Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ready Set Grow Outdoor

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ready Set Grow Outdoor

    Korting op 420shop
    Zo vanavond wat zitten brainstormen en tot het besluit gekomen dat ik een 3 tal plantjes ga buiten opgroeien. Het gaat hier om 1 Lowryder #2 en een 2 tal Holland Hope's.
    Als potaarde ga ik DCM potgrond voor Huis & Tuin gebruiken. Als voeding denk ik van een gewone vloeibare voeding.
    Ik heb nog enkele vragen over deze plantjes, tijdstippen , verzorging, preventie tegen insecten, enz.

    Lowryder vraagjes:

    *Moet ik de lowryder fimmen / toppen om een nog bredere plant te krijgen of gaat die dan stressen en een herma worden?
    *Hoelang groeit een lowryder gemiddeld en vanaf wanneer bloeit hij?
    *Hoe meer licht ik aan mij planten heef hoe rapper ze gaan groeien, beinvloed dit ook de tijdstip van de bloei/groei van de lowryder?
    *Is dit een sterke plant? ik kan deze op mijn dak zetten want wij hebben een plat dak. maar als de plant dan omver waait of "doorwaait" dan is de fun eraf.
    *Hoe groot moet de pot zijn van een lowryder?
    *Hoe groot word een lowryder gemiddeld
    *Hoeveel kan ik ongeveer van een lowryder halen?

    *Kan ik enkele topjes bevruchten van de lowryder met Hollands Hope stuifmeel? of omgekeerd?
    *Moet ik gaas spannen en de scheuten eraan vast binden om ze stevig te houden of kan die gewoon groeien zonder hulp.
    *Is normale vloeibare voeding van 5-5-6 goed voor mijn plantjes?

    *Kan ik stekken nemen van Lowryders? Of verkwist ik dan mijn plant.

    Alle informatie over Lowryder #2 is welkom.

    Hollands Hope vraagjes:

    *Kan ik elke internode snoeien om zo de plant klein en bosserig te houden?
    *Tot wanneer kan ik stekken nemen van de Hollands Hope's?

    *Moet ik klonen eerst opkweken of mag ik die direct na ze geworteld zijn planten in het bos?
    *Moet ik alle gele bladeren beginnen plukken als ze beginnen te verkleuren?


    Alle informatie over Hollands Hope is welkom

    Daglicht vraagje:

    Klopt deze informatie dat ik heb gevonden op dit forum?

    Januari 8,0
    Februari 9,7
    Maart 11,8
    April 13,8
    Mei 15,3
    Juni 16,4
    Juli 16,2
    Augustus 14,6
    September 12,7
    Oktober 10,7
    November 8,8
    December 7,6

    Preventie vraagje:

    *Is het werkelijk waar dat sommige planten aaltjes, luizen , mineervlieg , enz verjagen door stoffen af te geven zoals Afrikaantje? Zoja welke.
    *Wat kan ik allemaal gebruiken om ongedierte te verjagen van mijn planten, zowel op het balkon als in het bos (Guerilla)

    Alle informatie over Preventie tegen plagen, ziekten , enz is welkom

    Mestvraagjes:

    *Welke NPK waarde is goed?
    *Vanaf wanneer tot wanneer moet ik gaan voeden?

    Alle mestinformatie is welkom

    Stekkenvraagjes:

    *kunnen mijn stekken gewoon op de vensterbank staan met een verwarmingsmat onder?
    *zijn het de internodes dat ik moet afsnijden als stekken?

    Beetje info: ik ga stekken in steenwol, met stekpoeder van Aveve,in een propogator met eventueel verwarmd laken onder ( maar word die niet te warm voor stekjes?)

    Alle info over stekken van Marihuana is welkom

    Mvg Ready Set Grow


    Enkele bijlagen.





    Alle zinnen cursief en onderlijnd zijn al reeds beantwoord
    Last edited by Ready Set Grow; 6 March 2010, 15:37.

