Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frysian Dew, eerste keer kweken!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Frysian Dew, eerste keer kweken!

Korting op 420shop
    Wordt mijn eerste keer kweken en na wat research te hebben gedaan op het internet kwam ik op de Frysian dew uit als een van de makkelijkste buiten wietplanten. Dus zal ik het hele process laten zien als beginner en kijken hoe het gaat!
    Attached Files

Dit is hem na 4 weken ongeveer, moet binnenkort een grotere pot aanschaffen en denk ik gelijk 30 liter want je mag een auto flower blijkbaar niet te vaak verpotten.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Ziet er uit als een tevreden buitenplantje.

Frisian dew was ook voor mij vaak de succesvolste plant buiten.
      De smaak vond ik trouwens ook erg lekker.
      Heel anders dan 'normale' wiet. Heel aardig/musky en een soepele rook. Een van de betere buitenwietjes!

Als je een manier hebt om ze droog te zetten tijdens regen etc is je kans op rot en narigheid nog weer een stuk lager.

Succes dit seizoen.

Comment

• jdubsnl
        jdubsnl commented
        Editing a comment
        Gelukkig heb ik een overkapping van glas dus zet ik hem meestal daaronder, ook fijn om te horen dat ie lekker smaakt!

Leuk soortjes! Ik schuif hier aan en volg mee, succes en laten we hopen op een top zomer

Comment

• jdubsnl
        jdubsnl commented
        Editing a comment
        Leuk om te horen! Met dit weer is het veel belovend.

Leuk, ik volg!
      Idd autoflowers niet te vaak verpotten! De groei periode is al zo kort.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Stel jij je eerst maar eens weer voor.

• jdubsnl
        jdubsnl commented
        Editing a comment
        Ik ga hem denk ik morgen/deze week verpotten naar een 30 liter pot, want ik ben bang dat ie niet goed groeit omdat ie nog zo klein is en dus automatisch gaat bloeien.

Hier geen probleem met afjes overpotten, als de kluit mooi heel blijft , soms is het door het verpotten dat ze bloeien maar wat laten uitdrogen en voorzichtjes, ook potgat voormaken in nieuwe pot kan helpen . Minst stress ! Succes , subke !
      Ganja always does the trick.

Comment

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Nee zo verpest je dus een hele autoflower run in 1klap.
        Ze bloeien niet door het verpotten,ze bloeien door het contact met te kleine pot en de plant heeft dan het signaal de ruimte is beperkt,ik moet bloeien.
        De fout wat 90% anno 2026 nog steeds onnodig maakt.
        Hele kweek verpest.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik zie wat anders in de tuin nochtans

Autoflowers beter rechtstreeks in de eind pot zetten,en Absoluut niet overpotten zeker buiten niet!!
      waarom die penwortel en haartjes schietten omlaag en wijd eenmaal bij contact is het afgelopen de plant krijgt dan het signaal ik moet bloeien de ruimte is beperkt en daar gaat je kweek al rechtstreeks mislukt,alle potentieel weg.

Comment

• jdubsnl
        jdubsnl commented
        Editing a comment
        Oké dankjewel dat je dit laat weten! Alleen wat moet ik nu doen? Hij staat namelijk in een 6/8L pot (ik weet het ongeveer) en moet wel in een grotere neem ik aan?

• jdubsnl
        jdubsnl commented
        Editing a comment
        Ben bang dat het nu dan het einde is of niet?

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        20/25liter is beste voor ze

stafford vroeger mss nieuwe soortjes zijn zoals fems , ik heb ze 2x verpot en 2 x kluit laten worden, en ze bleven doorgroeien .

Natuurlijk klinkt het ook niet echt toch in de natuur beginnen afjes in volle grond toch ook te niet te bloeien omdat ze een steen raken.

Je doet alsof het allemaal verpest is nu , hier hebben ze niks liever net zoals fems , om es verpot te worden ?
      Ganja always does the trick.

Comment

• jdubsnl
        jdubsnl commented
        Editing a comment
        Dit was mijn gedacht ook, ik wou hem namelijk in de 30 liter pot zetten als eind pot, voortaan zal ik hem er direct inzetten alleen voor nu lijkt me dit een redelijke optie

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Het is nog steeds zoals vroeger,alleen alles word door elkaar gemixt.
        Top naampje eraan en hoppa.

Autoflowers bij contact kappen,oud of nieiw maakt niks uit zet maar een deel in klein potje en deel in eindpot gelijk mket je maar eens op het eind het verschil zien
    Bezig...
    X