Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

    Dat ziet er zeker niet slecht uit! kan al niet wachten tot dit vrouwtje in bloei komt. Ze heeft bij mij al wel wat achterstand opgelopen dus we zulle wel zien hoe het verloopt! mss dak ik ze eind juni wel verduister dat ze een mooie bloeitijd hebben en ergens rond eind augustus begin september kan oogsten. maar laat ze voorlopig maar groeien! Post maar regelmatig wat fotos, altijd fijn om naar te kijken!

    grtz
    Ignorance is bliss

    Comment


      #17
      Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

      hey kurkentrekker
      ja ziet er lekker uit he.
      ik zal je zeker op de hoogte houden zal je om de zoveel dagen wat foto,s stuuren dat je vast kunt genieten an wat jou te wachten staat
      denk dat dat inderdaad wel goed idee is ja om beetje die tijd te gaan verduisteren

      iedergeval heel veel succes

      greetzzz martis

      Comment


        #18
        Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

        Fotoupdate:

        Royal Dwarf

        Men plantjes doen het in mijn ogen goed, dwarf gaat de derde week van de bloei in. Ik geef nog altijd terra flores 5ml op 1l water en ik zie geen tekort alsook geen tekens van overvoeding. Heb een klein mini provisoir serretje tegen regen en luchtvochtigheid en het gaat zeer goed!
        IMG_0824.jpgIMG_0823.jpgIMG_0820.jpgIMG_0817.jpgIMG_0819.jpgIMG_0818.jpg

        heb LST (low stress training) gebruikt om de lager gelegen toppen van de plant meer zon te geven, heb een stadstuintje en de plantjes hebben maar van 9-17 direct zonlicht!

        Special Queen

        The Queen heeft er een groeispurtje opzitten en groeit elke dag zeer goed
        IMG_0828.jpgIMG_0826.jpgIMG_0829.jpgIMG_0830.jpgIMG_0827.jpg

        tijd om te fimmen?
        ik wil dit wel eens proberen, want deze plant kan tot 2,5m hoog worden als ik me niet vergis!

        Grtz
        Ignorance is bliss

        Comment


          #19
          Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

          Special Queen zojuist gefimt!
          IMG_0835.jpgIMG_0837.jpgIMG_0834.jpgIMG_0836.jpgIMG_0831.jpgIMG_0833.jpgIMG_0832.jpg
          Hopen dat ze goede resultaten vertoond!

          Grtz
          Ignorance is bliss

          Comment


            #20
            Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

            Oorspronkelijk geplaatst door kurkentrekker View Post
            Fotoupdate:

            Royal Dwarf

            Men plantjes doen het in mijn ogen goed, dwarf gaat de derde week van de bloei in. Ik geef nog altijd terra flores 5ml op 1l water en ik zie geen tekort alsook geen tekens van overvoeding. Heb een klein mini provisoir serretje tegen regen en luchtvochtigheid en het gaat zeer goed!
            [ATTACH=CONFIG]72044[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72045[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72046[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72047[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72048[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72049[/ATTACH]

            heb LST (low stress training) gebruikt om de lager gelegen toppen van de plant meer zon te geven, heb een stadstuintje en de plantjes hebben maar van 9-17 direct zonlicht!

            Special Queen

            The Queen heeft er een groeispurtje opzitten en groeit elke dag zeer goed
            [ATTACH=CONFIG]72053[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72052[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72051[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72050[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72054[/ATTACH]

            tijd om te fimmen?
            ik wil dit wel eens proberen, want deze plant kan tot 2,5m hoog worden als ik me niet vergis!

