vale 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ceBep
    Retired
    • Jun 2009
    • 4745

    #376
    Re: vale 2011

    Net ff de schoongemaakte wond gesealed met kaarsvet en nu maar afwachten....

    Comment

    • meijneke
      Advanced Stoner
      Member
      • May 2011
      • 74

      #377
      Re: vale 2011

      brokelt dat er niet af (kaarsvet) als die stam heen en weer gaat trouwens ????

      Comment

      • ceBep
        Retired
        • Jun 2009
        • 4745

        #378
        Re: vale 2011

        Een hele dikke laag breekt af ja, maar hier zit een dunne laag omheen.
        Mocht het eraf gaan krijgt ze een nieuwe,ik houd het gewoon in de gaten. Andere optie is het gedeelte wegknippen, dat is de laatste optie.
        Nu proberen we het zo maar weer eens.....

        Comment

        • Damn nice
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 595

          #379
          Re: vale 2011

          Zo he vale! tijdje niet gekeken want je was op vakantie, maar je bent weer lekker bezig zie ik! wat een toppen en kleuren in jou tuin, jammer van de rot..

          DIe HL gaat goed zeg, mooie dikke top! gehoord dat we een redelijk droge nazomer gaan krijgen met goede temperaturen, heeft laatste dagen redelijk goed gedaan, en hope op meer! desnoods een simpel kasje kope/ in elkaar knutselen zodat de plant iig droog blijft? paar tientjes kunnen die massive top van veel kut weer weerhouden..

          Jou Red Escape is trouwens echt een pracht! echt heel erg mooi, snap dat dat je lieverlings is,, zoveel mooie kleuren en ziet er goed uit. vind zelf de gekleurde ook prachtig, en had op het laatste moment nog 3 red escapes gezet,, maar wsl zulle dit geen dikke toppe worde.. zijn ook zaden van hjm dus ik hoop, en neem aan dat deze ook dezelfde kleureigenschappen hebben als jouwes.. dus dat worden een aantal zaden van een prachtig soort!

          keep on going man ziet er goed uit!

          Comment

          • HJM
            Wicked Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2010
            • 3714

            #380
            Re: vale 2011

            Neem liever Lackbalsam (wondpasta) ipv kaars vet. Zelf gebruik ik ook wel koude entwas.

            Chloor is erg giftig voor planten, maar lokaal met een (schuur) sponsje de botrytis nekken, werkt prima.
            Maar je kan ook boenen met een sterke oplossing van Topsin M, Halamid en zelfs jodium.

            RE is echt escaped van de bak, en wat een mazzel is dat !!!

            Succes, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment

            • ceBep
              Retired
              • Jun 2009
              • 4745

              #381
              Re: vale 2011

              Ff een kleine kanttekening aan de chloor, zie het artikel:
              http://www.scientias.nl/chloor-houdt...mmelvrij/15973

              Comment

              • limburg
                Retired
                • Aug 2010
                • 503

                #382
                Re: vale 2011

                jammer van die stam rot man en jah ik heb ook van 2 bcn diesels van mij 2 hoofdttoppen kunnen weg knippen ook vol met top rot gvd is echt kut zomer man

                Comment

                • SirSmokeAllot
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2008
                  • 1968

                  #383
                  Re: vale 2011

                  zomer??? waar...???
                  Kga alvast niet investeren in wijn uit het jaar 2011...

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment

                  • KrisChronic
                    Big Bongmaster
                    • May 2011
                    • 382

                    #384
                    Re: vale 2011

                    Oorspronkelijk geplaatst door vale
                    Ff een kleine kanttekening aan de chloor, zie het artikel:
                    http://www.scientias.nl/chloor-houdt...mmelvrij/15973
                    Werkt dit ook op onze schatjes?
                    Zou wel een goede oplossing zijn voor preventie iig.
                    En qua rot...
                    Ik denk dat heel wat mensen daar op dit moment last van hebben.
                    Heb mijn schatjes vorige week een teldor behandeling gegeven maar evengoed blijf ik nu topjes met rot tegen komen.
                    Lijkt bijna of de teldor behandeling het juist erger maakt.
                    Maar ja zwaar klote dat je met rot zit en voor iedereen met rot in de schatjes.
                    Hopen dat het beperkt blijft de aankomende maand en dat we die kut piet paulusmas goeie nazomer krijgen.
                    Maar krijg steeds meer het idee dat ie ons blij blijft maken met dooie musjes.
                    Suckses verder Vale

