Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek Deens zaad 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Buitenkweek Deens zaad 2011

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt Angel, of dat ik me onduidelijk uitgedrukt heb.

Een kopie van Denen is prima alleen hangt het er wel vanaf bij wie je ze in holland koopt (zuivere kopie).

Wanneer je ze uit Denemarken haalt ben je daar in ieder geval 100% zeker van

Comment

ik zwijg verder
      anders had ik moeten zeggen dat jouw zaden niet goed waren en ik vertik het normaal tegenstrijdige feiten te zeggen

grtz angel777
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

1 is er alweer wat groter, de ander word een microplantje volgens mij

De andere 2 heb ik buiten op een hoop grond ergens neergegooid, mischien worden het wel mooie planten haha.

Comment

Wat een schitterende foto, super.

Comment

Nou bedankt zeg!

Ik heb trouwens het idee dat mijn plantje ietwat langzaam groeit, kan dit komen door de tuingrond?

Hier is wel meer mee mis haha,

En kan dit onkruid veel kwaad?

Ik heb er hier ook een zooi van gehaald, zijn dit ''de'' stekblokken?

Comment

Elk plantje groeit verschillend, heb ook 2 van dezelfde soort staan. De een is bijna een half keer zo groot als de andere nu....
              En een PP is een derde in hoogte van de grootste plant.

Comment

Jou "tuingrond" zit vol planten resten. Bij de afbraak daarvan wordt o.a. stikstof gebonden.
                Daarom groet je plantje waarschijnlijk niet. Waarom gebruik je geen zaai/stekgrond, en daarna goede potgrond?

Steenwol stekblokken zijn geen goed idee als de planten later in aarde moeten.
                Neem liever Jiffy7 of zaai/stekgrond.

Grtz, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

verstand komt met de jaren
                  wijsheid duurt langer
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Dus ik kan stekken ook in zaai/stekgrond plaatsen?
                    Dan kan ik toch nog wel wat stekkengel op de stam doen toch?

Comment

zou ik zeker doen, dat versnelt de vorming van wortels door je stekken.

Persoonlijk ben ik niet zo'n aardestekker ... liever steenwolblokjes (die later gewoon in aarde gaan en na de kweek netjes apart afgevoerd worden). Voornaamste reden dat ik steenwol gebruik is het gemak van steriliseren (grote hobby is stekgrootte minimaliseren en dan komt op een gegeven moment ultraschoon werken om de hoek kijken).
                      Bij gewone stekken heb ik geen speciale voorkeur voor steenwol, jiffy of stekgrond, alles werkt (hell je kan ze zelfs in een potje water zetten als het moet...duurt wat langer alleen).
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                      X