Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

    emile die witte blad punten is overvoed ik had dit ook zo lang het wit blijft is het nog geen ramp maar bij 3 van me 4 planten is dat bruin geworden en op gaan krullen op passen dus met voeding ik zouw gewoon nog paar dagen water blijven geven en daarna als ze naar voeding gaan verlangen voeding gebruiken peace god

    Comment


      #92
      Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

      @theGod.
      Heb 2 keer voeding ene keer gegeven. verder niet.

      Ben nu terug van een weekend hard leren in leiden.
      En moet zeggen dat me ouders ze goed hebben verzorgd.
      Me stam Bij ivory blijft maar groeienb en groeien en groeien
      Ze groeien allemaal eigenlijk mooi.

      Bij 1 plant. die in de vollegrond staat heb ik gele bladeren gespot.
      Ik denk zelf dat dit door de zon komt. dus verbrand door de zon.
      Heb ze niet laten wennen tjah.
      Ik vroeg me af of jullie mij konden bevistegen dat dit verband it?
      Ik zal morgen ff foto's plaatsen ze staan er mooi bij.
      Dit is week 6.

      Ciao amigis

      Comment


        #93
        Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

        Tijdje verder alweer.

        Ruim 1 week na het fimmen.

        hier staan me plantjes.
        The bom haalt het wel.
        Had die perongeluk toen die in 6 L bak stond laten vallen midden op z'n koppie.
        De rest staat er goed bij.
        Iets verbrand blad door de hoge zon uren. Denk ik.

        check ze
        Attached Files

        Comment


          #94
          Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

          Lieve Emile

          In jou aarde zit genoeg voeding maak je is niet zo druk je planten zien er goed uit.
          Als je een vlekje ziet of verkleuring geen paniek zo snel gaat jou plantje niet dood hoor.
          Voeding hebben planten pas nodig als alle voeding uit de aarde op is en dat duurt heel lang
          Minimaal 3maanden en dan pas gaan je voeden .
          P.s beste stel je jou vragen hier in jou draatje dan kan iedereen hier antwoorden en dan kan jij het
          beste antwoord hier zelf uit kiezen en gebruiken.


          Groetjes bella
          God was never on your side..

          Comment


            #95
            Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

            oke,
            Dankje bella.
            Ik zal wel ff afwachten.
            Moet ook weer snel nieuwe foto's maken. Want me plant staat er al veel volelr bij
            Me batterije van toestel meot ik ff opladen en opalder eerst kunnen vinden.

            Dan komen er weer leuke foto's

            Comment


              #96
              Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

              het blijft mooi he als je ziet hoe snel zoon zaailing zich tot een boom weet te groeien. succes toegewens en hopen op het goede weer dit jaar.

              Comment


                #97
                Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

                @Stafford, jah gaat heel snel

                Ben alleen binnenkort 2 maanden weg. en dan Geeft de watercomputer mij planten 1x per dag water...
                en heb daar nu een vraagje over.
                Ik heb een water systeem door de tuin aangelegt en deze uitterraard ook langs mijn plantjes.
                Zoals jullie hebben gelezen staan er 2 planten in de vollegrond en 3 in speciekuipen.
                speciekuip 70liter 50 liter en 40 liter.
                Me planten zijn nu ongeveer 50 cm of iets groter.
                Hoeveel liter water zou ik ze moeten geven per dag, als ik weg ben?
                Kan niet de een minder of meer geven dan de ander.

                Een tijdje geleden heb ik ze gefimt... tjah helaas niks
                Eentje heef 2 hoofstammen gekregen want die had ik per ongelukt gefimt.
                Kan ik me andere 4 planten ook nog toppen?
                Zijn nu 50 cm en op node 9.


                Thanks.

                Comment


                  #98
                  Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

                  Het watergeven in die 1.5 maand heb ik al geregeld...
                  Ik ga de planten watergeven tot het water net uit de drain gaten komt.
                  Dan check ik hoeveel water ik ze heb gegeven en geef dan om de 3/4 dagen deze hoeveeleheid.
                  opmerkingen of tips hierover zijn altijd welkom.

                  Ik heb een heletijd geen foto's gemaakt. Dit kwam ten eerste omdat me zus de camera van haar had meegenomen
                  Tjah helaas. Toen maar andere camera gezocht, en dan zie je naatuurlijk dat de batterije op zijn.
                  Maar nu toch maar foto's gemaakt. Ze staan er mooi bij. Ze zijn nu in week 10.

                  De plantjes hebben beetje last van de insecten en vooral vna de luizen denk ik.
                  Zie her en der aangevroten blad en gaatjes er in. Deze luizen zijn van het climmop over gesprongen naar mijn plantjes.
                  Want het klimmop zit er helemaal vol mee. Dus ik ga vanavond ff klimmop en me plantjes bespuiten.