    #2
    Re: Ready Set Grow Outdoor

    zo das nog eens een lijst!
    de lowryder,moet je niet toppen of dieven.brengt eerder minder oogst dan meer!de lowryders zullen vanaf ongeveer hun vierde internode langzaam aan beginen met bloeien,al zul je de beloofde 9 weken van zaad tot oogst niet halen.de lowryder zal evt een sterke plant zijn omdat ze ongeveer een 60 cm zal worden en daardoor dus minder wind vangt.maar dat ligt natuurlijk ook aan jou,ze moet wel n mooi plaatsje hebben en natuurlijk mooi weer.reken je niet rijk aan de lowryder denk aan oogst ergens tussen de 15 en 20 gr p plant.lowryderstekken zal weinig nut hebben,eer je ze kunt stekken bloeien ze al.

    dan hollands hope
    als je haar meerdere keerdere uittopt zal ze klein en bossig worden.
    stekken neem je normaal alleen gezien in de groeifase ,zal dus ongeveer tot midden aug zijn.best zorg je ervoor dat je al n wat steviger plantje hebt wat je in t bos plant .
    dan de blaadjes deze laat je gewoon zitten ,die laat ze vanzelf wel los!kijk echter wel of er geen tekorten zijn.pfff
    grtz

    Comment


      #3
      Re: Ready Set Grow Outdoor

      Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
      Alle informatie over ##### is welkom.
      dan ben jij vet me je neus in de boter gevallen vriend, want alle info die je zoekt staat op dit forum, en op de site van je zaadleverancier. Enige wat je zou kunnen doen is er aktief zelf naar op zoek gaan. Dat helpt joh, echt waar.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Ready Set Grow Outdoor

        Op guerilla kan je draad rond je plant zetten tegen konijnen, en potjes met slakkenkorrels
        lowrider bestuiven met holandse hope, dan gaat de volgende generatie geen autoflowers meer opleveren.


        *Tot wanneer kan ik stekken nemen van de Hollands Hope's?

        Stekken nemen kan enkel in de groeifase, tot eind juli ongeveer denk ik. De lowerider kan je niet stekken naar mijn weten.

        *Moet ik klonen eerst opkweken of mag ik die direct na ze geworteld zijn planten in het bos?
        Als ze voldoende wortels hebben kunnen ze al in het bos
        *Moet ik alle gele bladeren beginnen plukken als ze beginnen te verkleuren?
        Nee, gele bladeren kunnen wijzen op een voedingstekort waarbij de plant voeding haalt uit zijn eigen bladeren. Enkel verwijderen als ze afvallen.

        *Toprot is dit te verkomen door een zeil over de planten te spannen zodat er geen regen direct op de planten valt?
        Ja maar, als je ze teveel afsluit kan er door condensatie ook toprot ontstaan.
        + Zonlicht verlies.
        Ze mogen goed in de wind staan dan drogen ze snel en is de kans op toprot ook minder.
        Als je weet dat het gaat regenen kan je ze binnen voor het raam zetten.
        Maar voor het raam krijgen ze veel minder zonlicht dan buiten dus je kan best zo een serre zetten, liefst uit glas.
        De lowriders bloeien af 2 a 3 maand vanaf ze boven de grond komen dus als je ze in juni plant zijn ze klaar voor het regenseizoen begint en heb je minder kans op toprot.
        Volgens lowrider zelf word een pot van 4 liter aangewezen dus zou ik een pot nemen tussen de 4 en 10 liter. Te groot kan geen kwaad maar te klein wel.
        Valt moeilijk te zeggen, als het lowryder1 is zou ik niet meer dan 5 gram verwachten en anders 10 gram.
        Als je slechts 2 zaden hebt is er ook kans dat het 2 mannetjes worden of 2 vrouwtjes dus je moet er niet op rekenen dat je zeker een vrouwtje overhoud.
        Van die holandse hope kan je 50 tot 500 gram halen, maar dat is afhankelijk van het weer, ziektes, voeding, verzorging, en als je grote opbrengst wil van die hope moet je hem ook in een grote pot zetten, zo een metserskuip bvb of in de volle grond, volle zon, juiste voeding...

        *Moet ik gaas spannen en de scheuten eraan vast binden om ze stevig te houden of kan die gewoon groeien zonder hulp.
        Nee, Ze zijn echt wel sterk genoeg om zelf recht te blijven staan, juist in het begin zijn ze wat slapjes

        Hoe meer licht ik aan mij planten heef hoe rapper ze gaan groeien, beinvloed dit ook de tijdstip van de bloei/groei van de lowryder?
        Nee, de lowryder bloeit volgens de tijd. niet volgens de lichtcyclus. Maar hou er wel rekening mee, licht= gewicht dus als ze gans de dag volle zon krijgen heb je een grotere opbrengst als de voeding enzo ook goed is.


        gtz
        Last edited by janleuri; 31 January 2010, 20:43.

