Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek
blijft ook ff mee kijken (zilverzand) nice idee :p
EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Onvoorstelbaar
Nu zie je dus ook de frustratie die het opwekt als dit gedaan wordt
er zijn er zelfs die dit met trots vertellen hier op het forum http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/18188-onbekende-wiet-kweekje!?p=207376#post207376
Zo zonde als je ziet wat een tijd en moeite je er in gestoken hebt
Hoop niet dat de thc naar je tenen zakt, en je geen zin meer hebt
Blijven je natuurlijk in de gaten houden!
GreetzLeave a comment:
-
inderdaad wat een k*tstreek.. interessant verslag verder.. suc6 verderLeave a comment:
-
Wat een misselijke etter, je planten stelen en dan er ook nog ff gaan zitten schijten....zegt wel iets over de persoon!
Blijf je volgen.Leave a comment:
-
donderdag 7 juli
Even een update over de guerilla, ik ben gisteren wezen kijken.
Alles is weg
Bij een plek vond ik een mensendrol en een andere plek kon ik niet terugvinden, waarschijnlijk totaal overwoekerd door brandnetels.
De plek met de meeste guerilla's hebben we restanten terug gevonden wat aangeeft dat de vogels erg blij zijn geweest met het verwijderen van de brandnetels.
Ze hebben alle plantjes (5 veldjes van 20 stuks) opgewipt om waarschijnlijk bij de lekkere insecten te komen, de slakken hebben de rest gedaan want we waren destijds de slakkenkorrels vergeten.
De Garmin Etrex navigatie met gps pinpointing vond ik ook niet echt eenvoudig, zeker niet omdat de locaties relatief dicht bij elkaar lagen en daardoor de "vlaggetjes" elkaar in de weg zaten op het schermpje.
Ik trek zondermeer de conclusie dat mijn plantjes te klein zijn geweest voor guerilla, zeker in combinatie met eind Mei wanneer ik ze heb uitgezet. Mei is de broed maand en slopen/vreten die vogels echt alles en die slakken zijn dan ook flink bezig.
Conclusie: eerder uitzetten (dit soort kan tegen vorst, dus waarom niet) en indien later uitgezet zullen ze flink groter moeten zijn.
Ik heb er 60 weggegeven aan iemand en leuk om af te wachten hoe het daar mee gaat, evenzo heb ik er ook nog eens 20 weggegeven aan iemand anders.
Ik heb er nog 40 staan in de binnentuin, deze zijn uit de bloei gehaald en groot genoeg voor guerilla v2.0 die ik waarschijnlijk 2x 20 ga uitzetten.
En we gaan natuurlijk nog door met de rest van het project!
Groeten EOGLast edited by Willempie; 7 July 2011, 10:35.Leave a comment:
-
Het januari mannetje staat nu binnen om stuifmeel te doneren.
Ik schraap het stuifmeel alsof het cocaine is van het papier zo het seal zakje in en dan in de koelkast.
Dit stuifmeel gaat gebruikt worden om een aantal Purple Jem vrouwtjes van de jointdoctor mee te bevruchten.
Hiermee gaat voor een deel het nieuwe Arctic Guerilla ras mee ontstaan.Last edited by Willempie; 16 June 2011, 19:48.Leave a comment:
-
Vrijdag 10 juni
De uitverkoren moederplant is naar de kapper geweest en 10 topjes zijn haar afgeknipt.
Zal ongeveer een week of 2 duren voor de wortels voldoende gegroeid zijn om in potten te doen.
Ik heb 2x M1 M2 en M3 staan, totaal 6 planten.
Iedere plant zal zijn eigen stek krijgen die met STS behandeld gaat worden.
De overige 4 stekken, mits ze allemaal overleven, dan wordt 1 stek moederplant en dan mogen de andere 3 in de bloei gaan om dan vervolgens door een Purple Jem mannetje bestoven worden.
Dat Purple Jem mannetje gaat dan ook een aantal dames van zijn eigen soort bestuiven, de overige dames van zijn soort zal door mijn Deense man bestoven worden.
Groeten EOGLeave a comment:
-
Donderdag 9 juni
Leuk dat julie nog volgen en het leuk vinden.
Vandaag de laatste planten uit de kuipen gehaald, deze staan nu onder de lamp op 12/12.
Ik ga hier verder niet verslag van doen, misschien dan nog wel het eindresultaat of wanneer er besloten wordt dat ze toch guerilla gaan óf wanneer er zich bijzonderheden voordoen.
Wél nog even 2 foto's.
De nieuwe potten zijn rozen potten, ze worden op andere wiet-sites ook wel verkocht met mooie namen en vooral duur.
Als je naar de tuin groothandel gaat en om rozenpotten vraagt kun je ze kopen in verschillende hoeveelheden liters en tegen zeer voordelige prijzen.