                  De gaatjes komen door de insecten of gewoon door de wind wondjes, toch?

                  Het klopt ook dat de oudste blaadjes nu al beetje doodgaan?


                  Als er dingen ana me plant zijn die ik niet heb gezien of iets... mag je het altijd melden

                  Hier wat foto's dan maar.
                  Attached Files
                  Last edited by Amili; 18 June 2010, 12:27.

                  Comment


                    #99
                    Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

                    Hallo allemaal,

                    Me plantjes doen het verschrikkelijk goed met dit mooie weer.
                    2 dagen geleden hele grote wilden hagel en regen bui gehad, maar ze staan nog steeds gezond er bij.
                    Bij 1 plant heb ik het gevoel dat de aarde weinig water opneemt.
                    Ik geef deze plant nu dagelijks 2 liter(deze staat telkens ontzettend droog, misschien door het warme weer.) maar na 1 liter water komt er al water uit de drain gaten.
                    deze plant staat in 45L pot. Iemand enig idee hoe komt?


                    Ik ga 3 juli op ''vakantie''. Ik ga namelijk werken in het buitenland, in Lanzarote.
                    Voor hoelang?
                    Geen ideee... Tot het werken daar ophoud of tot dat ik me plantjes kan oogsten.

                    Hier wat piccas dan maar
                    Ze zijn nu in begin week 12(vanaf ontkiemen)

                    Ciao ciao
                    Attached Files
                    Last edited by Amili; 2 July 2010, 11:42.

                    Comment


                      Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

                      goeie avond,

                      Ik zit nu al lekker ruim 1 week in spanje en ben lekker aan het genieten van het mooie weer.
                      Ik hoorde dat het weer in Nederland er vandaag niet zo vrolijk uitzag.
                      En voor een paar van me plantjes was het gevold dat ze nu een paar takken missen
                      Me vader verzorgt op het moment me plantjes en ze doen het zeer goed. Iets te goed in zijn ogen.
                      Me planten zijn nu rond de 1 meter 50. Ze groeien dus bijna boven de schutting uit.


                      Deze week zal ik even een paar foto's er bij zetten. Ben zelf erg beniewd.

                      Comment


                        Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

                        Hopelijk niet te veel schade opgelopen door het weer hier.

                        Zijn wel mooie struikjes (stuiken ondertussen), spijtig dat buiten in vollegrond hier geen optie is. Zou dat ook wel willen in mijn tuintje.

                        Grtz Trix.
                        sigpic
                        Trixters kweekje

                        Comment


                          Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

                          over je verhaal van dat er water onder uit je pot loopt:
                          ik geef mijn planten eerst 0,5 liter water en een uur of anderhalf uur later 2 liter...
                          de wortels gaan open staan van de halve liter en nemen daarna dus alle 2 liter op!
                          hoop dat jij (of je pa op dit moment er wat aanhebt...

                          grtzz flitspaal
                          I ain't going nowhere, untill I done it all!

                          Comment


                            Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

                            @ trix, Jah afgelopen week hebben een paar plantjes wat takkies minder.
                            Tjah me pa heeft weinig tijd alleen savonds dus ben blij dat ie ze zo goed verzorgd.

                            @Flitspaal, Thanks voor de tip ik zouw me pa wel inlichten

                            Hier wat mooie foto's
                            Je kan het misschien niet zo goed zien.... Maar ze zijn nu 1.5 meter hoog en 1 meter breed
                            Hier wat piccas....

                            Keeep on GROING BABY!

                            Comment


                              Re: 5 x WW (Fem) potten--> Vollegrond

                              Goeie ochtend,

                              IK ben na 7 weken in Lanzarote te zijn geweest gister weer terug gekeerd.
                              Toen zich ik tot schik mijn plantjes.
                              De 2 in de volle grond zijn bijna 2.5 meter hoog en ze zijn samen 3 meter breed

                              De3 in de potten hebben te weinig water gehad of te weinig voeding...
                              1 daarvan in nogal kaal de 2de iets minder en de 3de staat er wel goed voor.

                              Helaas heb ik nu geen foto's omdat de camera's hier even niet zijn.

                              Mijn plantjes groeien 50 cm boven de schutting uit.
                              Ik wil dit liever niet. Wat kan ik hier aan doen? Gewoon bovenste stuk er af knippen?
                              Hebben jullie nog tips/ suggesties laat ff weten aub.

                              Groetjes Emile

                              Comment


                                Geniet nooit met mate !

                                Comment

                                Bezig...
                                X