Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x the church buitenkweek 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x the church buitenkweek 2011

Meten van kou?
    Sorry bangman, maar heb je ook maar enig benul waar ik het over heb?
    Ik heb het over het meten van de pH- en EC-waardes van je voedingswater!
    Maar blijkbaar dacht jij tot nog toe dat ik het over de temperatuur had ofzo...
    Maar prima, als je niet wilt leren over wat voor omstandigheden je planten het fijnst vinden, blijf dan maar lekker op de gok experimenteren, want ik krijg het gevoel dat ik tegen een muur zit te praten.
    Veel succes ermee verder en veel plezier met de oogst.

@ Purple Haze: Ben een beetje paranoïde aangelegd (iets dat erg zeldzaam schijnt te zijn onder smokers... ), daarom wacht ik tot nadat mijn oogst helemaal klaar is voordat ik foto's plaats. Heb alleen maar een telefooncamera, dus de foto's zullen sowieso niet van spectaculaire kwaliteit zijn, maar ze geven wel een goed idee van hoe groot die bomen zijn geworden. Als ik ze de volle 8 weken bloei kan geven heb ik nog zo'n ruime 4 weken te gaan, maar goede kans dat ik iets eerder al aan de bak moet als ik toprot constateer. Dan nog knippen, drogen... Waarschijnlijk post ik de foto's en het uiteindelijke resultaat dus ergens in november.

@ vale: Tuurlijk werkt dat ook. Je kan ze zelfs ergens in een bos neerzetten, er zo'n 4-5 maanden niet meer naar omkijken en dan teruggaan om te oogsten (mits niemand ze heeft opgemerkt). Ook op die guerrilla-manier zal er ongetwijfeld wel wat vanaf komen. Maar ik dacht dat dit een forum was waar je kan komen voor tips om je oogst te optimaliseren (of de smaak, whatever je maar belangrijk vind). En om dan de luie, goedkope manier aan te gaan raden alsof het de beste manier is terwijl je daar geen enkel wetenschappelijk bewijs voor hebt (en ja, biologie en chemie zijn wel degelijk wetenschappen) vind ik helemaal voor een mod wel erg belachelijk. Dat je dat voor jezelf genoeg vindt heeft niemand wat mee te maken behalve jijzelf, maar om het onervaren kwekers aan te raden is niet op zijn plaats. bangman vroeg om hulp om bepaalde problemen te voorkomen (zoals de vergeling en de paarse, necrotische bladeren). En de juiste apparatuur en voeding maken het veeeeeeele malen gemakkelijker om dit soort problemen te voorkomen.
    Dat je het geen exacte wetenschap vindt, tsja, er zijn ook genoeg Christenen (en aanhangers van andere geloven) die geneeskunde, of zelfs natuurkunde geen exacte wetenschap vinden. Betekent echter niet dat ze gelijk hebben. Maarja, natuurlijk geef je er niets om wat ik vind. Net zoals je niks om feiten geeft. En ook al probeer je mensen te schofferen die wel hun intelligentie en de wetenschappelijke feiten gebruiken om hun oogst te maximaliseren, toch wens ik je een goede oogst en veel rookplezier toe.
    Last edited by Hash Head; 27 September 2011, 20:43.

Comment

Sorry typefoutje zat op mijn iPod en zal er wel langs getypt hebben, natuurlijk weet ik wel wat ph is, al ben ik het met vale eens . Wel heb ik een vraagje hoe duur is zo'n setje ongeveer?
      Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

Comment

@ Ben een beetje paranoïde aangelegd....

Dat blijkt wel, paranoia heeft niks met blowen te maken, maar meer met je persoonlijkheid.........zelf dacht ik meer aan "Verbale agressiviteit en niet aflatende vijandigheid" welke kenmerken van een andere aandoening zijn, maar ik ga niet persoonlijk worden, want ik ben een mod en geen lid van het menselijk ras !
        Last edited by ceBep; 27 September 2011, 23:27.

Comment

Denk dat ie dr thuis niet opmocht..
          Nare manier van schrijven heeft ie..

Comment

Helaas heeft vale als moderator nog een andere "functie" hier: gewoon lid.
            Het kleine verschil zit, zoals sommige misschien hebben opgemerkt in de kleur waarin hij zijn berichten achterlaat.....ik heb namelijk wel degelijk verschil in mijn taak als medewerker van het forum en mijn bijdrage aan het forum als gewoon lid. Call me onzinnig of belachelijk, maar laat mijn moderatorschap er buiten!

Dus ff in het groen om het officieel te maken:

Ik zie geen aanleiding om leden persoonlijk "aan te vallen" als zij niet eens zijn met jouw meningen, iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij/zij voor juist bevindt!
            Het woord advies zegt het al, het is niet bindend! Moeten moet je hier al helemaal niks, je mag je mening ventileren. De reden waarom iemand hier aanwezig is, is zijn/haar reden en überhaupt niet om professioneel te kweken als daar geen behoefte aan is!

Jouw toon is van dergelijke aard dat ik meen dat je wel een stapje terug mag doen qua uitlatingen naar leden!
            Indien je deze waarschuwing onterecht vind kun je er altijd een melding van maken naar de admins!

M.v.g.
            vale, de moderator!