            Grtz
            Ik geef in groei en bloei 3ml op 50cl. van wanneer zou ik best stoppen me terra vega? ik geef 2,5ml Groei en 2,5ml bloei op 50cl. hebben nu ongeveer 1kleine week witte haartjes

            Comment


              #21
              Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

              Vanaf dat je de eerste witte haartjes ziet kan je overschakelen. Dat heb ik toch gedaan!

              grtz
              Ignorance is bliss

              Comment


                #22
                Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

                heb ook 3 royal dwarfjes staan. khou je in het oog

                Comment


                  #23
                  Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

                  Hmmm ze shmellen lekker in het zonnetje ^^ . kan het kwaad dat ik hem besproei met voedingswater , kwil hem tgevoel geven dat soms ook eens regent, of zou ik dit best laten omdat het in de top blijft hangen?
                  Veel groene groeten
                  Fretn

                  Comment


                    #24
                    Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

                    in de laatste weken van de bloei zou ik dit zeker niet doen omdat je dan een hoge luchtvochtigheid creeert en dit kan toprot veroorzaken. ik zelf doe het niet meer bij de dwarf, naarmate het einde van de bloei hebben de planten een lagere luchtvochtigheid nodig, maar denk niet dat het in het begin kwaad kan!

                    grtz
                    Ignorance is bliss

                    Comment


                      #25
                      Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

                      Hallo

                      update:

                      Dwarf:

                      Alles gaat goed volgens mij, toppen beginnen zich goed te ontwikkelen, riekt al lekker en dat de topjes maar blijven zwellen!
                      IMG_4648.jpgIMG_4677.jpgIMG_4665.jpgIMG_4654.jpgIMG_4657.jpg
                      Maandag de 4de week van de bloei, en het weerbericht voorspelt voor de volgende twee weken enkel zon geen regen! laat maar komen! zou ik vanonder al wat blaadjes wegknippen, deze die topjes blokkeren van zonlicht en helemaal vanonder zodat de plant meer energie in de toppen steekt, of is dit niet nodig? Reacties altijd welkom!
                      Ik gebruik nog altijd water met voeding maar heb ze al even geen water meer gegeven omdat ze redelijk nat staan. Op regime

                      Special Queen:

                      7 dagen geleden gefimt en ik kan zeggen dat het GELUKT is, denk ik toch. oordeel elf maar op de foto's
                      IMG_4658.jpgIMG_4653.jpgIMG_4652.jpgIMG_4651.jpgIMG_4681.jpg

                      Na 5 dagen geen activiteit dacht ik dat het fimmen mislukt was, en heb er even over getwijfeld of ik hem volledig zou toppen maar ik dacht ik geef ze nog een paar dagen en met resultaat! je ziet dat er uit de half afgeknipte top 2 nieuwe scheuten groeien, alsook op de plaats waar de nieuwe scheuten groeien wanneer deze getopt is. Zeker 4 hoofdtoppen dus! ben zeer tevreden!

                      Nu even wat minder nieuws: BEESTJES......

                      toen ik vanochtend ging kijken zat men kastje vol met witte kleine vliegjes en heb ik ontdekt dat er precies een soort van schimmel bovenop de aarde groeit rond de plant. is dit normaal en de vliegjes, kunnen ze kwaad?
                      fotos:
                      IMG_4683.jpgIMG_4682.jpgIMG_4692.jpgIMG_4691.jpgIMG_4687.jpg

                      Ben zeer benieuwd naar wat het allemaal is, ik hoor het wel!

                      Grtz
                      Ignorance is bliss

                      Comment


                        #26
                        Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

                        yeepz, die dwarf ziet er goed uit. bij mij hetzelfde...maar sommige haartjes komen al bruin?? en aan de onderkant van de bladeren kleine witte ronde vlekjes,pluisjes aan de toppen en blaadjes? te hopen geen fungus :o !
                        Last edited by Fretn; 22 May 2011, 19:03.

                        Comment


                          #27
                          Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

                          Yoo

                          Vandaag weer wat nieuwe foto's genomen.

                          Special Queen:

                          Na het fimmen is de plant weer goed aan het groeien, maar waar ik heb gefimt, de blaadjes groeien gewoon half-afgeknipt verder, de hoofdstengel gaat ook gewoon door in de hoogte en het ziet er naar uit dat er toch nieuwe bladeren worden gevormd met overal extra zij-vertakkingen. Gelukt of niet ? dat zijn al 6 zijvertakkingen als ik het goed kan zien plus nog eens de hoofdtop! Meer van dat!

                          IMG_4705.jpgIMG_4712.jpgIMG_4706.jpgIMG_4710.jpg

                          De nieuwe bovenste scheut wordt precies wat bruinachtig, teveel of te weinig voeding?

