Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
QNQ2014151.GIFOm maar eens met een plantje in huis te vallen.
Da's de Lowrider 2. Ze heeft wat problemen thuis denk ik met al die kleurtjes.
Korenbloemen. Mooi spul. Je strooit half april een zakkie zaad in een bloembak, en even later heb je al die kleurtjes ----------->
Dan heb ik ook nog een probleempje in de kas.
Ik had daar wat kleine watermeloen staan die een paar dagen boven waren, maar op een ochtendje toen ik ging kijken was dit er van over :
Frappant, zou ik nu willen zeggen, maar ik zei wat anders toen ik het zag.
Dit terwijl ik juist 2 dagen daarvoor een paar flinke handen slakkenkorrels in de kas gemikt had.
Misschien een ander beestje, deze zat kennelijk toch al wat vol maar kon het niet laten om die laatste dan maar gewoon in stukjes te knabbelen.
Gelukkig gaan de sjalotten en aardappels wel goed.
Het reveggende stekje is daar nog steeds mee bezig.
Nu ze wat ruimere schoenen heeft is ze wel wat gegroeid, maar er komt voornamelijk blad bij. 1- en 2-vingerig blad, alhoewel ik nu ook wat 3-vingers zie, da's een goed teken.
En in het kader van "wie is de snelste" nog een zaadje in de grond geduwd en naast mejuffrouw Reveg gezet. Eens zien of die een beetje wil.
Bij de vijver is er ook leven zat.
Het gonst van de bijen, en ik zie af en toe al een vuurjuffer vliegen.
De grotere Libellen heb ik nog niet gezien hier. Die komen meestal als het nog iets langer warm blijft.
wat een mooie vijver heb je daar.
ik heb er dit jaar 1 aangelegd maar kan nog veel aan gebeuren als ik de uwe zo zie.
je mag altijd eens komen helpen met beplanting
Tomaten toppen ?
Hmmz, tja, het zal best wel kunnen, maar ik laat ze gaan en zet er een stok naast als het nodig is.
Dieven doe ik ze wel soms. Ook niet altijd.
Ik probeer eigenlijk de tuin 'binnen de perken' (gheghe..) te houden, en verder laat ik de natuur een beetje begaan.
Die vijver heb ik een jaar of 6 geleden gegraven thugz. Met de schep. Er kwam zo'n 10 kuub uit, dus zo groot is die niet.
Vloerbedekking over de bodem, en daarover van dat dikke PE rubber vijverfolie.
Plantjes staan op een rand, en sommige op de bodem, in van die stoffen zakken. Langs de kant staan allerlei rotsplantjes, dat komt ook elk jaar terug.
Vissen en planten blijven ook het hele jaar erin. 's Winters heb ik alleen een belletjespomp erin en zorg ik dat het niet helemaal dicht vriest.
Da's ook leuk, want dan komen er elke dag veel vogels een bad nemen.
leuk tuintje QnQ! heb ook een vijvertje vol met vissen! super leuk om naar te kijken
Ik heb ook een aantal stekjes laten reveggen! al groeien die van mij niet zo als kolen :p ook wel veel blad maar ze beginnen nog maar!
kzet men stoeltje ook neer! wel een beetje laat maarja
Comment