Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2 x White Widow & 3 x Lowryder #2

Gisteren 1 plant al naar binnen gehaald. Deze was aan z'n eind, misschien zelfs al iets eroverheen. Maar da ander staat hopelijk nog een weekje (of 2).
    Ik zal van het weekend ff wat foto's maken van de geknipte plant, deze hangt bij mijn schoonouders dus daar moet ik ff langs.

Comment

Waaraan zie je dat de plant over zijn eind is gegaan??

Mijn ww vertoont nu nog maar 5% bruine draden... Ik ga hem vandaag maar klieven misschien dat ie daardoor de laatste ruk gaat geven
      Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

Comment

@amateur: Ik houd meestal aan dat 75% van de haartjes bruin moet zijn voordat je oogst. Die van mij waren allemaal bruin, dus tijd om te knippen.

Afgelopen weekend even op bezoek geweest bij de schoonfamilie in het mooie Brabantse land.
        Zij hadden 2 Powerplants in de achtertuin staan en het was tijd om te snoeien ( Er was al een paar keer toprot verwijderd en het weer word niet beter).
        De planten:
        IMG_0172.jpgIMG_0171.jpg
        Een topjes en de gesnoeide delen:
        IMG_0175.jpgIMG_0173.jpg
        En een paar uurtjes later was alles geknipt:
        IMG_0181.jpgIMG_0177.jpg
        En het knipafval en mijn deel ( Voor wat hoort wat )
        IMG_0184.jpgIMG_0179.jpg

Comment

Nice
          Das een hoop opbrengst. petje af...
          Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

Comment

waarom knipt iedereen eerst zijn oogst voor het drogen?

Comment

Ik knip de oogst eerst grof, grote blad verwijderen.
              Daarna hang ik het op en als het droog is knip ik nette topjes.
              Bij deze wat pics om wat mensen lekker te maken:
              IMG_0187.jpgIMG_0186.jpgIMG_0189.jpg
              Dit is de PP van afgelopen weekend, plus eigen de kweek van een vriend (ook PP) waar ik nu ook m'n laatste WW heb hangen (de ander hangt bij de schoonouders maar die krijgen visite voor een week dus heb ik de WW maar even ergens anders neergehangen).
              Gisteren heb ik m'n laatste WW geknipt, deze begon slap te hangen (dus ik was waarschijnlijk iets te laat). De opbrengst:
              IMG_0188.jpg

Als alles straks netjes geknipt is zal ik de opbrengst nog even wegen en wat pics schieten.
              Gisteren een klein topje van de PowerPlant geproefd, dezelfde plant als uit het Brabantse land komt, heerlijk. Hij moet nog iets verder drogen, was een beetje scherp in de mond, maar het beloofd een prima wietje te worden.
              Last edited by Mert; 19 October 2010, 10:23.

Comment

Ah dat wordt klote hoor knippen als die bladeren verschrompelt zijn ik wens u succes

Wel een mooie oogst
                NLX outdoor kweek 2011
                Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

Soww wat en geur zal er in je kamer hangen zeg oho maar flinke oogst hoor

suc6 met drogen

Groetjes bella
                  God was never on your side..

Comment

@Bella Het is gelukkig niet mijn kamer/zolder Ze hangen bij een kennis, meeste wat er hangt komt ook uit zijn eigen tuin. En een deel uit Brabant, en 1 deel is dan mijn eigen WW.
                    @Wierie Vorig jaar heb ik voor het drogen de toppen kort geknipt en dat was een kolere werk. Ik hoop nu dat het zo uitdroogt zodat ik het meeste er gewoon uit kan plukken. Maar we gaan het zien, het is ook pas de 2e kweek voor mij. Als het niet bevalt knip ik de volgende keer weer alles kort.

Comment

Zo, eerste oogst is helemaal geknipt en droog. De PowerPlant uit Brabant heeft mij 58 gram opgeleverd. Toch snel verdient met een middagje knippen.
                      Foto's volgen nog. Deze week de WW knippen en wegen.

Comment

En? Was het nu gemakkelijker om na het drogen de resterende blaadjes er af te halen of toch liever als de toppen nog vers zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
                          En? Was het nu gemakkelijker om na het drogen de resterende blaadjes er af te halen of toch liever als de toppen nog vers zijn?
                          Nou, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik knip van mezelf al redelijk commercieel (dat hoor ik althans vaak). En ik had van deze PP de takken meegenomen die ik zelf heb geknipt (een deel). Dus een klein beetje bijknippen was voldoende.
                          De WhiteWidow word een ander verhaal. Deze heb ik ook zelf geknipt maar vanwege haast heb ik 1 plant afgeraffeld. Ik verwacht hier dus meer te moeten knippen.
                          Wel heb ik de indruk dat als je het zaakje droog knipt je toch sneller een topje of wat kristallen eraf knipt, of deze vallen er makkelijker af omdat het zaakje al redelijk droog is.
                          Maar ik denk, en dat is puur voor het gemak, dat ik de volgende keer alles knip voor het drogen. Dan hoef ik na het drogen alleen topjes te knippen en kan het de kast in.

Wel nog een vraag: Is bewaren in de vriezer aan te raden? Blijft het dan "verser"? Ik hoor van de een dat het juist super goed gaat en de ander zweert bij het bewaren in een luchtdichte zak of wekpot.

Comment

Voor zover ik heb begrepen wordt het knipafval in de vriezer gegooid zodat je later de kristallen er gemakkelijker af kan halen en worden de toppen gecured in wekpotten (zodat je de eerste twee weken nog dagelijks even een kwartiertje kunt luchten).

Comment

Je moet maar eens wat experimenteren met invriezen , bij grote oogst vries ik altijd enkele onsjes in en die kan ik dan bovenhalen wanneer het mij past .
                              zorg ervoor dat je opgeslagen wiet lucht-,licht- en drukvrij opgeslagen wordt
                              en mijn toppen (opbouw is niet compact) gaan voor het curen de vriezer in.

je zult wel iets toepasselijk vinden en hierbij is je vraag ook beantwoord ,
                              bepaalde wiet kun je invriezen

bij het ontdooien zet het cureproces zich in en zal het wat sneller zijn weerga vinden.

Comment

Zo, en nu de laatste post waar iedereen natuurlijk op heeft zitten, liggen, hangen, rollen en misschien wel op de kop staan te wachten!
                                De opbrengst:
                                Eerst de Powerplant uit Brabant:
                                IMG_0201.jpg
                                58 gram droog gewicht.
                                Mijn eigen Whitewidow (Langzaam gedroogt):
                                IMG_0202.jpg
                                43 gram, droog gewicht.
                                En de WhiteWidow die in het ketelhok heeft gedroogd bij de schoonouders:
                                IMG_0204.jpgIMG_0208.jpg

Voor volgend jaar staat i.i.g. de BigBang van de Greenhouse in de planning en ik heb nog 4 WhiteWidows liggen. Dus we gaan er weer wat leuks van proberen te maken. Misschien dat er ook een microkweek bij komt, maar dat ligt eraan of ik een geschikte ruimte kan vinden.

Om af te sluiten de complete oogst bij elkaar:
                                IMG_0207.jpg

Bedankt voor alle reacties en tips! En tot volgend jaar.

[Edit] Mochten jullie nog behoefte hebben aan macro shots laat het even weten dan pak ik de dSLR nog even uit de kast
                                Last edited by Mert; 22 November 2010, 16:22.

Comment

Bezig...
                                X