Orange Skunk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • paultjoew
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2009
    • 88

    #31
    Re: Orange Skunk

    Dank je, ik dacht het is nu nog te koud en het licht is toch niet goed om ze voor de vensterbank te zetten, dus ik zet ze hier een 2/3 weken in en dan mogen ze wel naar buiten, april gaan de andere 9 de ontkiemingsfase in. hopelijk ook een beter kastje bouwen. hoger breder, extra fan, betere lamp, thermo/hydro meter.
    niks geen carbon filter, dan kan ik lekker elke ochtend wakker worden met de geur van marie jane

    Comment

    • Ready Set Grow
      Retired
      • Jan 2010
      • 796

      #32
      Re: Orange Skunk

      dat ziet er mij een doodgewone bureau lamp uit,
      dus een halogeenlamp...
      is niet goed voor je plantjes .

      Comment

      • paultjoew
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Nov 2009
        • 88

        #33
        Re: Orange Skunk

        ja ik hoorde vandaag dat ik beter een spaarlamp kan gebruiken.
        morgen maar één halen, hopen dat dat zo'n universele aansluiting is.
        Vandaag heeft mn vader de growbox ontdekt. Hij vond het toch leuk gedaan en vroeg of een studie installatietechniek niet iets voor mij was en hij kon me introduceren bij KLM en Imtech.
        Had eigenlijk verwacht dat ie woedend zou zijn.

        Comment

        • blowsterke
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Dec 2009
          • 311

          #34
          Re: Orange Skunk

          Leuk dat je vader zo reageerd, en die spaarlamp of TL wat beter is voor de voorgroei is de moeite waard.

          Succes.

          Blowsterke
          Enjoy life, it is to short.

          Comment

          • paultjoew
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Nov 2009
            • 88

            #35
            Re: Orange Skunk

            Kan iemand mij vertellen of de lamp met de volgende gegevens geschikt is?
            Philips
            Genie
            WW 827
            E27 ES 8000h
            420 lumen 60mA
            is 420 lumen genoeg? want ik lees op internet dat er 2500 nodig is enzo. dat is wel per m^2. en ik heb maar een heel klein oppervlak.
            thnx

            Comment

            • paultjoew
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Nov 2009
              • 88

              #36
              Re: Orange Skunk

              Nou ik geloof er niet meer in. de ene is bruin geworden, de ander heeft een of ander sliertig organisme er over heen.
              over 2 weekjes opnieuw beginnen dan maar
              beter voorbereiden, meer licht, andere bodem, kleinere potjes.

              Comment

              • SirSmokeAllot
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2008
                • 1968

                #37
                Re: Orange Skunk

                Voorbereiding is de helft van het werk he Paultjoew, maar struikelen een must om vooruit te raken. Ik denk wel dat je hier en daar wat hebt bijgeleerd/-gepraat om volgende ronde beter te kunnen aanvangen.

                Grtz $iR
                sigpic

                Comment

                • paultjoew
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2009
                  • 88

                  #38
                  Re: Orange Skunk

                  4 nieuwe toch maar vast ter ontkiemen gelegd. eentje heeft al een piepklein worteltje er uit steken dus die heb ik met het puntje van het zaadje naar beneden in de grond gezet, klein beetje grond er over heen, en er staan de komende 18 uur 2 lampen op.
                  ontkiemen in een glaasje water op de verwarming gedaan.
                  ben nu beetje aan t knutselen met wat blauwe ledjes die ik nog had, hang ik er denk ik gewoon bij, kan geen kwaad lijkt mij.
                  Nog van uit de tijd dat ik mijn xbox had omgebouwd, ledjes alles. mooie is dat ik dat dus ook gewoon op de 12V van de computer die fan aandraait kan aansluiten.

                  Het vervelende is dat ik 5 dagen per week van 9 tot 18 op school zit en dus weinig tijd met mn plantjes door kan brengen. Als er iets fout gaat kom ik daar soms pas uuuuren later achter.
                  Vanochtend nog 2 in de grond gestopt, punt naar beneden. Denk dat als ik thuis kom de laatste ook ontkiemt is. Vandaag naar de gamma nog even een 2700k en een 6100k spaarlamp halen om bij mn normale spaarlamp te hangen.
                  Dat zijn de goede kleurcodes toch?
                  Last edited by paultjoew; 25 March 2010, 13:38.

                  Comment

                  • snaaps
                    Retired
                    • Jun 2009
                    • 181

                    #39
                    Re: Orange Skunk

                    zou eerst maar eens ff 2x 18watt of 15 watt tl lampen halen, kleurcode 33 of 640 (basic cool white)

                    Comment

                    • paultjoew
                      Expert Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2009
                      • 88

                      #40
                      Re: Orange Skunk

                      Ja daar zit ik ook over na te denken, heb die 2 andere lampen nog niet gekocht. Heb in ieder geval het gevoel alsof deze spaarlamp niks uitvreet bij die planten.

                      Comment

                      • boeman
                        T.H.C. Master
                        MemberLucky Member
                        • Feb 2010
                        • 518

                        #41
                        Re: Orange Skunk

                        ik heb 2 keer 35w sl 2000 lummen per stuk werkt echt goed

                        Comment

                        • paultjoew
                          Expert Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2009
                          • 88

                          #42
                          Re: Orange Skunk

                          Even bij de gamma geweest, 2 x 18W 33 gehaald. staan al boven de plantjes te branden. Kast is ook bijna af. 70x40x40cm ongeveer. Grondlaag verf staat te drogen.
                          Attached Files

                          Comment

                          • Ready Set Grow
                            Retired
                            • Jan 2010
                            • 796

                            #43
                            Re: Orange Skunk

                            Vanaf nu mag je ze al gewoon voor de ruit zetten hoor, er is 13.5u licht buiten dus genoeg om ze te doen groeien...
                            Grtz

                            Comment

                            • paultjoew
                              Expert Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2009
                              • 88

                              #44
                              Re: Orange Skunk

                              Ah dat is leuk om te horen. Maar ik ga deze 4 een tijd onder deze lamp houden en na volgend weekend laat ik de andere zaadjes ontkiemen en die gaan dan gelijk in de serre.
                              Misschien dat ik de kast die ik nu bouw nog ga uitbreiden zodat ik er 1 plant in kan grootbrengen.

                              Comment

                              • Ready Set Grow
                                Retired
                                • Jan 2010
                                • 796

                                #45
                                Re: Orange Skunk

                                Nja binnen hier en enkele dagen heb je 14u licht en dat volstaat =D

                                Comment

                                Bezig...