Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Orange Skunk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Orange Skunk

Dank je, ik dacht het is nu nog te koud en het licht is toch niet goed om ze voor de vensterbank te zetten, dus ik zet ze hier een 2/3 weken in en dan mogen ze wel naar buiten, april gaan de andere 9 de ontkiemingsfase in. hopelijk ook een beter kastje bouwen. hoger breder, extra fan, betere lamp, thermo/hydro meter.
    niks geen carbon filter, dan kan ik lekker elke ochtend wakker worden met de geur van marie jane

Comment

dat ziet er mij een doodgewone bureau lamp uit,
      dus een halogeenlamp...
      is niet goed voor je plantjes .

Comment

Comment

Leuk dat je vader zo reageerd, en die spaarlamp of TL wat beter is voor de voorgroei is de moeite waard.

Succes.

Blowsterke
          Enjoy life, it is to short.

Comment

Kan iemand mij vertellen of de lamp met de volgende gegevens geschikt is?
            Philips
            Genie
            WW 827
            E27 ES 8000h
            420 lumen 60mA
            is 420 lumen genoeg? want ik lees op internet dat er 2500 nodig is enzo. dat is wel per m^2. en ik heb maar een heel klein oppervlak.
            thnx

Comment

Nou ik geloof er niet meer in. de ene is bruin geworden, de ander heeft een of ander sliertig organisme er over heen.
              over 2 weekjes opnieuw beginnen dan maar
              beter voorbereiden, meer licht, andere bodem, kleinere potjes.

Comment

Voorbereiding is de helft van het werk he Paultjoew, maar struikelen een must om vooruit te raken. Ik denk wel dat je hier en daar wat hebt bijgeleerd/-gepraat om volgende ronde beter te kunnen aanvangen.

Grtz $iR
                sigpic

Comment

4 nieuwe toch maar vast ter ontkiemen gelegd. eentje heeft al een piepklein worteltje er uit steken dus die heb ik met het puntje van het zaadje naar beneden in de grond gezet, klein beetje grond er over heen, en er staan de komende 18 uur 2 lampen op.
                  ontkiemen in een glaasje water op de verwarming gedaan.
                  ben nu beetje aan t knutselen met wat blauwe ledjes die ik nog had, hang ik er denk ik gewoon bij, kan geen kwaad lijkt mij.
                  Nog van uit de tijd dat ik mijn xbox had omgebouwd, ledjes alles. mooie is dat ik dat dus ook gewoon op de 12V van de computer die fan aandraait kan aansluiten.

Het vervelende is dat ik 5 dagen per week van 9 tot 18 op school zit en dus weinig tijd met mn plantjes door kan brengen. Als er iets fout gaat kom ik daar soms pas uuuuren later achter.
                  Vanochtend nog 2 in de grond gestopt, punt naar beneden. Denk dat als ik thuis kom de laatste ook ontkiemt is. Vandaag naar de gamma nog even een 2700k en een 6100k spaarlamp halen om bij mn normale spaarlamp te hangen.
                  Dat zijn de goede kleurcodes toch?
                  Last edited by paultjoew; 25 March 2010, 14:38.

Comment

zou eerst maar eens ff 2x 18watt of 15 watt tl lampen halen, kleurcode 33 of 640 (basic cool white)

Comment

Ja daar zit ik ook over na te denken, heb die 2 andere lampen nog niet gekocht. Heb in ieder geval het gevoel alsof deze spaarlamp niks uitvreet bij die planten.

Comment

ik heb 2 keer 35w sl 2000 lummen per stuk werkt echt goed

Comment

Even bij de gamma geweest, 2 x 18W 33 gehaald. staan al boven de plantjes te branden. Kast is ook bijna af. 70x40x40cm ongeveer. Grondlaag verf staat te drogen.
                          Attached Files

Comment

Vanaf nu mag je ze al gewoon voor de ruit zetten hoor, er is 13.5u licht buiten dus genoeg om ze te doen groeien...
                            Grtz

Comment

Ah dat is leuk om te horen. Maar ik ga deze 4 een tijd onder deze lamp houden en na volgend weekend laat ik de andere zaadjes ontkiemen en die gaan dan gelijk in de serre.
                              Misschien dat ik de kast die ik nu bouw nog ga uitbreiden zodat ik er 1 plant in kan grootbrengen.

Comment

Nja binnen hier en enkele dagen heb je 14u licht en dat volstaat =D

Comment

Bezig...
                                X