planten geoogst waar de hoofdtop al van geknipt is. De rest van de Purple Kush was rijp en de resterende toppen van de plant die me de grote hoofdtop gunde.

20250812_192155.jpg IMG-20250812-WA0031.jpg
          20250812_200751.jpg 20250812_204137.jpg
          ik ben zeer tervreden. Morgen of overmorgen zal ik een update doen over de planten van de 2e ronde, en wat ik al gedroogd in potten heb zitten. Ondanks het vochtige weer van de afgelopen tijd mag ik echt niet klagen.
          Attached Files

Comment

Even tijd gehad om wat foto's te maken van de ronde 2 planten. Ze staan lekker buiten de hele tijd, of het moet erg slecht weer zijn dan gaan ze de kas in. Moet wel zeggen dat ze veel groter zijn geworden dan de vorige dames. Op รฉรฉn plant na krijgen ze nu allemaal een halve doses Plagron Terra Bloom mee met water geven.

De Verrassings plant. Als ze straks wat verder is kan ik waarschijnlijk wel zeggen welke soort dat ze is. Een White Gorilla of een Purple Kush. Purple Kush is makkelijk te onderscheiden. Denk nu dat het een White Gorilla is want de Purple die ik heb staan zijn veel kleiner gebleven. Ook die van de nieuwe ronde.
            20250813_150127.jpg
            Bigbud/Gorilla gaat ook lekker. Ze doen het allemaal wel goed ook de 3 Cream Candy planten. Nu fingers crossed voor een hele mooie nazomer.

20250813_150351.jpg 20250813_150414.jpg

Een van de Cream Candy's.
            20250813_150031.jpg
            Nog een Cream Candy
            20250813_150233.jpg

Een foto van wat ik tot nu toe droog heb.
            20250813_150911.jpg

Knipafval word gedroogd, dat spaar ik op en gaat de diepvries in.

20250813_150944.jpg
            Ow, hoop dat het nu goed is gegaan met de foto's. Tot de volgende update
            Attached Files
            Last edited by pluto; 13 August 2025, 22:40.

Comment

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Ik zie alleen foto knipafval.
              Je hebt waarschijnlijk op bericht herstellen gedrukt nadat je de foto's hebt toegevoegd, dat werkt niet helaas.

Ow echt? Shit, als ik mijn bericht aanklik zie ik de foto's gewoon. Zal straks eens kijken of ik dat gefixed krijg. Bedankt voor het melden ik maak het in orde.

Comment

• pluto
              pluto commented
              Editing a comment
              Hoop dat het nu goed is. Ben al een paar wijntjes verder haha, maar goed het is vakantie๐Ÿ™Œ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚ heb de foto's verwijderd en weer terug gezet.

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Jeej hij doet het.
              Fijne vakantie!

• pluto
              pluto commented
              Editing a comment
              Dank je! Tot nu tot lukt dat aardig๐Ÿ˜….

Vandaag weer wat topjes kunnen knippen die goed waren. Van de eerste ronde heb ik nu nog anderhalve Purple Kush staan en dan is rondje 1 klaar. Denk dat die 2 nog ongeveer een week nodig hebben. Voor nu was rondje 1 al een klein succesje. Heb wat gedroogd in potjes, d'r hangt vanalles te drogen, dus als klein verbruiker kunnen wij al een hele tijd vooruit zonder iets te hoeven kopen.

Foto van de topjes van vanmorgen.
            20250815_105426.jpg

Comment

• Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              Daar gaat t zelf kweken ook om lekker voorraadje zodat je de shop niet hoeft te sponsoren.
              Geniet ervan ๐Ÿ‘๐Ÿป

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Grooote schaar knipt makkelijker.

Tijd voor een kleine update. Laatste stukken van de in 2x geoogste planten waren droog. Afgeknipt en in de potten gedaan.

Links is de Gorilla, rechts Purple Kush.
            20250820_102735.jpg

De hele Gorilla plant zit nu in de grote pot bij elkaar
            20250820_105939.jpg
            En de laatste anderhalve Purple Kush waren ook rijp genoeg voor de oogst. Zo zijn alle planten van ronde 1 nu om. 20250820_142333.jpg 20250820_154618.jpg Zal vandaag of morgen foto' van de 2e ronde plaatsen. We gaan gewoon nog effe door
            Last edited by pluto; 23 August 2025, 17:22.

Comment

Bezig...
            X