Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bangmans vollegrond kweek 2012

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bangmans vollegrond kweek 2012

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen

    Zoals bij iedereen begint het bij mij ook weer te kriebelen. Daarom ga ook ik dit jaar weer een kweek opzetten.
    Dit jaar ben ik beter voorbereid dan vorig jaar maar natuurlijk is weer alle hulp welkom.

    Ik heb een paar weken terug 5 kuilen gegraven, hier het gele zand uit gehaald en het oude zand gemengd met champignonmest, beendermeel en kalk en daarna weer terug gegooid.

    Verder heb ik zojuist 12 purple widow zaadjes (sjamaan, regulier) besteld bij azarius. (er ging nog wel iets mis met het betalen. ideal werkte niet helemaal goed. maar goed ze zijn als het goed is onder weg.

    Verder ga ik nog 3 northern lights(RQS) 1 frisian dew (Dutch passion) en 1 white widow (seedsman) bestellen bij wiedzaadjes .nl

    Dan wordt het plan:
    - 5 a 6 purple widow zaadjes ontkiemen. Hier 2 vrouwtjes uit zoeken. Deze gaan in de volle grond. Mochten er mannetjes bij zitten dan ga ik deze bij een kennis neer zetten om stuifmeel van af te halen.
    -Rond 15 april ga ik 1 nl 1 frisian dew en 1 white widow ontkiemen. Deze gaan ook in de volle grond.
    - Ik ga ze allemaal toppen wanneer ze daar aan toe zijn.
    - Verder ga ik nog proberen stekken te maken om deze guerilla te zetten. Hiervoor heb ik een klein kasje gehaald bij de action (3 euries)
    - 1 purple widow ga ik vaker toppen en deze komt op een soort van scrog omdat deze in de diepte niet zo veel ruimte heeft maar in de breedte wel.
    - Ik ga niet verduisteren. Omdat ik hoop/verwacht dat het flinke bomen worden en dan een best wel grote constructie nodig heb. Daarom heb ik ook gekozen voor kort bloeiende planten.
    - Uiteindelijk ga ik met het gewonnen stuifmeel de planten bestuiven en zo tot verschillende kruisingen komen.
    - Hopen op een lekker opbrengst

    Al mijn spots liggen op het zuiden en hebben heel de dag door direct zonlicht. Wel zijn ze zichtbaar vanaf de weg maar wanneer de mais hoog genoeg is is dit probleem ook opgelost

    Ik ga gebruik maken van de nagenoeg complete hesi-lijn.


    Wel vraag ik me nog af of de wortelstimulator een goede toevoeging is anders laat ik deze er uit.

    Allemaal veel succes, en veel plezier met het doorlezen van mijn verslag
    Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

    #2
    Re: bangmans vollegrond kweek 2012

    Als ik het me goed herinner groeit wiet harder dan mais. Houd je daar rekening mee?
    Succes!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: bangmans vollegrond kweek 2012

      ja inderdaad wiet groeit harder als mais, maar toch wel goed plan wat je van plan bent, maar ik denk niet dat het slim is om daar neer te zetten als je het ziet vanaf de weg mais is natuurlijk heel anders als wiet en.. als mensen het zien tjaa ik denk dat je plantjes dan binnekort wegzijn of net voordat jij wilt oogsten komen er paar andere mensen oogste maar wel nice

      Comment


        #4
        Re: bangmans vollegrond kweek 2012

        Weer een probleem aangedragen wat geen probleem is. Mais wordt tot ongeveer half juni besproeid tegen onkruid: dus het is niet wijs om voor die tijd te zaaien of te planten. Na half juni is de mais zo doorgeschoten dat je wietplanten dat nooit meer inhalen.

        Comment


          #5
          Re: bangmans vollegrond kweek 2012

          Ik geef jullie allemaal gelijk. Maar tot aan de weg is nog een meter of 50 a 75 en aangezien ik in een dorpje woon en het niet een druk begane weg is, maar een auto of 12 per uur, hoop ik dat het niet herkend wordt.

          Een kennis van mij woont aan de rand van het dorp en deze had vorig jaar ook meerdere planten staan op nog geen 3 meter van de weg en zonder zicht belemmering. En deze heeft ook rustig kunnen oogsten. Hopelijk zijn ze mij ook zo goed gezind.

