EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Willempie
    replied
    Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

Woensdag 1 juni - deel 2

Hier nog even de foto's van de 3 kuipen en de "dode-mannen" en ook nog even een foto van het reserve vrouwtje die met STS behandeld gaat worden.
    Attached Files

Leave a comment:

• Willempie
    replied

Woensdag 1 juni - deel 1

De "januari dame" wil niet meer uit de bloei gaan ze blijft in de bloei, ik kan van haar dus geen stekken meer trekken om daarmee een gefeminiseerde zaden kweek te gaan maken.

Ik vindt het wel bijzonder dat ze extreem vroeg de bloei in is gegaan, nu is dat wel door mij gebeurt om haar in het begin op 12/12 te zetten dmv verduisteren.
    Ik heb haar dan ook maar laten sexen met het januari mannetje die mooie paarse bloempjes heeft.

Gelukkig heb ik nog een reserve dame voor de STS behandeling later deze zomer

Met de planten in de kuipen gaat het goed, iedere dag vis ik er nog steeds nieuwe mannen uit.
    Het gaat met de hand verduisteren beduidend langzamer dan in vergelijking met de binnentuin.
    Die van de binnentuin zijn al weg, guerilla voor een zadenkweek.

Van deze selectie zal ik de mooiste vrouwen selecteren voor een gefeminiseerde zadenkweek.

De overige zal ik weggeven aan vrienden voor guerilla.

Groetjes EOG
    Attached Files
    Last edited by Willempie; 1 June 2011, 18:42.

Leave a comment:

• Willempie
    replied

vrijdag 27 mei

Vandaag een 2 daagse reis afgerond om een guerilla kweekje uit te zetten.

Ik heb er ook een mannetje bij gedaan voor een zaden kweek.

Dat moet flink wat zaad gaan worden als ze niet gevonden worden.
    Attached Files

Leave a comment:

• melosma
    replied

djeez, da is wel nog heel lang eh !

Leave a comment:

• Willempie
    replied

Dear Customer,

Your following order is in treatment in our system:

1x Bresser Duolux 40-1280x Microscope

Unfortunately there is a delay in delivery with your order.
    The estimated shipping date now finally is: 16.08.2011.!!!
    Wat een idioten!

Leave a comment:

• Willempie
    replied

Om het kweekverslag nog interessanter te maken heb ik zojuist een speciale tuinbouw miscroscoop besteld, deze kan tevens met USB aan de computer worden aangesloten.

Het belangrijkste van deze microscoop is dat hij optisch 1280x kan vergroten en volgensmij foto's kan maken.

Als het goed is kan ik met deze vergroting de chromosomen bekijken van een plant en zodoende vaststellen of het een mannetje of een vrouwtje is.

Tevens voor het produceren van gefeminiserrd zaad kun je zo op zoek gaan naar het vrouwtje die het beste hiervoor geschikt is.

Het is voor mij op dat gebied nog allemaal nieuw en kan alle informatie gebruiken en zal het zowiezo met jullie delen hier op het forum

Dit is de nederlandse site betreffende de microscoop die ik heb besteld.
    Ik heb hem natuurlijk niet daar besteld maar in het buitenland, goedkoper én op voorraad

Groeten EOG

Edit: Helaas gaat het een week duren :/
    Last edited by Willempie; 17 May 2011, 16:34. Reden: Helaas

Leave a comment:

• maarten9411
    replied

prachtig project

veel succes zal het volgen

Leave a comment:

• KingOfSmoking
    replied

Ziet er harstikke mooi uit! veel succes!

Leave a comment:

• Willempie
    replied

Maandag 16 mei

Een overzicht:

18 april: Begonnen met zaden in te weken

21 april: de ontkiemde zaden worden ingezaaid

24 april: De plantjes zijn ontspruit en komen boven de grond uit met de eerste lob bladen

30 april: De planten krijgen nu slechts 12 uur licht per dag dmv afdekken

11 mei: De planten zijn groen maar nog geen bloeiverschijnselen. De linkerkant van ieder kuip word met hop behandeld.

16 mei: De planten vertonen nog geen bloeiverschijnselen. In de oksels van de internodes begin ik wel iets waar te nemen.

De planten zijn nu 28 dagen na het inweken, 25 dagen na inzaaien, 22 dagen na opkomen en 17 dagen op 12/12.

