Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

    Vandaag de zaadjes inclusief stickers, magneten, halssnoer ding van sensi seeds binnen gekregen.
    Inmiddels zijn er 10 zaadjes van 2009 ontkiemd en steekt er nu net 1 met de kop boven de grond.
    De w.w en nlx zaadjes staan nu bijna 24 uur te ontkiemen, echter geen 1 van alle toont nog worteltjes, ff geduld dan maar.

    Comment


      #17
      Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

      Komt gooed ^^

      Comment


        #18
        Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

        Ok inmiddels een paar dagen verder en de kopjes beginnen nu aardig boven de grond steken.
        Echter, ik heb 1 probleem waar ik niet goed over heb nagedacht.
        Zoals je kan zien maak ik gebruik van die kleine kweekbakjes, ik dacht kan ze daar gerust 2 weken in laten staan, maar deze kweekbakjes hebben aan de onderkant een gaatje zitten en hierdoor komen nu de stamwortels naar buiten zetten.

        Ik heb nu deze gaatjes proberen af te plakken met plakband zodat hopelijk de wortels er niet meer door heen komen, maar ik zal ze snel gaan overpotten naar grotere potten, weet alleen niet zo goed wanneer, van mij betreft gaan de planten begin mei de volle grond in.

        Nu heb ik nog een paar planten te ontkiemen staan, maar ik zit er aan te denken deze in die kleine turf potjes te doen, deze hebben dacht ik geen gaatje aan de onderkant?
        Of kan ik ze beter direct in grotere potten laten ontkiemen, maar dan kan ik ze niet meer allemaal onder de TL zetten en zouden ze vrij direct naar me kweektent buiten moeten gaan.
        Ik weet het ff niet meer..

        Comment


          #19
          Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

          Pic Update:
          Attached Files

          Comment


            #20
            Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

            Pic Update:

            Zo alle plantjes staan nu buiten in het kweekkastje te wachten op hun definitiefe guerrilla plekje.
            1 WW heb ik gisteren in de tuin gezet in de volle grond, geen ideaal plekje want die is gereserveerd voor 2x early skunk plantjes.
            Verleden week heb ik de grond bijgevoed met koeiemest en compost, moet voldoende zijn voor deze damens.

            oh ja, mocht je gele bladeren spotten op de foto dat kan, heb ze verleden week op zolder 3 dagen geen water gegeven, vonden de damens niet zo leuk, maar zijn inmiddels weer herstellende.
            Zitten hier en daar wat gestrekte planten tussen maar die graven we wel een stukje dieper in de grond, komt goed..
            Attached Files
            Last edited by snaaps; 19 April 2010, 12:39.

            Comment


              #21
              Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

              zozo
              aardig wat plantjes hoor
              succes ermee

              pease

              Comment


                #22
                Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                Zo snaaps dat is geen half werk wat jij aan het doen ben leuk hoor .

                Veel suc6.

                Greetzz GG

                Comment


                  #23
                  Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                  Plantjes groeien lekker hier in de tuin en op de gurealia plekjes.
                  Ik moet nog wat planten gaan weg zetten maar kon vanochtend helaas niet vanwege vermoedelijke vissers.

                  Ik ga vanmiddag nog een keer kijken en kijken of ik nu wel mijn plekje kan klaar maken, wat struiken weg halen om wat meer zon te krijgen.
                  Zeer ideaal plekje, je kan er namelijk niet komen, je moet door de sloot heen, plekje verleden jaar al gezien, dammend mooi plekje, komen zeker 30 planten te staan.
                  vanochtend maar ff 5 stuks op een andere mindere plek gezet, nu maar hopen dat daar geen spelende jeugd rond hangt, vondt er trouwens wel chemisch afval stoffen, vermoed van een drugslab ofzo, nouja lekker boeien..

                  binnenkort maar wat foto,s zetten hier.

                  O,ja 1 plant is opgegeten, vermoed een konijn of zo, nou moge het hem gesmaakt hebben, maar de andere laten staan aub.

                  Comment


                    #24
                    Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                    Konijnen keizen veste paden een zogenaamd wildspoor. Als je je planten op zoon wildspoor hebt staan kan je zeker zijn dat broer konijn er weer langskomt. draad eromheen zetten.

                    Comment


                      #25
                      Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                      Zo daar zijn we weer.

                      Vandaag de plantjes in de tuin bespoten met insect-go van ecostyle tegen zwarte bladluis, de tuin zit hier vol mee van die rotbeesten.
                      Bladluis viel mij op doordat de jonge blaadjes begonnen te krullen, hopelijk is het probleem nu ff tijdelijk verholpen.
                      Ik zal de bladluis de komende maanden dus wat beter in de gaten gaan houden.

                      verder viel mij op een qurelia plek op last te hebben van spuugbeestjes.
                      zie ook: http://www.tuinadvies.be/dieren_schuimbeestje.htm
                      Wist eerst niet wat het was, maar naar onderzoek op internet ben ik er achter gekomen dat je deze dus relatief eenvoudig herkend aan de klodders witte spuug op je planten.
                      Morgen zal ik dit van de planten verwijderen, door het eraf te spuiten, halen.
                      Verder heb ik gelezen dat dit gelukkig geen grote plaag is, wel loop je risco dat het scheutje waar ze zitten misvormd of slechter gaat groeien, dus verwijderen kan geen kwaad.

                      Verder zagen de planten op de gurealia plek er een beetje slapjes uit, onderste bladeren waren al geel, en kleur van de planten groen, niet donker groen, maar ook niet heel erg licht groen.
                      Vermoed hier dus gewoon een tekort aan voedig en mischien water, tis warm geweest de laatse 2 dagen, de planten die er nu 2 weken staan zagen er beter uit dan de planten die 1 week stonden, dus kennelijk moeten die laatste planten nog ff flink gaan wortelen zodat ze wat meer vocht krijgen.
                      Zaterdag gaat het weer regenen, dus maak me voorlopig kwa vocht nog ff geen zorgen.

                      Ik zal morgen ff wat foto,s uit de tuin posten, mischien dat men ook gelijk ff naar me blad probleem kan kijken, maar ondanks dit blad probleem zien ze er verder gezond uit.
                      Ik zal ook proberen foto,s van 1 van de gurealia plekken te gaan maken.

                      Comment


                        #26
                        Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                        foto,s uit de achtertuin:
                        IMG_9859.jpgIMG_9862.jpgIMG_9864.jpgIMG_9861.jpgIMG_9860.jpgIMG_9866.jpgIMG_9865.jpgIMG_9863.jpg

                        Comment


                          #27
                          Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                          mooie fotos
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...verslag-*2010*

                          Comment


                            #28
                            Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                            Pic Update 1 van de gurealia plekjes.
                            Noot: Foto,s zijn iets meer dan 2 weken geleden genomen.
                            Attached Files

                            Comment


                              #29
                              Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                              Vandaag nog even op de gurealia plekjes geweest, echter zien weinig vooruitgang, sommige planten strekken enorm, andere blijven klein en geen van alle hebben mooie zijtakken.
                              Ik vermoed ondervoeding, zal deze week eens flink gaan bijmesten met koemest en compost, en dan maar hopen op een flinke regen bui.


                              Bijgaande dit bericht wat pic update,s van de achtertuin.
                              Attached Files

                              Comment


                                #30
                                Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                                staan vreed droog daarzo op je guerilla in de palle zon denk dat ze volop wortel aant maken zijn en daarom bovengronds niet veel doen als ze eenmaal water hebben gevonden schieten die je wel om de oren hoor. ook de buurplant concurentie zal ze parten spelen. grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X