Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Xtreme's kaskweek 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Xtreme's kaskweek 2011

    Korting op 420shop
    Dit jaar gaat goeddeels in het teken staan van de autoflowers. Na een niet tegenvallende kwaliteit van een aantal Big Devils vorig jaar heb ik besloten ook wat andere auto's te gaan uitproberen. Bij mijn keus heb ik me laten verleiden door de exotische namen. Een andere leidraad wist ik zo snel niet te verzinnen. Op 1 maart heb ik 3 zaden van Big Devils een 1 zaadje van een Automaria -overschot van vorig jaar- op de vensterbank van mijn werkkamer laten ontkiemen, waarna ik de jonge plantjes op 1 april in mijn kas heb geplaatst. Thans begint de bloei van deze 4 planten redelijk op gang te komen. Getuige de kleine toppen is het vroege zaaien op de vensterbank geen succes geweest: onder betere omstandigheden zouden ze, gelet op hun kalenderleeftijd, veel verder moeten zijn. Dat zal geen "filmsterren oogst" worden: de Big Devils zijn slechts 80 cm, terwijl ze vorig jaar ongeveer 1,5 meter waren. In de weken daarna heb ik achtereenvolgens nog wat Big Devils, Cream Caramels, Automazars en Nadia's (uiteraard geen auto) erbij gezaaid. Die zullen, naar ik vermoed, het significant beter gaan doen. Omdat ik niet meer dan 25 planten gelijktijdig in mijn kas wil hebben -er moet ook nog wat ruimte overblijven voor de meloenen, courgettes, paprika's en Spaanse pepers- staan de volgende soorten nog in de wachtrij: Sugar Mango auto, Sweet Coffee Ryder auto, Vertigo auto, Snow Ryder auto en de "gewone" soorten Danish Gold en White Widow. Ik zal jullie door een fotoverslag op de hoogte houden van het verdere verloop van deze kweekronde. Het is mijn bedoeling om na de tweede ronde alle genoemde auto's te laten bevruchten door een Nadia mannetje. Ik ben benieuwd of de autofactor bij de nakomelingen overeind blijft.
    Attached Files
    Last edited by Xtreme; 10 May 2011, 17:22. Reden: Ik had moeite met het plaatsen van de foto's.

    #2
    Re: Xtreme's kaskweek 2011

    mooi, zet hem op
    beter zet je geen foto van je huis er op
    Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

    Comment


      #3
      Re: Xtreme's kaskweek 2011

      mooi Xtreme, ik zou ook wel een kas willen hebben !
      Ben erg benieuwd naar de foto's.

      Comment


        #4
        Re: Xtreme's kaskweek 2011

        Ik Kijk ook gezelig mee......suc6

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: Xtreme's kaskweek 2011

          @Hey apple: mooi Xtreme, ik zou ook wel een kas willen hebben

          Die kas stelt niet zoveel voor: toen de leilinden in mijn voortuin gevormd waren heb ik de boompalen bij het maaiveld afgezaagd en ze vervolgens "bekant" (vierkant geschaafd). Van dit afvalhout heb ik een frame gemaakt en bekleed met gewapend kasfolie. Ik zal kijken of ik nog een foto er van kan plaatsen in mijn kweekverslag.

          Comment


            #6
            Re: Xtreme's kaskweek 2011

            Ah okay, tsjah ik heb er de ruimte niet meer voor anders had ik ook een kas gebouwd! ! veel geluk met de kweek.

            Comment


              #7
              Re: Xtreme's kaskweek 2011

              Hallo extreme dat ziet er toch niet verkeerd uit voor autoflowers. ik heb er 3 en dat zijn met 18, 24, en 23,5 pas smurfen. dat zal ongetwijfelt geen dikke oogst worden bij mij. dan zijn die van jou een stuk groter. maarja bigbang is wel een grotere soort. ik ga je zeker volgen want ben er benieuwt wat je soortjes gaan doen verder. succes ermee

              Keep up the good work

              Comment


                #8
                Re: Xtreme's kaskweek 2011

                De grootte van de pot is ook van groot belang: deze planten staan in 8 liter containers, omdat ik er toch niet veel fiducie in had. De volgende groep gaat bij het verpotten in 15 liter containers. De niet auto's zullen over een scrogscherm moeten lopen, omdat de kas maar 1.80 m. hoog is.

                Comment


                  #9
                  Re: Xtreme's kaskweek 2011

                  Het laatste jaar heb ik ook in mijn kas gekweekt..Maar heb wel veel ongedierte gehad. w.o. spint..
                  Succes.

                  Comment


                    #10
                    Re: Xtreme's kaskweek 2011

                    Niet insecten, maar de luchtvochtigheid is bij mij het grootste probleem. Als die oploopt zet ik een zwenkventilator in mijn kas. Ik moet er ook -als ik tijd heb- nog hydraulische raamuitzetters op monteren. Want 's-zomers kan het erg warm worden. Ik heb nog een setje liggen, die in werking treden zodra de temperatuur de 27 graden C. overstijgt.

                    Comment


                      #11
                      Re: Xtreme's kaskweek 2011

                      Ik ga je ook ff volgen, vanwege de Nadia.....
                      Ik ben erg benieuwd wat de auto-genen gaan doen tesamen met een Nadia male!

                      Comment


                        #12
                        Re: Xtreme's kaskweek 2011

                        Ook hier een volger, zoveel soorten + een zadenkweek kan gezellig worden !!
                        Ben wel benieuwd naar de autoeigenschappen na de ronde !

                        chrs
                        --------------------------------------------
                        Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                        ik voel me een geurillaboer

                        Comment


                          #13
                          Re: Xtreme's kaskweek 2011

                          Deze ga ik volgen want ik ga zelf The Jointdoctor F7 Mazar x Lowryder (purple jems) (nieuwe AF strain) kruisen met een Deense man.

                          Comment


                            #14
                            Re: Xtreme's kaskweek 2011

                            Ik ga je volgen ben benieuw hoe jou kweekjes gaan
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: Xtreme's kaskweek 2011

                              Vandaag heb ik 5 stuks Danish Gold regulier en 2 stuks White Widow gefeminiseerd aan mijn assortiment toegevoegd. De 5 Cream Caramels auto heb ik verpot: 4 stuks in 15 liter containers en 1 -met groeistagnatie- in een kleinere pot. Bij de achterblijver kijk ik het nog een weekje aan anders wordt het enkele reis richting "kliko". Aangezien het aantal planten nogal oploopt -het zijn weliswaar nagenoeg allemaal auto's- zullen er toch een aantal naar een logeeradres moeten verkassen. Vanaf dit weekend ben ik begonnen bij de 3 grotere Big Devils en de Automaria voeding aan het water toe te voegen. Ze krijgen BN-grond, BN-Zym, BN-TML en (heel weinig) PK13/14. Naast de foto's van de planten voeg ik -op verzoek- een foto van mijn foliekas toe. Overigens is de grond waarin ik heb gezaaid niet zo zeiknat als die er uit ziet: ik heb alleen de bovenlaag beneveld.
                              Attached Files
                              Last edited by Xtreme; 12 May 2011, 14:56.

                              Comment

                              Bezig...
                              X