                    Greetzz

                    Comment

                    • belladonna
                      Guru of all Growers
                      Lucky Member
                      • Aug 2008
                      • 10674

                      #385
                      Re: vale 2011

                      Leven ze nog vale door al die regen?
                      God was never on your side..

                      Comment

                      • ceBep
                        Retired
                        • Jun 2009
                        • 4745

                        #386
                        Re: vale 2011

                        Nazomer.... ik geloof er niet meer in, eerder in een moesson.
                        Maar wat je doe je eraan???? Hopen op het beste!!

                        Ik zou geen chloor gebruiken als middel tegen rot op cannabis. Beetje sarcastisch uitgelegd maar ik zie het zo: een roos rook je niet, dus daarop zal het minder kwaad kunnen dan op een "consumptiemiddel".

                        @bella:
                        Zoveel regen hebben we de laatste dagen niet gehad, dus ze leven nog

                        Nu wel hevige onweer en regen, maar gaat wel weer over....denk ik

                        Comment

                        • KrisChronic
                          Big Bongmaster
                          • May 2011
                          • 382

                          #387
                          Re: vale 2011

                          Zit weer wat in Vale.
                          Maar stel dat die schadelijke stoffen de schimmels tegengaan dan raken diezelfde schadelijke stoffen toch uitgeput zeg maar.
                          bedoel daarmee dat ze dan bijna weg of opgenomen zijn.
                          Dit met t oog op dat er in kraantjes water ook iets chloor zit en dat drinken we ook gewoon toch.
                          Hypotetisch dit allemaal,maar toch het zou leuk en goed zijn als het niet schadelijk is .
                          En vond het niet sarcastisch hoor Vale.
                          Je heb daar gewoon wel gelijk in.

                          Greetzz

                          Comment

                          • SirSmokeAllot
                            Super Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2008
                            • 1968

                            #388
                            Re: vale 2011

                            Denk je dat de plant het volledige chloor zou opnemen door steel of blad?
                            Als ik me niet vergis is chloor ook een sporenelement en hebben onze plantjes 0.0000000...% ervan nodig. Zelf zou ik het ook niet doen, maar in geval van nood... En ergens kan ik Kris zn argumenten wel volgen.
                            Heb je de biddy getest vorig jaar? En anders horen we het misschien dit jaar he.

                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment

                            • Gonzo
                              Senior Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2010
                              • 894

                              #389
                              Re: vale 2011

                              ziet er weer goe uit ondanks het weer

                              jammer van de stam rot maar zie dat je er druk mee bezig ben

                              succes hoop dat ze er door heen komt
                              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                              Comment

                              • ceBep
                                Retired
                                • Jun 2009
                                • 4745

                                #390
                                Re: vale 2011

                                Chloor hebben ze niet nodig idd, de takken/toppen zullen wel schade oplopen, maar in plaats van afknippen probeer ik dit eerst ff...ik heb niks anders en ga het ook niet kopen!
                                Eén hobby is mij gepermitteerd door de directie hier, maar ik moet het binnen de perken houden, want anders........uit met de pret!!!!

                                Biddy Early is vorig jaar gekaapt door de popo's en dit jaar heb ik er geen staan, $ir.



                                In verband met het slechte weer controleer ik mijn locatie/planten vaker. In de HL zaten 2 of 3 zeer kleine bruine blaadjes, dus de rot is onderweg. Scherp in de gaten houden dan maar....
                                Foto´s van vandaag:

                                HL hoofdtop
                                Staat sinds week 28 in de bloei, dus zit op waterdieet!



                                RE zijtopjes




                                En als laatste een sfeerimpressie van de hoofdtop van de RE

                                Comment

                                Bezig...