Mijn kuipen met planten simuleren goed de echte guerilla natuur.
    Er is net als in het wild veel competitie met andere planten (onkruid) de bodem is arm en zanderig, de diepere bodem is meer vruchtbaar.
    De "zuid"-zijde van iedere kuip, deze plantjes moesten harder groeien (licht strekken) om bij het zonlicht te komen om te overleven ten opzichte van de competitie.
    Veel planten beginnen geel te worden, blad begint af te sterven om zo toch voeding te krijgen. De iets sterkere planten beginnen nu van binnen wat lichter groen te worden.

De sterkste planten blijven groen en zien er goed uit, goed vertakt en stevig.

Nu nog even erachter komen wat de mannen en wie de vrouwen zijn, ik hoop dat het nu echt een beetje snel gaat gebeuren.

Ik denk dat het op deze manier selecteren een uitstekend uitgangspunt is om een guerilla ras met specifieke eigenschappen te perfectioneren.

Groeten EOG
    Attached Files
    Last edited by Willempie; 16 May 2011, 12:37.

Leave a comment:

• michaelvld
    replied

dat heb ik nog nooit gezien. denkt de plant dat het een hopplant is ofzo

groeten

Leave a comment:

• Willempie
    replied

Donderdag 12 mei - Deel 2

Ik heb even een close-up gemaakt van het januari mannetje in de emmer die hopkorrels heeft gehad en zonder verduisteren zijn ballen liet zien.

Ik vond die top zo raar en zie de foto nu.

Zou de Hop de oorzaak zijn ?
    Attached Files

Leave a comment:

• Willempie
    replied

Donderdag 12 mei - Deel 1

Hier even 2 foto's van plantjes die ik uit de selectie heb gehaald.

Je kunt op de foto van de wortels mooi het zilverzand zien zitten.
    Attached Files

Leave a comment:

• Willempie
    replied

Woensdag 11 mei - Deel 4 van 4 delen vandaag

De planten in de kuipen staan er goed bij.

Ik heb ze gisteravond (dinsdagavond) bladvoeding gegeven omdat onder hun potjes een laag zilverzand zit en daar zit geen enkele voeding in.

Ik heb gisteren tevens wat potjes uit de bodem gehaald, het wortel systeem zag er goed en onbeschadigd uit.
    De laag zilverzand doet zijn werk goed.
    Ook vandaag zijn de plantjes die ik er gisteren uitgehaald heb niet slap.

Ik heb gisteren een Hop-brouwsel klaargemaakt en een dag laten trekken.

Ik ga nu van iedere kuip met planten de linkerzijde met de hop-drap bestrooien.

Doel hiervan is om vast te stellen of hop daadwerkelijk invloed heeft op het mannetje en zo zijn ballen gaat laten zien of niet.
    De controle groep zullen de rechter kanten van iedere kuip zijn.

Ik doe dit omdat mijn januari plantjes in de 2 emmers de ene man zijn ballen heeft laten zien nadat ik hop-korrels gestrooid had en dat terwijl hij niet verduisterd werd.

Ik heb dit keer echter kokend water gebruikt, ik weet echter niet of dat de fytohormonen afbreekt, dus mischien geen goede actie geweest en dan zou ik het later nog eens moeten gaan testen met hopkorrels die met lauw water zijn getrokken.

We gaan het zien.

Groeten EOG
    Attached Files
    Last edited by Willempie; 11 May 2011, 23:28.

Leave a comment:

• Willempie
    replied

Woensdag 11 mei - Deel 3

De januari planten - 2

Het mannetje in de emmer met ballen heeft een hele rare top, ik weet niet of dat met die hop te maken heeft.

Met het vrouwtje is er weinig bijzonders ze staat er goed bij.
    Attached Files

Leave a comment:

• Willempie
    replied

Woensdag 11 mei - Deel 2

De januari planten - 1.

De vrouw in plantenbak staat in de bloei en wordt niet meer verduisterd, ze moet reveggen.
    Wanneer ze weer normaal is zal ik haar aftoppen en later een aantal stekken maken, vervolgens zal ik haar iets later met STS gaan behandelen om van haar een mannetje te maken.

Je ziet in ieder geval op de foto dat het een mooie en echte dame is.
    Attached Files
    Last edited by Willempie; 11 May 2011, 23:25.

Leave a comment:

Bezig...