        Comment


          #5
          Re: Ready Set Grow Outdoor

          Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
          *Moet ik klonen eerst opkweken of mag ik die direct na ze geworteld zijn planten in het bos?
          Als ze voldoende wortels hebben kunnen ze al in het bos
          gtz
          Er zijn meer dingen waar je rekening mee moet houden:

          - alles wat dicht bij de grond zit wordt aangevreten in het bos.
          - "voldoende wortels" betekend bij bushkweek : klaar om competitie aan te gaan met "echte" natuur
          - overplanten betekend even geen lengtegroei, terwijl de omgeving net op stoom komt.

          ik laat ze tot 25-30cm opkomen, goeie pot vol wortels maken en dan hoppa 't bos in. goed watergeven, volgende dag nog 'n keer goed watergeven, en dan 2mnd later terugkeren voor de oogst.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Ready Set Grow Outdoor

            *Is normale vloeibare voeding van 5-5-6 goed voor mijn plantjes?
            Nee,is niet voor cannabis gemaakt en kans is groot dat het naar cup a soup gaat smaken. Probeer aan voeding te komen die echt voor cannabis is gemaakt.
            recht is recht. krom is krom.

            Comment


              #7
              Re: Ready Set Grow Outdoor

              ja kan je een goede voedingslijn aanbevelen namelijk Bio Nova. Doe wat opzoek werk.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Ready Set Grow Outdoor

                Ga voor de bloei, Bio Canna Bloei gebruiken en voor de groei ga ik klaver rond de planten zaaien. want klaver fixeert stikstof uit de lucht om in opneembare stikstof voor de plant.
                als ze gaan bloeien smijt ik verhakselt hout want dit trek stikstof weg. hoe minder stikstof hoe meer bloei. voor de groei ga ik ook Brandnetel gier gebruiken..

                Comment


                  #9
                  Re: Ready Set Grow Outdoor

                  Update:

                  Voeding:

                  Canna Bio Flores

                  - Canna Bio Flores is een 100% biologische bloeivoeding
                  - plantenvoeding is geschikt voor alle teelten op aardemengsels
                  - plantenvoeding is gemaakt uitsluitend van grondstoffen van plantenextracten
                  - verhouding werkzame stoffen NPK = 2,5 - 2 - 5
                  - met magnesium, zwavel, koper, boron, mangaan, zink & ijzer
                  - dosering van de voeding is 20 ml per 5 liter voedingswater, inhoud is 1 liter
                  - voeding hoeft niet aangezuurd te worden voor het gebruik
                  - afhankelijk van de plant en potgrootte 1 tot 3x per week toedienen
                  - product is geschikt voor teelt van gewassen voor menselijke consumptie


                  Vraagje:

                  Afrikaantje & Goudsbloem, zou dit helpen om dit naast mijn planten te zetten tegen verweer van aaltjes en dergelijke? Heb dit gelezen in een Handboek over wiet telen van Ed Rosenthal...
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Ready Set Grow Outdoor

                    Ed Rulez, maar Ed heeft ook een hele grote tuin... check de beestjessectie, er staat daar wel het een en ander over natuurlijke bestrijding enzo.

                    hier bijvoorbeeld :
                    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...len-t5708.html
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Ready Set Grow Outdoor

                      Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                      Ed Rulez, maar Ed heeft ook een hele grote tuin... check de beestjessectie, er staat daar wel het een en ander over natuurlijke bestrijding enzo.

                      hier bijvoorbeeld :
                      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...len-t5708.html
                      Welke boeken heb jij al over ed gelezen?

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Ready Set Grow Outdoor

                        Niks over Ed, wel van Ed : "Marihuana groeiboek", "Marihuanan binnen" en "kastwiet".
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Ready Set Grow Outdoor

                          Ik heb onlangs van Azarius ene gekregen van Ed Rosenthal.
                          Marijuana Grower's Handbook
                          The indoor high yield guide

                          Zeker wel leuk om te lezen, vooral vind je daar hele simpele technieken in terug die ik nog niet elders op fora zag.

                          Ook uitgebreide tabellen van organische stoffen met hun npk verhouding en zoveel meer.

                          Comment


                            #14
                            Re: Ready Set Grow Outdoor

                            Even ter herhaling :

                            Vraagje:

                            Afrikaantje & Goudsbloem, zou dit helpen om dit naast mijn planten te zetten tegen verweer van aaltjes en dergelijke? Heb dit gelezen in een Handboek over wiet telen van Ed Rosenthal...

                            Comment


                              #15
                              Re: Ready Set Grow Outdoor

                              Help preventief.

                              Comment

                              Bezig...
                              X