Comment

hallo het gaat heel slecht met plant 4 zal ik deze oogsten deze week of heeft dit nog geen nut en kan ik dan net zo goed proberen er nog iets van te halen.

ik denk haast dat deze dood aan het gaan is. en dan kan ik net zo goed deze week oogsten nu het nog mooi weer is, wat denkn jullie
              Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

Comment

Als je Hesi geeft dan is dat niet nodig je moet wel bloei en fosfor + geven dit verlaagd je ph met ongeveer 1 tot 1.4 ikzelf doe nog een beetje ph - erbij. Gebruik je de hele hesi lijn? Ik wel zie mijn verslag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                  @ Ben een beetje paranoïde aangelegd....

Dat blijkt wel, paranoia heeft niks met blowen te maken, maar meer met je persoonlijkheid.........zelf dacht ik meer aan "Verbale agressiviteit en niet aflatende vijandigheid" welke kenmerken van een andere aandoening zijn, maar ik ga niet persoonlijk worden, want ik ben een mod en geen lid van het menselijk ras !
                  LOL!!!!

Moet jij nodig zeggen. Het eerste wat je mij in dit topic meteen voor de voeten gooide is dat ik blijkbaar een idioot ben omdat ik een buitenkweek via de wetenschappelijke methode aanpak. Sinds je allereerste reactie in dit topic heb je nog niks anders gedaan dan mij én mijn adviezen schofferen.
                  Compleet terecht uiteraard. Volgens jouw theorieën zijn buitenplanten namelijk compleet andere planten dan binnenplanten die niet dezelfde voeding, pH en EC prefereren als binnenplanten. Dus als ik dan met wetenschappelijke feiten aan kom zetten, dan moet IK wel de idioot zijn.

Ga maar eens terug in dit topic. JIJ was degene die deze discussie een hele nare wending gaf met de toon die je vanaf je allereerste reactie hier tegen mij aansloeg. Ik heb niks anders gedaan dan mezelf verdedigen tegen een mod met een power-trip.

En natuurlijk is advies niet bindend. Maar wat voor nut heeft het om om advies te vragen (en te blijven vragen) als je niet van plan bent om er iets mee te doen? Dan kun je net zo goed zelf blijven aanmodderen, met als bijkomend voordeel dat je geen andere mensen frustreert wanneer je hun adviezen in de wind blijft slaan en in twijfel blijft trekken. Daarom ook dat ik klaar ben met advies geven in dit topic (en wellicht op dit hele forum, na deze nare, persoonlijke aanval door een mod, en een waarschijnlijke ban door vale nadat ik hem in deze post de waarheid voorschotel, dat kunnen mensen namelijk nooit uitstaan).

Lekker boeiend in wat voor kleur je typt. Je bent een mod met weetikhoeveel posts. Als jij iets zegt zullen zeker 90% van de members het zonder twijfel voor waarheid aannemen, ook al kraam je de grootste onzin uit en zegt een "doodgewone" member wel de waarheid. Daarom zou een mod veel verantwoordelijker moeten zijn met wat hij post dan andere members. Maar als ik je antisociale, egocentrische en megalomane persoonlijkheid een beetje goed heb ingeschat, zul je daar ook wel geen boodschap aan hebben. Dat is natuurlijk ook de reden dat je mij moet hebben. Ik praat niet met ontzag en eerbied tegen je, maar zoals ik tegen ieder ander persoon op dit forum zou praten die mij disrespectvol aanspreekt, om de doodsimpele reden dat je voor mij zeer zeker niet meer voorstelt dan de rest (wat mensen die zichzelf als "gezag" zien vrijwel altijd wel schijnen te denken).

Als admins en andere mods het normaal vinden hoe je tegen mij hebt gesproken in dit topic kunnen jullie wat mij betreft allemaal ergens in zakken (en jullie begrijpen waarschijnlijk wel wat). En natuurlijk zullen je "collega's" je nooit afvallen. Ik weet uit ervaring achter de schermen dat een mod-team altijd een verenigd front is, zelfs als de mod in kwestie eigenlijk een gigantische douchebag is (had zelf ook een paar van die "collega's" die eigenlijk nooit mod hadden moeten worden).

Blijkbaar moet je ook nog leren wat her verschil is tussen een mening en een feit. Een mening is dat ik je een naar mannetje vind die (iig op dit forum) veel te vol is van zichzelf omdat iemand die jou waarschijnlijk zelfs nog nooit persoonlijk heeft ontmoet toevallig bereid was om je tot mod te bombarderen. Een feit is dat de wortels van de wietplant bepaalde stoffen verminderd actief kunnen opnemen als de pH zich buiten het optimum van de absorptiecurve bevindt (voor bloeiende wietplanten is dat een pH van 5,7-5,8). Hopelijk maakt dit het wat duidelijker voor je.

Na de ban die ik nu waarschijnlijk krijg wordt het uiteraard onmogelijk om nog foto's te plaatsen, dus het spijt me, maar die zal ik jullie waarschijnlijk schuldig moeten blijven. Ik kan het nu eenmaal niet verkroppen om me door een cyberbully als vale te laten schofferen zonder er iets van te zeggen.

PS Sla de psychologische gevolgen van blowen er eens op na. Paranoia is één van de eerste die in IEDERE lijst wordt opgesomd (en is vooral bij beginnende blowers veel voorkomend, net zoals de lachkick en de vreetkick), en daarom dat ik er een geintje over maakte. Maarja, ík ben natuurlijk de idioot...
                  Last edited by Hash Head; 6 October 2011, 05:15.

Comment

Maar wel een idioot met schijnbaar mooie foto's..
                    Vergeet vale ff en doe ons een plezier, plaatsen dos picturos !!

Comment

Bezig...
                    X