          Ter reactie op xtreme, het is dus wel mijn plan om al aanzienlijk eerder te gaan planten. Over een paar dagen komen mijn zaadjes aan en dan ga ik ook vrij snel ontkiemen.

          nogmaals de vraag, is het verstandig om wortelstimulator van hesi te gebruiken of is dit niet nodig bij een buitenkweek
          Last edited by bangman; 29 March 2012, 15:51.
          Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

          Comment


            #6
            Re: bangmans vollegrond kweek 2012

            Als je denkt dat je planten bestand zijn tegen uitwaaierend of uitvloeiend landbouwgif dan moet je dat gewoon doen. Wortelstimulator is alleen nodig in de ogen van de producent en de wederverkopers.
            Maar als je wil kweken naar de normen van de voedingsleverancier dan wil ik je wel op weg helpen:
            Bio Nova Roots,
            Bio Nova Grond,
            Bio Nova Zym
            Bio Nova X-cel
            Bio Nova The missing link
            Bio Nova PK13/14.
            Voordien moet je per plant een kuil van 1 m3 uitgraven en die vullen met 25 zakken van 40 liter AllMix: op die manier haal je zelfs van lowryders 5 kilo droog per plant.
            Last edited by Xtreme; 29 March 2012, 19:02.

            Comment


              #7
              Re: bangmans vollegrond kweek 2012

              Ja pas toch maar goed op met dat landbouwgif, ik ken ook iemand die ongeveer hetzelfde heeft geprobeerd en zijn plantjes waren snel dood hoor! Maar ik weet niet hoe het er bij jou uitziet natuurlijk, probeer ze in ieder geval niet te dichtbij die mais te zetten. Maar als het wel is gegaan voor je vriend zal het hopelijk bij jou toch ook lukken!
              En Xtreme, is wortelstimulator dan overbodig volgens jou? ook binnen?
              Veel succes gewenst in ieder geval bangman!!

              Comment


                #8
                Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                Wortelstimulator is alleen nodig in de ogen van de producent en de wederverkopers.
                Ik had mijn Northern Lights te nat staan en daar zat slechts iets van een draadje aan.
                Toen heb ik deze rhizotonic (canna) gegeven en daar zat na een week een wortel gestel aan zo groot als het plantje.
                Werkt het soms wel op een beschadigd wortelgestel? of komt dat gewoon door de overgang van zaai en stekgrond of het minder water geven?
                Nu wil ik niet iemand de les lezen die veel meer verstand heeft van gras dan ik maar ben wel nieuwsgierig.
                Last edited by Ayrton S; 3 April 2012, 16:33. Reden: rhizotonic

                Comment


                  #9
                  Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                  Te nat zorgt sowieso voor rottende wortels, en slechte ondergrondse groei. Minder water geven / bijna droge grond zorgt bij mij altijd voor een wortelexplosie. De plant gaat dan op zoek naar water met zijn wortels, dus die moeten dan wel groeien. Een licht beschadigd wortelstelsel groeit ook harder net na de beschadiging, wat dus enigszins die groei die jij noemt kan verklaren. Buiten de hormonen om dan. Maar te nat is altijd slecht! Beter laat je het iets te droog worden
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                    Ik had met de zaai en stek grond wat moeite om aan te voelen hoe nat het stond.
                    Nu behandel ik haar idd als een cactus.

                    Comment


                      #11
                      Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                      ok het plan is iets veranderd na jullie commentaar en aangezien ik gratis voeding gekregen heb van een kennis.
                      nu ga ik alleen bloei en enzymen van hesi halen, en dan heb ik fosfor plus nog staan.
                      ik verwacht mijn purple widow zaadjes morgen binnen te krijgen deze ga ik dan kiemen op vrijdag.
                      Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                      Comment


                        #12
                        Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                        tot nu toe zijn er 4 van de 5 ontkiemd en deze heb ik gistermiddag in potjes gedaan. en hiervan denk ik er al 3 te zien.
                        Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                        Comment


                          #13
                          Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                          ze zijn alle 4 mooi boven de grond, nu het er maar 4 zijn wordt het hopen op minimaal 2 vrouwtjes anders gaan er nog een paar mee met de volgende ronde.

                          1 zaadje wil dus nog niet ontkiemen en het heeft me wat te lang geduurt. heeft iemand een manier waarmee je het zaadje misschien nog kunt laten kiemen?? , als ware het een laatste poging?????
                          Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                          Comment


                            #14
                            Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                            Ik las een tijd geleden iets over de zaadhoes afvijlen. Zelf heb ik het ook weleens gedaan bij lastig kiemende sativas. Maar dat is echt een longshot, weinig kans op slagen. Neem een vergrootglas en een nagelvijl en vijl het puntje waar je wortel uit komt, een klein beetje open. Zo hoeft je wortel niet zo hard te duwen om de zaadhoes open te krijgen. Maar nogmaals: ik kan niets garanderen. Dikke kans dat het niet meer lukt. Maar een paar dagen tussen de watten kan ook een boel goed doen. Sommige zaadjes zijn gewoon wat trager. Dat wilt vaak zeggen dat de plant die er uit komt ook niet 100% gezond is. Dus de keuze blijft aan jou
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                              hallo

                              niet veel te melden. het gaat goed en ik dacht het word wel eens tijd voor een fototje
                              IMG_8107[1].jpgzoals je ziet is het bijna tijd om over te potten.

                              dit was het weer over ong 2 weken komen de andere soortjes ook
                              Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                              Comment

                              Bezig...
                              X