                          IMG_4729.jpg
                          Hier samen met de dwarf

                          Royal Dwarf:

                          Deze plant ziet er goed en gezond uit! De laatste foto is ingezoemd , ik zie precies eerste beginnende bruine haartjes? ik hoop niet dat het toprot wordt! Ik gok dat de plant nu rond het einde van week 4 in de bloei zit, maar het kan zijn dat ze al verder zit. Zaadjes zijn ontkiemd rond 1 april, en er staat bij oogst tijd 2 maanden na het ontkiemen, dus we zullen afwachten en zien hoe het door gaat!

                          IMG_4715.jpgIMG_4724.jpgIMG_4718.jpgIMG_4726.jpgIMG_4720.jpgSchermafbeelding 2011-05-26 om 13.58.50.jpgIMG_4731.jpg

                          Vraagje: kan ik nog een van de onderste toppen bestuiven met stuifmeel van een mannelijke plant voor zaadjes, of is het te laat daarvoor? En wat gaat dat geven met een autoflower, ga ik dan een nieuwe autoflower creeeren, of gaat dat ervan af hangen met wat voor vent ik deze kruis? heb een early flower mannetje gevonden bij vrienden!

                          Thx


                          Grtz
                          Last edited by kurkentrekker; 26 May 2011, 13:45.
                          Ignorance is bliss

                          Comment


                            #28

                            Comment


                              #29
                              Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

                              Bedankt!
                              Bij mij was het juist hetzelfde, in het begin groeide de queen echt traag door veel verplaatsen en stress, ik bouw men eige serretje en ineens begint ze te groeien als nooit ervoor! en met dit slechte weer in belgie is het niet slecht dat ze een beetje droog staan! Jij ook nog veel succes en laat nog eens wat foto's zien in je verslagje!

                              Grtz
                              Ignorance is bliss

                              Comment


                                #30
                                Re: Royal Dwarf autoflower en Special Queen eerste kweek

                                Alloow

                                Weeral ff geleden dat ik nog een update geplaatst heb. Sinds de laatste keer is er vanalles gebeurd. serre 2x omgewaaid door de wind en dit kwam de planten zeker niet ten goede! Dwarf hangt vol met zand in de toppen en is op de koop toe met serre enal van het dak naar beneden geslagen... not good... Ze leeft nog en niet te veel beschadiging van de plant, wel weeral meer zand in de topjes gvd! heb men les voor volgende keer wel geleerd! Royal dwarf is nu al 9 weken oud en is volgens mij bijna op haar einde. topjes hebben zich redelijk ontwikkeld, maar het zal gene vette zijn. de plant heeft echt te veel stress gehad en overbewatering in het begin dus was te verwachten. maar iets is beter als niets

                                Royal Dwarf:
                                IMG_4739.jpgIMG_4738.jpgIMG_4740.jpgIMG_4735.jpgIMG_4737.jpgIMG_4736.jpgIMG_4741.jpgIMG_4743.jpg
                                Ik geef vanaf vanaf vorige week enkel nog maar zo arm mogelijk regenwater, en denk dat ik binne een paar dagen de stam ga klieven en dan erna 48u in het donker zetten. heb men trichomes nog niet goed kunne bekijken, ben nog op zoek naar een goede microscoop. als iemand iet weet, laat maar weten. wat denken jullie? Volgens de zaadinfo zou ze na 8-9 weken klaar moeten zijn, nu dus !

                                Special Queen:

                                Ze blijft maar groeien, en heb haar paar dagen geleden in volle grond gezet. nog geen fotos daarvan maar die komen nog wel. ik zie geen tekorten en de plant is volop gezond, maakt 9, 10 en 11 vingerige bladeren aan en ziet mooi groen! ik hoop maar dat het zo blijft want men plant gaat wel belaagd worden in de rimboe hier in de tuin! we zulle wel zienm de regen zorgt voor veel luchtvochtigheid dus de plant heeft het zeker naar haar zin!

                                Laat het gras maar groeien!

                                Grtz
                                Ignorance is bliss

                                Comment

                                Bezig...
                                X