De rozenpot is een hogere pot dan een gewone pot, je kunt het verschil ook zien op de 2 foto's.
Een zaadplant, anders dan bij een stek, heeft een penwortel en juist dáárom zijn rozenpotten veel beter geschikt dan de gewone die we allemaal kennen.
Dat was hem weer, morgen ga ik stekken maken want er is eindelijk weer ruimte op mijn balkon en ik hoef me niet meer druk te maken want ik heb nog maar 9 planten staan waarvan 1 mannetje.
Het worden er straks wel weer iets meer vanwege het stekken en de purple jems
Maar dan nog blijft het lekker kleinschalig thuis, lucht lekker op!
Groetjes EOGLast edited by Willempie; 10 June 2011, 10:05.Leave a comment:
-
Wat een passie! Machtig verslag!
VredeLeave a comment:
-
Ik volg je nog steeds en ben benieuwd naar de zaden tzt!
Hier kun je er in elk geval al een paar slijten.
Leave a comment:
-
Woensdag 8 juni
De andere kennis is vandaag langs geweest en heeft er 28 meegenomen.
Ik heb er nog 36 over die in de kuipen zitten, deze gaan donderdag naar iemand toe voor een binnenkweek.
Ik ben het in ieder geval kwijt en kunnen we verder met het project.
Ik heb van iedere kuip 2 planten uitgekozen (M1, M2 en M3) deze ga ik laten bestuiven door een januari vrouwtje die ik met STS ga behandelen.
1 probleem, precies vandaag is ze uit zichzelf in de bloei gegaan!
Ik zal dus morgen, wanneer de kuipplanten weg zijn, stekken maken van de STS vrouw en deze wanneer het donker is (nacht) op 6500K LED licht zetten om de bloei eruit te halen.
De moeder die nu dus in de bloei staat zal ik dan ook maar laten bestuiven door het januari mannetje.
De andere zaad-moeder staat stevig in de bloei en heb ik het mannetje 2x per dag het stuifmeel uitgeschud over haar toppen.
Ik heb in de keuken echter een mannetje bewaard uit de kuipen die het vroegste in de bloei is gegaan, hij is klein en heeft veel stuifmeel afgeworpen waar ik niets mee heb kunnen doen, het lijkt echter wel dat hij nu aan het reveggen is.
Misschien laat ik die stekken moeder wel met dit kleine mannetje sexen voor de variatie.
Ik heb nu dus in ieder geval 2 moeders die zwanger worden en dan kan ik de huidige 2 mannen eruit gooien.
Ik zit alleen nog even met mijn Joint Doctors Purple Jems (new strain), hiervan heb ik 10 zaden regulier en heb er enorm veel geld voor neer moeten leggen.
Het is Mazar x Lowryder regulier zaad.
Ik weet niet of het F1 is of niet dus weet niet of een reguliere zadenkweek zinvol is.
Wat ik in ieder geval zeker ga doen is ze kruisen (Mazar x Lowryder) x (UK08 x Danish Gold [EOG 2010])
Er zijn 2 dingen die ik wil bereiken.
Ik wil een Autoflower met de super vorstbestendigheid (-8 C) van mijn Deense soort en ik wil een nieuwe Deense Guerilla maken met de mooie paarse eigenschappen van de Purple Jems.
Dit is ook al eerder uiteengezet in mijn kweekverslag.
Het wordt even puzzelen om een goed kweekschema te maken tesamen met de gefeminiseerde zadenkweek.
Dat was het weer voor vandaag, morgen een update van de binnenkweek en ik denk vrijdag van de stekken die ik moet gaan maken.
Groeten EOGLeave a comment:
-
Dinsdag 7 juni 2011
Vandaag worden veel plantjes uit de kuipen gehaald en in een verhuisdoos door een kennis van mij meegenomen voor een Guerilla uitzet.
Ik schep de plantjes uit met een gewone lepel.
je kunt op de foto's zien dat de zilverzand-laag een heel belangrijke functie heeft, de wortels breken niet af!
In ieder geval veel minder wortelschade dan bij pot/tuin grond.
Onder de zilverzandlaag zie je ook nog de gecomposteerde cocos-vezels.
Vanavond komt er nog een andere kennis wat plantjes gratis meenemen voor een Guerilla.
Ik moet zelf nog even snel 3 mooie exemplaren uitkiezen die ik ga houden voor een zadenkweek.
Nog even de foto's en tot de volgende keer.Leave a comment:
-
dat ziet er lekker uit allemaal. mooie plantjes en zien er gezond uit.
Keep up the good workLeave a comment:
-
ohla, ocharme plantjes wel
! voor de rest beduidende interresante boel hier !!
chrsLeave a comment:

Leave a comment: