Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

    Korting op 420shop
    Dit is een vervolg op mijn eerdere kweekverslag van 2010, in dat verslag kun je ontzettend veel en diverse informatie halen.


    INLEIDING:

    Ik heb vorig jaar bij DCF (Deense Zaadbank) UK08xDanish Gold (09) gekocht en er een zadenkweek mee gedaan.

    Er bleven 3 moeders over die alle drie bestuift zijn geweest met het mooiste mannetje.

    Moeder 1, moeder 2 en moeder 5 hierna in dit verslag te noemen M1 M2 M3.

    M1 heeft wat minder zaad geproduceerd vanwege een bodemprobleem maar heeft hierdoor wel bewezen sterk te zijn.

    M2 is met glans door de zomer gekomen en heeft het meeste zaad geproduceerd.

    M3 heb ik laten staan tot en met 6 december 2010, het heeft enorm gevroren tot aan minus 10 graden.

    Er zijn van deze planten ook stekken gemaakt en deze zijn binnen onder 600Watt afgebloeid, ze waren na 6 weken 12/12 klaar en hebben ook de warmte heel goed doorstaan.

    Begin januari 2011 heb ik wat testzaad laten ontkiemen en buiten gezet in een balkon plantenbak, deze zijn in begin januari opgekomen en ze hebben tevens de vorst doorstaan van ongeveer minus 6 graden.

    De planten hebben diverse stress-testen gehad zoals extreme kou, extreme warmte, foute bodem, 24 uur licht en M1 M2 M3 en de vader hebben absoluut geen herma eigenschappen laten zien. Tevens is er geen enkele sprake geweest van top rot.

    De mannen laten vroeg in juni reeds hun ballen zien en de dames laten ongeveer
    4 weken later dan de mannen hun vrouwelijke eigenschappen zien.
    Ik wil dit jaar zien of dat wederom zo is.

    De vrouwtjes zijn voor een zaadloze kweek (sensimillia) reeds eind augustus klaar om geoogst te worden.



    HET DOEL VAN DEZE KWEEK:

    Van de 'januari balkon bak' heb ik gisteren de mooiste 4 van deze in 10 liter emmers overgepot waarvan eentje het koppie heeft laten hangen. Van de overgebleven 3 zal ik zien of er 1 hiervan een mannetje is, deze zal ik dan een autoflower soortje laten bestuiven.
    Ik wil namelijk een (strenge) vorst bestendige autoflower ontwikkelen en zal daar dan in 2012 mee door gaan.
    Tevens van deze 3 hoop ik dat er 1 vrouwtje bij zit die ik dan kan gebruiken om een gefeminiseerde zadenkweek te doen dit jaar. Ik ga haar dus omtoveren tot een mannetje.
    Het omgetoverde vrouwtje mag dan van iedere groep M1, M2 & M3 het mooiste geselecteerde vrouwtje bestuiven.

    Tevens wil ik dan van het echte mannetje, die ik wil gebruiken voor de autoflower, een 2e vrouw van de M3 groep bestuiven waarmee ik dan ook zal verder gaan in 2012.

    Groetjes EOG
    Last edited by Willempie; 5 April 2011, 15:41.

    #3
    Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

    veel succes alvast
    dit blijf ik nog wel 'n tijdje volgen
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #4
      Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

      Leuke run !! Top.

      Succes, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #5
        Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

        Leuk hoooor!!

        succes

        Comment


          #6

          Comment


            #7
            Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

            amai, dit is wel een heel heftig plan ! ik ben benieuwd hoe het verder gaat !!

            veel succes

            chrs
            --------------------------------------------
            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
            ik voel me een geurillaboer

            Comment


              #8
              Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

              Het is natuurlijk prachtig dat er een vorstbestendige soort is. Maar het grootste voordeel bestaat naar mijn oordeel dat de planten bij extreme onverwachte vorst niet het loodje leggen. Voorwaarden voor een voorspoedige groei blijven natuurlijk voldoende licht en voldoende hoge temperaturen. Ik vermoed dat het meeste rendement bij dit type zaden zal worden behaald in een kas. Er zijn zat mooie maartse dagen, waarbij in een kas de temperatuur aardig kan oplopen. Als ze 's-nachts geen optater krijgen bij een forse temperatuurdaling dan kun je inderdaad veel vroeger beginnen. Een mooie stap voorwaarts, maar planten laten groeien en bloeien onder winterse omstandigheden dat lijkt me nog een brug te ver.
              Nochtans, het is en blijft een heel verdienstelijk experiment. Succes verder.

              Comment


                #9
                Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

                Bedankt voor jullie reacties!

                Begin juni, wanneer de uitverkoren man zijn ballen laat zien, wil ik een autoflowersoortje klaar hebben staan.

                In 2012 wil ik een werken aan een AF soort met de volgende feno:

                #1: Zeer vorstbestendig
                #2: Autoflower eigenschappen
                #3: Grote weerstand tegen ziekten zoals toprot
                #4: Stealth eigenschappen, ik bedoel in open natuur, door gekleurde bloemen (zoals bijvoorbeeld bij de blueberry) minder opvallend

                Welke autoflower zal hiervoor het meest geschikt zijn?

                Ik wil echter wel voorkomen dat het van die kleine stokjes worden waar maar 5 gram wiet vanaf komt. Het moet wel een sterk verbeterde AF soort zijn.
                Op zich vindt ik die Big Devil v2.0 er wel interessant uitzien qua omschrijving en met name dan om de lengte waarmee ze adverteren, je moet echter maar afwachten of het ook zo is. Ik wil daarop dus geen jaar verliezen in geval de specs waarmee ze adverteren bullshit is.

                Daarnaast heeft die big devil niet de blueberry-achtige kleuren.

                Dus wie weet wat waar te koop of te ruil? en/ of wie heeft interesse om voor dit verslag zaaddonor te zijn met een AF soortje die het best aan mijn wensen voldoet.

                Als je wilt kan ik je terug doneren met een hoeveelheid van mijn zaad die ik in dit verslag gebruik

                Comment


                  #10
                  Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

                  Ik heb thans 3 Big Devils en 2 Automatic Mary's na 3 weken ontkiemen en voorgroei op de vensterbank inmiddels 2 weken in mijn foliekas staan. Het was overgebleven zaad van vorig jaar. Gelet op het geringe aantal lichturen en de lage temperatuur verwacht ik er niet veel van. Zal morgen een foto in je topic plaatsen. Vorig jaar heb ik ook Big Devils in de kas gekweekt. Tegen alle verwachting in -ik had niet veel fiducie in autoflowers- viel het resultaat niet tegen. Ze werden ongeveer 1 krappe meter hoog. Dit jaar zet ik weer Big Devils -afgezien van de nu reeds verklote zaden- omdat het leuke planten zijn. Ik behaalde ongeveer 50 gram droog per plant. De beloofde anderhalve meter hoogte en een opbrengst van meer dan 100 gram per plant haalden ze dus niet. (zelfs niet in de kas). Bij wietzaadjes.nl staan ze te koop voor zo'n 63 euro per 10 stuks. De zaden zijn afkomstig van is sweed seeds (evenals bij Azarius).

                  Comment


                    #11
                    Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

                    http://www.wietzaadjes.nl/shop/autob...ion-p-711.html

                    Deze autoblueberry mischien?
                    Staat alleen niet aan gegeven hoe hoog ze worden ETC.

                    Comment


                      #12
                      Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

                      Heel intressant EOG, deze ga ik zeker volgen!

                      heb eergister de UK08-09 en de Nadia Regina besteld van Froebanken
                      leuk dat steeds meer mensen gaan tuinieren met de Deense soortjes
                      sigpic

                      Comment


                        #13
                        Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

                        http://froebanken.dcfonline.dk/produ...e95fcbc29ea3ab

                        Comment


                          #14
                          Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

                          Ik denk dat ik met deze 2 vliegen in 1 klap sla

                          http://www.lowryder.co.uk/nl/purple-jems-regular-seeds

                          The Joint Doctor - F7 Mazar x Lowryder




                          Edit: Blijkt dat die Mazar origineel een Afghaanse soort is
                          Last edited by Willempie; 5 April 2011, 21:17.

                          Comment


                            #15
                            Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

                            Hey,

                            Heel interessant project, net zoals afgelopen seizoen, blijf dit zeker volgen.

                            En die Purple Jems lijkt me idd een mooi soortje die de paarse eigenschappen in zich heeft (heb er echter zelf geen ervaring met). Evenwel misschien een minpuntje ivm die Mazar-ouder: ik heb even geleden van iemand met vrij veel ervaring/kennis in genetica gelezen dat Afghaanse ouders vaak leiden tot schimmelgevoeligheid wegens het veel drogere klimaat in Afghanistan.

                            Als je wilt kan ik je zaadjes van een Deense autoflower (CPH-O-Matic) bezorgen tegen begin/half juli, vroeger gaat niet daar ze nu aan een zadenkweek bezig zijn (deze zouden dan wel pas afgebloeid zijn tegen half/eind oktober en moet je't stuifmeel van de man even in de vriezer bewaren). Bestellen gaat moeilijk gaan daar ze zijn uitverkocht, dus bij interesse of als je meer info wilt PM me maar

                            IIg nog veel plezier en succes

                            Teiwaz
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

                            Comment

                            Bezig...
                            X